Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

utwardzanie drogi - utwardzenie drogi gruntowej, ?u?el czy kruszywo, zrobienie drogi


Recommended Posts

.....

 

jedni sie upieraja zeby wysypac jakies kamienie tluczen itp itd i sie to samo ubije i bedzie ok a drudzy:

 

...

 

 

Najlepiej to jednak tą drugą wersję, ja tam wiem że jak jest 20 ton błota (na wiosnę na przykład) i do tego się zwali 20 ton kamienia to wychodzi 40 ton błota ;) i nie ma zmiłuj, bo to się będzie ślicznie mieszać ze sobą i nie specjalnie pomoże bez korytowania.

Chyba że cierpisz na nadmiar gotówki - to chętnie pomogę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A może wykorytować i nasypać 30-40cm gruzu? Znajomy ma tak zrobioną i jest nie do ruszenia. Ponad 20 wywrotek (18t) gruzu ceglanego w cenie 100pln/wywrotka (załadunek/przywóz) + praca sprzętu. Zapłacił łącznie ok. 3tyś. Po budowie przysypał ziemią, posadził trawę i ma ładną zielona drogę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • 2 weeks później...

Witam.

Jako że nie stać mnie póki co na kostkę a jeżdzenie po błocie mnie nie bawi postanowiłem wysypać żwir na podjeździe. W perspektywie chciałbym ułożyć kostkę więc wybrałem 50 cm gruntu. Następnie zasypałem 30 cm grubszym klińcem i kilka tygodni ujeżdzałem w różnoraki sposób. Zastanawiam się co dalej. Czy teraz jeszcze na to sypnąć grubszego klińca około 10 cm i na to po ubiciu 10 cm jakiegoś drobnego żwiru czy jak? Jaki rodzaj żwiru powinien być wysypany na tą ostatnią warstwę żeby to w miarę ładnie wyglądało a przy tym żeby samochód 'nie topił się' w tym żwirze. Czy powinna być to warstwa kilku centymetrowa czy też głębsza?

Proszę o wskazówki, jestem zielony w tej materii.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...

Koledzy doradźcie. Mam do utwardzenia 150mb. drogi o szer. 3mb.

Rozmawiałem z kilkoma wykonawcami . Dostałem m. in. ofertę na wykorytowanie i nasypanie kruszywa kolejowego (dolomit ) z piachem na grubość 20cm. Teren raczej mokry. WYkonawca twierdzi ze będzie ok, ale nie podoba mi sie ta grubośc 20cm. Jak kilku pytałem to mówili 30-40cm. gruzu. 'Zdać się na niego? Ofet ana ok. 12tyś. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie 20 cm to cieniutko jak na mokry grunt .

Żeby nasypany towar nie mieszał się z gruntem dobrze jest podłożyć geowłókninę .

 

Czy myślisz o takiej ?

http://allegro.pl/geowloknina-geowlokniny-c-200g-m2-cala-polska-24h-i5170816294.html

 

lub mocniejsze takie coś?

http://allegro.pl/geotkanina-19-19kn-5-25x100-droga-parking-skarpa-i5123214438.html

 

da to coś?

Edytowane przez Budujący Radom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months później...
Witam, a ja mam dojazd do utwardzenia ok. 100m i szerokość 6m. Droga prowadzi tylko do 2 domków, więc zastanawiam się czy nie robić utwardzenia węższego i 1 mijankę. Ponadto ok 50m jest pod górkę 3% i następne 50m ok 2% nachylenia w dół, czyli dogodne samo-odwadnianie. Jak w takim przypadku optymalnie zrobić utwardzenie? Robić rowy, chodnik? Macie takie doświadczenia? B. proszę o radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
Witam, a ja mam dojazd do utwardzenia ok. 100m i szerokość 6m. Droga prowadzi tylko do 2 domków, więc zastanawiam się czy nie robić utwardzenia węższego i 1 mijankę. Ponadto ok 50m jest pod górkę 3% i następne 50m ok 2% nachylenia w dół, czyli dogodne samo-odwadnianie. Jak w takim przypadku optymalnie zrobić utwardzenie? Robić rowy, chodnik? Macie takie doświadczenia? B. proszę o radę.

 

6 m to bardzo szeroko jak na drogę dojazdową.

Jeżeli możesz pozwolić sobie na dłuższe zamknięcie drogi to najlepszym wyjściem będzie wykorytowanie na 40 cm i postawienie tabliczki "przyjmę gruz" oraz dogadanie się z okolicznymi firmami budowlanymi, które mogłyby wyrzucać tam odpady betonowe.

Jeżeli podłoże jest gliniaste należy na samym dole rozciągnąć warstwę piasku - nie musi być czysty o konkretnej granulacji.

Na to sypiesz gruz. Musisz pilnować, żeby w gruzie nie było cegły, asfaltu i innych śmieci. Trzeba rozgarnąć całość na ok 30-35cm. Później zagęścić dużą zagęszczarką (jeżeli kawałki gruzu są zbyt duże - przesypać wszystko tłuczniem/piaskiem).

Kolejna część to warstwa wyrównująca - tutaj najlepiej użyć kruszywa ~ 0 - 60 mm, lecz to kosztuje.

Na samą górę możesz wysypać co Ci się podoba, lub też pozostać przy poprzedniej warstwie. Najlepszą opcją jest frez asfaltowy (najtaniej poczekać na remont jakiegoś pobliskiego odcinka drogi, gdzie stary asfalt będzie frezowany).

 

Jeżeli chodzi o spadki to podłużne zostaw jakie są + zrób delikatne poprzeczne, żeby woda mogła spłynąć na bok. Jeżeli wokół jest trawa to woda znajdzie sobie ujście ;)

 

Pamiętaj, żeby każdą warstwę zagęszczać - bynajmniej nie znaczy to "przejechać ciężarówką 2 razy". Potrzebna jest zagęszczarka, najlepiej ~400kg i więcej.

 

Taka droga wytrzyma długie lata, a w przyszłości posłużyć może jako podbudowa pod kostkę brukową.

 

Trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję, że komuś to pomoże ;)

 

Jeżeli ktoś byłby zainteresowany wykonaniem drogi/podjazdu na terenie woj. śląskiego zapraszam na priv - służę pomocą i radą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Witam,

mam dojazd do działki utwardzoną drogą gruntową(droga to moja działka) długości 200m. Droga była przez kilkadziesiąt lat utwardzana tym co było pod ręką czyli cegły, dachówki, gruz, ostre leśne kamienie, żwir rzeczny, kawałki zebranego asfaltu, bloczki budowlane, piasek. Droga jest prosta, ma niewielki spad, od jednej strony napływa woda ze zbocza dlatego jest fosa(mały rów ręcznie kopany). Gleba słabo przepuszczalna. Obecnie droga jakoś bardzo nie osiada choć są rozmiękczenia w kilku miejscach, najgorsze są ostre wystające kamienie.

Na początek chcę koparką porządnie pogłębić fosę, później planuję kupić coś na wierzch. I tu pytanie jaka będzie optymalna głębokość rowu odwadniającego i jego odległość od drogi, czym sypać na wierzch? Kliniec, żużel? Czy można próbować oszacować ile tego klińca by weszło? Liczę to tak: 200(metrów drogi) * 0,6(metra ścieżki pod jedno koło) * 0,1(m wysokość warstwy klińca żeby przykryć wystające kamienie) * 2(dwie ścieżki) * 1,7(aby mieć w tonach) = 40,8tony klińca. Czy 10cm warstwy to za mało/za dużo/ok. Czy nie ma sensu dawać tego klińca bo i tak wejdzie. Jak sprawa wygląda z żużlem? Nadaje się do takich zastosowań? Choć na miejscu mam kopalnie piaskowca a do taniego/darmowego żużla na śląsku150km. Ewentualnie gdzie pytać o żuzel i ile powinien kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

My musieliśmy wybrać 168m3(ok. 320t) gliny z podjazdu(ok. 70m długości), na to wjechało ok. 25 ciężarówek z gruzem. Po zakończeniu budowy dosypiemy jeszcze gruzu dla wyrównania tego, co HDS-y rozjeździły i na wierzch pójdzie kliniec. Bez wybrania gliny nie byłoby szansy, żeby wjechał tam żaden cięższy samochód, bo przez mokry rok, jakim był 2017 dookoła nas było bagno. Działki dookoła w wodzie po kostki po deszczu.

 

Polecam robić od początku do końca zgodnie ze sztuką, a nie trzeba będzie potem ładować znowu kasy, żeby naprawiać coś, co zostało zrobione na odpierdziel. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam, proszę o radę bo z braku kasy wstrzymujemy się na razie kostką brukową, ale chcieliśmy zrobić odpowiednio spoziomowanie (nachylone) utwardzenie z kruszywa, które za rok-dwa będzie podkładem pod kostkę. Znajomy to zrobił z kruszywa 0-3 dając 3cm niżej niż przyszłe położenie kostki. Kiedyś chce tam dać zerówke (te 3-4cm) i na to ostkę. Pytania:

1. Czy 0-3 to jest kruszywo mix od zera do 3cm za dobrego ubijania się i może to być wstępnie?

2. Czy rzeczcywiście obecnie nie daje się pod kostkę piachu tylko kruszywo "0" ? I oświećcie proszę co to jest ta "zerówka"?

3. Czy wystarczy zagęszczarka do 100kg (80?) bo większymi trudno manewrować w 1-2 osoby? Chodzi o ścieżki dla pieszych i podjazd do garażu dla sam. osobowego.

4. czy kłaść obrzeża? Bo ziemia będzie wyżej niż ten poziom ok 10cm (3+6 kostka) -zakładamy trawnik, przywozimy ziemię

Edytowane przez Ivonex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years później...
Jeżeli ktoś potrzebuje pomocy z której sam skorzystałem odnośnie doboru kruszywa, czy samej porady dotyczącej budowy to z czystym sercem polecam firmę Simnat, która od wielu lat zajmuje się pozyskiwaniem, sprzedażą i transportem kruszyw dla branży budowlanej. Dzięki doświadczeniu, oraz odpowiednim kwalifikacjom mogą zrealizować najbardziej śmiałe projekty. Dla leniwych podrzucam link https://simnat.pl/ i pozdrawiam serdecznie :bye:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Że też mi się zachciało drugi raz budować:confused:

Co by dojechać trza sklecić jako taką drogę .

Idzie ze 90 m tak z 3 m szerokości

Na razie korytowanie , gewóknina piasek z 10 cm i gruz betonowy czysty 20 cm : taka prowizorka by ujechać . Pierwsze 30 m nawet się sprawdza .

Mam problem na łuku . zamiast korytowania musiałem podnieć , rozgarnełem jakiś ''piasek'' z wykopów . na razie to pływa :( . Nie za bardzo chcę na to od razu kłaść geowókninę . Czym wzmocnić to wyrównaie ?

 

20211211_133021.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...