Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

zabudowa wkładu kominkowego Hajduk Volcano w domku ze stropen drewnianym


fatty_boy

Recommended Posts

Witam

 

Zastanawiam się nad zabudową wkładu kominkowego Hajduk Volcano. Zabudowa ma być z płyt silca o grubości 3cm. (zaznaczone na czerwono)

Obecnie komin wykończony jest dwoma płytami odpornymi na ciepło. Płyty silca do komina będą klejone elastycznym klejem takim jak do płyt K/G i kołkami TDM - 4 szt na m2

Płyty klejone będą klejem Silcadur,

 

 

Moje pytania są następujące:

 

Jak najlepiej zabezpieczyć drewniany strop? Pod nim ma być komora dekompresyjna (zaznaczona na zielono). Czy wykleić ją dodatkowo wełną izolacyjną np Paroc lub FireRock??

 

Czy płyty te są rzeczywiście na tyle samonośne, że nie trzeba robić stelarza z profili. Może warto to wykonać w celu usztywnienia konstrukcji. Na płyty będzie szedł grunt, klej elastyczny z wtopioną siatką i narożniki metalowe. Całość póżniej jakąć gładzią i farbą ma być wykończona.

 

Przez strop przechodzi rura, która ma odprowadzać ciepło na pokoje na piętrze.

 

Stan obecny

http://www.iv.pl/images/02568224815615538098.jpg http://www.iv.pl/images/97415794106394630129.jpg http://www.iv.pl/images/34066395155805100102.jpg http://www.iv.pl/images/85755439005233953807.jpg

09102001.jpg

09102002.jpg

09102013.jpg

Edytowane przez fatty_boy
zmiana zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej możesz obłożyć strop wełną. Kanał dgp zabuduj kanałem z płyt silca. Dolna część komory dekompresyjnej powinna zawierać 2 x płytę silca. Nastepnie około 7 cm pod belką kolejna płyta silca ( pamietaj, że wyklejasz też wełną dla zasady, która ma 3 cm - ta wełna nie bedzie miała nic wspólnego z temperatura więc o chemiczne zapachy możesz być spokojny).

Oczywiście komora dekompresyjna po obu przeciwległych stronach powinna mieć niewielkie krateczki w celu wentylowania.

Powodzenia,

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kanał dgp zabuduj kanałem z płyt silca" Obecnie rura od DGP przechodząca przez drewnianą podłogę obłożona jest watą. Jak rozumiem mam wyciąć wokół ruru podłogę drwnianą i przymocować w jakiś sposób płyty silna tak by rura od DGP nie stykała się z podłogą??

Czy sama wata i rozeta nie wystarczy??

 

THX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o ten odcinek, który już wychodzi z komory dekompresyjnej. Obudowujesz go po prostu płytami silca.

 

Chodzi o zrobienie czegoś w rodzaju kołnierza w samej drewnianej podłodze czy całość rury obudować na całej długości w komorze dekompresyjnej?

Ponad podłogą czyli na piętrze rura ta przechodzi na poddasze pomiędzy kominem a ścianą jednego z pokoi. Jest ona już całkowicie zabudowana i obłożona wełną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy całość rury obudować na całej długości w komorze dekompresyjnej?

 

Ponad podłogą czyli na piętrze rura ta przechodzi na poddasze pomiędzy kominem a ścianą jednego z pokoi. Jest ona już całkowicie zabudowana i obłożona wełną.

 

Kanał dgp, który przechodzi przez komorę dekompr. nie musisz zabudowywać, bo komora go chroni. Odcinek, który wychodzi z komory dekompr. powinieneś obudować płytami silca tak aby przewód mimo że izolowany nie dotykał drewnianej podłogi.

Dalej, jak wynika z twojego opisu masz juz wszystko ok.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odcinek, który wychodzi z komory dekompr. powinieneś obudować płytami silca tak aby przewód mimo że izolowany nie dotykał drewnianej podłogi.

 

Oki spróbuję wyciąć jeszcze trochę drewnianej podłogi i to jakoś obłożyć silcą. Czy samą konstrukcję z płyty silca, coś w rodzaju kołnierza z płyty mogę przytwierdzić do drewnianej podłogi na stelażu metalowym? Chyba, że można to w inny sposób zaizolować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musisz stosować stelaża metalowego. Płyty można skręcić czarnymi wkrętami do drewna 5,5 cm i użyć kleju do nich przeznaczonego.

Moze sie troche nie rozumiemy. W podłodze wytnij kwadratowy otwór tak aby zmieścić w nim kanał dgp oraz zabudowę tego kanału z silci. Ta zabudowa winna wyglądać jak komin, przez który idzie kanał dgp.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musisz stosować stelaża metalowego. Płyty można skręcić czarnymi wkrętami do drewna 5,5 cm i użyć kleju do nich przeznaczonego.

Moze sie troche nie rozumiemy. W podłodze wytnij kwadratowy otwór tak aby zmieścić w nim kanał dgp oraz zabudowę tego kanału z silci. Ta zabudowa winna wyglądać jak komin, przez który idzie kanał dgp.

pzdr

Oki już zrozumiałem. Coś takiego miałem właśnie na myśli :-)

 

Teraz mam inny problem a mianowicie dolot powietrza z zewnątrz mam kanałami prostokątnymi poprowadzony i za nić nie mogę dobrać już czegoś prócz rury spiro, czym można by na sztywno podłączyć dolot już do samego wkładu od dołu. Jutro będę dalej kombinował.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo końcowe podłączenie powietrza z zewnątrz może być rurą spiro, odpowiednio można ją dopasować, bez zbędnych kombinacji ze sztywnym podłączeniem. Chyba, iż do kanałów prostokątnych będzie "przejściówka" na przekrój okrągły i dalej wykonać można np. kawałkiem rury spiro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki już zrozumiałem. Coś takiego miałem właśnie na myśli :-)

 

Teraz mam inny problem a mianowicie dolot powietrza z zewnątrz mam kanałami prostokątnymi poprowadzony i za nić nie mogę dobrać już czegoś prócz rury spiro, czym można by na sztywno podłączyć dolot już do samego wkładu od dołu. Jutro będę dalej kombinował.

 

Pzdr

 

artix słusznie radzi. Do kanału prostokatnego zamów przejście na okragły i połącz to rurą spiro termoflex z wkładem.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastąpiła zmiana koncepcji obudowy. Wkład będzie obudowany bez skosów, będzie prosty. Szybciej się to zrobi a główny inwestor tj mój ojciec przekonał się do tego by był tak obudowany.

Zastanawiam się teraz jakie kratki zastosować. W komorze spalania myślałem o kratce o wym 17x50 lub 17x40, a w komorze dekompresyjnej dwóch kratek 17x30

Firma od której chcę zakupić kratki ma też do kompletu takie same kratki o wym 17x17 ale wydaje mi się, że takie będa za małe do czego kolwiek by je zastosować.

Przeglądałem strony "kratki.pl" i tam mają podane, że niby i ta kratka o rozmiarze 17x50 jest za mała jak do wkłady 14Kw.

 

Nie chciałbym też przesadzić z ogromem kratki. Poza tym ciepło z komory spalania będzie odbierane przez rurę fi150 od DGP

bok.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dole zastosuj dwie kratki 17 x 40 a na górze 17 x 50.
??????

 

Pod wkładem nie będę miał kratki gdyż powietrze doprowadzone jest do wkładu bezpośrednio kanałem płaskim. Myślałem tylko o jednej kratce 17x50 w komorze nad wkładem ok 20 cm pod spodem od komory dekompresyjnej. W komorze dekompreseyjnej dwie kratki po jej bokach (po prawej i lewej stronie). Więc nie będą one widoczne patrząc od przodu zabudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd ta kratka u góry będzie brać powietrze które bedzie przez nią uchodzić ? jak sadzisz Sherlocku ;)

 

Do wkładu doprowadzone jest powietrze bezpośrednio z zewnątrz domu kanałem w wylewce więc nie sądze by potrzebna była jeszcze dodatkowa kratka pod wkładem

Edytowane przez fatty_boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obudowie takiego wkładu kominkowego należy zapewnić przepływ powietrza konwekcyjnego w obudowie kominkowej minimum jak pisał Daniel: dwie kratki 17 x 40 na dole obudowy (prawa i lewa strona - a nie pod spodem jak piszesz) oraz dwie kratki na górze obudowy 17 x 50 (prawa i lewa strona). Zapewni to raz że obieg powietrza konkwekcyjnego w obudowie, dwa prawidłowe rozchodzenie się ogrzanego w kominku powietrza na salon. Powietrze doprowadzone do paleniska przeznaczone jest do procesu spalania - nie bierz go pod uwagę jeżeli chodzi o obieg powietrza w obudowie kominkowej. Edytowane przez Artix123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obudowie takiego wkładu kominkowego należy zapewnić przepływ powietrza konwekcyjnego w obudowie kominkowej minimum jak pisał Daniel: dwie kratki 17 x 40 na dole obudowy (prawa i lewa strona - a nie pod spodem jak piszesz) oraz dwie kratki na górze obudowy 17 x 50 (prawa i lewa strona). Zapewni to raz że obieg powietrza konkwekcyjnego w obudowie, dwa prawidłowe rozchodzenie się ogrzanego w kominku powietrza na salon. Powietrze doprowadzone do paleniska przeznaczone jest do procesu spalania - nie bierz go pod uwagę jeżeli chodzi o obieg powietrza w obudowie kominkowej.

 

Czyli nad wkładem od przodu nie musi być kratki??

Czy stosując 4 kratki w komorze spalania naprzeciw siebie nie będzie tego za dużo? Na wielu załączonych zdjęciach kominków nawet i tu na forum widać jedynie kratki w komorze dekompresyjnej (2szt) i tylko jedna od frontu w komorze spalania (czasem nawet nie jest to kratka a długi i wąski tunel)

 

Czyli ma być zrobione tak jak na załączonych poniżej zdjęciach??

 

 

http://www.iv.pl/images/89306900428940080093.jpg

 

http://www.iv.pl/images/27694975613094497432.jpg

 

 

Czy nie wystarczy jednak po jednej kratce 17x50 po każdej stronie (lewa i prawa)??

Edytowane przez fatty_boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...