Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

zabudowa wkładu kominkowego Hajduk Volcano w domku ze stropen drewnianym


fatty_boy

Recommended Posts

Te 17x40 niżej ! Poniżej szyby a nawet przy podłodze

 

Dokładnie niżej, jak pisze Butyński. A co do ich ilości to trzeba zastosować klasyczny przelicznik 50 cm2 powierzchni otworów wlotowych na 1 kW mocy nominalnej. Ten Volcano posiada 14 kW mocy nominalnej, więc x 50 cm = 700 cm2 niezakrytej powierzchni wlotu do obudowy. Kratki górne x 1,4 =

980 cm2 niezakrytej powierzchni wylotu. Można dać tunele o odpowiedniej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwi mnie jak to będzie wyglądało - chyba lipa straszna tyle kratek

 

Na zdjęciach kominków tu na forum w większości są tylko kratki w komorze dekompresyjnej - o ile jest takowa - i często tylko jedna kratka od przodu nad wkładem w komorze spalania.

 

Firma ta ma w swojej ofercie następujące rozmiary kratek:

17x50, 17x40, 17x30, 17x17

 

Na dole pod wkładem po lewej stronie zamierzam dać 17x30 (tak by powietrze było zasysane)

Nad wkładem od frontu kratkę 17x40 tak by powietrze ciepłe szło na pokój i do tego jedną kratkę po prawej stronie 17x30 (na wysokości tej ktratki, która będzie od frontu) tak by powietrze było wyrzucane też na prawą stronę gdzie jest kuchnia

Edytowane przez fatty_boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż serce mi zabulgotało....to że masz powietrze do spalania podłączone bezpośrednio do wkładu to super i tak ma być - ale to powietrze do spalania, które nie wyjdzie ci kratka na górze tylko zamieni się w spaliny i pójdzie sobie kominem.

Na dole pod wkładem musisz dać kratki przez które zimne powietrze z pomieszczenia gdzie stoi kominek będzie wchodziło, następnie wentylowało wkład. Dalej, powietrze to zostanie ogrzane przez wkład i uleci jako ciepłe przez kratki i dgp..

Zastosuj się do tego co napisałem i koledzy wyżej.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugestie dotyczące wyglądu.

Przede wszystkim kratki do komory dekompresyjnej - najlepsze będą 11 x 17 http://www.4fire.pl/index.php/main/pl/content/2/9. Dobierz kolor do obudowy aby nie rzucały się w oczy.

Tak naprawdę zostają ci trzy kratki jedna 17 x 50 w górnej części okapu i dwie 17 x 40 pod wkładem. Albo zdecyduj się na kratki tunelowe, powiedzmy jedna na górze a na dole też jedna ale narożna - można takowe zamówić od kratki.pl. Stosując kratki tunelowe będziesz miał bardzie nowocześnie.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś podawałem linka do kawałka instrukcji tego wkładu,

ale może się przyda jeszcze raz:

 

http://bakpaliwa.pl/images/hajduk.jpg

 

Pozdrawiam

GREGOR

 

Stosując się do instrukcji gdzie podane jest:

Wlot powietrza konwekcyjnego pow min 50cm na każdzy 1 kw mocy nominalnej wkładu wychodzi że wlot powinien mieć min 700 (50cmx14)

Wylot ciepłego powietrza powierzchnia min 1,25 powierzchni wlotu - 700 x 1,25 = 875

 

Wariant I

Stosując na dole pod wkładem po ubu stronach dwie kratki o o wym 17x30 uzyskuję w sumie powierzchnię wlotu 1020 (17x30x2=1020)

W takim wypadku powierzchnia wylotu powinna wynosić 816 (1020 x 1,25=1275) czyli nie mogłaby być zastosowana jedna kratka od frontu o wym 17x50 (17x50 = 850) trzeba by dać więcej. np 2 kratki o wym 17x40 (2x 17x40=1360)

 

czyli 2szt kratek 17x30 na dole i min dwie u góry nad wkładem o pow 17x40 a do tego dwie kratki w komorze spalania

 

 

Wariant II

Stosując na dole pod wkładem jedną kratkę z lewej strony o wym 17x50 uzyskuję w sumie powierzchnię wlotu 850 (17x50=850)

W takim wypadku powierzchnia wylotu powinna wynosić 1062 (850 x 1,25=1062,5) czyli mógłbym zastosować kratkę od frontu o wym 17x40 i po boku i po prawej stronie od boku na tej samej wysokości kratkę o wym 17x30 (17x40 + 17x30 = 1190)

 

czyli 1szt kratki 17x50 na dole i dwie u góry nad wkładem jedna 17x40 i druga 17x30 a do tego dwie kratki w komorze spalania

 

I ten wariant najbardziej mi się widzi z racji tego, że kratka z prawej strony będzie wywalać ciepłe powietrze też na pomieszczenie kuchni

 

http://www.iv.pl/images/88385623392186951803.jpg

 

http://www.iv.pl/images/10951425936798568147.jpg

 

 

Nie chce tuneli narożnych. Są one za nowoczesne jak na to wnętrze.

Edytowane przez fatty_boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam

 

Kolejne pytanie dotyczące łączenia płyt silca. Czy na łączenia płyt nadmiar kleju może być tak zebrany z płyt ja na załączonych zdjęciach?

 

Dodatkowe pytanie dotyczy łączenia rur spalinowych. Połączone one zostały uszczelniaczem niby odpornym na ponad 1000st C a przy paleniu z tego uszczelniacza powstały coś w rodzaju bąbli z powietrzem. Czy to normalne? Czy uszczelniacz jest potrzebny? Rury Darco pasują do ściebie bardzo ściśle.

 

pzdr

29102002.jpg

29102013.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kolejne pytanie dotyczące łączenia płyt silca. Czy na łączenia płyt nadmiar kleju może być tak zebrany z płyt ja na załączonych zdjęciach?

 

Dodatkowe pytanie dotyczy łączenia rur spalinowych. Połączone one zostały uszczelniaczem niby odpornym na ponad 1000st C a przy paleniu z tego uszczelniacza powstały coś w rodzaju bąbli z powietrzem. Czy to normalne? Czy uszczelniacz jest potrzebny? Rury Darco pasują do ściebie bardzo ściśle.

 

pzdr

 

Witam.

Staraj się tak nakładać klej aby nie wychodził zbyt wiele a nadmiar zbieraj bardzo dokładnie. Rur spalinowych nie łączymy tym czarnym mazidłem - zrobi to sadza:) Ten uszczelniać to taki zbędny, niepotrzebny dodatek, który po kilku paleniach po prostu się wykrusza i kompletnie nic nie daje. Jeżeli chodzi o rury darco to rzeczywiście poprawili jakość...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Staraj się tak nakładać klej aby nie wychodził zbyt wiele a nadmiar zbieraj bardzo dokładnie. Rur spalinowych nie łączymy tym czarnym mazidłem - zrobi to sadza:) Ten uszczelniać to taki zbędny, niepotrzebny dodatek, który po kilku paleniach po prostu się wykrusza i kompletnie nic nie daje. Jeżeli chodzi o rury darco to rzeczywiście poprawili jakość...

pzdr

 

u producenta płyt silca znalazłem teraz jeszcze preparat o nazwie "Impregnat SILCADUR-HTI "

który zgodnie ze specyfikacją służy do:

 

"Impregnat SILCADUR-HTI przeznaczony do impregnacji płyt izolacyjnych SILCA 250 KM. Odporny na wysokie temperatury (do 900°C) służy do utwardzania powierzchni płyt i zapobiega pyleniu. Stosować w kominku na wewnętrznych stronach płyt izolacyjnych. Nie używać do gruntowania pod tynkowanie/klejenie. Do tego celu służy grunt SILCACON."

 

Czy jego zastosowanie na wewnętrzne strony płyt coś da czy jest to przerost formy nad treścią i ma służyć tylko wydaniu kolejnych pieniędzy na zabudowę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u producenta płyt silca znalazłem teraz jeszcze preparat o nazwie "Impregnat SILCADUR-HTI "

który zgodnie ze specyfikacją służy do:

 

"Impregnat SILCADUR-HTI przeznaczony do impregnacji płyt izolacyjnych SILCA 250 KM. Odporny na wysokie temperatury (do 900°C) służy do utwardzania powierzchni płyt i zapobiega pyleniu. Stosować w kominku na wewnętrznych stronach płyt izolacyjnych. Nie używać do gruntowania pod tynkowanie/klejenie. Do tego celu służy grunt SILCACON."

 

Czy jego zastosowanie na wewnętrzne strony płyt coś da czy jest to przerost formy nad treścią i ma służyć tylko wydaniu kolejnych pieniędzy na zabudowę?

 

tak jak wyżej....przerost formy nad treścią.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wewnątrz na w/w materiały też nie stosuje się impregnatów. Raczej ważna jest staranność wykonania tzn brak wystających resztek zaprawy, równe powierzchnie, spoiny dobrze wypełnione itd. Ważne jest też odkurzanie wnętrza co jakiś czas podczas prac aby nie gromadził się nadmiernie kurz. To wystarczy.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc.

Kominek zabudowany. Ogień bucha, że aż miło :-)

Teraz tylko ostateczne wykończenie jakąś masą szpachlową z zewnątrz i kamieniem.

 

Pozdrawiam

 

 

Pokaż zdjęcia z następnych etapów budowy. Ten "buchający ogień", bywa zaborczy w domach drewnianych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
Pokaż zdjęcia z następnych etapów budowy. Ten "buchający ogień", bywa zaborczy w domach drewnianych...

nie mam poszczególnych zdjęć z kolejnych etapów budowy. Zdjęcia pstrykałem telefonem okazjonalnie. Nie mam też zdjęcia jeszcze z ogniem. Poprawię się :-)

Obudowa teraz czeka na kamień - czarny granit star galaxy.

 

Zdjęcia obudowy:

http://www.iv.pl/images/62734023301637006641_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/97480587849670304109_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/61694977430979917553_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/38885811475630895401_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/60808635661008920167_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/26020813729127016298_thumb.jpg

 

Zdjęcia wewnątrz obudowy:

http://www.iv.pl/images/41872485430235352398_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/86096462426744471893_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/61771227581814090004_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/28347289559441224064_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/06315933702640639064_thumb.jpg

 

Zdjęcia komory dekompresyjnej (odizolowanie drewnianego stropu):

http://www.iv.pl/images/28873144511330627207_thumb.jpg

Edytowane przez fatty_boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...