Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

na co uwa?a? przy wylewaniu posadzek PILNIE !!!


Recommended Posts

Witam

trochę tu o wylewaniu posadzek czytałam ale jeszcze jest kilka pytań na które nie znam odpowiedzi a mąż dziś ma "dopilnować" robotników jak to będą robić ....

Mam wylany chudziak, na to planuję położyć folię budowlaną, styropian FS20 grubość 10 cm na to wylewka betonowa zbrojona siatką 3-4 cm

Dylatacja od ścian 1 cm styropian choć zastanawiam się czy nie dać 2??

Dziś właśnie ktoś mnie przeraził (taka dobra rada za 5 dwunasta), że położenie posadzek jest trudniejsze od ścian a ściany też pozostawiają wiele do życzenia...

Czy macie może jakieś rady na co zwracać uwagę ??

Czy dylatacja przy ścianie jest za folią czy przed wywiniętą folią na ścianę (dotyka ściany czy nie)

Czy chudziak należy jakoś wcześniej wyrównać?

Jak ściśle ma być ułożony styropian (rozumiem, że beton ma nie przejść przez warstwę styropianu)

Z jakiego miejsca domu zaczynać wylewanie ?

Jak sprawdzić czy równo leją ????

:o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Jak robi to prawdziwy fachowiec to niczym nie musisz się martwić. Ale to co napisałaś nie wygląda dobrze. Lepiej dać 8 cm styropianu i zrobić wylewkę 5-6 cm. 3 cm to mało nawet przy zbrojeniu. Dylatacja 1 cm wystarczy. Folia wywinięta na ścianę i dylatacja. Przed wylewaniem wyznacza się punkty odniesienia i sprawdza w róznych pomieszczeniach poziomicą wodną (taka rurka wypełniona wodą). Dobiero tak można okreslić poziom powierzchni posadzki i jej grubość w poszczególnych miejscach. Posadzkę najlepiej wykonać z miksokreta a nie żadną tam betoniarką. Najlepsze efekty daje zacieranie maszynowe. Styropian układa się np. 2x4 cm, a nie 1x8 cm. To czy równo leją nie koniecznie da równą posadzkę. Ważna jest jakość jastrychu (wilgotność) i zacieranie.

Lepiej odczekać i znaleźć porządnego fachowca, który wcale nie jest drogi niż mieć kiepską posadzkę, która utrudnia wykonanie każdej podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to trochę bardziej skomplikowane żeby ich pogonić.... musze ich dobrze dopilnować :-?

Na propagowanych rozwiązaniach przez Muratora jest pokazane, że folię wywija się na dylatację ?? trochę mnie to dziwiło powiem szczerze :-((

Jeśli chodzi o wylewkę to dam 4 cm a siatka jest mocna bo oczka 10x10 to może wystarczy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bardzo dokladnie wyrownywali chudziak - chodzi o to, żeby styropian nie wisial w powietrzu - nie powinno tam byc dolin i gór, tylko równy docisk. W ogóle u mnie styropian kleili zaprawą do podłogi, a na to folia i wylewka (7 cm zbrojonej wylewki i 7 styropian). Aha - pod zbrojenie dobrze jest dać malutkie podkladki dystansowe, żeby siatka wisiala 0,5 cm nad styropianem i sie dobrze ze wszystkich stron oblała wylewką. POnadto - doradzam plastyfikator do betonu (nawet jeśli nie ma ogrzewania podłogowego) - zmniejsza wrażliwość na pękanie przy tężeniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baaardzo ważna rzecz, o której nikt nie pisze, to dylatacje - nie tylko te przy ścianach. Przy dużych powierzchniach lub skomplikowanych kształtach pomieszczenia posadzkę dzieli się dylatacjami i powinny być one starannie wykonane jeżeli w pomieszczeniu będą płytki - płytki bowiem powinny być również zdylatowane W TYM SAMYM MIEJSCU. U sąsiada przejechali dylatację przez środek korytarza niedbale na ukos i teraz ma zagrychę, bo prawie na pewno płytki pękną kiedy płyty będą pracować. To samo dotyczy progów - dawniej drzwi (i próg) wypadały dokładnie pośrodku grubości muru i nadal wielu majstrów w wym miejscu wykonuje dylatację. Dzisiejsze drzwi jednak (Porta, Polskone itp.) są umieszczone na zewnątrz otworu, dlatego przed wylaniem posadzki musisz wiedzieć na którą stronę będą się otwierały drzwi i z tamtej strony wykonać dylatację równo z murem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

No to już pewnie po ptokach, ale wszystkim zawsze powtarzam:

 

POSADZKI TYLKO Z MIKSOKRETA!!!!

 

- cena za robociznę prawie taka sama (14zł)

- są idealnie równe (od razu można kleić)

- i przede wszystkim NIE PYLĄ!

 

Wogóle uważam, że wylewanie posadzek przy pomocy taczki, to strata czasu i pieniędzy (potem trzeba gruntować, wyrównywać, a i tak nie jest dobrze... no i to beznadziejne pylenie)

 

To samo dotyczy tynków - na prawdę tylko z automatu: tanio gładko i bez poprawek (szpachlowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
Jak robi to prawdziwy fachowiec to niczym nie musisz się martwić. Ale to co napisałaś nie wygląda dobrze. Lepiej dać 8 cm styropianu i zrobić wylewkę 5-6 cm. 3 cm to mało nawet przy zbrojeniu. Dylatacja 1 cm wystarczy. Folia wywinięta na ścianę i dylatacja. Przed wylewaniem wyznacza się punkty odniesienia i sprawdza w róznych pomieszczeniach poziomicą wodną (taka rurka wypełniona wodą). Dobiero tak można okreslić poziom powierzchni posadzki i jej grubość w poszczególnych miejscach. Posadzkę najlepiej wykonać z miksokreta a nie żadną tam betoniarką. Najlepsze efekty daje zacieranie maszynowe. Styropian układa się np. 2x4 cm, a nie 1x8 cm. To czy równo leją nie koniecznie da równą posadzkę. Ważna jest jakość jastrychu (wilgotność) i zacieranie.

Lepiej odczekać i znaleźć porządnego fachowca, który wcale nie jest drogi niż mieć kiepską posadzkę, która utrudnia wykonanie każdej podłogi.

Czemu służy dylatacja 1cm styropianu od ściany czym pomaga lub szkodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1cm styropianu przy ścianie pomiędzy płytą posadzki a ścianą pozwala na minimalne ruchy płyty gdy ta zmienia swój wymiar pod wpływem zmian temperatury - zmniejsza to naprężenia w płycie i szanse na jej pękanie.

Co równie ważne stanowi barierę w przenoszeniu się dźwięku z posadzki na ścianę.

Warto pilnować dylatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....a pod tym oczywiście folia, pod kominek oczywiście bez styropianu

Jeśli pozadzka z miksokreta (z automatu) - to folia jest w ogóle zbędna.

Jeśli wylewasz z taczki - to folia na styropian!!! bo inaczej beton wleje się między płyty!!!

 

Dlaczego pod kiminkiem bez styropianu? Zależy Ci na dodatkowym mostku termicznym? Kominek z całym osprzętem waży nie więcej niż 500 kg, co w przeliczeniu na powierzchnię daje nacisk nie większy niż nacisk stopy dorosłego człowieka. Jeśli wylewka ma 6-8 cm to na pewno wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy chudziak też należy dylatować?
Moim skromnym zdaniem nie. Nie ma sensu, bo chudziak leży stabilnie na piasku (o ile piach został uczciwie zagęszczony, bo jak nie... to będzie źle) a poza tym, tam jest dość stabilna temperatura, więc chudziak nie pracuje.

A nawet jak popęka, to nie ma to żadnego znaczenia.

Ale nie popęka. :)

 

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie trochę z innej "beczki"

Czy lepsze 2 warstwy papy asfaltowej na Abizolu czy folia Darken do izolacji poziomej ławy ?

Mój sąsiad dał 1 warstwę foli i wywinoł ją do góry, potem wylał na podłogę chudziak i w ten sposób zrobił sobie niewielką być może dylatacje.

Folię tą teraz czyli to co wystaje z pod ściany fundamentowej wyłoży na chudziak przykryje styropianem i zaleje . Co wy na to?

Acha czy na ziemię pod chudzial dawać folię bud?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...