tomek131 06.03.2010 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 No właśnie,skucie i wywiezienie prawie 1000m posadzki to dramat,myślę zaryzykować i wylać na to.Wody ma nie przesiąkać przez nową wylewkę.Nowa wylewka ma być szczelna.Te otwory będą po to ,aby podczas mycia hali woda miała gdzie spłynąć (spłynie na dolny poziom ,który też jest myty i pójdzie sobie do szamba).Na co dzień wody tam nie ma.Jest podczas mycia tylko.Miałem folię dawać ,ale chyba wyleje bezpośrednio na starą wylewkę (mając świadomość ,że ta stara wylewka to może nie najlepsze podłoże pod nową)bo gdyby nowa wylewka przepuściła wodę , która potem pójdzie na tą starą nie usunięta i nieszczelną na pewno wylewkę a przez nią następnie zmoczy strop (konstrukcja z płyt ,chyba pawia czy jakoś tak się to nazywa) to po myciu następuje grzanie hali , więc woda odparuje , prościej może niż gdyby zebrała się między nową wylewką a folia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 06.03.2010 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 Ktoś pomoże?Bo jak popsuje się prawie 1000m kwadratowych wylewki to będzie grubo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czester 1 07.03.2010 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 witam, zapytam tez tu. piwnica (pomieszczenie) o wymiarach ok. 4x9 m, bydynek po prostowaniu (rektyfikacji) czyli oderwany od ławy do pionu. Powstała teraz rożnica poziomu na odcinku dziewiecio metrowym ok. 50cm. co z tym zrobic? obecnie jest lastryko. wyrownac gruzem i zrobic wylewke, a moze zrobic stopnie, co radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 07.03.2010 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Ktoś pomoże?Bo jak popsuje się prawie 1000m kwadratowych wylewki to będzie grubo jaką konkretnie posadzkę planujesz na tym stropie? jaka okładzina, jakie przeznaczenie, jakie obciążenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew100 07.03.2010 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Ktoś pomoże?Bo jak popsuje się prawie 1000m kwadratowych wylewki to będzie grubo Pomysł dobry , ale ja bym proponował zrobić izolację . Na istniejącej wylewce dać papę termozgrzewalną izolacyjną , lub 2 x folia izolacyjna. Wylewkę zazbroić siatką do wylewek lub zbrojeniem rozproszonym. Dylatacje , pola kwadratowe po około 25 - 30 m2. Szczelina dylatacyjna min 1 cm. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 07.03.2010 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Noi takie dylatacje są w planie,na hali są słupy co 6m więc pole ze 30m kwadratowych będzie mieć.Tylko potem problem jak te dylatacje uszczelnić - sika,deitermann-profesjonalna chemia?Kumpel wylał bez dylatacji i nic mu się nie dzieje,ale ja mam dłuższy budynek i na środku taki słup bliżniak-coś jakby hala podzielona na dwie niezależne-tam najbardziej może pracować.Ale-po co ta folia,co da w stosunku do wylania na oczyszczoną ,zwilżoną starą wylewkę?Dodatkowo jak woda tam przesiąknie przez nową wylewkę i zatrzyma się na tej folii to będzie miała problem odparować,to już lepiej może niech pójdzie na starą wylewkę i nawet strop bo jak po myciu włączę ogrzewanie hal to odparuje,ale w stropie zbrojenie-dojdzie woda druty pordzewieją z czasem zacznie się strop sypać znowu.Tak żle i tak nie dobrzeWylewka z miksokreta mechanicznie zacierana z włóknami polipropylenowymi jest planowana,dylatacje przy ścianach i przy czy wokół słupów po 1cm gdzieś ,ale śród-dylatacje od słupa do słupa i od słupa do ściany nacinają takim jakby stalowym nożem - taki kawał blachy z nierdzewki ma ze 2-3mm grubości.Będzie potem ciężko wcisnąc tam tą masę do dylatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew100 08.03.2010 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Niestety wylewka z miksokreta nie ma za dużej szczelności, jest to zaprawa półsucha którą trudno zagęścić , dlatego izolacja pozioma powinna być. Włukna mogą być . 3, 4 mm to mało , należy naciąć do 1 cm , np dwie , trzy tarcze diamentowe do betonu, później sznur z pianki polipropylenowej i masa dylatacyjna. Masa wystarczy jak jest na centymetr głębokości. Dodatkowo zabezpieczyłbym zaprawę jaskimś środkiem. Będzie mniej nasiąkliwa i łatwiej będzie utrzymać czystość , mniej pyli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_73 08.03.2010 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Nurtuje mnie jednak inne miejsce, o którym niestety nie wiedziałam , a teraz mnie to martwi , a mianowicie miejsce oparcia schodów drewnianych. Czy również należało to miejsce potraktować jakoś szczególnie, czy nie zawracać sobie tym głowy? Również mnie to nurtuje a moge jeszcze cos zmienić - np wyeliminowac styro w tym miejscu - czy jest sens czy nie warto? (mam 15cm styro, na to około 7-8 cm wylewki zbrojonej włóknem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 08.03.2010 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Słyszałem opinie ,że nie ma jak siatka,zbrojenie rozproszone to kicha.Jeśli już to fibrobeton - zbrojenie włóknami stalowymi lub najnowszy (chyba) wynalazek włókno polipropylenowe twarde HPP.Ale to tak na marginesie.Poza tym słyszałem o jakiś profilach wciskanych w dylatację zamiast mas dylatacyjnych, które nie wiem jak długo wytrzymają mycie dużym karcheremA po wylewce trzeba by zagruntowac jakimś przeciwwilgociowym , zresztą są takie dodatki które daje się do betonu podczas jego robienia (chyba atlas też robi) aby beton był mniej nasiąkliwy ,czy bardziej wodoodporny.Daje się razem z włoknami do miksokreta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p1oterek 13.05.2010 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Witam,W garażu planuje dać 10 cm styro i na to 6 cm wylewki. Wylewka będzie za zbrojona włóknem czy dodatkowo rozłożyć siatkę czy samo włókno wystarczy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 13.05.2010 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Posadzka w garażu powinna być zbrojona kratownicą ze stalowego drutu. Włókna ograniczają jedynie pęknięcia w strukturze betonu w trakcie jego wiązania . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezka 13.05.2010 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Noi takie dylatacje są w planie,na hali są słupy co 6m więc pole ze 30m kwadratowych będzie mieć.Tylko potem problem jak te dylatacje uszczelnić - sika,deitermann-profesjonalna chemia?Kumpel wylał bez dylatacji i nic mu się nie dzieje,ale ja mam dłuższy budynek i na środku taki słup bliżniak-coś jakby hala podzielona na dwie niezależne-tam najbardziej może pracować. Ale-po co ta folia,co da w stosunku do wylania na oczyszczoną ,zwilżoną starą wylewkę?Dodatkowo jak woda tam przesiąknie przez nową wylewkę i zatrzyma się na tej folii to będzie miała problem odparować,to już lepiej może niech pójdzie na starą wylewkę i nawet strop bo jak po myciu włączę ogrzewanie hal to odparuje,ale w stropie zbrojenie-dojdzie woda druty pordzewieją z czasem zacznie się strop sypać znowu.Tak żle i tak nie dobrze Wylewka z miksokreta mechanicznie zacierana z włóknami polipropylenowymi jest planowana,dylatacje przy ścianach i przy czy wokół słupów po 1cm gdzieś ,ale śród-dylatacje od słupa do słupa i od słupa do ściany nacinają takim jakby stalowym nożem - taki kawał blachy z nierdzewki ma ze 2-3mm grubości.Będzie potem ciężko wcisnąc tam tą masę do dylatacji. Jak powiesz gdzie masz tą halę to może mogę ci zrobić pianobeton na tą nierówną pokruszoną wylewkę,nic nie musisz skuwać,spełni funkcje: 1,wyrównanie całej powierzchni,jest samopoziomujacy 2.wypełni idealnie dziury,scalając to co trochę luźne 3.na to kładziesz folię i dajesz minimalną, równiutką wastwę betonu / bo podloże będzie miało wytrzymałość 0,7 MPa - nacisk 70t na 1m2/ ,popytaj,ale z tego co wiem,to na takim podłozu mozna dać 4 cm wylewki betonowej. myślę,że optymalnie to jest najlepsze wyjście,bez improwizacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 13.05.2010 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 przeczytałem coś co daje do myśłenia. 0,7MPa czyli 0,7N/mm2 daje 70 ton nacisku na m2. Czyli mozna postawić tam czołg ba nawet klilka jeden na drugim. Albo się coś tutaj nie zgadza. W budownictwie mieszkaniowym stosuje się w Polsce C-12/15N/mm2 czyli 12/15MPa a czołgu na 1m2 na czymś takim nie postawisz. Poproszę, jeżeli to możliwe o przybliżenie tematu. Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 14.05.2010 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 CEZKA pisał o obciążeniu posadzki natomiast JAREKKUR o wytrzymałości betonu posadzkowego na ściskanie, stąd różnica w parametrach. Tak ja to odczytuje, jak jest naprawdę? Czekam na potwierdzenie lub negację. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezka 17.05.2010 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2010 przeczytałem coś co daje do myśłenia. 0,7MPa czyli 0,7N/mm2 daje 70 ton nacisku na m2. Czyli mozna postawić tam czołg ba nawet klilka jeden na drugim. Albo się coś tutaj nie zgadza. W budownictwie mieszkaniowym stosuje się w Polsce C-12/15N/mm2 czyli 12/15MPa a czołgu na 1m2 na czymś takim nie postawisz. Poproszę, jeżeli to możliwe o przybliżenie tematu. Dziękuję jest dokładnie tak jak piszesz posadzka betonowa ma 20 MPa czyli prawie 30 razy większą wytrzymałość,z tym czołgiem stary nie umiem Ci odpowiedzieć,pewno postawić można,robilismy pianobeton na Słowacji pod halę magazynową wysokiego składowania,na wierzchu był projektowany beton specjalny 20 cm - nacisk na stopę regału 15 cmx 15 miał mieć max. 80 t. czyli ok 500 t/m2 ale tego tak się nie liczy.Wracając do tematu,wyrównanie,zespolenie posadzki w tej hali pianobetonem ma sens a tak naprawdę to jedyne rozwiązanie w pełni profesjonalne ,gwarantujące możliwość jej użytkowania bez problemów. Obciązenie stropu też żadne bo przy 5cm daje 20 kg/m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 17.05.2010 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2010 Zakładając, że mamy solidną podstawę o wytrzymałości przekraczającej parametry wytrzymałościowe styropianu, pianobetonu czy betonu C20/25. natomiast ważący ok 50 ton czołg miałby płaską podstawę to możemy go postawić na przekładce o minimalnych wymiarach:- styropian EPS 200 - przekładka 158cm x 158cm /przy 10% odkształceniu/.- pianobetonie 0,7 MPa - przekładka 84cm x 84cm.- betonie C12/15 - przekładka 20,5cm x 20,5cm.- betonie C20/25 - przekładka 16cm x 16cm.Powyższe dane dają czysto teoretyczny obraz możliwych bezpośrednich obciążeń poszczególnych materiałów w odniesieniu do ok.50 tonowego czołgu bez obciążeń dynamicznych. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezka 18.05.2010 05:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2010 Zakładając, że mamy solidną podstawę o wytrzymałości przekraczającej parametry wytrzymałościowe styropianu, pianobetonu czy betonu C20/25. natomiast ważący ok 50 ton czołg miałby płaską podstawę to możemy go postawić na przekładce o minimalnych wymiarach: - styropian EPS 200 - przekładka 158cm x 158cm /przy 10% odkształceniu/. - pianobetonie 0,7 MPa - przekładka 84cm x 84cm. - betonie C12/15 - przekładka 20,5cm x 20,5cm. - betonie C20/25 - przekładka 16cm x 16cm. Powyższe dane dają czysto teoretyczny obraz możliwych bezpośrednich obciążeń poszczególnych materiałów w odniesieniu do ok.50 tonowego czołgu bez obciążeń dynamicznych. Pozdrawiam. ten teoretyczny wykład jest super,pokazuje obrazowo wytrzymałości,no dobrze ale........ jak czołg do domu wstawiić?może forum pomoże?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 18.05.2010 16:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2010 no, odpowiednio wcześniej trzeba zaplanować wymiar drzwi tarasowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 18.05.2010 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2010 Jak widać załoga nam się pomału kompletuje, przydałby się jeszcze jakaś Maruśka o "właściwych parametrach" co byśmy nie przekroczyli obciążenia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BMS 19.05.2010 04:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 ten teoretyczny wykład jest super,pokazuje obrazowo wytrzymałości,no dobrze ale........ jak czołg do domu wstawiić?może forum pomoże?pozdrawiam od 8:32 http://www.youtube.com/watch?v=DGZR1ZXCm3I&feature=related Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.