ambroma 23.07.2008 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Czytałam wcześniej że do zbrojenia wylewek stosuje się kratki zbrojeniowe. Facet od wylewek powiedział mi dziś, że radzi dać jakieś włókna czy włókninę Słyszał ktos o tym co to jest i czy tak się robi? Sa to wlokna polipropylenowe, zbrojenie rozproszone. Ja tez doradzalbym stosowanie wlokien w zamian za siatki zbrojeniowe.. A możesz napisać coś o wyższości włókien nad siatką? Rozumiem, że jesteś specjalistą od wylewek, więc zadam drugie pytanie, czy pod kominek dawać styropian? Tu piszą że nie, no więc ma być sama wylewka? Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wadolek 23.07.2008 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Czytałam wcześniej że do zbrojenia wylewek stosuje się kratki zbrojeniowe. Facet od wylewek powiedział mi dziś, że radzi dać jakieś włókna czy włókninę Słyszał ktos o tym co to jest i czy tak się robi? Sa to wlokna polipropylenowe, zbrojenie rozproszone. Ja tez doradzalbym stosowanie wlokien w zamian za siatki zbrojeniowe.. A możesz napisać coś o wyższości włókien nad siatką? Rozumiem, że jesteś specjalistą od wylewek, więc zadam drugie pytanie, czy pod kominek dawać styropian? Tu piszą że nie, no więc ma być sama wylewka? Dzięki za odpowiedź. Bardzo trudno jest wymienic wszystkie plusy wlokna, ale wiekszosc z nich byla juz opisywana na forum. Latwosc dodawania (aplikacji do agregatu), zbrojenie we wszystkich kierunkach (trojwymiarowe), bezpieczne, mozna sie rowniez pokusic o stwierdzenie lepszej przyczepnosci plytki do szlichty, tansze (po podliczeniu wszystkich kosztow). Co do kominka, to moim zdaniem duzo zalezy od jego przyszlej wagi, grubosci betonu i stosunku beton/styropian. Zdarzalo sie ze inwestor kompletnie rezygnowal ze styropianu pod nim, inny chcial normalna warstwe styropianu a inny styrodur. Pozdrawiam i zapraszam do wspolpracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ambroma 23.07.2008 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Dzięki za wyczerpującą odpowiedż. Napisz na priva jakie masz ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 24.07.2008 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Co do kominka, to moim zdaniem duzo zalezy od jego przyszlej wagi, grubosci betonu i stosunku beton/styropian. Zdarzalo sie ze inwestor kompletnie rezygnowal ze styropianu pod nim, inny chcial normalna warstwe styropianu a inny styrodur. To sie zgadza. Jeżeli jesteś w stanie przewidzieć teraz jakiego typu będzie obudowa, można podjąć decyzję na temat styropianu pod wylewkę. Jeżeli będzie to lekka obudowa, można się pokusić o jedną warstwę styro i grubszą wylewkę. Jeżeli planujesz ciężką kamienną, to raczej zrezygnować, lub dać twardszy. Myślę, że brak styropianu w tamtym miejscu zrekompensuje ciepło panujące przy kominku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irysy 04.08.2008 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2008 A ja trochę z innej beczki. Jaka powinna być minimalna grubość wylewki na poddaszu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PavvelB 16.10.2008 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2008 Przygotowuję się do wylewek i wyszedł mi taki problem. Styropian będę układał sam, 2 x 4 cm. Czym łatać szczeliny między płytami styropianu oraz między styropianem a rurkami od wody czy centralnego ogrzewania? Pianką? Wiadomo że nie uda się dociąć styropianu tak żeby idealnie przylegał do rurek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
I.W. 16.10.2008 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2008 Jeżlei było to sorry ale trzeba uważać na wysokość przyszłych drzwi jeżeli otwory są na styk. U mnie wylali 1 cm za wysoko i trzeba było kuc nadproże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wadolek 02.03.2010 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Jeżlei było to sorry ale trzeba uważać na wysokość przyszłych drzwi jeżeli otwory są na styk. U mnie wylali 1 cm za wysoko i trzeba było kuc nadproże. Podczas przygotowywania podłoża pod wylanie posadzek nalezy koniecznie sprawdzic kilka wysokosc a mianowicie: - stopien schodow, - drzwi wejsciowe, - wszystkie drzwi balkonowe, - nadproza drzwi, - wysokosci kratek sciekowych i rur spustowych Należy przewidziec grubość: - styropianu i wylewki - płytek, pianek pod panele, parkietu, drewna na schodach, uszczelki gumowej pod drzwiami garażowymi i innych elementów które zawsze mogą być albo zbyt głęboko w wylewce, albo zeń wystawać Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mimka27 02.03.2010 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 A ja mam pytanie czy przed wykonaniem wylewki musza byc osadzone drzwi wejsciowe? jesli tak to dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wadolek 02.03.2010 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 A ja mam pytanie czy przed wykonaniem wylewki musza byc osadzone drzwi wejsciowe? jesli tak to dlaczego? Nie musza, ale potrzebny bedzie wymiar wysokosci tych drzwi z progiem i znana grubosc docelowej posadzki ( drewno, plytka ). Mozna wtedy ustalic taki poziom posadzki, aby po zamontowaniu drzwi wszystko pasowalo. Plusy osadzonych drzwi sa takie ze mamy stan zamkniety budynku i ekipa posadzkarska ktora nie stosuje dokladnych niwelatorow ma "od czego się wziąć" Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 02.03.2010 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 ... nie zgodziłbym się z przedmówcą jeżeli chodzi o zwracanie uwagi na schody... z reguły schody są wylane na bardzo różnych poziomach w zależności od tego jak się murarzowi wyliczyło i tak są do poprawy więc nie ma co sobie nimi głowy zawracać... wszelkie drzwi oczywiście jak najbardziej są ważne - w końcu muszą się otwierać i zamykać jak już położymy parkiet czy płytki nadproża w ściankach działowych też mogą byś na złej wysokości - często się to zdarza i jeśli są skopane to trzeba je poprawić rury, kratki można dopasować do tego poziomu jaki nam pasuje.... co do drzwi wejściowych to konieczne nie są... (nie proponowałbym podlewania betonu pod próg drzwi - powstanie mostek i to duży)... warto sprawdzić czy będą pasowały, bo poprawa nadproża w ścianie nośnej jest bardziej skomplikowana niż w działowej więc lepiej go nie ruszać jeśli to możliwe... warto uwzględnić docelowe wykończenia podłóg poszczególnych pomieszczeń i wylać wylewki z odpowiednimi korektami wysokości na różnicę w grubości okładzin... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wadolek 03.03.2010 05:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 ... nie zgodziłbym się z przedmówcą jeżeli chodzi o zwracanie uwagi na schody... z reguły schody są wylane na bardzo różnych poziomach w zależności od tego jak się murarzowi wyliczyło i tak są do poprawy więc nie ma co sobie nimi głowy zawracać... Nie trzeba sie zgadzac, ale na wszystko trzeba zwracac uwage a schody jednak czasami sie zgadzaja... Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 03.03.2010 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 ...oczywiście że trzeba zwracać uwagę, ale z reguły na tym etapie (posadzki) już jest trochę za późno na to zwracanie i i tak coś nie pasuje teraz mamy stan , jaki pozostawili po sobie murarze i mamy wstawione okna i drzwi balkonowe i moim zdaniem te drzwi są najważniejszym punktem odniesienia dla wylewek... resztę zawsze jakoś da się dopasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wadolek 03.03.2010 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 ...oczywiście że trzeba zwracać uwagę, ale z reguły na tym etapie (posadzki) już jest trochę za późno na to zwracanie i i tak coś nie pasuje teraz mamy stan , jaki pozostawili po sobie murarze i mamy wstawione okna i drzwi balkonowe i moim zdaniem te drzwi są najważniejszym punktem odniesienia dla wylewek... resztę zawsze jakoś da się dopasować Sprawdzajac wszystkie te punkty, ktore wymienilem mamy wiedze gdzie mozemy wysrodkowac aby wszystkie niescislosci scisnac Byl przypadek ze po sprawdzaniu sie wydaje juz wszystkiego i wylaniu dzwoni klient i mowi ze wszystko cacy, ale zmywarka pod parapet nie wchodzi Brakuje 0,7 cm ( słownie siedem milimetrów ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 04.03.2010 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 ...hehe... to trzeba zmywarkę zeszlifować z takim przypadkiem jeszcze się nie spotkałem, ale człowiek całe życie się uczy... oczywiście masz rację, że warto sprawdzić te wszystkie punkty odniesienia i pomyśleć jaki poziom wybrać, żeby było jak najmniej przeróbek (albo wcale), tyle że ja z własnego doświadczenia widzę, że najczęściej i tak potrzeba przeróbek zachodzi zawsze (mniejszych lub większych...) jak zawsze błędy zaczynają się już w projekcie... często podczas budowy podejmowane są decyzję o zmianach (np grubości izolacji) ale poprawek na pozostałe wymiary już nikt nie robi i dlatego jak już budowa dochodzi do bardzo miłego dla inwestora momentu, czyli posadzek to pewne skutki wcześniejszych decyzji zaczynają się pojawiać... na te błędy też niemały wpływ mają montażyści okien i drzwi balkonowych... często montują tak jak im się podoba no bo przecież co to za różnica czy balkon będzie o te 2-3 cm niżej czy wyżej...albo okno... jaki otwór by nie był to się zapianuje naokoło i będzie ok... no i "kropkę nad i" potrafi postawić montażysta drzwi wejściowych - przecież niwelatora to on nie ma i nie ma jak sprawdzić na jakim poziomie są zamontowane drzwi balkonowe... o to jakie będą grubości okładzin też się pytał nie będzie bo i po co ... a już w ogóle nie rozumiem dlaczego na budowach "domków" nigdy nie ma wyznaczonego jakiegoś poziomu "zero" (tzw. repera) - szczerze mówiąc spotkałem się tylko jakieś pojedyńcze razy z reperem na budowie domku co by nie mówić, najważniejsze jest zachowanie właściwej technologii-nigdy nie pocieniłbym np wylewki na podłogówce do 4 cm tylko po to żeby nie podwyższać nadproży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aLien01 04.03.2010 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 Witam Ja z innej beczki. Wczoraj zakończyli mi robić posadzki a zbliżają się mrozy szczególnie w nocy. Mam budynek zamknięty (okna, drzwi i brama wstawione) nie ocieplony dzisiaj zapuściłem na noc 3 farelki aby trochę ogrzać. Napiszcie mi proszę jak może być najniższa temperatura aby nic się nie stało już zrobionym wylewką i przez ile dni mam o nie "dbać" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 04.03.2010 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 ...beton powinien dojrzewać w temperaturze dodatniej... okres dojrzewania betonu wynosi 28 dni... najbardziej trzeba uważać na temp przez pierwsze 14.... zaizoluj czym się da wszelkie szpary (gumowa uszczelka drzwi garażowych, i inne) i pilnuj temperatury.... w wypożyczalniach budowlanych są nagrzewnice-lepsze to niż farelki i o wiele skuteczniejsze... ...no i módl się o ocieplenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wadolek 05.03.2010 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 ...hehe... to trzeba zmywarkę zeszlifować z takim przypadkiem jeszcze się nie spotkałem, ale człowiek całe życie się uczy... oczywiście masz rację, że warto sprawdzić te wszystkie punkty odniesienia i pomyśleć jaki poziom wybrać, żeby było jak najmniej przeróbek (albo wcale), Plytka zakonczona zostala przed zmywarka a sama zmywarka stanela na wylewce. Obrobiona listewka i pasi bula.. A wiec warto luknac tez na wysokosc pod parapet biorac pod uwage ok 1,5 cm na plytke Dzisiaj zrobilismy wylewke w domu, gdzie bez ogrzewania bylo + 8 stopni. Na zewnatrz - 2,5 a schnaca wylewka podnosi jeszcze troche temp.. Ile akurat bedzie wyzsza w tym domu dowiem sie niebawem. Ja bym sie nie przejmowal zbyt mocno, oczywiscie jezeli jest szczelnie. Odmrozona szlichta czesto zdarza sie na balkonach. Luszczy sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 05.03.2010 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 No ty pytanie do fachowców.Kto powie jak to zrobić.Hala piętrowa 1000m (tzn 1000m dół i 1000mgóra).Na podłodze górnej hali kiedyś zrobiono jakieś ocieplenie i na to cieniutko jakieś 2-3cm wylano beton.Jest to spękane miejscami w tej chwili.Ta górna hala będzie adaptowana i jest potrzeba nowej wylewki.Jest to budynek inwentarski i co jakiś czas będzie ta hala myta wodą.Jak zrobić wylewkę?Odkurzyć ,zwilżyć i lać na to co jest z miksokreta z mechanicznym zacieraniem robiąc dylatację a potem wypełniając je profesjonalnym wypełnieniem (sika,deitermann).Chodzi o to aby podczas mycia tej górnej hali woda nie przesiąkała pod wylewkę i dalej przez tą starą spękaną wylewkę poprzez strop bo pewnie gdyby tak było to ten strop by długo nie wytrzymał.Będzie kilka dziur przekutych przez strop i nimi w kontrolowany sposób woda z mycia hali ma sobie lecieć na dolny poziom.Aha ekspertyza wytrzymałości stropu przeprowadzona ,można lać,ale nie chce grubiej niż 5-6cm , miejscami 7.P.S Izolacja cieplna pod wylewką zbędna bo temperatury na obu halach i tej dolnej i górnej będą identyczne.Więc tylko nad dobrą izolacją połaci dachu tej górnej hali trzeba się będzie potem skupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wadolek 05.03.2010 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Na podłodze górnej hali kiedyś zrobiono jakieś ocieplenie i na to cieniutko jakieś 2-3cm wylano beton.Jest to spękane miejscami w tej chwili. Jak zrobić wylewkę?Odkurzyć ,zwilżyć i lać na to co jest z miksokreta z mechanicznym zacieraniem robiąc dylatację a potem wypełniając je profesjonalnym wypełnieniem (sika,deitermann). Mysle ze skuc najpierw i wywiezc te spekana posadzke.. To nie jest dobra podpudowa pod kolejna. Beda plytki na tej nowej wylewce? Chodzi o to aby podczas mycia tej górnej hali woda nie przesiąkała pod wylewkę i dalej przez tą starą spękaną wylewkę poprzez strop bo pewnie gdyby tak było to ten strop by długo nie wytrzymał.Będzie kilka dziur przekutych przez strop i nimi w kontrolowany sposób woda z mycia hali ma sobie lecieć na dolny poziom. w koncu ma przesiakac, czy nie? Przekute dziury maja sluzyc wyplywowi wod juz bedacych tam? Aha ekspertyza wytrzymałości stropu przeprowadzona ,można lać,ale nie chce grubiej niż 5-6cm , miejscami 7. P.S Izolacja cieplna pod wylewką zbędna bo temperatury na obu halach i tej dolnej i górnej będą identyczne.Więc tylko nad dobrą izolacją połaci dachu tej górnej hali trzeba się będzie potem skupić W takim razie ewentualna izolacja bedzie regulowala grubosc posadzki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.