Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

na co uwa?a? przy wylewaniu posadzek PILNIE !!!


Recommended Posts

Czytałam wcześniej że do zbrojenia wylewek stosuje się kratki zbrojeniowe. Facet od wylewek powiedział mi dziś, że radzi dać jakieś włókna czy włókninę :o Słyszał ktos o tym co to jest i czy tak się robi?

Sa to wlokna polipropylenowe, zbrojenie rozproszone. Ja tez doradzalbym stosowanie wlokien w zamian za siatki zbrojeniowe..

A możesz napisać coś o wyższości włókien nad siatką?

:wink: Rozumiem, że jesteś specjalistą od wylewek, więc zadam drugie pytanie, czy pod kominek dawać styropian? Tu piszą że nie, no więc ma być sama wylewka?

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Czytałam wcześniej że do zbrojenia wylewek stosuje się kratki zbrojeniowe. Facet od wylewek powiedział mi dziś, że radzi dać jakieś włókna czy włókninę :o Słyszał ktos o tym co to jest i czy tak się robi?

Sa to wlokna polipropylenowe, zbrojenie rozproszone. Ja tez doradzalbym stosowanie wlokien w zamian za siatki zbrojeniowe..

A możesz napisać coś o wyższości włókien nad siatką?

:wink: Rozumiem, że jesteś specjalistą od wylewek, więc zadam drugie pytanie, czy pod kominek dawać styropian? Tu piszą że nie, no więc ma być sama wylewka?

Dzięki za odpowiedź.

Bardzo trudno jest wymienic wszystkie plusy wlokna, ale wiekszosc z nich byla juz opisywana na forum.

Latwosc dodawania (aplikacji do agregatu), zbrojenie we wszystkich kierunkach (trojwymiarowe), bezpieczne, mozna sie rowniez pokusic o stwierdzenie lepszej przyczepnosci plytki do szlichty, tansze (po podliczeniu wszystkich kosztow).

Co do kominka, to moim zdaniem duzo zalezy od jego przyszlej wagi, grubosci betonu i stosunku beton/styropian. Zdarzalo sie ze inwestor kompletnie rezygnowal ze styropianu pod nim, inny chcial normalna warstwe styropianu a inny styrodur.

Pozdrawiam i zapraszam do wspolpracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kominka, to moim zdaniem duzo zalezy od jego przyszlej wagi, grubosci betonu i stosunku beton/styropian. Zdarzalo sie ze inwestor kompletnie rezygnowal ze styropianu pod nim, inny chcial normalna warstwe styropianu a inny styrodur.
To sie zgadza. Jeżeli jesteś w stanie przewidzieć teraz jakiego typu będzie obudowa, można podjąć decyzję na temat styropianu pod wylewkę.

Jeżeli będzie to lekka obudowa, można się pokusić o jedną warstwę styro i grubszą wylewkę. Jeżeli planujesz ciężką kamienną, to raczej zrezygnować, lub dać twardszy.

Myślę, że brak styropianu w tamtym miejscu zrekompensuje ciepło panujące przy kominku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • 2 months później...
Przygotowuję się do wylewek i wyszedł mi taki problem. Styropian będę układał sam, 2 x 4 cm. Czym łatać szczeliny między płytami styropianu oraz między styropianem a rurkami od wody czy centralnego ogrzewania? Pianką? Wiadomo że nie uda się dociąć styropianu tak żeby idealnie przylegał do rurek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
Jeżlei było to sorry ale trzeba uważać na wysokość przyszłych drzwi jeżeli otwory są na styk. U mnie wylali 1 cm za wysoko i trzeba było kuc nadproże.

 

Podczas przygotowywania podłoża pod wylanie posadzek nalezy koniecznie sprawdzic kilka wysokosc a mianowicie:

- stopien schodow,

- drzwi wejsciowe,

- wszystkie drzwi balkonowe,

- nadproza drzwi,

- wysokosci kratek sciekowych i rur spustowych

 

Należy przewidziec grubość:

- styropianu i wylewki

- płytek, pianek pod panele, parkietu, drewna na schodach, uszczelki gumowej pod drzwiami garażowymi i innych elementów które zawsze mogą być albo zbyt głęboko w wylewce, albo zeń wystawać

 

Pozdrowienia

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie czy przed wykonaniem wylewki musza byc osadzone drzwi wejsciowe? jesli tak to dlaczego?

 

Nie musza, ale potrzebny bedzie wymiar wysokosci tych drzwi z progiem i znana grubosc docelowej posadzki ( drewno, plytka ).

Mozna wtedy ustalic taki poziom posadzki, aby po zamontowaniu drzwi wszystko pasowalo.

 

Plusy osadzonych drzwi sa takie ze mamy stan zamkniety budynku i ekipa posadzkarska ktora nie stosuje dokladnych niwelatorow ma "od czego się wziąć"

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie zgodziłbym się z przedmówcą jeżeli chodzi o zwracanie uwagi na schody... z reguły schody są wylane na bardzo różnych poziomach w zależności od tego jak się murarzowi wyliczyło i tak są do poprawy więc nie ma co sobie nimi głowy zawracać...

wszelkie drzwi oczywiście jak najbardziej są ważne - w końcu muszą się otwierać i zamykać jak już położymy parkiet czy płytki ;)

nadproża w ściankach działowych też mogą byś na złej wysokości - często się to zdarza i jeśli są skopane to trzeba je poprawić

rury, kratki można dopasować do tego poziomu jaki nam pasuje....

co do drzwi wejściowych to konieczne nie są... (nie proponowałbym podlewania betonu pod próg drzwi - powstanie mostek i to duży)... warto sprawdzić czy będą pasowały, bo poprawa nadproża w ścianie nośnej jest bardziej skomplikowana niż w działowej więc lepiej go nie ruszać jeśli to możliwe...

warto uwzględnić docelowe wykończenia podłóg poszczególnych pomieszczeń i wylać wylewki z odpowiednimi korektami wysokości na różnicę w grubości okładzin...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie zgodziłbym się z przedmówcą jeżeli chodzi o zwracanie uwagi na schody... z reguły schody są wylane na bardzo różnych poziomach w zależności od tego jak się murarzowi wyliczyło i tak są do poprawy więc nie ma co sobie nimi głowy zawracać...

 

Nie trzeba sie zgadzac, ale na wszystko trzeba zwracac uwage a schody jednak czasami sie zgadzaja...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...oczywiście że trzeba zwracać uwagę, ale z reguły na tym etapie (posadzki) już jest trochę za późno na to zwracanie i i tak coś nie pasuje ;)

teraz mamy stan , jaki pozostawili po sobie murarze i mamy wstawione okna i drzwi balkonowe i moim zdaniem te drzwi są najważniejszym punktem odniesienia dla wylewek... resztę zawsze jakoś da się dopasować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...oczywiście że trzeba zwracać uwagę, ale z reguły na tym etapie (posadzki) już jest trochę za późno na to zwracanie i i tak coś nie pasuje ;)

teraz mamy stan , jaki pozostawili po sobie murarze i mamy wstawione okna i drzwi balkonowe i moim zdaniem te drzwi są najważniejszym punktem odniesienia dla wylewek... resztę zawsze jakoś da się dopasować ;)

 

Sprawdzajac wszystkie te punkty, ktore wymienilem mamy wiedze gdzie mozemy wysrodkowac aby wszystkie niescislosci scisnac :wink:

 

Byl przypadek ze po sprawdzaniu sie wydaje juz wszystkiego i wylaniu dzwoni klient i mowi ze wszystko cacy, ale zmywarka pod parapet nie wchodzi :lol:

Brakuje 0,7 cm ( słownie siedem milimetrów )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...hehe... to trzeba zmywarkę zeszlifować ;)

z takim przypadkiem jeszcze się nie spotkałem, ale człowiek całe życie się uczy... ;)

oczywiście masz rację, że warto sprawdzić te wszystkie punkty odniesienia i pomyśleć jaki poziom wybrać, żeby było jak najmniej przeróbek (albo wcale), tyle że ja z własnego doświadczenia widzę, że najczęściej i tak potrzeba przeróbek zachodzi zawsze (mniejszych lub większych...)

 

jak zawsze błędy zaczynają się już w projekcie... często podczas budowy podejmowane są decyzję o zmianach (np grubości izolacji) ale poprawek na pozostałe wymiary już nikt nie robi i dlatego jak już budowa dochodzi do bardzo miłego dla inwestora momentu, czyli posadzek to pewne skutki wcześniejszych decyzji zaczynają się pojawiać...

na te błędy też niemały wpływ mają montażyści okien i drzwi balkonowych...

często montują tak jak im się podoba no bo przecież co to za różnica czy balkon będzie o te 2-3 cm niżej czy wyżej...albo okno... jaki otwór by nie był to się zapianuje naokoło i będzie ok... ;)

no i "kropkę nad i" potrafi postawić montażysta drzwi wejściowych - przecież niwelatora to on nie ma i nie ma jak sprawdzić na jakim poziomie są zamontowane drzwi balkonowe... o to jakie będą grubości okładzin też się pytał nie będzie bo i po co ... ;)

a już w ogóle nie rozumiem dlaczego na budowach "domków" nigdy nie ma wyznaczonego jakiegoś poziomu "zero" (tzw. repera) - szczerze mówiąc spotkałem się tylko jakieś pojedyńcze razy z reperem na budowie domku ;)

co by nie mówić, najważniejsze jest zachowanie właściwej technologii-nigdy nie pocieniłbym np wylewki na podłogówce do 4 cm tylko po to żeby nie podwyższać nadproży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja z innej beczki. Wczoraj zakończyli mi robić posadzki a zbliżają się mrozy szczególnie w nocy. Mam budynek zamknięty (okna, drzwi i brama wstawione) nie ocieplony dzisiaj zapuściłem na noc 3 farelki aby trochę ogrzać. Napiszcie mi proszę jak może być najniższa temperatura aby nic się nie stało już zrobionym wylewką i przez ile dni mam o nie "dbać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...beton powinien dojrzewać w temperaturze dodatniej...

okres dojrzewania betonu wynosi 28 dni... najbardziej trzeba uważać na temp przez pierwsze 14....

zaizoluj czym się da wszelkie szpary (gumowa uszczelka drzwi garażowych, i inne) i pilnuj temperatury....

w wypożyczalniach budowlanych są nagrzewnice-lepsze to niż farelki i o wiele skuteczniejsze... ;)

...no i módl się o ocieplenie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...hehe... to trzeba zmywarkę zeszlifować ;)

z takim przypadkiem jeszcze się nie spotkałem, ale człowiek całe życie się uczy... ;)

oczywiście masz rację, że warto sprawdzić te wszystkie punkty odniesienia i pomyśleć jaki poziom wybrać, żeby było jak najmniej przeróbek (albo wcale),

 

Plytka zakonczona zostala przed zmywarka a sama zmywarka stanela na wylewce. Obrobiona listewka i pasi bula.. A wiec warto luknac tez na wysokosc pod parapet biorac pod uwage ok 1,5 cm na plytke :lol:

 

Dzisiaj zrobilismy wylewke w domu, gdzie bez ogrzewania bylo + 8 stopni. Na zewnatrz - 2,5 a schnaca wylewka podnosi jeszcze troche temp.. Ile akurat bedzie wyzsza w tym domu dowiem sie niebawem. Ja bym sie nie przejmowal zbyt mocno, oczywiscie jezeli jest szczelnie.

 

Odmrozona szlichta czesto zdarza sie na balkonach. Luszczy sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ty pytanie do fachowców.Kto powie jak to zrobić.

Hala piętrowa 1000m (tzn 1000m dół i 1000mgóra).Na podłodze górnej hali kiedyś zrobiono jakieś ocieplenie i na to cieniutko jakieś 2-3cm wylano beton.Jest to spękane miejscami w tej chwili.Ta górna hala będzie adaptowana i jest potrzeba nowej wylewki.Jest to budynek inwentarski i co jakiś czas będzie ta hala myta wodą.Jak zrobić wylewkę?Odkurzyć ,zwilżyć i lać na to co jest z miksokreta z mechanicznym zacieraniem robiąc dylatację a potem wypełniając je profesjonalnym wypełnieniem (sika,deitermann).Chodzi o to aby podczas mycia tej górnej hali woda nie przesiąkała pod wylewkę i dalej przez tą starą spękaną wylewkę poprzez strop bo pewnie gdyby tak było to ten strop by długo nie wytrzymał.Będzie kilka dziur przekutych przez strop i nimi w kontrolowany sposób woda z mycia hali ma sobie lecieć na dolny poziom.

Aha ekspertyza wytrzymałości stropu przeprowadzona ,można lać,ale nie chce grubiej niż 5-6cm , miejscami 7.

P.S Izolacja cieplna pod wylewką zbędna bo temperatury na obu halach i tej dolnej i górnej będą identyczne.Więc tylko nad dobrą izolacją połaci dachu tej górnej hali trzeba się będzie potem skupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podłodze górnej hali kiedyś zrobiono jakieś ocieplenie i na to cieniutko jakieś 2-3cm wylano beton.Jest to spękane miejscami w tej chwili.

Jak zrobić wylewkę?Odkurzyć ,zwilżyć i lać na to co jest z miksokreta z mechanicznym zacieraniem robiąc dylatację a potem wypełniając je profesjonalnym wypełnieniem (sika,deitermann).

 

Mysle ze skuc najpierw i wywiezc te spekana posadzke.. To nie jest dobra podpudowa pod kolejna.

 

Beda plytki na tej nowej wylewce?

 

Chodzi o to aby podczas mycia tej górnej hali woda nie przesiąkała pod wylewkę i dalej przez tą starą spękaną wylewkę poprzez strop bo pewnie gdyby tak było to ten strop by długo nie wytrzymał.Będzie kilka dziur przekutych przez strop i nimi w kontrolowany sposób woda z mycia hali ma sobie lecieć na dolny poziom.

 

w koncu ma przesiakac, czy nie? Przekute dziury maja sluzyc wyplywowi wod juz bedacych tam?

 

Aha ekspertyza wytrzymałości stropu przeprowadzona ,można lać,ale nie chce grubiej niż 5-6cm , miejscami 7.

P.S Izolacja cieplna pod wylewką zbędna bo temperatury na obu halach i tej dolnej i górnej będą identyczne.Więc tylko nad dobrą izolacją połaci dachu tej górnej hali trzeba się będzie potem skupić

 

W takim razie ewentualna izolacja bedzie regulowala grubosc posadzki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...