fotohobby 08.11.2013 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Można zrezygnować z foli budowlanej a wierzchni styropian zwiększyć do 5cm. Koszt robocizny? Tego nie idzie przeliczyć, bo dziurawienie foli jest po prostu szkodliwe. Moim zdaniem, jak coś znalazlo miejsce żeby wejść, to znajdzie to miejsce, żeby wyjsć, kiedy zmienią się warunki. Jesli podziurawiona folia wpuści wilgoć, to tez pozwoli tej wilgoci odparować, kiedy rozpocznie sie grzanie. Datego pierwszy, drugi sezon grzewczy bywają droższe, niz kolejne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1973 08.11.2013 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Moim zdaniem, jak coś znalazlo miejsce żeby wejść, to znajdzie to miejsce, żeby wyjsć, kiedy zmienią się warunki. Jesli podziurawiona folia wpuści wilgoć, to tez pozwoli tej wilgoci odparować, kiedy rozpocznie sie grzanie. Datego pierwszy, drugi sezon grzewczy bywają droższe, niz kolejne. witam co prawda to prawda pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 08.11.2013 22:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 (edytowane) Dziurawa folia na styropianie pozwala na wnikanie pary wodnej do styropianu i możliwość kondensacji. Czyli albo jest folia i jest szczelna albo można ja sobie całkowicie darować. Edytowane 8 Listopada 2013 przez Crisiano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 08.11.2013 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 No to ile jej tam wniknie i co się z ną stanie po rozpoczeciu grzania ?Wentylować nie zamierzasz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 08.11.2013 22:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Wszystkie programy są tylko teoretycznymi obliczeniami. Nikt nie potrafi dokładnie podać wartości o które pytasz i pewnie to wiesz. Jednak kondensacja pary wodnej w styropianie przez taki sposób mocowania podłogówki jest bardzo możliwa (obliczenia termika). Wszystko to zależy także od innych współczynników o których tu się nie wspomina. Zapytałem się o inny sposób mocowania rur aby eliminować możliwe nieporządane zjawiska. Ty to lekceważysz bo co tam trochę wody nie zaszkodzi. Ale za to masz płytę fundamentową w celu ograniczenia mostków, sugerujesz się obliczeniami OZC, kupujesz miękki styropian na podłogę 0,031. Czemu takie wybory a nie standardowe? Jesteś niekonsekwentny. Skoro można zrobić coś lepiej to czemu tego nie spróbować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 09.11.2013 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 Ja mam uklad 10cm chudziak-10 cm XPS - folia - 20cm żelbetu - 10cm EPS - folia - 8cm jastrychu - plytki.Kondensacja dla 21 stopni wewntatrz i 40% wilgotności nie występuje. Nawet bez jednej i drugiej folii.Przy wilgotnosci 50% bedzie to 2g/m2 i to na styku chudziaka i XPS. Dałem je tylko dlatego, aby ograniczyc ilosć wilgoci technologicznej, która przeniknie nizej z mokrego żelbetu, czy jastrychu.Wolę swą uwagę przylożyc tam, gdzie deje to bardziej wymierne efekty - szczelnosc okien, a przede wzystkim stropu drewnianego, znacznie bardziej narażonego na migrację wilgoci niż podlogi.Stad też zastosowanie sruropianu podłogowego 0,031. Po prostu da lepsze efekty, niż to, czy folia będzie sperforowana, czy nie.Nie wim, skąd Twoja opinia o mojej niekonsekwencji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 09.11.2013 16:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 (edytowane) W twoim przypadku rozwiązanie prawdopodobnie zda egzamin. Folia która jest na EPS'ie spełnia rolę tylko (a może głównie) przed wnikaniem wody z wylewki. Jako paroizolacja ze względu na dziury nie istnieje. Mimo wszystko układ warstw w twojej podłodze nie pozwoli na kondensację.Gdybyś jednak miał więcej EPS'a (np. 15cm) wówczas miałbyś problem. Wszystko zależy od grubości styropianu,układu warstw itd. Dlatego uważam, że przed dziurawieniem tej foli należy się dwa razy zastanowić zanim to się zrobi.Ty masz płytę a większość daje zwykłe fundamenty. A wtedy przy tej samej grubości styropianu co ty masz teraz będzie problem. Mam chudziaka a na to ponad 20cm styropianu. Jeśli dam folię na styropianie i ją podziurawię to będzie kondensacja. Dlatego rozważam danie foli pomiędzy styropianem (jako izolacja paroizolacyjna). Folia na styropianie chyba tylko dla zatrzymania wody w trakcie robienia wylewki. Niestety oferty na podłogówkę które dostałem zawierają właśnie styropian 3cm z folią jako izolacja przeciwwilgociowa. A dla mnie dziurawa folia tej roli nie spełni. Edytowane 9 Listopada 2013 przez Crisiano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 09.11.2013 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 No więc widzisz, nie jestem niekonsekwentny Skoro juz kwestia kondensacji spędzac ci sen z powiek, to każ zrobic warstwy wg swojego projektu. Gdzies widziałem Twoj schemat, gdzie były trzy. Zapłacisz więcej za robociznę, stracisz na wytrzymałosci styropianu (dla dwóch warstw przyjmuje się mniejsza wartosć, niż dla jednej. Co dopiero da trzech.) Ale bedziesz miał spokojny sen. Albo, zrób to sam. Nie wiem, czy zyskasz na tym wiecej, niz robiac np. płyte fundamentową i likwidujac mostek od ław i kondensację przy jednej okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigor 15.11.2013 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Po pierwsze dziurawienie folii nic nie zmienia, . Ale chyba nie w przypadku wylewki anhydrytowej która jest szczególnie polecana na podłogówkę. Wykonawcy tych wylewek twierdzą że musi być wszystko szczelne bo sie wylewka dostanie pod folię i jest spory kłopot. Trzeba stworzyć taką jakby szczelną wannę z rurkami grzewczymi na jej dnie. Jestem dopiero co prawda na etapie rozpoznania tematu ale już mi w lafarge i w Wolplan na to zwrócono uwagę że to bardzo ważne. I kładziono też nacisk na staranne mocowanie rurek do podłoża bo podobno anhydryt je łatwiej wyciąga w górę niż mieszanka betonowa z miksokreta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 15.11.2013 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Ale chyba nie w przypadku wylewki anhydrytowej która jest szczególnie polecana na podłogówkę. Wykonawcy tych wylewek twierdzą że musi być wszystko szczelne bo sie wylewka dostanie pod folię i jest spory kłopot. Trzeba stworzyć taką jakby szczelną wannę z rurkami grzewczymi na jej dnie. Jestem dopiero co prawda na etapie rozpoznania tematu ale już mi w lafarge i w Wolplan na to zwrócono uwagę że to bardzo ważne. I kładziono też nacisk na staranne mocowanie rurek do podłoża bo podobno anhydryt je łatwiej wyciąga w górę niż mieszanka betonowa z miksokreta ano musi być szczelnie pod anhydryt czy nową betonową Baumit-u to tak jakbyś na te rurki z folią wylał rzadką śmietanę - wejdzie i wypłynie każdą dziurą, ale bez przesady dziurką w folii od wbitego tackera nie spieprzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.