Yuman 20.10.2013 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Witam, mam do dyspozycji starą szkołę z lat 70' z płaskim dachem o powierzchni użytkowej 500 m2 + 180 m2 podpiwniczenia. Przymierzam się do instalacji pompy ciepła i ogrzewania podłogowego, ściennego, klimakonwektorów lub klasycznych kaloryferów. W temacie budowlanym jestem raczej zielony, więc mam zapytanie odnośnie izolacji - jaka zazwyczaj w tego typu budynkach jest izolacja i czy w związku z planowaną przeze mnie instalacją warto inwestować w skuwanie tynków i rozbudowę termoizolacji. Dodam również, że planuję redukcję ilości okien i przebudowę ścian działowych. Uprzejmie proszę o rady użytkowników z doświadczeniem w tej dziedzinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pzw 21.10.2013 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Jeśli zamierzasz zrobić z tego budynku tytułowy dom opieki, to nie szukaj rady na forum muratora, tylko udaj się do wiarygodnych specjalistów od budownictwa.Wymieniłeś prawie wszystkie rodzaje ogrzewania , zatem podejrzewam że Twój zielony kolor wiedzy technicznej ma baaaardzo intensywną barwę.Jest zbyt dużo wielorakich aspektów do omówienia i wzięcia pod uwagę, aby podjąć się wiarygodnej odpowiedzi.To może tylko ktoś, kto zobaczy budynek, dokumentację techniczną i ma wiedzę, jak podejść do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania