Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Cześć,

 

mój post w pierwszym temacie u góry został zignorowany, dlatego zdecydowałem się założyć "swój" osobny temat.

 

Kominek ogrzewa dom już od jakichś 4 lat i wreszcie trzeba go zabudować. Jest to kominek z płaszczem wodnym i w pokoju, w którym stoi jest strasznie gorąco a w reszcie pokoi jest ciepło, ale myślę, że po zabudowaniu woda będzie gorętsza, co sprawi, że dom będzie ogrzany równomiernie.

 

Kominek to Hibana firmy Elkomatic.

 

Mam kilka pytań:

 

1) Czy dolną część zabudowy (poniżej wkładu) mogę zabudować bloczkami betonowymi lub Ytonga na nich nakleić granitowy "parapet"? Chodzi mi o bezpieczeństwo. Jaką dylatację zachować między wkładem a płytą granitową?

 

2) Ściany za i obok kominka są wykonane z płyt kg. Chciałbym okleić je płytami Varmsen. Na ścianie zasłaniającej komin zmieszczą się płyty Varmsen grubości 3cm. Czy wystarczy przykręcić je wkrętami do istniejącej już*ściany z płyt kg?

 

3) Między ścianą za kominkiem a rurkami miedzianymi doprowadzającymi wodę jest mniej niż 3cm. Mam nadzieję, że zmieści się tam płyta 2,5cm. Czy to wystarczy i będzie bezpieczne? Ewentualnie, czy mogę "wyżeźbić" lekko płytę, żeby weszła? Czy jeśli rurka z gorącą wodą będzie stykać się z płytą Varmsen, to będzie to niebezpieczne?

 

4) Jaką dylatację zastosować między płytą Varmsen a wkładem?

 

5) Czy ramka z granitu wokół "okna" kominka może być przyklejona do płyty Varmsen za pomocą kleju do płytek?

 

Obudowa ma wyglądąc jak dwie gładkie ściany do sufitu. Poniżej wklejam zdjęcia kominka i "szkice".

 

2013-09-26 17.07.48.jpgkominn.jpg

 

Z góry dziękuję za pomoc:)

 

PS.

Jakie to są wkręty fosfatowane? Czy są to te zwykłe czarne wkręty do płyt kg? Mogę użyć takich?

Edytowane przez stk90
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/184048-jak-zabudowa%C4%87-kominek-p%C5%82ytami-varmsen/
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że i tym razem nie uzyskasz odpowiedzi na dręczące Cię pytania. Za dużo pytań w jednym poście. Było trzeba zapytać o 2 góra 3 problemy, a później w dalszych postach na zasadzie ciągnięcia za język :)

Na pytania odnośnie dystansów od płyt powinieneś znaleźć na stronie producenta, a nawet na opakowaniu tych płyt.

A po drugie, niektóre pytania świadczą, że nie zadałeś sobie trudu poszukania tego poprzez googla, choćby o te wkręty - a tu takich leniuszków baaaaaardzo nie lubią.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/184048-jak-zabudowa%C4%87-kominek-p%C5%82ytami-varmsen/#findComment-6146980
Udostępnij na innych stronach

Otóż stronę producenta czytałem i czytam na okrągło i nic o odstępach nie wyczytałem. To samo tyczy się wkrętów. Nigdzie nie ma definicji wkrętów fosfatowanych. Obstawiam jednak, że takie zwykłe czarne wkręty do kg będą ok.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/184048-jak-zabudowa%C4%87-kominek-p%C5%82ytami-varmsen/#findComment-6147079
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

mój post w pierwszym temacie u góry został zignorowany, dlatego zdecydowałem się założyć "swój" osobny temat.

 

Kominek ogrzewa dom już od jakichś 4 lat i wreszcie trzeba go zabudować. Jest to kominek z płaszczem wodnym i w pokoju, w którym stoi jest strasznie gorąco a w reszcie pokoi jest ciepło, ale myślę, że po zabudowaniu woda będzie gorętsza, co sprawi, że dom będzie ogrzany równomiernie.

 

Kominek to Hibana firmy Elkomatic.

 

Mam kilka pytań:

 

1) Czy dolną część zabudowy (poniżej wkładu) mogę zabudować bloczkami betonowymi lub Ytonga na nich nakleić granitowy "parapet"? Chodzi mi o bezpieczeństwo. Jaką dylatację zachować między wkładem a płytą granitową?

 

2) Ściany za i obok kominka są wykonane z płyt kg. Chciałbym okleić je płytami Varmsen. Na ścianie zasłaniającej komin zmieszczą się płyty Varmsen grubości 3cm. Czy wystarczy przykręcić je wkrętami do istniejącej już*ściany z płyt kg?

 

3) Między ścianą za kominkiem a rurkami miedzianymi doprowadzającymi wodę jest mniej niż 3cm. Mam nadzieję, że zmieści się tam płyta 2,5cm. Czy to wystarczy i będzie bezpieczne? Ewentualnie, czy mogę "wyżeźbić" lekko płytę, żeby weszła? Czy jeśli rurka z gorącą wodą będzie stykać się z płytą Varmsen, to będzie to niebezpieczne?

 

4) Jaką dylatację zastosować między płytą Varmsen a wkładem?

 

5) Czy ramka z granitu wokół "okna" kominka może być przyklejona do płyty Varmsen za pomocą kleju do płytek?

 

Obudowa ma wyglądąc jak dwie gładkie ściany do sufitu. Poniżej wklejam zdjęcia kominka i "szkice".

 

[ATTACH=CONFIG]219938[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]219939[/ATTACH]

 

Z góry dziękuję za pomoc:)

 

PS.

Jakie to są wkręty fosfatowane? Czy są to te zwykłe czarne wkręty do płyt kg? Mogę użyć takich?

 

Witam.

1)Oczywiście dolną część możesz zabudować np ytongiem bądź bloczkiem betonowym. Mówimy o odcinku od posadzki do dolnej krawędzi wkładu. Dylatacja powinna wynosić 5 mm.

2) Z racji tego, że to płaszcz wodny i nie wytwarza dużej temperatury za pośrednictwem korpusu możesz swoje ściany okleić varmsenem. Płytę Varmsen proszę impregnować impregnatem supel isol w miejscach gdzie będą klejone - nie wolno nanosić impregnatu na powierzchnie od strony wkładu. Można i trzeba użyć czarnych wkrętów do drewna długości 5,5 cm do przykręcania płyt.

3) Możesz wyrzeżbić płytę. Będzie to bezpieczne, jeśli rurka dotykać będzie izolacji wszak w rurce tej bedzie kilkadziesiąt stopni.

4) Dylatacja niech wynosi 5 mm

5) Wokół wkładu możesz dać podwójnie płytę aby było 6 cm i stabilniej. Możesz kleić na klej wysokoelastyczny. Wcześniej zagruntuj płytę varmsen.

 

Pod kominkiem ma być kratka do wentylacji obudowy 17x 50 albo coś o tej powierzchni, np tunel.

pzdr

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/184048-jak-zabudowa%C4%87-kominek-p%C5%82ytami-varmsen/#findComment-6147219
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź :) Szczególnie cieszy mnie to, że mogę "wyrzeźbić" płytę, bo rozesłałem dziesiątki maili i nigdzie nie mogę dostać*25mm.

 

Mam jeszcze inne wątpliwości. Za tylną ścianą kominka znajduje się korytarz, który jest najchłodniejszym pomieszczeniem w domu. Jest to stary poniemiecki dom, długi chłodny korytarz. Już mam wykuty otwór na rurę spiro i planuję zamontować tam wentylator, który będzie wywiewał ciepłe powietrze na korytarz. Na wysokości gdzie rurki z wodą wchodzą do wkładu, instalator mówił, żeby zrobić kratki przez które w razie W można się dostać. Z racji tego, że nie chcę za dużo kratek, tylko ładną gładką ścianę, wykułem też otwór na korytarz i w nim planuję osadzić albo drzwiczki rewizyjne, albo też kratkę. Oczywiście cały otwór będzie wyłożony płytą varmsen. Czy w tej sytuacji konieczna jest kratka na dole? Mój wkład pobiera powietrze do spalania z przodu i przez rurę z zewnątrz (ale jak rozumiem nie o powietrze do spalania Tobie chodziło?). Zależy mi, żeby całe ciepło szło w wodę, część w powietrze na korytarzu, bo po 4 latach w salonie nagrzanym do 28-30 stopni fajnie by było posiedzieć w salonie.

 

I jeszcze jedno pytanie. Od posadzki do sufitu jest około 267cm. Tylne ściany obudowy planuję wyłożyć varmsenem do wysokości 2m i zamknąć obudowę. Jedynie na przedniej i bocznej ścianie położę płyty V do sufitu. Czy to będzie ok? Rura spalinowa wchodzi do komina na wys. ok. 185-190cm.

 

 

Przepraszam za ten zalew pytań, ale po prostu chciałbym, żeby było wszystko bezpiecznie a ponadto czas mnie goni.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/184048-jak-zabudowa%C4%87-kominek-p%C5%82ytami-varmsen/#findComment-6147295
Udostępnij na innych stronach

Kratka jest konieczna na dole i to bardzo.Dlaczego? Ponieważ będziesz miał dalej zimny korytarz a z górnej kratki w salonie żadne powietrze nie będzie ci szło bo niby jak? Możesz dać od strony korytarza kratkę 17 x 50 na dole a na górze tę rurę spiro - rozwiązanie z wentylatorkiem....daj mu spokój dopóki nie sprawdzisz czy temperatura powietrza będzie bezpieczna dla tego kręciołka. Drzwiczki serwisowe muszą być koniecznie - zrezygnuj z kratek bo nic ci nie dadzą - są drzwiczki, których prawie nie widać np w darco. Dodatkowym atutem kratki dolnej z korytarza bedzie to, że powietrze szybciej sie wymiesza i odczujesz komfort grzewczy w korytarzu. Nie martw się, powietrze do wentylacji wkładu nie wychłodzi ci wody w płaszczu, ono służy do tego aby korpus wkładu je ogrzał i za pośrednictwem górnych kratek uchodziło jako ciepłe.

Drugie pytanie...Możesz tak zrobić ale pamiętaj, żeby strop zrobić podwójnie z płyt varmsena.

powodzenia i pzdr

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/184048-jak-zabudowa%C4%87-kominek-p%C5%82ytami-varmsen/#findComment-6147355
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
Nie martw się, powietrze do wentylacji wkładu nie wychłodzi ci wody w płaszczu, ono służy do tego aby korpus wkładu je ogrzał i za pośrednictwem górnych kratek uchodziło jako ciepłe.

Takich bredni do tej pory w swoim życiu nie słyszałem. A żyję już dość długo. Czy Ty wiesz, co to jest punkt rosy? Wkład pod żadnym pozorem nie powinien być goły ,on powinien być zaizolowany (ocieplony ) i to bardzo solidnie żeby nie tracił energii,którą wytwarza, ect. A tu jeszcze ma korpus ogrzewać pomieszczenie.Może jeszcze DGP byś z tego zrobił i to mechaniczną. Brak słów....

Pzdr.Rikmen

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/184048-jak-zabudowa%C4%87-kominek-p%C5%82ytami-varmsen/#findComment-6274289
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...