Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Reklamacje kominków i kominów


Kominki.fm

Recommended Posts

Witam serdecznie

 

Założyłem temat REKLAMACJE KOMINKÓW, ponieważ jakaś część klientów boryka się z różnymi usterkami i nieprawidłowościami w funkcjonowaniu kominków i kominów. Temat ten zatem, może być miejscem zapytań użytkowników kominków i kominów, a także szerokiego doradztwa w tym zakresie.

 

Myślę, że w tym miejscu, wielu potencjalnych klientów uzyska wartościowe informacje, na co należy przede wszystkim zwrócić uwagę, czego się spodziewać, a czego uniknąć.

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

Daniel Hrehorecki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasada nr 1

czym dłuższa gwarancja podana przez producenta np. systemu kominowego = mniejsze szanse na zwrot / naprawę w przypadku uszkodzenia

 

Szczerze mówiąc, to nie widzę związku długości gwarancji z ewentualną egzekucją praw z niej płynących. Uważam, że czym dłuższa gwarancja, tym lepiej dla klienta. Warto jednak zwrócić szczególną uwagę na warunki gwarancji, a przede wszystkim, co jest wyłączone z gwarancji. Na przykład, w przypadku kominków, z gwarancji wyłącza się najczęściej ruszt, uszczelki, szybę wkładu kominkowego. Wzbudza to czasami krytykę klientów, którzy nie czytając gwarancji, są po fakcie zaskoczeni.

 

Generalnie trzeba też powiedzieć, iż czasami niektóre firmy w ogóle nie wypisują żadnych kart gwarancyjnych, twierdząc, iż gwarancją jest faktura. Jest to błąd, ponieważ gwarancja jest dobrowolna i na podstawie faktury można dochodzić swoich praw tylko w zakresie rękojmi.

 

Trzeba także odróżnić kartę gwarancyjną producenta wkładu kominkowego od karty gwarancyjnej wykonawcy całego kominka - są to dwa odrębne dokumenty. Warto zadbać o obydwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając ten wątek nie miałem na myśli tylko i wyłącznie aspektów prawnych. Zapraszam także wszystkich klientów borykających się z problemami technicznymi związanymi z kominkami i kominami.

 

trafna uwaga, zwłaszcza gdy występuje dwóch producentów. u każdego swoich racji trzeba będzie dochodzić osobno. okres gwarancyjny także może być rożny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...