gorny7 25.10.2013 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 witam .mam taki problem, miałem podłączony bojler nitką idącą za zaworem 4drożnym . jak zmiejszałem ciepło na kaloryfery zmniejszało sie też ciepło na bojler.(zielona linia).Teraz podłączyłem drugim wyjściem z pieca Żeby szła woda gorąca bezpośrednio na bojler 3/4 22mm (czerwona linia 22)Problem jest taki że woda nie chce tam tedy lecieć na bojler rura jest ok 30C.Czy problemem może być powrót z grzejników 28mm który jak by wpycha wode pod prąd przez bojler w rure 22 od dołu (żółta strzałka) . bo tam jest rura ciepła(temperatura rury powrotnej z grzejników) Czy załążenie tam zaworu zwrotnego(fioletowy zawór) poprawi to ze woda popłynie od pieca do bojlera normalna droga?Czy trzeba założyć dodatkowa pompę (narysowałem wirtualne 1,2,3 w którym miejscu? chociaz wolał bym nie dokladać pompy ,wtedy chyba musiał bym tez dołążyć zwrotny na powrocie od grzejników w pobliżu trójnika bojlera i powrotu z grzejników.jak to rozwiązać? schemat pieca i bojlera http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd65fdfcaa5f321d.html pozdrowienia gorny7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1973 25.10.2013 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 witam . mam taki problem, miałem podłączony bojler nitką idącą za zaworem 4drożnym . jak zmiejszałem ciepło na kaloryfery zmniejszało sie też ciepło na bojler.(zielona linia). Teraz podłączyłem drugim wyjściem z pieca Żeby szła woda gorąca bezpośrednio na bojler 3/4 22mm (czerwona linia 22) Problem jest taki że woda nie chce tam tedy lecieć na bojler rura jest ok 30C. Czy problemem może być powrót z grzejników 28mm który jak by wpycha wode pod prąd przez bojler w rure 22 od dołu (żółta strzałka) . bo tam jest rura ciepła(temperatura rury powrotnej z grzejników) Czy załążenie tam zaworu zwrotnego(fioletowy zawór) poprawi to ze woda popłynie od pieca do bojlera normalna droga? Czy trzeba założyć dodatkowa pompę (narysowałem wirtualne 1,2,3 w którym miejscu? chociaz wolał bym nie dokladać pompy ,wtedy chyba musiał bym tez dołążyć zwrotny na powrocie od grzejników w pobliżu trójnika bojlera i powrotu z grzejników. jak to rozwiązać? schemat pieca i bojlera http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd65fdfcaa5f321d.html pozdrowienia gorny7 witam zrób tak jak na schemacie poniżej: http://www.defro.pl/serwis/materialy/schemat-instalacji zasilanie i powrót z bojlera musi być przed zaworem 4-drogowym - koniecznie!!! powodzenia pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mark3k 26.10.2013 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Tyle jest w sieci schematów i porad , fachowych porad , a Ty zrobiłeś takiego "bubla". Napracowałeś się , posiałeś kasę na materiały i robociznę - szkoda. Kolega dobrze radzi i jest to jedno z wielu prawidłowych i działających rozwiązań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gorny7 26.10.2013 09:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Panie mark instalacja juz była to jest przeróbka . .schemat z defro na pewno jest dobry ale napisałem wyjście na bojler wychodzi teraz z drugiego wyjścia w piecu czyli teraz w ogóle nie idzie przez 4 drożny. chodzi o konkretne porady do istniejacej już instalacji nie jak zrobić instalacje od podstaw i jak jesteś fachowcem to gadaj konkretnie i odnieś się do pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 26.10.2013 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 (edytowane) Bo "Polak" potrafi albo mądry po szkodzie. Zauważcie panowie że bardzo rzadko ktoś najpierw pyta a później wykonuje. Musisz go puścić przez pompę Edytowane 26 Października 2013 przez gersik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mark3k 26.10.2013 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 (edytowane) Panie mark instalacja juz była to jest przeróbka . .schemat z defro na pewno jest dobry ale napisałem wyjście na bojler wychodzi teraz z drugiego wyjścia w piecu czyli teraz w ogóle nie idzie przez 4 drożny. chodzi o konkretne porady do istniejacej już instalacji nie jak zrobić instalacje od podstaw i jak jesteś fachowcem to gadaj konkretnie i odnieś się do pytania Najprościej i najmniej inwazyjnie podłącz wyjście zasobnika CWU z powrotem do kotła, ale z pominięciem zaworu 4D (za zaworem). Jeśli w trybie pracy grawitacyjnej nie będzie dogrzewało kotła w rozsądnym czasie to bez pompy CWU się nie obejdzie. Niemniej, i tak musisz podłączyć wyj z bojlera z powrotem kotła (bezpośrednio).. Masz konkretnie Powodzenia Edytowane 26 Października 2013 przez mark3k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1973 26.10.2013 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Najprościej i najmniej inwazyjnie podłącz wyjście zasobnika CWU z powrotem do kotła, ale z pominięciem zaworu 4D (za zaworem). Jeśli w trybie pracy grawitacyjnej nie będzie dogrzewało kotła w rozsądnym czasie to bez pompy CWU się nie obejdzie. Niemniej, i tak musisz podłączyć wyj z bojlera z powrotem kotła (bezpośrednio).. Masz konkretnie Powodzenia witam mark3k dobrze ci radzi zasilanie bojlera jest ok. - "z drugiego wyjścia w piecu" natomiast powrót z bojlera do kotła musi być albo bezpośrednio do kotła - jeżeli masz jeszcze jakieś wyjście na dole kotła, a jak nie masz takiego "ekstra" wyjścia, wstaw trójnik na rurze powrotnej do kotła - koniecznie za zaworem 4-drogowym napewno nie obejdzie się bez dodatkowej pompy i zaworu zwrotnego, bo jeżeli chcesz grzać grawitacją - to jak w kotle zgaśnie i obniży się temperatura w instalacji c.o. poniżej temperatury c.w.u. w bojlerze to zacznie się grawitacją wychładzać, no chyba że będziesz zamykał każdorazowo:lol2: po nagrzaniu zaworem kulowym pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mark3k 26.10.2013 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 napewno nie obejdzie się bez dodatkowej pompy i zaworu zwrotnego, bo jeżeli chcesz grzać grawitacją - to jak w kotle zgaśnie i obniży się temperatura w instalacji c.o. poniżej temperatury c.w.u. w bojlerze to zacznie się grawitacją wychładzać, no chyba że będziesz zamykał każdorazowo:lol2: po nagrzaniu zaworem kulowym pozdrawiam Niekoniecznie. Może na grawitacji zastosować zawór zwrotny mosiężny z klapka plastikową i sprężynką. Sprężynkę wyrzucamy, a zawór montujemy w pozycji pionowej (między wyjście z kotła, a wejście do bojlera). Grawitacja zachowana, zaworek zwrotny działa a opory zmodyfikowanego zaworka znikome. Powinno funkcjonować bezproblemowo. Pozostała przeróbka (czyli pompa CWU) tak jak napisałem wcześniej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gorny7 26.10.2013 17:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 (edytowane) Jeśli w trybie pracy grawitacyjnej nie będzie dogrzewało kotła w rozsądnym czasie to bez pompy CWU się nie obejdzie. Niemniej, i tak musisz podłączyć wyj z bojlera z powrotem kotła (bezpośrednio).. Masz konkretnie Powodzenia zakladam pompe masz na myśli pompę C.O a nie CWU Wystarczy zalożyć w pozycji "1" czyli między piecem a bojlerem? nie ruszając już powrotu z bojlera niech sobie idzie przez 4 drożny , bez zadnych zwrotnych? czemu musi być koniecznie za zaworem powrót z bojlera? Edytowane 26 Października 2013 przez gorny7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1973 26.10.2013 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 zakladam pompe masz na myśli pompę C.O a nie CWU Wystarczy zalożyć w pozycji "1" czyli między piecem a bojlerem? nie ruszając już powrotu z bojlera niech sobie idzie przez 4 drożny , bez zadnych zwrotnych? czemu musi być koniecznie za zaworem powrót z bojlera? witam nie kombinuj, zrób wg przesłanego schematu (próbować możesz, twoja kotłownia, pieniądze i czas) zrobione jak proponujesz nie będzie działać bez zaworu zwrotnego - grawitacyjnie będzie wychładzać pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kobra64 26.10.2013 23:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 (edytowane) Kolego a to oznaczone krzyżykiem w kółku między piecem a zaworem 4D ( na rurze 28 wyrysowanej na czerwono ) to co to jest? Edytowane 26 Października 2013 przez kobra64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mark3k 27.10.2013 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 (edytowane) zakladam pompe masz na myśli pompę C.O a nie CWU Wystarczy zalożyć w pozycji "1" czyli między piecem a bojlerem? nie ruszając już powrotu z bojlera niech sobie idzie przez 4 drożny , bez zadnych zwrotnych? czemu musi być koniecznie za zaworem powrót z bojlera? Patrząc na schemat który załączyłeś i jeśli tak masz podłączony zawór 4D w instalacji, to ja się zastanawiam jak Ci ten układ w ogóle grzeje? Pompa CO i CWU to takie same pompy czyli obiegowe (chyba pomyliłeś z pompą cyrkulacyjną w obiegu zamkniętym do utrzymania ciepłej wody przy punktach odbioru) Zrobisz jak postanowiłeś, ale oby to nie była kolejna nie przynosząca efektu praca. Do kobra64: To w kółku to chyba pompa CO. To podłączenie jest całe skopane ( w mojej ocenie oczywiście). Edytowane 27 Października 2013 przez mark3k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kobra64 27.10.2013 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 .... Do kobra64: To w kółku to chyba pompa CO. To podłączenie jest całe skopane ( w mojej ocenie oczywiście). Właśnie dlatego pytam, że sądzę że to jest istniejąca pompa CO. W takim wypadku z mieszacza zrobili mu rozdzielacz i to nie mający prawa dobrze działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gorny7 27.10.2013 10:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Kobra nie wiem czy rozdzielacz dla lepszego pogladu zdjęcia po kolei od góry w prawo http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75af6dbd955f66c5.html 1 uklad pogladowy prawidlowo zrobiony2 góra prawo mój stary (wszytko chodziło bez problemu jedynie przy zmniejszeniu ciepła zaworem 4 droznym na grzejniki zmniejszało się na bojler)3 dół lewa , po przeróbce w tej chwili (pociągnięcie drugim wyjściem z pieca powrót z bojlera nie ruszany- woda cofa sie od dołu w bojler nie idzie w gore z pieca do bojlera) zllelony oznaczenie przed bojlerem (zawór elektromagnetyczny -zamyka obwód do bojlera)4 chce dołozyć najpierw pompe między piecem a bojlerem czarny trójkąt (zielone- zawór elektromagnetyczny zamyka wejście do bojlera) zawór E, zastępi zawór zwrotny) zawór i pompa podłączone razem sterownikiem. Wyłaczenie pompy i zaw E zamyka obwód . cel temperatura ustawiona na załaczenie pompy i zawory np 40c spadnie poniżej pompa przestaje chodzić i zawór zamyka obwód w bojlerze . do bojlera dochodzi woda nie niższa ni 40C i nie wychładza juz nagrzanej wody przy wygaszaniu pieca Panowie będzie chodzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 27.10.2013 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Prawdopodobnie tek ale pod warunkiem że pompa na bojler będzie słabsza od pompy na grzejniki i powrót do zaworu 4d nie będzie dławił ( za mała średnica). Nikt ci nie da na to gwarancji. Zrób tak jak się należy ( czyli zgodnie z pierwszym schematem) i nie będziesz miał problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kobra64 27.10.2013 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Na tym poprzednim rysunku wychodziło, że masz pompę CO przed 4D - wtedy byłby rozdzielaczem. A tak jak rysujesz propozycje pójdzie, ale w sposób niesterowalny. Pompa CO będzie wymuszać przepływ przez bojler, jeżeli ten planowany zawór się otworzy ( będzie ciągnąć przez 4D z powrotu, więc i z bojlera ). Nie rozumiem, dlaczego tak się opierasz przed wycięciem i zaślepieniem jednej rurki i wstawieniem kawałka drugiej, żeby zrobić zgodnie ze sztuką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gorny7 27.10.2013 17:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 dzieki za odpowiedz jak nie bedzie szło dobrze tylko z pompa, to wepne sie za rozdzielacz , wiadomo koszty. Jeszcze jedno pytanie czy rury można ciąć awaryjnie szlifierka cienka tarczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mark3k 27.10.2013 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 A dlaczego nie można ciąć? Nie ma przeciwwskazań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gorny7 04.11.2013 19:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 ok pompa zainstalowana jak na zdjęciu 4 czyli na drugim wyjściu między bojlerem a piecem na pionowej rurze . wszystko chodzi okSam założyłem tą pompę. Cięcie gumówka przetestowałem i raczej odpada chyba ze było by to przy ścianie bo robi troche zadziorów i trzeba by dokladnie obrobić żeby spasować z kielichem, a propo jak tniecie ruru które idą przy ścianie?Kupiłem w Lerua Mer. takie małe guwienko za 10 zl do ciecia rur 15-22 nie jest to szczyt techniki bo nie ma rączki ale daje rade w sporadycznych wypadkach. jedno cięcie na pionowej rurze po dokładnym zwymiarowaniu i wpasowanie w złączke miedziana , lutowanie tez wyszło nie źle bo było z góry może pod góre było by gorzej..Przy samym lutowaniu cyne przykladacia z jednej strony rury czy z dwóch stron, a może objęzdzacie drucikiem w koło? ja przyłozyłem z dwóch stron wyszedł ładny cynowy pierścionek .jeszcze raz dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.