Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

podłączenie oświetlenia, jak połączyć kable? pytanie laika

Recommended Posts

Mam do podłączenia oświetlenie naścienne nad lustrem w łazience, nie wiem niestety które kabelki podłączyć do których, Załączam dwa zdjęcia.

Czy byłby ktoś w stanie doradzić?

http://images63.fotosik.pl/341/e85c5b3987fc8886m.jpg

http://images63.fotosik.pl/341/7cd2f7936e8fe387m.jpg

Co rozumiesz poprzez "w której strefie"? Nie wiem czy były, nie znam się na tym, wybrałem tą, ponieważ koszt, wygląd i wielkość mi pasowały.

Jest to mieszkanie zakupione od dewelopera i te kable zostały przez niego zostawione pod oświetlenie nad lustrem (a w każdym razie ich umiejscowienie na to wskazuje).

link do tego modelu: http://www.italux.pl/lampy/styl-nowoczesne/typ-spotlighty/york,HB-164A-02 (choć właściwie i tak raczej nie ma tam przydatnych informacji)

Nie kieruj się kosztem a wymogami normy PN HD 60364 7-701, która dzieli łazienkę na cztery strefy.

Czym one się charakteryzują poszukaj w necie sam.

Ponadto wymaga do urządzeń w tym pomieszczeniu instalowanych odpowiedniego IP.

Też poszukaj co ten kod oznacza i skonfrontuj z IP oprawy.

Osobiście uważam, że najlepszym rozwiązaniem w przypadku opraw w tym pomieszczeniu jest stosowanie obniżonego napięcia lub II klasy ochronności.

Z tego co jest napisane na tej stronie: http://www.luxiva.pl/lampy-sufitowe/lampa-sufitowa-york-hb-164a-02-hb-164a-02 to jest to IP 21

Co do strefy, to ciężko mi jednoznacznie odpowiedzieć, ponieważ stosuje się one CHYBA w stosunku do pomieszczeń z wannami i otwartymi prysznicami. Ja mam zamkniętą kabinę prysznicową (zamknięta kabina marki durasan - tak wiem, szajs). Oświetlenie, to miałoby być 202 cm nad posadzką, a lewy bok tego oświetlenia byłby ok 55 cm od zewnętrznej, zawoalowanej ściany kabiny. Jeżeli się stosuje również do zamkniętych, to na granicy stref 2 i 3 według tej metodologii: http://www.ekspertbudowlany.pl/artykul/id2038,instalacje-elektryczne-w-lazience