Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Uszczelnienie Parapetu Zewnętrznego

Recommended Posts

Witam

Jestem tu, bo potrzebuję pomocy a Jestem totalnym laikiem w temacie remontów, budowlanki itp. Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie rady, wskazówki, rozwiązania, które pomogą mi uszczelnić miejsce "pod oknem". Najprawdopodobniej ( z tego co sie próbowałem w temacie zorientować) przy wymianie okien i tylko parapetów wewnętrznych nie zostało uszczelnione miejsce "łączenia" się parapetów wewnętrznych z zewnętrznymi jakby pod dolną krawędzią/belką okna(niestety nie znam fachowym nazw). Mimo zamkniętych okien czuc bardzo mocno chłodne powietrze takie delikatne "wianie" właśnie po parapecie wewnętrznym.

I teraz moje pytanie czy:

1 czy ten zewnętrzny, blaszany parapet jest w ogóle dobrze zamontowany? tzn jego uszczelnienie z oknem i "gzymsem" na którym leży?

2 Czy wystarczy uszczelnić miejsca nr 1 i 2 na zdjęciu np silokonem, klejem? Jeśli tak to jakim? i czy to cos pomoże?

3 Czy jednak powinienem zerwać ten parapet, uszczelnić miejsce "pod oknem" w miejscu między parapetem wewnętrznym a wewnętrznym (tylko czym - pianką montażową czy jakąś taśmą rozszczelniającą?), zamontować parapet tak jak był + uszczelnić miejsca 1 i 2 (tylko czym)???

4 czy coś od wewnętrznego parapetu powinienem coś zrobić???

5 czy jest coś jeszcze innego/złego wynikającego ze zdjęć?

Bardzo dziękuję za ewentualne odpowiedzi

a.jpg

b.jpg

c.jpg

d.jpg

e.jpg

Jak widać okno ma już parę lat... ładnych lat.. ? Wiało od razu?czy dopiero teraz zaczęło?

Zasadniczo nie jest jakiś wielkim odstępstwem od reguły to co masz.

Okno pod dolną częścią ościeżnicy powinno być uszczelnione zanim został dołożony parapet. Może i było, może nie - wtedy trudno jest "dopsiukać" pianę aż pod okno i jest jej tam zwyczajnie za mało, a z czasem piana ulega degradacji - szczególnie jak nie jest dobrze przykryta (lub jest słaba).