Tomasz Brzęczkowski 07.11.2013 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Jeśli to gdzieś działa to powinno być opisane. Nie znalazłem NIC! Wielkie NIC! Sprzedaje Pan te testery gruntu? Bo mi to nie jest potrzebne i nie wiem po co Pan o tym pisze? Jeszcze raz. Niech Pan poda choćby jeden przykład na tym forum gdzie działa GWC z rurą 7 do 10mb, niech będzie że liczone bez czerpni pionowej. Jak czegoś nie ma w necie to nie ma tego w ogóle? Przecież są różne grunty, różnie rozpraszają ciepło, założenie każdego gwc powinno się zaczynać od testu. Tylko tak - inwestor tego nie zrobi Bo mi to nie jest potrzebne a montujący... Po co? Przecież jak Panu zrobi 40m gwc zamiast 15 -tu to więcej zarobi. A to, że powietrze z 15 m wyjdzie takie same jak z 40-tu TO PRZECIEŻ INWESTOR SIĘ O TYM NIGDY NIE DOWIE. Kto więc ma wg Pana taki test zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 07.11.2013 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Sprzedaje Pan te testery gruntu? Mogę Panu dać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek_myslowice 07.11.2013 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Dalej nalegam na prezentację lub link do takowej. Jestem niedowiarkiem i nie uwierzę dopóki nie zobaczę lub choćby przeczytam wiarygodnej relacji, najlepiej użytkownika takiego 7-10m zestawu. Przeanalizuj ankiety użytkowników GWC - może tu jest odpowiedz jaki GWC trzeba budowac: http://www.eis.pl/vtx1800/ankieta1.jpg http://www.eis.pl/vtx1800/ankieta2.jpg http://www.eis.pl/vtx1800/ankieta3.jpg http://www.eis.pl/vtx1800/ankieta4.jpg Pozdrawiam Witek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 07.11.2013 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Kroton. Nie szkodzi oponie twojego rowerka chłód więc możesz tam dać GWC.Ale zadbał bym aby było conajmniej 70cm pod posadzką a przy przejściu przez fundament na długości 100cm przed i za ,zaizolował bym tą rurę aby nie zamroziła fundamentu.Zyskasz temperaturę zimą na pograniczu zera co dla rekuperatora będzie wystarczające ale również zyskasz sporą ilość zimnego gruntu pod garażem na lato. Takie GWC będzie sprawniejszą klimą niż GWC zewnętrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 07.11.2013 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Przeanalizuj ankiety użytkowników GWC - może tu jest odpowiedz jaki GWC trzeba budowac: http://www.eis.pl/vtx1800/ankieta1.jpg http://www.eis.pl/vtx1800/ankieta2.jpg http://www.eis.pl/vtx1800/ankieta3.jpg http://www.eis.pl/vtx1800/ankieta4.jpg Pozdrawiam Witek Witku, ja już kiedyś w którymś burzliwym wątku te ankiety widziałem. Tam niestety nie ma info o rodzaju instalacji, jej długości i kosztach, a to teraz jest najważniejsze w świetle 7-10mb rury wg teorii p. Tomasza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 07.11.2013 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Jak czegoś nie ma w necie to nie ma tego w ogóle? Przecież są różne grunty, różnie rozpraszają ciepło, założenie każdego gwc powinno się zaczynać od testu. Tylko tak - inwestor tego nie zrobi a montujący... Po co? Przecież jak Panu zrobi 40m gwc zamiast 15 -tu to więcej zarobi. A to, że powietrze z 15 m wyjdzie takie same jak z 40-tu TO PRZECIEŻ INWESTOR SIĘ O TYM NIGDY NIE DOWIE. Kto więc ma wg Pana taki test zrobić? To opiszę Panu jak to powinno wyglądać wg mnie i zapewniam, że żadne testery nie są konieczne. Otóż świadomy inwestor powinien o czymś takim jak GWC myśleć już na etapie projektu, choćby ze względu na wielkość działki, powierzchnię domu i docelowy rodzaj wentylacji. Jeśli się decyduje na montaż, powinien sprawdzić, choćby dopytując sąsiadów, a ostatecznie sprawdzając to podczas wykonywania wykopów pod fundamenty, jaki ma poziom wód gruntowych. Zbyt wysokie dyskwalifikują często rurowca lub kanałowca, żwirowy również może odpaść i pozostaje wtedy glikol. Co z tego, że zbada grunt, jeśli zrobi to w roku suchym, zdarzającym się tu rzadko? Co zrobi w następnym gdy wszystkie rury będzie miał pod wodą, lub też na odwrót, będzie tam tylko suchy piach? I teraz jest decyzja, gdzie instalację położyć? Pod domem, np w glinie, czy może w drugim końcu działki, ponieważ tam i tylko tam jest w miarę wilgotny grunt? Wracając do 7-10mb rury. W takim razie ile zna Pan takich działających instalacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 07.11.2013 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Mogę Panu dać. Panie Tomaszu. Jak widać ma Pan wielkie serce nie tylko do forsowania swoich teorii(może praktyk?) : ). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 07.11.2013 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 (edytowane) Witku, ja już kiedyś w którymś burzliwym wątku te ankiety widziałem. Tam niestety nie ma info o rodzaju instalacji, jej długości i kosztach, a to teraz jest najważniejsze w świetle 7-10mb rury wg teorii p. Tomasza. Jeśli masz dopływ powietrza do kominka z zewnątrz to z ciekawości pomierz zimą temperatury powietrza jakie z niego wychodzą,gwarantuje,że będziesz zaskoczony,a to jest tylko parę metrów pod domem z minimalną średnicą rury. Ja mam 2*20mb ale średnicy fi125mm,zimą przy wydajności 100m3/h temperatura za GWC nie spadła poniżej 6st.C,reku działał bez zarzutów,latem za GWC 17-18st.C ale nie odnotowałem zauważalnego schłodzenia domu. Edytowane 7 Listopada 2013 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 07.11.2013 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Artur, 40m rury to nie 7-10. Ja mam 6 stopni wtedy gdy mamy na zewnątrz poniżej 20-25 na minusie. Przy temp. do - 5-10 bliżej mi +10 na wlocie niż 5-6. Dla mnie to taki hicior, że centrali chyba raczej już nie kupię. Jedynie bypass ze sterownikiem mnie czeka, bo jednak są okresy, że z gleby nie warto ciągnąć 15 stopni gdy na zewnątrz mamy idealne 20-22. Kominek mam zasilony płaskim kanałem pod podłogą i styro, a na płycie podłogowej. Tak więc nie ma po co tego mierzyć. Powtórzę, dalej nie wierzę w krótki odcinek ruracza, dający takie efekty. I teraz podsumowanie. Od mniej więcej grudnia do marca włączamy piec olejowy(550l w pierwszym sezonie-500l w drugim ). Reszta sezonu, który zaczyna się zazwyczaj we wrześniu(początek bo las naokoło i cienia sporo) to kominek z DGP i mieścimy się w 4- 4,5 tysiącach za grzanie C.O. Poprzedni sezon to brykiet, ten to grab. CWU(oceniam je na +- 80zł/mc w skali roku) lata na PC z zasobnikiem z poborem powietrza w sezonie grzewczym z garażu i siłą rzeczy ssie to z domu ciepełko. Niektórzy nie mogą w to uwierzyć, tym bardziej, że mamy w lesie niższą temp. o 1-1,5 stopnia. Pewnie kiedyś gdy pompki stanieją kupię coś do C.O. Czy to będzie gruntowa czy powietrzna nie wiem. Jestem zdania że to zasługa wydajnego GWC i w miarę wysokich wód gruntowych, co widzę po wodzie stojącej w studni chłonnej połączonej z oczyszczalnią( to był również strzał w 10). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 08.11.2013 06:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Powtórzę, dalej nie wierzę w krótki odcinek ruracza, Dla Pana to kwestia wiary, dla mnie praktyka i proste wyliczenia. Nie chce Pan testera... może nie chce Pan nadszarpnąć Swojej wiary. Dla przykładu - pole wymiany w tym http://www.vent-axia.com/range/hr200xl.html reku wynosi 0.9m2 zwykłego plastiku z jakiego jest też obudowa - Dlaczego uważa Pan że 6 m2 nie będzie lepsze od tych 0,9m2? Może coś rurowego: Nie jestem fanem wymiennika rura w rurze - ale... Bartosz 220mm ma powierzchnię wymiany taką jak 10m rury fi200. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 08.11.2013 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 u mnie sytuacja jest inna , w garazu nie będzie posadzki jako takiej tylko kostka na gruncie. Cel to w nieogrzewanym garażu pozyskanie ciepła z podłogi. Kilku kolegom sie sprawdziło. Ale pomysł z rura pod garażem aby nie zamarzał reku powstał niedawno. No i nie wiadomo czy to można pożenić. Kroton. Nie szkodzi oponie twojego rowerka chłód więc możesz tam dać GWC. Ale zadbał bym aby było conajmniej 70cm pod posadzką a przy przejściu przez fundament na długości 100cm przed i za ,zaizolował bym tą rurę aby nie zamroziła fundamentu. Zyskasz temperaturę zimą na pograniczu zera co dla rekuperatora będzie wystarczające ale również zyskasz sporą ilość zimnego gruntu pod garażem na lato. Takie GWC będzie sprawniejszą klimą niż GWC zewnętrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 08.11.2013 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Dla Pana to kwestia wiary, dla mnie praktyka i proste wyliczenia. Nie chce Pan testera... może nie chce Pan nadszarpnąć Swojej wiary. Dla przykładu - pole wymiany w tym http://www.vent-axia.com/range/hr200xl.html reku wynosi 0.9m2 zwykłego plastiku z jakiego jest też obudowa - Dlaczego uważa Pan że 6 m2 nie będzie lepsze od tych 0,9m2? Może coś rurowego: Nie jestem fanem wymiennika rura w rurze - ale... Bartosz 220mm ma powierzchnię wymiany taką jak 10m rury fi200. Chyba przyzna Pan że w przypadku Bartosza czy innego podobnego technicznie urządzenia sytuacja jest zgoła inna? Niech Pan nie czaruje rzeczywistości. Grunt nie ma temperatury nawet zbliżonej do tej która wpada do centrali po stronie WYWIEW : ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 08.11.2013 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 u mnie sytuacja jest inna , w garazu nie będzie posadzki jako takiej tylko kostka na gruncie. Cel to w nieogrzewanym garażu pozyskanie ciepła z podłogi. Kilku kolegom sie sprawdziło. Ale pomysł z rura pod garażem aby nie zamarzał reku powstał niedawno. No i nie wiadomo czy to można pożenić. Teraz to masz przegwizdane. Kogo słuchać? Wychładzać w ten sposób garaż, montować przy zewnętrznej ścianie kilka metrów rury, uciekać na zewnątrz czy w ogóle odpuścić, bo to być może nie ma sensu.... : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 08.11.2013 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 u mnie sytuacja jest inna , w garazu nie będzie posadzki jako takiej tylko kostka na gruncie. Cel to w nieogrzewanym garażu pozyskanie ciepła z podłogi. Kilku kolegom sie sprawdziło. Ale pomysł z rura pod garażem aby nie zamarzał reku powstał niedawno. No i nie wiadomo czy to można pożenić. Mam Pan rację - gdy chodzi o utrzymanie dodatniej temperatury bez ogrzewania - izolacja od gruntu jest błędem. Natomiast pobieraniem ciepła przez gwc naprawdę bym się nie przejmował. Zimą wentylacja działa na 100-150m3/h ogrzanie takiej ilości powietrza o 10 st.C to 0.5kWh - ochłodzenie ( lub ogrzanie) 1m3 piachu o 1 st.C w stosunku do układu i utrzymanie tego stanu przez sezon - to 400kWh Średnia temperatura w okresie grzewczym w Polsce waha się koło 0 st.C - NIE MA WIĘC MOŻLIWOŚCI, BY GWC OD WENTYLACJI OBNIŻYŁ PAN TEMPERATURĘ GRUNTU POD GARAŻEM NAWET O 0.5 st.C Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 08.11.2013 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Chyba przyzna Pan że w przypadku Bartosza czy innego podobnego technicznie urządzenia sytuacja jest zgoła inna? Niech Pan nie czaruje rzeczywistości. Grunt nie ma temperatury nawet zbliżonej do tej która wpada do centrali po stronie WYWIEW : ). Co ma temperatura? Grunt jest cieplejszy, delta T jest mniejsza - więc przy mniejszej powierzchni wymiennika temperatury się (prawie) zrównają. Pan zakopie sobie metr czy dwa rury i się przekona! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 08.11.2013 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Teraz to masz przegwizdane. Kogo słuchać? Wychładzać w ten sposób garaż, montować przy zewnętrznej ścianie kilka metrów rury, uciekać na zewnątrz czy w ogóle odpuścić, bo to być może nie ma sensu.... : ) masz całkowita rację. Ale twój pomysł puścić przy zewnetrznej ścianie jest ciekawy. W ostateczności mogę przebić się przez ogród zimowy . Wtedy tylko "zachaczę " tylko o garaż. W moim przypadku garaż ma ok 60m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 08.11.2013 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Mam Pan rację - gdy chodzi o utrzymanie dodatniej temperatury bez ogrzewania - izolacja od gruntu jest błędem. Natomiast pobieraniem ciepła przez gwc naprawdę bym się nie przejmował. Zimą wentylacja działa na 100-150m3/h ogrzanie takiej ilości powietrza o 10 st.C to 0.5kWh - ochłodzenie ( lub ogrzanie) 1m3 piachu o 1 st.C w stosunku do układu i utrzymanie tego stanu przez sezon - to 400kWh [ATTACH=CONFIG]223142[/ATTACH] Średnia temperatura w okresie grzewczym w Polsce waha się koło 0 st.C - NIE MA WIĘC MOŻLIWOŚCI, BY GWC OD WENTYLACJI OBNIŻYŁ PAN TEMPERATURĘ GRUNTU POD GARAŻEM NAWET O 0.5 st.C Pozdrawiam jeśli faktycznie temperatura gruntu spadłaby o ok 0,5st to nie musiałbym się gimnastykować z ogrodem zimowym. Ba , nawet w zimie mogę sobie własnoręcznie wykopać taki rowek. Pytanie, na jakiej głębokości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 08.11.2013 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Co ma temperatura? Grunt jest cieplejszy, delta T jest mniejsza - więc przy mniejszej powierzchni wymiennika temperatury się (prawie) zrównają. Pan zakopie sobie metr czy dwa rury i się przekona! Pan poda nam przykład z życia wzięty z czyjegoś domu z kawałkiem rury i wtedy możemy rozmawiać dalej. To z mojej strony na tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 08.11.2013 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 jeśli faktycznie temperatura gruntu spadłaby o ok 0,5st 60m 2... tylko rozpatrując metr w głąb. By GWC obniżyło to o 0.5 st.C i utrzymało ten stan przez zimę - potrzeba 60m3 x 200kWh = 12 000kWh - Niech 130 m3/ h ogrzewa się od gruntu nawet o 20st.C z - 18 do +2 ( to jest 1kWh) czyli - 18 st. musiałoby by być przez 12 000h czyli jakieś 500 dni. Gwarantuję Panu, że wtedy grunt pod nieogrzewanym garażem przemarznie ale nie z powodu GWC! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 08.11.2013 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Pan poda nam przykład z życia wzięty z czyjegoś domu z kawałkiem rury i wtedy możemy rozmawiać dalej. To z mojej strony na tyle. Za 20 zł kupi Pan wentylator kanałowy do tego dwa metry (lub więcej ) kanału termometr z dwoma czujnikami lub dwa termometry - i się Pan przekona jak mało powietrzu potrzeba by się ogrzało czy ostygło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.