pawko_ 08.11.2013 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 no właśnie też nie wiem co z tą spiżarką - robić tam podłogówkę czy nie. W projekcie też nie miałem tam grzejnika i że niby 16C ma tam być a skoro spiżarkę mam między pokojem a kuchnią to w sumie ona się i tak ogrzeje. Z drugiej strony pętle można położyć - najwyżej ją wyłączymy. A czy na tych 37m2 masz podzielone dylatacjami na 4 płyty czy dylatacje masz tylko brzegowe ? Te 10cm masz tylko tam gdzie panele czy po całości ? W całym domu mam rozstaw co 10 cm. Dylatacje przy ścianach i w połowie salonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 08.11.2013 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 1. Przy rozkładzie rurek w spiralę jakie powinny być rozstawy, z informacji co wyczytałem najczęściej spotyka się 15cm ? 2. Co z podłogówką pod panelami, w salonie chcę położyć właśnie panele. Czy podłogówka zda egzamin i czy z racji ewentualnych paneli i ich wyższej izolacyjności powinienem układać rury gęściej np. co 10cm ? 3. Jaki rozstaw zastosować w łazienkach ? 4. CO z sypialniami na poddaszu ? Czytałem stwierdzenia że nie powinno się tu stosować podłogówki ? Jakie są wasze opinie ? 5. Jeżeli chodzi o rozkład rur jeszcze. Czy powinno się je układać gęściej przy ścianach zewnętrznych budynku ? 6. Grzejniki byłyby tylko 3 - 2 znich to łazienkowe na ręczniki (po jednym w łazience na piętrze i parterze), a trzeci grzejnik byłby w garażu - tak dla picu żeby zachować tam zawsze chociaż dodatnią temperaturę. Jak to spiąć ? 1. To "optymalny" wybor w wiekszosci domkow. Tez mam co tyle ulozone i dziala OK. Temperatura rownomierna na danej kondygnacji. 2. Nie trzeba. Mam w 70% domu panele. W salonie dodatkowo na grubym podkladzie, zeby sie zlicowac z okladzina hallu. Nie ma problemow. 3. Gesciej. U mnie jest co 10cm a teraz dal bym na maxa gesto. 4.Sprawdza sie super. Nie wiem jakie argumenty za grzejnikami. Ja nie widze. 5. Tak mam ulozone. Nieco gesciej pod scianami szczytowymi. 6. Z lazienkowych korzystam i jako suszarka recznikow to sie sprawdza. Sa podpiete do rozdzielacza jako jedna z petli (mam niskotemperaturowe zrodlo ciepla). Poza sezonem grzewczym sa tam uruchamiane grzalki, ktore sie w nocy odpalaja na godzinke i dosuszaja reczniki. Grzejnik w garazu poki co nieuzywany i chyba nigdy nie bedzie. Teraz bym nie robil raczej. Decyzja, ze zrobisz w 100% podlogowke to dobry wybor i nie daj sie od tego nikomu odwiesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 08.11.2013 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 nie pieprzyć głupot dylatuje się pola grzewcze, a nie pętle podłogówki. max pola grzewczego to 40m2, jak salon 6x6m to bez podziałów, chyba że 4x9m to dzielimy raz. jak się natnie podłogę grzewczą gdziekolwiek to zawsze tam pęka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 08.11.2013 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 nie pieprzyć głupot dylatuje się pola grzewcze, a nie pętle podłogówki. max pola grzewczego to 40m2, jak salon 6x6m to bez podziałów, chyba że 4x9m to dzielimy raz. jak się natnie podłogę grzewczą gdziekolwiek to zawsze tam pęka. Jak będziemy grzać jedną pętle, a drugą nie to myślisz że nie pęknie płyta? Lepiej podzielić niż później się zastanawiać czy pęknie i to gdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 08.11.2013 23:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Jak będziemy grzać jedną pętle, a drugą nie to myślisz że nie pęknie płyta? Lepiej podzielić niż później się zastanawiać czy pęknie i to gdzie. ja nie myślę, ja wiem że nie pęknie - z doświadczenia. poza tym skoro jedną grzejesz a drugą nie, to po ch...j robiłeś tę drugą pętle w podłodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 08.11.2013 23:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Czy Wy izolujecie swoje domy "na wypełnienie normy" czy by oszczędzić na rachunkach?Czy jakoś szacujecie zapotrzebowanie na ciepło, czy po uważaniu- damy gęściej, będzie Pan(Pani) zadowolony(a).Komedia! (nieco, może)W swoim domu rurki rozłożone mam od 10cm do 25cm, zgodnie z szacunkiem, praktycznie nigdzie nie musiałem dławić przepływów. Wszystko hula zgodnie z założeniami, nawet w długie, ostre mrozy ostatniej zimy. Jeśli zawyżać zagęszczenie rurek grzewczych to minimalnie, bez przesady, nie warto. Skupcie się raczej na ułożeniu (lub przypilnowanie) ułożenia izolacji, To akurat ma kolosalne znaczenie. Tego później nie poprawicie- jak koloru ścian czy zasłon.No i oczywiście 100% podłogówka.Łącznie z brodzikiem i pod szafkami kuchennymi.A grzejniki w łazienkach są raczej niepotrzebne, ewentualnie zostawcie gniazdka przy miejscach na grzejniki ze spiralą grzejną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 09.11.2013 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 Czy Wy izolujecie swoje domy "na wypełnienie normy" czy by oszczędzić na rachunkach? Czy jakoś szacujecie zapotrzebowanie na ciepło, czy po uważaniu- damy gęściej, będzie Pan(Pani) zadowolony(a). Komedia! (nieco, może) W swoim domu rurki rozłożone mam od 10cm do 25cm, zgodnie z szacunkiem, praktycznie nigdzie nie musiałem dławić przepływów. Wszystko hula zgodnie z założeniami, nawet w długie, ostre mrozy ostatniej zimy. Jeśli zawyżać zagęszczenie rurek grzewczych to minimalnie, bez przesady, nie warto. Skupcie się raczej na ułożeniu (lub przypilnowanie) ułożenia izolacji, To akurat ma kolosalne znaczenie. Tego później nie poprawicie- jak koloru ścian czy zasłon. No i oczywiście 100% podłogówka. Łącznie z brodzikiem i pod szafkami kuchennymi. A grzejniki w łazienkach są raczej niepotrzebne, ewentualnie zostawcie gniazdka przy miejscach na grzejniki ze spiralą grzejną. Skoro dawałeś zgodnie z szacunkiem 10-25cm to i pętle są idealnie równe skoro nie musisz dławić przepływów. Widziałem projekty podłogówki i nie spotkałem się z równymi pętlami i każdy obwód był odpowiednio według wyliczeń zdławiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 09.11.2013 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 ja nie myślę, ja wiem że nie pęknie - z doświadczenia. poza tym skoro jedną grzejesz a drugą nie, to po ch...j robiłeś tę drugą pętle w podłodze Widziałem na budowach nie raz pęknięcia wylewek pomimo zbrojenia siatką i włóknami, także nie wiem z czego robisz wylewki że tobie akurat nie pękają. Odnośnie pętli to po to się je robi aby nie przekroczyć 100mb w pętli bo później nawet mocna pampa może nie przepchać wody, a nawet wystarczy że jedna z pętli będzie się szybciej nagrzewać od drugiej i wylewka pęknie, a nawet nie trzeba grzać wystarczy że po zalaniu wylewki część będzie szybciej schnąć i też pęknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 09.11.2013 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 Jeśli zawyżać zagęszczenie rurek grzewczych to minimalnie, bez przesady, nie warto. Zalezy czym grzejesz. Przy pompie ciepla ta gestosc ma praktyczne znaczenie, bo obnizasz temperature zasilania i masz wymierne korzysci na SPF, a co za tym idzie i na rachunkach za prad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 10.11.2013 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 Widziałem na budowach nie raz pęknięcia wylewek pomimo zbrojenia siatką i włóknami, także nie wiem z czego robisz wylewki że tobie akurat nie pękają. Odnośnie pętli to po to się je robi aby nie przekroczyć 100mb w pętli bo później nawet mocna pampa może nie przepchać wody, a nawet wystarczy że jedna z pętli będzie się szybciej nagrzewać od drugiej i wylewka pęknie, a nawet nie trzeba grzać wystarczy że po zalaniu wylewki część będzie szybciej schnąć i też pęknie. a to wszystko prawie prawda. widziałeś same wylewki, trzeba było poprosić klienta o zdjęcia warstw podpodłogowych, zaczaiłbyś czemu pękło. reszta o przepychaniu, wysychaniu, grzaniu to w twoim wpisie czysta teoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 10.11.2013 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 Gentoonx pisz dalej:) Na co zwrócić uwagę, jakie błędy są popełniane, że pęka wylewka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 11.11.2013 01:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 (edytowane) a co tu pisać. Wytyczne układania ogrzewań płaszczyznowych udostępnia każdy producent OP, wystarczy poczytać. To już przecież niemłoda technologia, a jak widać nadal się kwiatki zdarzają - ktoś tu w jakimś temacie chce kłaść pod OP EPS70 bo ma lambdę 031, a on ma tylko 8cm na styro, albo komuś wykonano OP bez taśmy brzegowej i dylatacji na zwykłej wylewce - no normalnie członki odpadają. Inna sprawa to "fachowcy" jeden malutki przykład firmy z cytuję "13-letnim doświadczeniem w ogrzewaniu podłogowym" (moja odpowiedź "chyba samych złych doświadczeń"). Teraz ta firma ma już18 lat doświadczeń i aż strach pomyśleć jak to teraz wygląda. i jeszcze taki kwiatek z warstw podpodłogowych - ta sama inwestycja starczy jeden, bo takich fotek i gorszych na OP o powierzchni 100m2 jest koło 30, a są i ciekawsze fotki. Ktoś spyta czy pękło? oczywiście - 2 tygodnie po postawieniu szafek kuchennych posadzka zalewana na siatce, z plastyfikatorem, grubości 8cmm!!! załamała się nad pustką w tym miejscu pod nią i pękła - razem z płytkami marmurowymi na niej. Ktoś powie - PECH. Fakt - pech w tym że zgrało się wiele elementów i to niefortunnie, a najgorszym z nich to wybór na takiej powierzchni układanie OP na płycie systemowej (kto układa na płycie - wie dlaczego) - jakby zrobili tackerem - nic takiego by nie było. i na koniec kwiz: kto z robiących OP sobie samemu - "temi rencami", znajdzie na pierwszym zdjęciu minimum 3 błędy ma mój szacun, a kto 6 błędów ma mój wielki szacun Edytowane 11 Listopada 2013 przez gentoonx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 11.11.2013 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 a co tu pisać. Wytyczne układania ogrzewań płaszczyznowych udostępnia każdy producent OP, wystarczy poczytać. To już przecież niemłoda technologia, a jak widać nadal się kwiatki zdarzają - ktoś tu w jakimś temacie chce kłaść pod OP EPS70 bo ma lambdę 031, a on ma tylko 8cm na styro, albo komuś wykonano OP bez taśmy brzegowej i dylatacji na zwykłej wylewce - no normalnie członki odpadają. Ale sa przecież styropiany grafitowe, dedykowane ocieplaniu podłóg w budynkach mieszkalnych i użyteczności publicznej o deklarowanym CS(80) To za mało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 11.11.2013 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 starcza z powodzeniem, choć nie pod szafę gdańską. A tak BTW, muszę podzielić się zdaniem handlowca pewnej firmy - producenta styropianu na S, że ich styropian EPS100 nie nadaje się pod OP, tylko EPS150 - argumentację miał naprawdę przednią, że aż nie będę przytaczał całości, ale było coś głównie o "topieniu się i znikaniu styropianu pod OP" - czego to handlowcy nie wymyślą, aby tylko droższy towar sprzedać, dziwny człowiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 11.11.2013 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 na koniec kwiz: kto z robiących OP sobie samemu - "temi rencami", znajdzie na pierwszym zdjęciu minimum 3 błędy ma mój szacun, a kto 6 błędów ma mój wielki szacun Witaj. Bądż fajny koleś i napisz proszę jakie 6 byków jest na zdjęciu a będziesz miał mój i wielu innych wielki szacun. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 11.11.2013 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 Strzelam 1. za krótkie rurki dylatacyjne, min. 0,5m 2. rurki dylatacyjne prostopadle do dylatacji 3. przy ścianie są przerwy 4. łączenie płyt styropianowych nie wszędzie wykonane 5. folia pod styropianem 6. chyba to, że rury do wody maja iść po chudziaku ale wróżka nie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 11.11.2013 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 Strzelam 1. za krótkie rurki dylatacyjne, min. 0,5m 2. rurki dylatacyjne prostopadle do dylatacji 3. przy ścianie są przerwy 4. łączenie płyt styropianowych nie wszędzie wykonane 5. folia pod styropianem 6. chyba to, że rury do wody maja iść po chudziaku ale wróżka nie jestem 1. + 2. ? - no to akurat raczej dobrze 3. +? - czasami są 4. + 5. + - jeśli chodzi ci o folię na pasku przyściennym 6. - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 11.11.2013 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 (edytowane) 1. za krótkie rury osłonowe na przejściu przez dylatację 2. rura OP równolegle pod dylatacją (górny lewy fragment) 3. rura OP przechodząca przez punkt połączenia prostopadłych dylatacji 4. nie połączona płyta systemowa 5. folia zabezpieczająca paska przyściennego nie wywinięta na płytę i przyciśnięta rurą/przyklejona tylko pod płytą 6. źle wykonana dylatacja, a właściwie jej brak pomimo profila dylatacyjnego, pod profil nie wklejono paska /profila wypełniającego i tak naprawdę te płyty grzewcze nie są oddzielone od siebie na grubości 2,5cm - w tym przypadku 25% grubości płyty grzewczej a wszystko na powierzchni niecałego 1m2 Edytowane 11 Listopada 2013 przez gentoonx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 11.11.2013 23:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 (edytowane) 1. za krótkie rury osłonowe na przejściu przez dylatację 2. rura OP równolegle pod dylatacją (górny lewy fragment) 3. rura OP przechodząca przez punkt połączenia prostopadłych dylatacji 4. nie połączona płyta systemowa 5. folia zabezpieczająca paska przyściennego nie wywinięta na płytę i przyciśnięta rurą/przyklejona tylko pod płytą 6. źle wykonana dylatacja, a właściwie jej brak pomimo profila dylatacyjnego, pod profil nie wklejono paska /profila wypełniającego i tak naprawdę te płyty grzewcze nie są oddzielone od siebie na grubości 2,5cm - w tym przypadku 25% grubości płyty grzewczej a wszystko na powierzchni niecałego 1m2 Wielkie dzięki. pozdrawiam mistrza ps. a w ogóle to miejsce w którym są te dylatacje jest prawidłowe? Edytowane 11 Listopada 2013 przez tomraider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 11.11.2013 23:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 ps. a w ogóle to miejsce w którym są te dylatacje jest prawidłowe? to akurat dobrze było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.