Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe - 100%


Gość jurdyk

Recommended Posts

Dylatacje musisz zrobić pomiędzy pętlami bo taka duża powierzchnia się nie utrzyma i tak pęknie,
A jak sie to ma do wylewki anhydrytowej? Producenci tych wylewek twierdzą że nie trzeba ich dylatować do 300m2 powierzchi w przypadku podłogówki. Wszystkie parametry poza ceną :bash: są korzystniejsze niż przy wylewce betonowej wiec prawdopodobnie sie na anhydryt zdecyduję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A jak sie to ma do wylewki anhydrytowej? Producenci tych wylewek twierdzą że nie trzeba ich dylatować do 300m2 powierzchi w przypadku podłogówki. Wszystkie parametry poza ceną :bash: są korzystniejsze niż przy wylewce betonowej wiec prawdopodobnie sie na anhydryt zdecyduję

 

Producentowi możesz wierzyć, jak mają do wylania halę 30x10 to leją bez dylatacji i nie pęka - tylko że ty nie masz hali, tylko kilka/kilkanaście pomieszczeń, a cała powierzchnia podzielona ścianami. zaczną wylewać to ci powiedzą, że w drzwiach trzeba ponacinać, "bo Panie jakby miała pęknąć, to niech pęknie tam gdzie my chcemy, a nie byle gdzie", no i jak ci jednak pęknie ( a dają ci gwarancję 120% że na pewno pęknie, bo jak kto miał mechanikę to wie, co to osłabienie na karbie) to masz piękną dylatację/nie-dylatację, no bo dwa kawałki płyty latają jak chcą, a rurki na ścinanie niezabezpieczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producenci anhydrytu wcale nie ukrywają że dylatacja jest konieczna. Jest nawet wymagana i wykonawca posadzki z Lafarge na przykład to sprawdza.Każda ściana, kazdy słup, każde pomieszczenie muszą być z dylatacją. Chodzi mi o coś innego. Mam salon o długości 10x5 i ZTCW to nie musze go na anhydrycie dylatować a na wylewce z miksokreta podobno tak nie można. Głupio by było na środku salonu mieć dylatację w parkiecie. Stąd pomysł na anhydryt. Mniejsza grubość wylewki i mniejsza bezwładność to plusy. Minusem jest cena :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O namiary na projektanta i wykonawcę poproś producentów. Ja szukałem w średniej półce i wysłałem zapytania do Kisan, Wavin, KAN. Zaczynaja spływać pierwsze odpowiedzi. IMHO projekt jest ważniejszy jak wykonawca. Ułożyć rurki zgodnie z planem może prawie każdy. Ale jeśli będzie ich za mało albo za dużo to w każdym przypadku będzie to kosztowna pomyłka pokryta warstwą betonu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O namiary na projektanta i wykonawcę poproś producentów. Ja szukałem w średniej półce i wysłałem zapytania do Kisan, Wavin, KAN. Zaczynaja spływać pierwsze odpowiedzi. IMHO projekt jest ważniejszy jak wykonawca. Ułożyć rurki zgodnie z planem może prawie każdy. Ale jeśli będzie ich za mało albo za dużo to w każdym przypadku będzie to kosztowna pomyłka pokryta warstwą betonu :)

 

Jak kumaty wykonawca to i bez projektu da rade. Jak partacz, to i z projektem na caly segregator bedzie zrobine do doopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz sporo racji że ogarnięty w podłogówkach wykonawca da radę. Ja pewnie też bym dał radę :) Dom opalany gazem z kotłem kondensacyjnym,z oknami 0,8, rekuperacja, styropian grafit co najmniej 15cm. W ciemno strzelam że rurki co 15 cm wystarczą i pewnie bym dobrze trafił. Kłopot w tym że nie chce mieć za dużo rurek tylko dokładnie tyle ile trzeba, Jak ze 2-3 dni w roku przyjdzie duży mróz i będzie za chłodno to odpalę kominek z DGP albo włączę ze 2 farelki. Instalator pewnie dałby wiecej rurek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Od dwóch tygodni mieszkamy w nowym domu, w którym zdecydowaliśmy się w 100 % (poza garażem) na ogrzewanie podłogowe.

 

- dom piętrowy, 140 m2

- na parterze podłoga w gresie, na piętrze panel,

- w łazienkach dodatkowo kaloryfery na ręczniki (bez grzałki)

- piec Viesmann Vitodens 100 z zasobnikiem

- na każdej kondygnacji skrzynka z rozdzielaczem (w każdej skrzynce jeden termoregulator główny i po 6 sztuk małych na każdą sekcję)

- na parterze sterownik do pieca SALUS

- instalacja położona (wydaje mi się) zgodnie ze sztuką, ilość rury i odstępy między nimi zachowane itp.

 

W związku z tym, że większość z Was ma już trochę dłuższe doświadczenie to poszukuję odpowiedzi na pytania (proszę aby odpowiadali tylko faktycznie użytkujący a nie teoretycy-gawędziarze):

 

1. Jaka powinna być ustawiona temperatura na piecu żeby utrzymywać w dzień 20-21 C a w nocy 19-20 C.

2. Jak powinny być ustawione termoregulatory w skrzynkach?

3. Jaka temperatura wody na piecu (do kranów)?

4. Czy jest taka opcja, żeby podłoga cały czas miała podobną temperaturę a nie raz nagrzewała się, osiągałą zadaną na sterowniku wartość i do spadku znowy wystyga itp. Chodzi o to aby grzejniki w łazienkach były cały czas ciepłe.

5. Co zrobić żeby uruchomienie kominka nie odcinało mi ogrzewania? Salus zamontowany jest (przez dewelopera) jakieś 2,5m od kominka i wiadomo, że jak się ten nagrzeje to temp. na parterze robi się wyższa, piec się rozłącza a piętro nie jest grzane.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i wszelkie inne przydatne rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...