zbigor 16.11.2013 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Dylatacje musisz zrobić pomiędzy pętlami bo taka duża powierzchnia się nie utrzyma i tak pęknie, A jak sie to ma do wylewki anhydrytowej? Producenci tych wylewek twierdzą że nie trzeba ich dylatować do 300m2 powierzchi w przypadku podłogówki. Wszystkie parametry poza ceną są korzystniejsze niż przy wylewce betonowej wiec prawdopodobnie sie na anhydryt zdecyduję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 16.11.2013 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Wszystkie parametry poza ceną są korzystniejsze niż przy wylewce betonowej wiec prawdopodobnie sie na anhydryt zdecyduję Jesli chcesz grzac podlogowke akumulacyjnie, to lepiej zrobic wylewke "tradycyjna". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigor 16.11.2013 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Chce grzać normalnie. Kocioł gazowy kondensacyjny . ZTCW to anhydryt ma 2x mniejszą bezwładność i dość szybko reaguje na regulację temperatury wody wiec nie ma potrzeby akumulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 16.11.2013 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Przy kotle gazowym argument akumulacyjnosci jest wiec do pominiecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 16.11.2013 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 A jak sie to ma do wylewki anhydrytowej? Producenci tych wylewek twierdzą że nie trzeba ich dylatować do 300m2 powierzchi w przypadku podłogówki. Wszystkie parametry poza ceną są korzystniejsze niż przy wylewce betonowej wiec prawdopodobnie sie na anhydryt zdecyduję Producentowi możesz wierzyć, jak mają do wylania halę 30x10 to leją bez dylatacji i nie pęka - tylko że ty nie masz hali, tylko kilka/kilkanaście pomieszczeń, a cała powierzchnia podzielona ścianami. zaczną wylewać to ci powiedzą, że w drzwiach trzeba ponacinać, "bo Panie jakby miała pęknąć, to niech pęknie tam gdzie my chcemy, a nie byle gdzie", no i jak ci jednak pęknie ( a dają ci gwarancję 120% że na pewno pęknie, bo jak kto miał mechanikę to wie, co to osłabienie na karbie) to masz piękną dylatację/nie-dylatację, no bo dwa kawałki płyty latają jak chcą, a rurki na ścinanie niezabezpieczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigor 16.11.2013 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 producenci anhydrytu wcale nie ukrywają że dylatacja jest konieczna. Jest nawet wymagana i wykonawca posadzki z Lafarge na przykład to sprawdza.Każda ściana, kazdy słup, każde pomieszczenie muszą być z dylatacją. Chodzi mi o coś innego. Mam salon o długości 10x5 i ZTCW to nie musze go na anhydrycie dylatować a na wylewce z miksokreta podobno tak nie można. Głupio by było na środku salonu mieć dylatację w parkiecie. Stąd pomysł na anhydryt. Mniejsza grubość wylewki i mniejsza bezwładność to plusy. Minusem jest cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 16.11.2013 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 no to się zgadza - na miksokrecie max to 40m2, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość magdalen1 24.11.2013 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 WitamChcemy w całym domu (parterówka, ogrzewanie PC) zrobić ogrzewanie podłogowe. Czy może mi ktoś polecić kogoś do zaprojektowania wykonania? Jakiego producenta polecacie? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigor 26.11.2013 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 O namiary na projektanta i wykonawcę poproś producentów. Ja szukałem w średniej półce i wysłałem zapytania do Kisan, Wavin, KAN. Zaczynaja spływać pierwsze odpowiedzi. IMHO projekt jest ważniejszy jak wykonawca. Ułożyć rurki zgodnie z planem może prawie każdy. Ale jeśli będzie ich za mało albo za dużo to w każdym przypadku będzie to kosztowna pomyłka pokryta warstwą betonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 26.11.2013 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 O namiary na projektanta i wykonawcę poproś producentów. Ja szukałem w średniej półce i wysłałem zapytania do Kisan, Wavin, KAN. Zaczynaja spływać pierwsze odpowiedzi. IMHO projekt jest ważniejszy jak wykonawca. Ułożyć rurki zgodnie z planem może prawie każdy. Ale jeśli będzie ich za mało albo za dużo to w każdym przypadku będzie to kosztowna pomyłka pokryta warstwą betonu Jak kumaty wykonawca to i bez projektu da rade. Jak partacz, to i z projektem na caly segregator bedzie zrobine do doopy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigor 26.11.2013 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Masz sporo racji że ogarnięty w podłogówkach wykonawca da radę. Ja pewnie też bym dał radę Dom opalany gazem z kotłem kondensacyjnym,z oknami 0,8, rekuperacja, styropian grafit co najmniej 15cm. W ciemno strzelam że rurki co 15 cm wystarczą i pewnie bym dobrze trafił. Kłopot w tym że nie chce mieć za dużo rurek tylko dokładnie tyle ile trzeba, Jak ze 2-3 dni w roku przyjdzie duży mróz i będzie za chłodno to odpalę kominek z DGP albo włączę ze 2 farelki. Instalator pewnie dałby wiecej rurek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 26.11.2013 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Wiecej rorek to nizszae temperatury zasilania. Dla kondensata to bedzie zaleta. Oszczednosci na rurkach beda i tak marne w stosunku do kosztow projektu.Oczywiscie projekt w niczym nie zaszkodzi, ale nie wydaje sie to byc koniecznoscia w typowym obiekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubawesol 05.01.2014 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Od dwóch tygodni mieszkamy w nowym domu, w którym zdecydowaliśmy się w 100 % (poza garażem) na ogrzewanie podłogowe. - dom piętrowy, 140 m2- na parterze podłoga w gresie, na piętrze panel,- w łazienkach dodatkowo kaloryfery na ręczniki (bez grzałki)- piec Viesmann Vitodens 100 z zasobnikiem- na każdej kondygnacji skrzynka z rozdzielaczem (w każdej skrzynce jeden termoregulator główny i po 6 sztuk małych na każdą sekcję) - na parterze sterownik do pieca SALUS- instalacja położona (wydaje mi się) zgodnie ze sztuką, ilość rury i odstępy między nimi zachowane itp. W związku z tym, że większość z Was ma już trochę dłuższe doświadczenie to poszukuję odpowiedzi na pytania (proszę aby odpowiadali tylko faktycznie użytkujący a nie teoretycy-gawędziarze): 1. Jaka powinna być ustawiona temperatura na piecu żeby utrzymywać w dzień 20-21 C a w nocy 19-20 C.2. Jak powinny być ustawione termoregulatory w skrzynkach?3. Jaka temperatura wody na piecu (do kranów)?4. Czy jest taka opcja, żeby podłoga cały czas miała podobną temperaturę a nie raz nagrzewała się, osiągałą zadaną na sterowniku wartość i do spadku znowy wystyga itp. Chodzi o to aby grzejniki w łazienkach były cały czas ciepłe.5. Co zrobić żeby uruchomienie kominka nie odcinało mi ogrzewania? Salus zamontowany jest (przez dewelopera) jakieś 2,5m od kominka i wiadomo, że jak się ten nagrzeje to temp. na parterze robi się wyższa, piec się rozłącza a piętro nie jest grzane. Z góry dziękuję za odpowiedzi i wszelkie inne przydatne rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.