maciejzi 13.11.2013 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Witam Jestem przed założeniem bramy garażowej. Jak to wygląda - czy można ocieplić nadproże od wewnątrz, np. 2-5 cm styropianu albo XPS? Czy pozwoli to zamontować elementy bramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek86 14.11.2013 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 jak ocieplisz samo nadproże to nie będzie równej płaszczyzna a co za tym idzie nie powinno się na takim podłożu zamontować bramy chyba że dasz również po bokach ale styropian jest za miękkim materiałem co również wyklucza takie rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bolek1986 14.11.2013 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Podepne się do tematu... Też będę montował bramę, w projekcie mam docieplenie sufitu styropianem 5 cm, ponieważ nad nim mamy sypialnie. Dodatkowo w sypialni na podłodze będzie 10cm - będzie tam ogrzewanie podłogowe. Czy te 5 cm styropianu nie zaszkodzi sztywnemu montażowi prowadnic i silnika podnoszącego bramę. Jakoś specjalnie kołkować ten styropian aby siła ciągu silnika nie odparzyła styropianu.A może tylko stosować dłuższe kołki aby wszystkie elementy dobrze przykręcić? Czy zrezygnować z tych 5 cm skoro na podłodze nad garażem będzie 10 cm Doradźcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek86 14.11.2013 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 styropian dodatkowo na syficie w garażu nie zaszkodzi.najlepszym rozwiązaniem jest założenie go po zamontowaniu bramy tylko pamiętaj o tym powiedzieć komuś kto będzie tą bramę mierzył oraz montował (o ile to nie ta sama osoba)ograniczeniem może być nadproże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bolek1986 14.11.2013 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Ogólnie bramę chcą montować po tynkch i ociepleniu sufitu aby nie zapylić prowadnic itp... Więc każę ekipie ocieplić sufit tą 5 ale chyba bez kołkowania? Próbowałem przy zabijaniu okien wwiercić się w strop i zmarnowałem ze 2 wiertła na kilka otworów, a jak mieliby kołkować każdą płytę... Chyba styro nie odpadnie... Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek86 14.11.2013 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Ogólnie bramę chcą montować po tynkch i ociepleniu sufitu aby nie zapylić prowadnic itp... Więc każę ekipie ocieplić sufit tą 5 ale chyba bez kołkowania? Próbowałem przy zabijaniu okien wwiercić się w strop i zmarnowałem ze 2 wiertła na kilka otworów, a jak mieliby kołkować każdą płytę... Chyba styro nie odpadnie... Dzięki za pomoc otynkowana to podstawa , ale styropian na suficie ? no nie wiem chyba że wycinają sobie otwory bo przecież na styropianie to będzie "tańczyć" nie żałowali cementu na strop ale to chyba nie twoja sprawa jak lekko będzie się kołkować dobre wiertła i lecą osobiście bym był za założeniem przed styropianem a później bramę zabezpieczyć przed brudem podczas klejenia i już . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 14.11.2013 20:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Rozmawiałem z montażystą bramy - nie można dać styropianu przed montażem bramy, ale można po zamontowaniu.Przed montażem nie ma problemu, żeby obłożyć nadproże w świetle bramy (tzn. górną powierzchnie) - ludzie podobno dają 5-12cm na górę. A resztę styro po bramie. Jedynie trzeba otykować kilka miejsc przed montażem bramy, tzn. nadproże od wewnątrz i ściany boczne w okolicach wjazdu, tam będą mechanizmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GraMar 14.11.2013 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Witam. A ja dzisiaj gościłam Pana od pomiaru do bramy garażowej. Oczywiście nadal będzie z tego figa, bez maku. Wymiary w murze są nietypowe i cuda wianki trzeba by wyczyniać albo płacić jak za pobudowanie oddzielnego budynku Jednak dowiedziałam się, że strop nad garażem został (czyli sufit) ocieplony 10cm grafitu /bardzo toto kruche i miękkie/ oraz tynkiem cem-wap i jest wszystko w najlepszym porządku do umocowania pod sufitem prowadnic oraz automatyki. Pozdrawiam Podepne się do tematu... Też będę montował bramę, w projekcie mam docieplenie sufitu styropianem 5 cm, ponieważ nad nim mamy sypialnie. Dodatkowo w sypialni na podłodze będzie 10cm - będzie tam ogrzewanie podłogowe. Czy te 5 cm styropianu nie zaszkodzi sztywnemu montażowi prowadnic i silnika podnoszącego bramę. Jakoś specjalnie kołkować ten styropian aby siła ciągu silnika nie odparzyła styropianu. A może tylko stosować dłuższe kołki aby wszystkie elementy dobrze przykręcić? Czy zrezygnować z tych 5 cm skoro na podłodze nad garażem będzie 10 cm Doradźcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bolek1986 15.11.2013 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Mam jeszcze jedno pytanko. Czy jest sens dawać bramę segmentową szerszą i o rozmiar wyższą niż otwór? Mam otwór 325 na 210 i gość przy pomiarach zasugerował że kilka osób kupowało bramę wyższą i szerszą o rozmiar - aby uniknąć częściowo nawiewu chłodu przy uszczelkach... Ja myślałem aby wziąć tą bramę 325 na 210 a każdy bok wjazdu i spód nadproża ocieplić 5cm styro? co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GraMar 15.11.2013 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Pan od wczorajszego pomiaru cały czas zmniejszał wymiary bramy na wysokość od góry i dołu gnębiąc mnie o wysokość wylewki/posadzki/ i o grubość ocieplenia nadproża na dole/czyli ramy nadproża od spodu, gdy będzie robione ocieplenie budynku, teraz jest niecałe SSZ/. Brama wg tego skurczyła się o prawie 15cm. Wariatkowo na sygnale coraz bliżej... Mam jeszcze jedno pytanko. Czy jest sens dawać bramę segmentową szerszą i o rozmiar wyższą niż otwór? Mam otwór 325 na 210 i gość przy pomiarach zasugerował że kilka osób kupowało bramę wyższą i szerszą o rozmiar - aby uniknąć częściowo nawiewu chłodu przy uszczelkach... Ja myślałem aby wziąć tą bramę 325 na 210 a każdy bok wjazdu i spód nadproża ocieplić 5cm styro? co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek86 15.11.2013 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Mam jeszcze jedno pytanko. Czy jest sens dawać bramę segmentową szerszą i o rozmiar wyższą niż otwór? Ja myślałem aby wziąć tą bramę 325 na 210 a każdy bok wjazdu i spód nadproża ocieplić 5cm styro? co o tym sądzicie? dobrze myślałeś tylko w zależności od bramy pozasłaniasz sobie uszczelki od bramy oraz możesz wjechać góra na przetłoczenia a co za tym idzie nie będą równe (al to wszystko zależy od modelu bramy i przetłoczeń ) choć takie rzeczy powinien powiedzieć ci gościu który ją mierzył .pokazać panel itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiupl 15.11.2013 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Dziś miałem montaż bramy segmentowej krispol 5 x 2,25.Do montażu przygotowałem tylko ścianę wokół otworu wewnątrz garażu. Oczywiście trzeba znać wysokość docelowej posadzki (u mnie jeszcze jej nie ma, ale wysokość znana).Brama zamontowana maksymalnie nisko tzn uszczelka górna wystaje na razie spod nadproża, ale przysłoni ją styro / xps ok 3cm grubości. Tak samo po bokach - ok 2cm xps sie zmieści.Po wylaniu posadzki można bramę wyregulować o ok 1cm góra - dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 15.11.2013 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Z punktu widzenia izolacji termicznej najlepsza jest brama "za mała" w stosunku do otworu. Ale pojawia się problem z montażem...Patrząc pod tym kątem, najlepsze rozwiązanie to szeroka górna blenda z uszczelką (a nie uszczelka na płacie bramy) i mocowania boczne za pomocą kotew a nie poprzez wiercenie przez ościeżnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GraMar 16.11.2013 05:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Czy możesz to sfotografować, rozrysować /narysować/? Dziękuję. Z punktu widzenia izolacji termicznej najlepsza jest brama "za mała" w stosunku do otworu. Ale pojawia się problem z montażem... Patrząc pod tym kątem, najlepsze rozwiązanie to szeroka górna blenda z uszczelką (a nie uszczelka na płacie bramy) i mocowania boczne za pomocą kotew a nie poprzez wiercenie przez ościeżnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 16.11.2013 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Wydaje mi się ze bWojtek mówił o takim rozwiązaniu: W tym przypadku chyba chodziło bardziej o pokazanie możliwego ominięcia jakiejś przeszkody w starym garażu (np. rurka od gazu), ale bez problemu można to wykorzystać do zakrycia ociepleniem.. Ps. I tak uważam, że takie dążenia do ideału "ociepleniowego" szybko zostaną zweryfikowane przez rzeczywistość - oszczędności na rachunkach nie pokryją inwestycji, a zbyt słabe zamontowanie może spowodować złą pracę bramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek86 17.11.2013 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 dobrzy producenci mają profile adaptacyjne w bramach ale to bardziej bym stosował tam gdzie nie ma innego rozwiązania a nie by ocieplić bramę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bolek1986 17.11.2013 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 dobrze myślałeś tylko w zależności od bramy pozasłaniasz sobie uszczelki od bramy oraz możesz wjechać góra na przetłoczenia a co za tym idzie nie będą równe (al to wszystko zależy od modelu bramy i przetłoczeń ) choć takie rzeczy powinien powiedzieć ci gościu który ją mierzył .pokazać panel itd Tak o tym wszystkim mnie poinformował. Weźmiemy bramę o wymiarach 325 na 210 a nadproże i ściany ocieplimy 3 cm styro Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.