grzesiek8630 16.11.2013 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Proszę o poradę jaki piec wybrać. Poszukuję pieca jednofunkcyjnego z zasobnikiem 150l, będzie on współpracował z kominkiem w płaszczem wodnym i za jakieś 3lata chciałbym dopiąć jeszcze solary. Jakie funkcje musi mieć piec aby do wszystko połączyć, jakie zasobniki, sterowniki i inne części. Proszę o poradę gdyż zbytnio nie znam się na tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 16.11.2013 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 no to widać, że się nie znasz jak chcesz taki zestaw sobie skompletować. Najpierw pomyśl czego oczekujesz po takim zestawie, potem popatrz na to pod kątem:1. koszty inwestycyjne każdego źródła2. "bezobsługowość" - czy chcę mieć kotłownię w salonie i palić w niej codziennie po kilka razy3. czy inwestując w kotłownię gazową na pewno potrzebuję instalację solarną za 9000-10000zł - kiedy zestaw solarny za takie pieniądze przy gazie się zamortyzuje (jeśli rodzina 3-4 osobowa to 12-15lat czyli dłużej solary obecnie produkowane nie popracują z dobrą wydajnością/sprawnością)4. ... co tam jeszcze można opisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzesiek8630 17.11.2013 08:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Właśnie po to napisałem aby uzyskać porady. Znać się może i nie znam, ale mój plan jest taki- Ogólnie ogrzewanie domu gazem i przygotowanie CWU ale w okresie wiosennym i jesiennym a sporadycznie i zimą przepalanie kominkiem i "zaoszczędzenie paru groszy" na tym że piec gazowy wtedy odłączyłby się. Co do kosztów to nie mam gazu ziemnego )może będzie za 5-7 lat) tylko gazem LPG więc koszt większy a i zainstalowanie solarów z jakimś dofinansowaniem obniży te koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania