Janek99 14.05.2014 11:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 Tomasz: faktycznie przy samym rozdzielaczu jest piekło więc chyba dam tam trochę otuliny. Peszle na dylatacjach oczywiście będą - to wiem. Przemek: Robię niepoprawny politycznie gips-karton więc kolejność jest chyba dobra. Beton jest przemyślany. Chciałem drewno, ale jest niestety kiepskie przy podłogówce. Kafelki, takie które mnie zadowolą kosztują fortunę więc zdecydowałem się na beton. Wiem, że nie jest cieplutki i milutki, ale lubię Dafi Pe: eeee no lepiej równać do lepszych niż gorszych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 14.05.2014 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 Widziałem już instalacje, że nawet przy rozdzielaczach nie dawali żadnego peszla, czy tubolitu. Co chyba nie oznacza ze to jest dobrze i ze tak powinno sie to robic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dafi Pe 14.05.2014 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 @ Janek - robota elegancka - rurki/ węże pięknie położone Serio Jedynie co, to mnie w oczy kują rurki idące z pieca do rozdzielacza @ Antek - no właśnie patrzę przez pryzmat nieprawidłowego, aczkolwiek póki co ta instalacja robi, więc chyba się tamtym majstrom upiekło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 14.05.2014 17:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 Robię niepoprawny politycznie gips-karton więc kolejność jest chyba dobra. Chyba dobra. Ale jak masz BK i równe ściany, to może jakiś tynk cienkowarstwowy będzie lepszy? Taki jakiś mineralny z drobnym ziarnem może by się nadał: http://allegro.pl/tarti-majsterpol-tynk-mineralny-szary-25kg-i4191621365.html cena 2,30zł/m2, więc cenowo bezkonkurencyjny wobec GK. Na to standardowa szpachla i masz super. Do tego nie popęka... tylko roboty chyba więcej. Beton jest przemyślany. Chciałem drewno, ale jest niestety kiepskie przy podłogówce. Kafelki, takie które mnie zadowolą kosztują fortunę więc zdecydowałem się na beton. Wiem, że nie jest cieplutki i milutki, ale lubię Smacznego! Znaczy się... tego, no... eee.... komfortowego...?... - najlepszego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janek99 14.05.2014 19:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 @Dafi: Dzięki A co z rurkami od pieca do rozdzielacza ? @Przemek: No wiem, że z tynkiem jest taniej. Walczę jeszcze ze sobą. Mam nawet pistolet do maszynowego. Tyle, że tynk to miesiąc schnie A co do betonu... Czy to co poniżej nie jest piękne ? To wnętrze jakiejś chaty w Japonii http://imageshack.com/a/img843/8083/2tsx.jpg http://imageshack.com/a/img841/4920/w846.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 14.05.2014 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 Plyty GK kleilem (i bede jeszcze kleil) u siebie na beton komorkowy, wiec potwierdzam - kolejnosc jest prawidlowa. Do klejenia plyt polecam klej poliuretanowy w piance (Soudal Soudabond Easy) - latwa szybka i przyjemna robota. U nas na podlogowke zdecydowalismy sie polozyc panele (na pietrze takie bylo od razu zalozenie) z podobnych jak Wy przyczyn - plytki ktore by sie nam podobaly sa na ta chwile dla nas zbyt drogie, a do tego montaz paneli bedzie szybszy. Konsultowalem ta decyzje z projektantem naszej podlogowki i generalnie nie mial uwag, zwrocil tylko uwage ze moze zaistniec potrzeba podniesienia o kilka stopni temperatury zasilania instalacji. Polerowany i impregnowany beton to z tego co pamietam z dziennika Kocorow wcale nie taka latwa i tania zabawa, stad zanim wylejesz jastrych dobrze sie zorientuj kto ci to moze zrobic i czy czasem nie wymaga jakiegos specjalnego rodzaju betonu. Zastanawia mnie jeszcze kwestia estetyki samych pekniec dylatacyjnych na takiej (w sumie prawie surowej) podlodze... przemysl to jeszcze ten aspekt a najlepiej pogadaj z kims kto robil to u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 14.05.2014 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 @Przemek: No wiem, że z tynkiem jest taniej. Walczę jeszcze ze sobą. Mam nawet pistolet do maszynowego. Tyle, że tynk to miesiąc schnie A co do betonu... Czy to co poniżej nie jest piękne ? To wnętrze jakiejś chaty w Japonii Miesiąc to żaden problem. Jeśli chcesz być konsekwentny, to po miesiącu zagruntujesz i... wstawisz meble. Jak chcesz na maxa to poleć szarym tynkiem dekoracyjnym: https://www.google.pl/search?q=tynk+dekoracyjny+szary&client=firefox-a&hs=XGh&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Pc5zU4XSKOvP4QTJ4YGwBQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1536&bih=732 albo jakimś białym kamieniem dla dekoru na detalach... do tego INOX-owe sprzęty i białe klosze. Zrobisz sobie laboratorium w domu... zastanów się, czy poszedł byś do siebie do domu na piwo. W ogóle zastanów się jak wygląda miejsce, gdzie chętnie chodzisz/ chodziłbyś na piwo i zrób tak w domu. Chata z japońskiego folderu to nie miejsce do mieszkania. Popatrz na skalę tego wnętrza... kuchnia ma 30m2... a jesz na parapecie! Poza tym wyobraź sobie megaharce z żoną, a tu 17-letni syn wraca o 2-giej w nocy i leczy posuchę w lodówce. A w ogóle to jak byś się poczuł, gdyby doszło do Ciebie, że wydałeś dużo zbyt dużo kasy na niemożliwie trudne do utrzymania w czystości wnętrze, które ładnie wygląda posprzątane na zdjęciach, a... mieszkasz na pięterku w kuchni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 14.05.2014 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 Moje zdanie o betonie.Beton jest be be. Deprecha po kilku latach.No i zawsze pęknie gdzieś i będą rysy.Ale skoro tobie pasuje to ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amarulla 15.05.2014 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 beton jest piękny zwłaszcza, że dechy masz na suficie. poza tym, jeśli uznasz, że to nie to, położysz każdą okładzinę na to bez problemu. wszystko sprowadza się do kosztów - tu na forum kilka osób już robiło i chyba poniżej +/- 150m2 nie udało się zejść - ekipą oczywiście. jeśli wymyślisz coś samodzielnego to już zacieram ręce my ewentualnie myśleliśmy o farbie takiej garażowej, ale to już pełen industrial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 18.05.2014 01:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 Mam nawet pistolet do maszynowego. Robiłeś może próbę natrysku tynku pistoletem wewnątrz? Ja się zastanawiam GK kontra natrysk, ale nie wiem jak natrysk wychodzi w praktyce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janek99 22.05.2014 10:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Jeszcze nie pryskałem, ale podłoga się dzisiaj wylewa więc pewnie wkrótce zabiorę się za tynki. Podłogę wylewa ekipa więc dramat dla mnie Stwierdziłem jednak, że tego bez mixokreta i zacieraczki nie będę w stanie tak dobrze zrobić. Tym bardziej, że myślę o podłodze żywicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janek99 09.06.2014 17:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Podłoga wylana, w końcu wygląda to jak miejsce zamieszkania http://imageshack.com/a/img822/1121/iikv.jpg http://imageshack.com/a/img840/1912/lmb2.jpg Zacząłem również zatapiać siatkę, styropian już i tak za dużo dostał UV http://imageshack.com/a/img850/1914/3vi5.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adrian Z. 13.06.2014 23:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 (edytowane) Witam, i jak decyzja jeśli chodzi o podłogę, będziesz polerował czy zostawiasz taki surowy? A i najważniejsze, ile kosztował Cie projekt indywidualny u architekta lub ile ogólnie musiałeś zapłacić za jego usługi? Edytowane 14 Czerwca 2014 przez Adrian Z. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 20.06.2014 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 - pokrycie z obróbkami i rynnami (ok 150 m2) Ruukki Classic Economy - ok. 11 tys. Hey, czy zamawiajac ta blache musiales podawac wymiar co do milimetra czy mozna to jakos latwo na budowie "dociac"? Mozesz podac liste narzedzi niezbednycm to walniecia takiego pokrycia w pojedynke ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 07.07.2014 00:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2014 Tu jest ciekawy patent na tynki wewnętrzne - tynk cienkowarstwowy na siatce:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?178321-B%C4%99dzie-po-mojemu-albo/page3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 25.10.2014 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Działasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 11.11.2014 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Witam krajanaGratulacje za "chatę" Właśnie taki sam dach mam zamiar zrobić i właśnie mam pytanie pod tym kontem. Zupełnie zlikwidowałeś okapy czy zostawiłes parę centymetrów ??? Ja chcę "z przodu" wystawić okap na 6 cm gdzie ma być kapinos i szczelina wentylacyjna + oczywiscie rynna a na ścianie szczytowej 8 cm aby mimo wszystko był jakiś daszek. Jak kładłeś łaty to to jakie odchylenia tolerowałeś ??? Je po rozciągnieciu sznurka robię różnicę 3 mm i nie wiem czy to nie jest bezsensowna zabawa i strata czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 11.11.2014 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 3mm to jest nic. Tyle powiedzieli mi dekarze - ja na moim dachu miałem 1cm i to też było w granicach tolerancji. Też mam prosty dwuspadowy z blachą na rąbek, tylko okapy większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 11.11.2014 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Jeśli chodzi o rozstaw łat, to wycienem sobie na laserze pieska na 350mm i do tego dokładałem. Nie musi być na laserze, ale mam w robocie, to co mi szkodziło? Pierwszą łatę mierzyłem od końca krokwi, ale krokwie były obcięte niedoskonale, więc olałem metry i biłem na oko, więc na oko były proste. Potem piesek i szło. Gorzej z wysokością. Choć krokwie były dosyć dobrze dopasowane, to zawsze trafi się jakaś krzywizna. Na początku przybiłem łaty, a potem znów na oko poodbijałem tam gdzie były dołki i pod spód wkładałem podkładki wycięte z ocynku na laserze. Miały kształt kwadratu 30x30 z wcięciem do połowy na grubość gwoździa, więc takie bardzo pękate U. Podkładki miałem wycięte z blachy 2mm, więc mogłem włożyć kilka. Każda połać na oko była prosta i to było dla mnie OK.Na końcu przyszli dekarze, zamontowali blachę i gąsiory i blacha wygląda prosto, a gąsiory nie:D Ogólnie słyszałem z kilku ust opinię, że pod blachodachówkę może być krzywo, ale pod trapezówkę albo rąbek musi być płaszczyzna. Co zaś się tyczy pofalowanych łat w kierunku równoległym do rynien, to łata ma 7cm po to, żeby można było równiutko wkręcić farmera nawet jeśli sama jest nieco krzywo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 11.11.2014 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Ups, źle zrozumiałem, mi chodziło o przekątne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.