Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

popmpa obiegowa na zasilaniu i jednoczesnie na powrocie co

laik 2

Recommended Posts

Witam

Zgodnie z nickiem jestem absolutnym laikiem i proszę w wsparcie. Podłogówka - 6 pętli - ok. 400 mb łącznie. Źródłem ciepła jest wymiennik zatem wszelkie współzależności z piecem odpadają (mam nadzieję). Czynnik - glikol. Pompa obiegowa co została zainstalowana na zasilaniu. Ale rotametry pokazywały przepływ 1-1,5 l/min. W duże mrozy było chłodno. Zainstalowana została zatem pompa również na powrocie - niestety przed naczyniem wzbiorczym. ( obie pompy - grundfoss Alpha 2 25-60). Przepływ poprawił się , a przynajmniej mogłem go regulować, przechodząc z trybu auto na większe biegi pomp. Przepracowało to spokojnie zeszły sezon. Ale w tym sezonie pompy odmówiły współpracy ze sobą. Obie wydają z siebie charkot, jeśli pracują na takich samych biegach lub zbliżonych ( w tym na auto). Jeśli ustawić je na auto, to pompa na powrocie pracuje z większą mocą niż ta na zasilaniu. Charkot ustaje w dwóch sytuacjach:

a/ jeśli pompa na powrocie pracuje ze znacząco większą mocą niż pompa na zasilaniu

b/ jeśli pompa na zasilaniu pracuje ze znacząco większą mocą niż pompa na powrocie

i pewnie bym tak to zostawił, ale

ad a/ - z tego co wyczytałem taka praca pompy na powrocie może powodować podciśnienie w układzie i zasysanie powietrza - cały układ ma wiele odpowietrzników ( co chyba właśnie się stało bo gdy obie pracowały w trybie auto to pompa na powrocie samoczynnie ustawiła się na moc większą niż pompa na zasilaniu)

ad b/ mam obawy że wytworzę nie kontrolowane przez siebie nadciśnienie w układzie - czy może ono być groźne dla układu i prowadzić do rozszczelnień - czy będzie narastać wraz z upływem czasu - niestety charkot jest również wtedy gdy pompę na zasilaniu ustawię na moc maksymalną a pompę na powrocie na auto, choć w zasadzie ta druga powinna się dopasować do pierwszej, ale nie dopasowuje się .

Pomóżcie

• Odpowiedzi 44