Mario430 03.12.2013 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Witam Nie wiem czy w dobrym miejscu, jeśli nie to proszę o przesunięcie w odpowiednie. Mój temat jest trochę rozbudowany, więc do rzeczy. Będę miał w parterówce strop drewniany, a nad nim nieużytkowe poddasze. Nieużytkowe w sensie, że niemieszkalne, ale będzie tam coś ala stryszek, więc konieczna jest choćby minimalna komunikacja. Część stropu nazwijmy to część dzienna będzie widoczna od dołu, tzn. widoczne belki i to co między nimi druga część tzw. nocna zabudowa sufitem podwieszanym. To co mnie najbardziej trapi to co położyć na te belki z góry, w szczególności chodzi mi o część widoczną, żeby: - dało się po tym jednak od czasu do czasu przejść - ładnie prezentowało się od dołu - było możliwie tanie Ja pierwotnie skłaniałem się lu temu, żeby wybić górę belek ładnymi deskami (25-30mm) na pióro-wpust co byłoby jednocześnie podłogą i sufitem. Na to położona folia i grube ocieplenie wełniane (ok. 40cm) i finito. Należałoby się jeszcze zastanowić jak po tej wełnie od czasu do czasu przejść. Może położyć na to jakieś płyty, czy coś? Nie planuję ocieplać samego dachu. Mam pełne deskowanie, papę i dachówkę, więc wentylacja powinna być ok. Jednak moja połówka uznała (i poniekąd się z nią zgadzam ), że taki sufit będzie zbyt monotonny, że między belkami przydałoby się coś "innego". I tu właśnie szkopuł, co by to mogło być, żeby za bardzo nie skomplikowało tego stropu, czy np. płyty OSB możliwie najgrubsze (tzn. jakie?) można by położyć na te belki od góry, a od dołu wykończyć jakąś strukturą, czy też farbą, czy też jeszcze inaczej, w każdym razie skontrastować to z tymi belkami? No i czy po takich płytach OSD dałoby się chodzić? Jak to widzicie, chętnie poznałbym Wasze opinie, najlepiej z doświadczenia. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
silver_stas 05.12.2013 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Ja mam stropy drewniane . Belki szlifujesz i malujesz bezbarwnym lub lakierobejcą , jeśli chcesz uzyskać inny odcień . Na belkach przybijasz zwykłe deski podłogowe , ładniejszą stroną do dołu . Niedrogie deski kupisz w markecie , im tańsze , tym ciekawsze , więcej sęków . Deski malujesz tak jak belki . Teraz kwestia izolacji . Ja mam użytkowe , więc folia , legary wys. 5 cm , między nimi wełna ( bardziej jako wytłumienie ) i na to płyta OSB . Ty masz nieużytkowe , więc musisz dobrze zaizolować . Może jedna warstwa legarów o wys. 10 cm + wełna i na to prostopadle druga warstwa . Unikniesz mostków termicznych i w miarę docieplisz . Na to OSB 22 mm. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario430 06.12.2013 09:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Dziękuję za odzew. W końcu ktoś . Belki (w części widocznej oczywiście) będą konkretne, tzn. min. 200/250mm, żeby się jakoś prezentowały, w pozostałej części (tej z sufitem podwieszanym) takie jakie wychodzą z obliczeń wytrzymałościowych. Wiesz ja chciałbym, żeby ten strop był możliwie najmniej warstwowy, tzn. chciałbym uciec od legarów i budowania czegoś co nie wiem, czy do końca musi być. Pytanie po co legary, jeśli i tak podłogą do chodzenia dla mnie byłaby jak piszesz płyta OSB 22mm. Moim zdaniem równie dobrze można ją położyć bezpośrednio na belki. Tylko czy to wytrzyma ciężar ocieplenia i sporadycznego przechodzenia? Gdyby tak były (a może są?) grubsze płyty niż 22mm, takie ok. 30mm to byłbym spokojny. Na to położyłbym folie, potem ocieplenie i na nie coś do komunikacji, może tą samą płytę w formie pociętych kawałków Gdybym robił poddasze użytkowe to pewnie podany przez Ciebie schemat byłby i mnie zastosowany, z tym, że na pewno nie nabijałbym desek od góry na tzw. docisk. Za chwilę wyjdą szpary i to konkretne, chyba, że się to lubi . A jak się prezentuje taki strop, mógłbyś wrzucić jakąś fotkę? P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
silver_stas 06.12.2013 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Z tym ociepleniem , to jak już wysłałem posta , to zorientowałem się ,że można inaczej . Wystarczy położyć styropian o grubości np. 20 cm i na to położyć płyty OSB ( 22 mm spokojnie wystarczy , bo takie daje się pod panele ) . U mnie belki mają przekrój 250X150 mm . Tu trochę widać :http://forum.muratordom.pl/showthread.php?191647-Samodzielne-wykonanie-obudowy-kominka-fotorelacja . i tu http://forum.muratordom.pl/showthread.php?56188-Pochwalcie-si%C4%99-swoimi-kuchniami&p=5611459#post5611459 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 06.12.2013 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Rusz Google Obejrzyj płyty CETRIS Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario430 09.12.2013 11:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Obejrzyj płyty CETRIS Adam M. A co to za płyty bo jakoś nic nie widzę ? silver_stas - piękny ten sufit!!! Ale belki zlewają się z deskami - wiadomo kto co lubi. Wysokość belek planuję identyczną, natomiast chciałbym, żeby były trochę szersze od Twoich - min. 18, a najlepiej 20cm. Powiedz mi jaki masz rozstaw między belkami? Ja tam z tym ociepleniem nie chcę nic kombinować. Planuję położyć na strop warstwę 40cm wełny na krzyż i finito. Dzięki też za info w temacie DGP. Zdaję sobie sprawę, że najlepiej sprawdza się to ustrojstwo w chałupach piętrowych, czy z użytkowym poddaszem. Szwagier ma grawitacyjne i chodzi fajnie. Ale z tego co mi innymi odpisali to i w parterówce chodzi, tylko, że ja muszę sobie odpowiedzieć na pytanie, czy jest mi to potrzebne tak naprawdę. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
silver_stas 09.12.2013 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Rozstaw belek ok. 90 cm . Jeśli chodzi o kominek , to zrób sobie mały test . Zajmij się przez jakiś czas kominkiem u szwagra . Potnij i porąb drewno , noś i dokładaj do kominka . Czyść kominek i zobacz jaki syf robi się w salonie . Policz ile razy będziesz musiał to robić u siebie . Sprawdź ile wydasz na drewno , plus dobra piła i siekiera . Do wydania jest sporo kasy i warto to dobrze przemyśleć . Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 10.12.2013 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Witam Nie wiem czy w dobrym miejscu, jeśli nie to proszę o przesunięcie w odpowiednie. Mój temat jest trochę rozbudowany, więc do rzeczy. Będę miał w parterówce strop drewniany, a nad nim nieużytkowe poddasze. Nieużytkowe w sensie, że niemieszkalne, ale będzie tam coś ala stryszek, więc konieczna jest choćby minimalna komunikacja. Część stropu nazwijmy to część dzienna będzie widoczna od dołu, tzn. widoczne belki i to co między nimi druga część tzw. nocna zabudowa sufitem podwieszanym. To co mnie najbardziej trapi to co położyć na te belki z góry, w szczególności chodzi mi o część widoczną, żeby: - dało się po tym jednak od czasu do czasu przejść - ładnie prezentowało się od dołu - było możliwie tanie Ja pierwotnie skłaniałem się lu temu, żeby wybić górę belek ładnymi deskami (25-30mm) na pióro-wpust co byłoby jednocześnie podłogą i sufitem. Na to położona folia i grube ocieplenie wełniane (ok. 40cm) i finito. Należałoby się jeszcze zastanowić jak po tej wełnie od czasu do czasu przejść. Może położyć na to jakieś płyty, czy coś? Nie planuję ocieplać samego dachu. Mam pełne deskowanie, papę i dachówkę, więc wentylacja powinna być ok. Jednak moja połówka uznała (i poniekąd się z nią zgadzam ), że taki sufit będzie zbyt monotonny, że między belkami przydałoby się coś "innego". I tu właśnie szkopuł, co by to mogło być, żeby za bardzo nie skomplikowało tego stropu, czy np. płyty OSB możliwie najgrubsze (tzn. jakie?) można by położyć na te belki od góry, a od dołu wykończyć jakąś strukturą, czy też farbą, czy też jeszcze inaczej, w każdym razie skontrastować to z tymi belkami? No i czy po takich płytach OSD dałoby się chodzić? Jak to widzicie, chętnie poznałbym Wasze opinie, najlepiej z doświadczenia. Pzdr Jeżeli chcesz tylko zrobić przejścia po wełnie to najlepiej z twardej wełny MONROCK MAX lub STEPROCK HD. Na pozostałą część stropu można ułożyć miękkie ocieplenie np. TOPROCK SUPER, MEGAROCK PLUS. Lepiej na trasy komunikacyjne zalecam ułożyć dwie warstwy płyt OSB, przesunąć połączenia miedzy warstwami i skręcić je wkrętami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.