Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Porównanie Pracy Kotła Logica Na Sterowniku Opartym O P.i.d


sarzyk

Recommended Posts

Witam na dniach bede miał możliwość przetestowania czy sterownik oparty na algorytmie P.I.D może mieć znaczenie.

Obecnie mam starszy już sterownik firmy Key z Bartoszyc RK 2001W2.

W najblizszym czasie stane sie szczęśliwym posiadaczem sterownika EcoMax250WZ firmy Plum dodatkowo bede miał też panel pokojowy EcoSTER200.

 

Obecnie na rynku dostępne są sterowniki oparte na algorytmie P.I.D które dzieki czujnikowi spalin dobierają prędkość obrotową wentylatora nadmuchowego w celu wyeliminowania strat kominowych.

I tutaj prośba do osób korzystających z termometrów jakich trzymiecie się temperatur w czopuchu i w jakim stanie kotła tzn. jaka macie temp. np. podczas rozpalania, podtrzymania (gdy nie pracuje dmuchawa) i jaka jest temperatura w czasie jej pracy.

 

Będący bogaty w doświadczenia wiem by temp spalin była wyższa niż 120oC ze względu że pomiedzy temp 90-120oc najwięcej wytrąca się z spalin kwasu siarkowego.

 

Dlatego myślę że tego typu sterowania może mieć dobry wpływ na nasz kocioł i komin.

 

Bede tutaj przedstawiał moje spostrzezenia dotyczace pracy tego sterownika.

Osoby chcące coś się dowiedzieć prosze pytać, pisać zawsze może w czymś pomogę czy na jakaś prośbe moge pewne rzeczy sprawdzic;)

 

Najbardziej się cieszę ze względu na możliowść współpracy ww. sterownika z panelem pokojowym EcoSTER200 ze względu że kocioł znajduje się 2 piętra niżej zaoszczędzi mi nóg;)

 

Moj instalacja jest tak skonfigurowana że do zaworu 4d mam sterownik firmy Tech Sterowniki model ST431 który steruje siłownikiem.

Po osiągnieciu temp pokojowej (w nocy 21oC) obniża mi temp na grzejnikach o 10oC.

Dla takiej pory roku jak teraz w mim układzie na grzejniki wystarcza 40 stopni ( w kotle stale 60-70 stopni) i wieczorem po osiagnięciu temp zadanej w pokoju jak z tych 40 zejdzie na 30 nigdy nie wiem czy zgasło czy obniżyło dlatego trzeba sie czasem nabiegać.

 

Dlatego moje nogi nie mogą się doczekaj ecoSter 200;)

 

Taki sam temat założyłem na forum info ogrzewanie ale narazie cisza.

Od paru dni testuje ww sterownik i zaczynam wyciagac z jego pracy pewne wnioski.

Postaram sie też tu opisać co udało mi sie wywnioskować.

Zależy mi by ktoś napisal swoje spostrzeżenia dotyczące temperatury spalin do tego jak spala sie paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak wczesniej wspomniałem jestem po tygodniowym tescie ww. sterownika.

Opisze swoje spostrzezenia tak jak na forum info-ogrzewanie.

Pozniej dolacze tabelke z pomiarem spalania w cyklu tygodniowym.

Napisze tylko ze na obecna chwile spalanie srednio tygodnioe wyszło na poziomie 0,696kg/h mysle ze to dobry wynik biorac pod uwage ze ogrzewam kotłem Logica 230m2 plus 80l bojler.

 

 

Witam pierwsze testy za mną.

Musze przyznac że algorytm P.I.D okazuje się że rzeczywiście działa i może a nawet przynosi zamierzone efekty.

W sterowniku po ustawieniu maksymalnej temperatury spalin sterownik tej temp. nie przekracza więc wiem że ciepło nie ucieka do komina.

Mam ustawiona maksymalna temp. spalin na poziomie 200*C i sterownik jej nie przekracza.

W sytuacji kiedy dokładam opału temp spalin rośnie do 250*C zamykam drzwi załadunkowe i naciskam start.

Dmuchawa zaczyna pracowac jesli temp spalin spadnie poniezej temp. maksymalmalnej spalin (200*C)

zakres pracy wentylatora regulowany moze byc w zakresie od 1% do 100%.

Nareszcie moge ustawic maly zakres pracy bo mam od3% do maksymalnie 30%.

od 3 dni prowadze szczegółowe dane ze spalania itd.. pozniej wrzuce porownanie.

Ale jest obecująco.

Więc zachecam do rozważenia w czasie zakupu kotla badz tez w czasie modernizacji do inwestowania w P.I.D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Po 2 tygodniowych testach z czujnikiem spalin i kilkudniowych testach tego samego czujnika ale bez aktywnego czujnika stwierdzić mogę że średnie spalanie w moim przypadku dla temp zew od +6*(krótkotrwale) do ok +1* a temp wewnatrz utrzymywanej na poziomie 23*C wynosiło z czujnikiem odpowiednio 0,696kg/h a bez czujnika temperatury spalin narazie wychodzi zastraszające 1,68kg/h.

Jak widać róznice sa bardzo znaczne a warunki porównywalne.

Zobacze czy to sie potwierdzi na dłuższa mete.

Za jakis czas przedstawie szersze sprawozdanie z działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...