Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Okucia WK2 + szyby P4


Recommended Posts

Witam ponownie. Tym razem po 2 letniej przerwie.

 

We wtorek odbieramy klucze do domu i od razu bierzemy się za gruby remont. Dom to tzw. kostka PRLowska wybudowana w latach 70tych. Na pierwszy ogień idą okna. Wymyśliłem sobie, że wszystkie okna na parterze będę z okuciami WK2 i szyby P4, a w piwnicy WK1 i P4. W piwnicy WK1 ponieważ okna mają wymiary 240x50cm i podobno nie zmieści się okucie WK2. Widziałem filmiki na youtube jak WK2 przez pół godziny było nie do sforsowania, a także o szybach P4 jak tłukli z 10 minut, aby dostać się przez szybę. Twierdziłem, ze dobrze robię wybierając taką opcję. Chodziłem po firmach zbierałem wyceny i w jednych salonie sprzedawca dosłownie "zabił" mnie śmiechem. Stwierdził, że WK2 otwiera się może o 2 minuty dłużej, a szyba P4 wylatuje cała wraz z listwami. I teraz jestem w kropce. Czy faktycznie jest sens dopłacać do WK2 + P4? Okna na parterze mam na wysokości 2 metrów. W domu będzie dodatkowa system alarmowy na otwarcie okien, zbicie szyby, pir itp

 

Faktycznie od wewnątrz szybę trzymają tylko listwy. Wymyśliłem, że pod listwą można by było umieścić po 1 czy 2 klocki i przykręcić je bezpośrednio do profilu. Będzie wtedy większa szansa, że szyby cała nie wyleci.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - złodzieje na yuotube nie wrzucają swoich filmików i nie pokazują jak wchodzą przez takie okno:) Ale Pan sprzedawca też przesadził. Może jakiś super spec otworzy takie okno w dwie minuty - ale dla takiego nie ma zabezpieczeńidealnych.

Szyba z założenia nie wyleci z listwami - no chyba że Pan sprzedawca ma takie lipne okna ;)

Jeśli to zabezpieczenie da Ci spokój duszy - to bierz - nie będą to wyrzucone pieniądze. Dobre samopoczucie jest bezcenne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdybyś miał wybrać, jedną z tych opcji (wk2 lub szyba p4) to ja bym stawiał na mocniejsze okucie. Włamanie przez rozbicie szyby to tylko ok 1,5 % wszystkich włamań przez okna a jak sam wspominasz będzie dodatkowo alarm. W przypadku okucia kilkukrotnie widziałem, ze nawet WK1 wystarczyło, żeby zapobiec włamaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz WK2 i szybę klasy oporu P4 A.

Listwy przyszybowe powinno się przykręcać wkrętami z nierdzewki od góry listwy - nie pamiętam co ile cm. Niestety, ale nie jest to estetyczne rozwiązanie ale jest odpowiednim zabezpieczeniem dla listwa przyszybowej przed wypchnięciem jej przez szybę.

Sprzedawca trochę racji miał - jest taki sposób na pokonanie listwy przyszybowej w oknie PVC - oczywiście nie będę opisywał metody, którą nawiasem mówiąc znają szpece a nie byle jaki złodziej.

 

pamiętaj, że te zabezpieczenia TYLKO utrudniają włamanie de facto opóźniając przejście włamywaczy aby ekipa interwencyjna miała czas na dotarcie do obiektu. W związku z tym, nieodzownym elementem jest alarm z przywołaniem do jakiejś firmy ochroniarskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Zdecydowałem, że będzie P4 i WK2. Jakie by nie było, na pewno utrudni życie intruzowi.

Wydawało mi się, że szyba P4 jest cieplejsza bo jest grubsza, a tu się okazało co innego. Normalnie oszklenie ma szyby 4mm/16mm przerwy/4mm, a P4 4mm/12mm/8mm. U jest o 0,2 - 0,3 większe na oknie.

 

Mam jeszcze pytanie. Czy okucia WK2 są jakoś znormalizowane? Nie wiem czy okna z tymi okuciami są rzadko zamawiane i sprzedawcy nie mają wystarczającej wiedzy. Jedni mówią, że ich okna mają blachę chroniącą przed rozwierceniem, inni że zamek się blokuje, gdy "przez dziurkę" ktoś próbuje otworzyć, a jeszcze inni, że w standardzie jest klamka na zamek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jedni mówią, że ich okna mają blachę chroniącą przed rozwierceniem, inni że zamek się blokuje, gdy "przez dziurkę" ktoś próbuje otworzyć, a jeszcze inni, że w standardzie jest klamka na zamek.

 

Blachę chroniącą przed rozwierceniem ? ciekawe z CZEGO takowa "blacha" jest wykonana :) automatyczna blokada zamka :) też ciekawe - chyba, że ja coś źle zrozumiałem ale i tak się ubawiłem :)

Klamka z kluczykiem i po sprawie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli całe okno miałoby mieć atest WK2 to klamka z kluczem wtedy jest niezbędna. Okucie WK2 można włożyć do okna bez klamki z kluczem tyle, ze szkoda dopłacać do takiego okucia jeżeli ktoś otworzy okno innym sposobem bo będzie zwykła klamka.

Moim zdaniem lepsza jest klamka na przycisk, gdyż ona jest cały czas "zablokowana" a taka z kluczem, musi zostać zablokowana przez użytkownika co z doświadczenia wiem, jest rzadko kiedy robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Wymyśliłem sobie, że wszystkie okna na parterze będę z okuciami WK2 i szyby P4, a w piwnicy WK1 i P4. W piwnicy WK1 ponieważ okna mają wymiary 240x50cm i podobno nie zmieści się okucie WK2.

 

A po co te kombinacje z okuciami i szybami? Oprócz subiektywnego poczucia, że powinno być bezpieczniej, w razie włamania i tak to nic nie pomoże w rozmowach z ubezpieczycielem. Według mnie lepiej kupić okno ze zbadaną klasą RC2 i już.

 

. w jednych salonie sprzedawca dosłownie "zabił" mnie śmiechem. Stwierdził, że WK2 otwiera się może o 2 minuty dłużej, a szyba P4 wylatuje cała wraz z listwami.

 

To był najzwyklejszy ściemniacz, nie sprzedawca. Z pewnością nie dysponował produktem o potwierdzonej klasie odporności na włamanie, to wciskał jakiś kit o listwach przyszybowych, czy klamkach. A już na pewno pojęcia nie miał o czasie w jakim okno w klasie RC2 musi oprzeć się próbie włamania:-).

 

. Wymyśliłem, że pod listwą można by było umieścić po 1 czy 2 klocki i przykręcić je bezpośrednio do profilu. Będzie wtedy większa szansa, że szyby cała nie wyleci.

 

Nie wiem, czy widział Pan film z badania odporności na włamanie okien firmy AdamS. Jeśli nie, to niech Pan zajrzy do artykułu pod tytułem Okna antywłamaniowe AdamS AS 4000 Roundline myślę, że na tej podstawie łatwo uzmysłowi Pan sobie co może stać się z oknem o ustalonej klasie odporności na włamanie, a co ze składakiem niewiadomego pochodzenia. Nie musi Pan nieczgo wymyślać. To co trzeba już wymyślono i to w wielu wariantach i odmianach:-)

 

No i jeszcze jedna rada. Niech Pan nie wierzy Charliemu i jemu podobnym forumowym specom do włamań, że znają oni jakieś cudowne sposoby na pokonanie "listew przyszybowych". Różne rzeczy mówi się na forach żeby przydać sobie wagi :-) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do MMichal

Blachę chroniącą przed rozwierceniem to podobno dodatkowa blacha chroniąca zamek, dla wiertarki pewnie 5 sekund dłużej, ale dla sprzedawcy to dodatkowy atut, że jego okna są lepsze. Blokadę zamka podobno mają okucia Roto, że nie ma możliwości przez wywierconą dziurkę przesunąć go śrubokrętem.

 

Do T12345T

W ramie, która ma wysokość 50cm żadna firma nie zdecydowała się założyć WK2. Podobno nie mieści się taka ilość zaczepów antywłamaniowych. Wszystkie wyceny mam z takich firm jak Oknoplast (Veka na Maco, profil Platinium Evolution), Aluplast ID4000 Roundline na Winthaus, czy VEKA Libris Plus z okuciem Roto. Nie wiem czy firma Drutex jest na jednym poziomie z wymienionymi firmami, czy plasuje się wyżej, ale wycenę jaką dostałem na okuciu Maco była o ponad 7.000PLNów wyższa.

Nie wiem czy wymienione powyżej firmy są dobre, ale tylko takie znalazłem w swojej okolicy.

Filmiki widziałem, dziękuje. Ten test z ciężarkami widziałem, ale jakieś niemieckiej firmy i nie były podane wartości wagowe. Teraz już wiem, że sprzedawczyk bajki opowiadał. W moim domu okna są na wysokości 2,10m, także życzę powodzenia w rzucie czymś ciężkim lub w kopaniu z drabiny :)

 

Decyzja podjęta. Będzie RC2 (WK2+P4). Bardzo dziękuję za udział w dyskusji.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramie, która ma wysokość 50cm żadna firma nie zdecydowała się założyć WK2. Podobno nie mieści się taka ilość zaczepów antywłamaniowych.

 

To znaczy tylko tyle, że rozmawiałeś ze sprzedawcami nie mającymi odpowiedniej wiedzy o odporności okien na włamanie. Z tą ilością zaczepów, to zwykłe mylenie pojęć. Jeżeli dla jakiegoś typu okucia, ale tylko okucia, ustalono klasę odporności na włamanie RC 2 i występowało tam powiedzmy 8 zaczepów, to wcale nie znaczy, że na oknie w klasie RC2 musi być ich też 8. Okucie okna powinno być tak skonfigurowane, żeby okno z wynikiem pozytywnym przeszło badania takie, jakie obejrzałeś na filmie. A czy w badanym oknie zaczepów będzie3, 6,10 czy 20 kogo to obchodzi? Liczy się odporność okna na obciążenia statyczne i dynamiczne oraz czas oporu na próbę włamania. Ilość zaczepów na oknie nie ma związku z klasą odporności na włamanie. Później trzeba się tylko zastanowić, czy zgodnie z normą można przenieść wynik na inne konstrukcje i na jakie. Koniec kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...