Kuba__ 13.12.2013 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 (edytowane) Cześć Jestem Kuba, mam nadzieję, że na wiosnę zacznę*budowę domu dla mojej rodziny Plan obejmuje kompleksową budowę domu energooszczędnego - częściowo samodzielnie. Ciężki przypadek to wykończenie podłogi - prawdopodobnie dlatego,*że chcę dokonać*niemożliwego (wg informacji na forum). Krótka charakterystyka domu: parterowy, niepodpiwniczony, podłoga na gruncie, do przykrycia litym drewnem ok 200m2, ogrzewanie podłogowe elektryczne akumulacyjne (już widzę Wasze uśmiechy...) Od razu chciałbym zaznaczyć o jaki efekt drewnianej podłogi mi chodzi. Jak to ktoś kiedyś na forum ujął: Nie chcę aby zaproszeni goście pytali mnie gdzie kupiłem takie*ładne panele. Drewno ma być*surowe, żywe, "drewniane". Olejowane, III klasy, najlepiej heblowane, dębowe. Ale trwałe.. tak na 30 lat. Zdjęcia z linków poniżej idealnie to ilustrują. Nie wiem jaki to gatunek, wyglądają na bardzo stare. http://cl.ly/image/2t1D0t0M253o http://cl.ly/image/183K3r16403E http://cl.ly/image/2M3L0S011y1Q http://cl.ly/image/221C2G062S1h http://cl.ly/image/05393C201Q35 Przejdę do sedna. Sezon grzewczy, niska wilgotność, drewno zacznie się*rozsychać i łódkować. O ile rozsychanie mnie nie zaboli, to zastanawiam się jak najskuteczniej powstrzymać*drewno przed łódkowaniem. Aby zapewnic dobry kontakt z wylewką deski bedą klejone. Drewno jest mocniejsze od kleju i zasada 4:1 rozerwie klej lub wylewkę. Pytanie, czy można zastosować legary w wylewce? Deski 16mm klejone do wylewki oraz przybite do legarów? Czy to zapewni wystarczającą stabilność podłogi biorąc pod uwagę pożądany efekt? Edytowane 21 Lutego 2014 przez Kuba__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 13.12.2013 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Elektryczne, akumulacyjne ogrzewanie podłogowe nie jest w niczym gorsze od klasycznego ogrzewania podłogowego, wodnego.Są to najczęściej układy inteligentne a więc bardziej bezpieczne od klasycznych instalacji wodnych z piecem.Gruba wylewka ok. 10 cm to problem dla podłóg nieogrzewanych, natomiast w przypadku podkładów grzewczych jest w pewnym sensie "dobrodziejstwem".Dlaczego?Gruba wylewka, zespolona z okładziną drewnianą stanowi pewien "rezerwuar" wilgoci dzięki czemu, za nim drewno odczuje niedomiar wilgoci z otoczenia zmienia się układ temperatur a tym samym ujemne oddziaływanie wilgotności ulega odmianie.Odmiennie zachowywałoby się drewno ułożone swobodnie na foli, gdzie jako "samotne" ulegałoby kaprysom niskiej wilgotności otoczenia.Jednak temat w ogólnym "obrazie" nie jest taki prosty.Tu podłoga "robi" za grzejnik i w tym kontekście należy wziąć pod uwagę wszelkie zależności (a jest ich wiele) i odpowiednio je poukładać.Przy starannym podejściu do tego typu rozwiązania, jest możliwe zainstalowanie drewnianej podłogi na akumulacyjnym, elektrycznym ogrzewaniu podłogowym.Szczegóły to bardzo szeroki temat, za szeroki jak na forumowy post. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 15.12.2013 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 Cześć Jestem Kuba, mam nadzieję, że na wiosnę zacznę*budowę domu dla mojej rodziny Plan obejmuje kompleksową budowę domu energooszczędnego - częściowo samodzielnie. Ciężki przypadek to wykończenie podłogi - prawdopodobnie dlatego,*że chcę dokonać*niemożliwego (wg informacji na forum). Krótka charakterystyka domu: parterowy, niepodpiwniczony, podłoga na gruncie, do przykrycia litym drewnem ok 200m2, ogrzewanie podłogowe elektryczne akumulacyjne (już widzę Wasze uśmiechy...) Od razu chciałbym zaznaczyć o jaki efekt drewnianej podłogi mi chodzi. Jak to ktoś kiedyś na forum ujął: Nie chcę aby zaproszeni goście pytali mnie gdzie kupiłem takie*ładne panele. Drewno ma być*surowe, żywe, "drewniane". Olejowane, III klasy, najlepiej heblowane, dębowe. Ale trwałe.. tak na 30 lat. Zdjęcia z linków poniżej idealnie to ilustrują. Nie wiem jaki to gatunek, wyglądają na bardzo stare. http://cl.ly/image/2t1D0t0M253o http://cl.ly/image/183K3r16403E http://cl.ly/image/2M3L0S011y1Q http://cl.ly/image/221C2G062S1h http://cl.ly/image/05393C201Q35 Przejdę do sedna. Sezon grzewczy, niska wilgotność, drewno zacznie się*rozsychać i łódkować. O ile rozsychanie mnie nie zaboli, to zastanawiam się jak najskuteczniej powstrzymać*drewno przed łódkowaniem. Aby zapewnic dobry kontakt z wylewką deski bedą klejone. Drewno jest mocniejsze od kleju i zasada 4:1 rozerwie klej lub wylewkę. Pytanie, czy można zastosować legary w wylewce? Deski 16mm klejone do wylewki oraz przybite do legarów? Czy to zapewni wystarczającą stabilność podłogi biorąc pod uwagę pożądany efekt? Są systemy ogrzewania podłogowego elektrycznego, przeznaczone do instalowania pod posadzki podłogowe drewniane. Rzecz polega jak pisze Parkiet na inteligencji takiego ogrzewania, czyli jego niezależnej sterowności. Polega to na tym, że takie ogrzewanie (temperaturę) ustawia się w sposób płynny, a nie skokowy, np 20-25 itd. Ustawienie przewiduje gęstość materiałów, głębokość (ograniczona) zainstalowania ogrzewania. Na odpowiednio przygotowanym ogrzewaniu podłogowym drewna twarde o dużej gęstości mogą mieć 3cm grubości. Oczywiście ułożone "czołami" do góry tzw. kostka brukowa. Z szerokością, mimo wszystko bym nie przesadzał i ograniczył ją przy maks. temp. 22-23C powierzchni drewna do 120mm przy 22mm grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kuba__ 21.02.2014 11:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Dziękuję za odpowiedzi. Zmodyfikowałem lekko tytuł. W wyniku lektury polskich a także niemiecko i angielskojęzycznych stron doszedłem do wniosku, że elektryczne ogrzewanie nie jest tak pewne jak zakładałem początkowo. Oczywiście ostateczna decyzja zapadnie po wyliczeniu OZC. Póki co rozważam ogrzewanie elektryczne lub wodne. Dziękuję za rady - temat na pewno nie jest prosty, inaczej każdy by stosował takie rozwiązanie. A tym czasem rządzą wszechobecne płytki... Szczególnie cenne są*informacje akumulowaniu wigoci oraz konieczności płynnego sterowania i powolnej zmiany temperatury. Zakładając, że deska będzie szeroka i długa a tym samym podatna na wypaczenia i pękanie podjąłem decyzję, że pęknięcia nię będą mi przeszkadzały (!). Co do wypaczeń najlepszym rozwiązaniem będzie podłoga na legarach - zdrowsza dla kręgosłupa i mocne wkręty/gwoździe zamiast kleju. Czym zostanie wypełniona przestrzeń między legarami? Jeszcze nie wiem. Znalazłem kilka rozwiązań. Najbardziej elegancko wyglądają systemy suche (załączniki). W obydwu przypadkach zastanawia brak idealnego styku podłoże-deska, który zyskujemy gdy stosujemy klej. Ale skoro niemcy i inne nacje robią to w ten sposób - jest to zastanawiające. Oczywiście mogę także wylać beton między legarami - ale on osiądzie i nici z dobrego styku, dodatkowo powstaje akumulator "wody". Chyba, że styk powierzchnia grzewcza-deska nie jest konieczny, to rozwiałoby wszystkie moje wątpliwości. Ostatnie pytanie za 100punktów - czy akumulacja jest konieczna gdy zamiast elektrycznego ogrzewania stosujemy np. pompę ciepła? Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 21.02.2014 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Pompa ciepła to zmienna efektywność (COP) w zależności od warunków zewnętrznych, z kolei energia elektryczna to zmienna taryfa w zależności od pory dnia.W tych dwóch aspektach należy rozpatrywać akumujację cieplną podłogi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Redakcja 13.05.2014 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Nasza podpowiedź: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.