Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

VIESSMANN POMPA CIEPŁA SPLIT POWIETRZE WODA - Vitocal 200-S 5,6 kW


smart_guy1

Recommended Posts

Proszę państwa, brak jest właściwego zasilania a dodatkowo instalacja elektryczna jest wykonana niezgodnie z zaleceniami producenta. Dopóki te niezgodności nie zostaną usunięte dotąd urządzenie nie będzie mogło pracować prawidłowo. (...)

Wykonanie prowizorycznego odcinka linii zasilającej przekrojem 2,5mm2 to żaden problem. Ale co dalej?

Jeśli zamiast 208V będzie np. 209,5V to co zrobi serwis? Uzna takie napięcie za wystarczające, czy może zaleci wybudowanie koło domu własnej stacji tra-fo by zapewnić 230V na zaciskach urządzenia?

 

Skoro (wg serwisu) pompa ciepła Vitocal 200-S jest tak bardzo wrażliwa na odchyłki napięcia zasilającego od wartości nominalnych, że 208V jest dla niej wartością zabójczą, to pojawia się podstawowe pytanie:

Jaki jest dopuszczalny zakres napięć zasilających dla tego urządzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 323
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Panie Konsultancie napiszę jeszcze raz.

 

Dokładnie 06.02.2015r. Pan serwisant który przyjechał uruchomić pompę stwierdził wiele rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym a wytycznym producenta odnośnie montażu urządzenia oraz zostawił wytyczne, dnia 18.02.2015 dokonał odbioru wykonanych zaleceń z dnia 06.02.2015r uruchamiając pompę tym samym potwierdzając prawidłowość wykonania instalacji.

Z tego co napisałeś na mój chłopski rozum to jeśli urządzenie zostało uruchomione przez serwisanta to wszystko było ok w chwili uruchomienia jeśli by nie było jak "książka pisze" to znowu na ten chłopski rozum urządzenie nie powinno być uruchomione?

Chyba że ja jestem jakiś "inny" i czegoś tu nie kumam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz u siebie, te protokoły odbioru ?

 

Jeśli nie, zażądaj bo łachy nie robią i muszą Ci dostarczyć - ważne bo dopóki ich nie masz w ręku, to mogą rzeźbić co chcą.

Jak już będziesz miał (albo jak masz) podeślij mi na PW razem z całą korespondencją z firmą.

Do tego czasu podawaj jak najmniej szczegółów na Forum, bo producent wykorzysta wszystko aby pokazać, że jest cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Witam serdecznie wszystkich,

 

od dłuższego czasu cisza na wątku, a jest dość ciekawy.

 

Teoretyzowanie nie daje pewności, nie ma jak doświadczenie rzeczywistych użytkowników.

 

Chciałem się Ciebie smart_guy1 podpytać, jak dalej idzie użytkowanie tej pompy z perspektywy już paru lat. Może ktoś inny może też przestawić kilka faktów z życia tej linni pomp Viessmann?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
Jestem nieszczęśliwym posiadaczem pompy Viesmann Vitocal 200 od 3 m-cy - ZDECYDOWANIE ODRADZAM zakup tego urządzenia, w moim przypadku zepsuło się już po raz SZÓSTY w ciągu tak krótkiego czasu - i do tej pory ta krytyczna usterka (prawdopodobnie produkcyjna) nie została skutecznie ani poprawnie zdiagnozowana ani usunięta, czas oczekiwania na serwis - nawet do 6 dni...brak podstawowych części na magazynie w PL, bardzo słabe nastawienie na klienta, nie wyobrażam sobie tego w sezonie grzewczym. Polecam wybór innego producenta, ja osobiście żałuję swojej decyzji - szkoda czasu, emocji i pieniędzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uła.....trzeba szybko robić screeny, bo wątki wzbudzone przez kolegę skończą jak ten o firmie Danfoss.

 

Tak, tak Redakcjo pamiętamy, pamiętamy....;)

 

Do kolegi powyżej. Tu na Forum Muratora duże firmy np. Twój tytułowy V...an ma płatne profile. Płacą i wymagają. Takie pretensje jak Twoje (abstrahując, czy prawdziwe, czy nie) znikają z forum.

 

Wytrwałości życzę, napisz coś więcej. Szczegóły awarii itd.

 

pzdr, powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uła.....trzeba szybko robić screeny, bo wątki wzbudzone przez kolegę skończą jak ten o firmie Danfoss.

 

Tak, tak Redakcjo pamiętamy, pamiętamy....;)

 

Do kolegi powyżej. Tu na Forum Muratora duże firmy np. Twój tytułowy V...an ma płatne profile. Płacą i wymagają. Takie pretensje jak Twoje (abstrahując, czy prawdziwe, czy nie) znikają z forum.

 

 

Może przed zachętami niech kolega opisze sprawę, może poda jakiś film, zdjęcia? Bo linczować w necie bardzo łatwo. A użytkownik póki co nie historii na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano niech poda....pytanie, czy jak poda, to wątek zostanie?

 

W kazdym razie jest bardzo zdesperowany bo ten sam post jest w 11 róznych wątkach dotyczących ogólnie i szczegołowo Viessmana, przy czym pretensja nie jest do konkretnej firmy sprzedajacej i montujacej a raczej do samej pompy, tylko konsultant dziwnie zaniemówil. W sumie chwalic nie ma sie czym.

Edytowane przez asolt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kazdym razie jest bardzo zdesperowany bo ten sam post jest w 11 róznych wątkach dotyczących ogólnie i szczegołowo Viessmana,

Może pan po prostu nie jest świadomy swoich praw albo jest też pieniaczem. Dlaczego mamy zakładać od razu, że ma rację?. Ja na miejscu tego pana udałbym się do starostwa do rzecznika konsumenta. Ewentualnie telefon do "głównego" Viessmana. Sprawę ewentualnie będę śledził, bo sąsiad założył miesiąc temu Vieśka i zobaczymy co z tego wyniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupiłem i zamontowałem pompę Viessman Vitocal 200s i po zgloszonych 6 usterkach w 3 mce od montażu pompa nadal nie działa prawidlowo, serwis Viessmanna potrzebuje nawet do tygodnia aby dojechać do klienta, nie potrafi właściwie zdiagnozować usterki, na ślepo wymienili już w jednostce wewnętrznej i zewnętrznej po kilka płytk, pompę Grunfoss, czujnik przepływu, wiązki kabli etc,i końca nie widać - czekam na wymiane na nowy model wolny od wad, ale to też trwa... NIE POLECAM ani tej pompy Viessmann ani ich serwisu - to mocno traumatyczne przeżycie za ogromne pieniądze, klient poczeka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę od razu skreślic z listy Viessmanna , kupiłem 3 mce temu wyższy model Vitocal 200s i do tej pory zglosiłem 6 awarii, których producent skutecznie nie potrafi zdiagnozować ani usunąć - czekam na wymiane jednostki na nową wolną od wad fabrycznych, ale to też trwa...generalnie serwis Viessmanna i posprzedażna opieka klienta jest w mojej ocenie absolutnie zla, nie mają w kraju podstawowych części, na przyjazd serwisanta czekalem nawet do 6 dni, pozostawiają klienta z własnym problemem niskiej jakości flagowego produktu samemu sobie...osobiście nie polecam zakupu produktow Viessmann, po wydaniu kilkudziesięci tys. zł to mocno traumatyczne doświadczenie, jeśli inni nabywcy tego modelu mieli podobne problemy zpowtarzającymi się awariami systemu chłodzenia, czujnika przepływu, wentylatora etc, proszę o kontakt, może to być pomocne przy zgłoszeniu wad ukrytych produktu do UOKiK i ogloszeniu akcji serwisowej na ten model, chyba, że po prostu tylko ja źle trafiłem ... niemniej zdecydowanie odradzam zakup Viessmann Vitocal 200 s.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za szybkie reakcje forumowiczów - już uzupełniam informacje, w dniu montażu jednostki zewnętrznej pompy Viessman Vitocal 200s okazało się, że płyta główna „widzi” 2 wentylatory, podczas gdy zamontowany był tylko 1 - to wskazywało na jakąś wadę fabryczną, ale serwis dwukrotnie tę plytę podmieniał, pompa ruszyła, po kilku dniach zaczęły pojawiac się pierwsze komunikaty i usterki układu chlodzenia, czujnika przepływu, pompa nie działała, serwis był każdorazowo infrmowany mailowo, czas oczekiwania na przyjazd 3-6 dni, dotychczas w jednostce zewnętrznej i wewnętrznej wymieniono 3 płyty, pompę Grundfoss, czujnik przepływu, wiązkę sond i czujników etc, pompa pracowała przez kilka-kilkanaście godzin i ponownie wpadała w stan awarii - po 6 z kolei awarii (pompa nie działa od 7 maja) zażądalem wymiany całości wadliwego urzadzenia na nowe wolne od wad - i czekam na załatwienie tej sprawy, bo Viessmann nie potrafi ani zdiagnozować ani usunąć problemu - na moje maile odpowiada z opóźnieniem lub lakonicznymi formułkami - widać, że problemem jakoś nie chce się zająć, woli tracić czas na fora internetowe - nie tak sobie to wyobrażałem, wydałem kupę kasy i pociągnę ten temat dalej. Na razie buduję zasięg - nie wiedziałem, które wątki wzbudzą reakcję Państwa, więc skopiowałem je w wielu miejscach - teraz możemy doprecyzować. Jestem świadomym klientem, ale na bazie własnych doswiadczeń chcę też przestrzec innych przed niską jakością samego produktu i obsługi posprzedażnej klienta Viessmann - jeśli ktoś ma podobne do mnie złe doswiadczenia z awaryjnością modelu Viessmann Vitocal 200s - zachęcam do kontaktu, poinformujemy UOKiK o wadzie fabrycznej i być może potrezbna bedzie akcja serwisowa ? Znalazłem już podobne opinie na innych forach.

NB - rzeczywiście w jakiś „magiczny” sposób część moich wątków znika z forów...będę je przypominał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupiłem i zamontowałem pompę Viessman Vitocal 200s i po zgloszonych 6 usterkach w 3 mce od montażu pompa nadal nie działa prawidlowo, serwis Viessmanna potrzebuje nawet do tygodnia aby dojechać do klienta, nie potrafi właściwie zdiagnozować usterki, na ślepo wymienili już w jednostce wewnętrznej i zewnętrznej po kilka płytk, pompę Grunfoss, czujnik przepływu, wiązki kabli etc,i końca nie widać - czekam na wymiane na nowy model wolny od wad, ale to też trwa... NIE POLECAM ani tej pompy Viessmann ani ich serwisu - to mocno traumatyczne przeżycie za ogromne pieniądze, klient poczeka...

 

 

A ja po raz kolejny i w kolejnym miejscu proszę o kontakt na priv i nic... więc proszę skupić się na sposobie na rozwiązanie problemu, a nie opisywanie swojego problemu w każdym wątku na forum.

Czekam na kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja po raz kolejny i w kolejnym miejscu proszę o kontakt na priv i nic... więc proszę skupić się na sposobie na rozwiązanie problemu, a nie opisywanie swojego problemu w każdym wątku na forum.

Czekam na kontakt.

 

A czy przypadkiem to nie Viessmann powinien sie skupic na rozwiązaniu problemu? Wychodzi na to ze to klient jest winny, bo nie nawiązał kontaktu z konsultantem. Kto w takim razie próbuje jak wynika z opisu problemu dosc nieudolnie rozwiazac problem, jak nie przedstawiciele Viessmanna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję asolt za wsparcie !

Sz.P. Konsultant Viessmann powinien doskonale już znać mój przypadek i nie udawać Greka, delikatnie rzecz ujmując, obiecałem informować o postępach lub ich braku i na dzień dzisiejszy 13.05 minęło 6 dni od mojego ostatniego formalnego zgloszenia SZÓSTEJ awarii gwarancyjnej pompy Viessmann Vitocal 200S, pompa nadal nie działa, ja ponoszę dodatkowe koszty niskiej jakosci tego urządzenia i braku sprawczości jego producenta - jutro będzie SIÓDMY dzień awarii - idziemy na nowy rekord !

Po moich wcześniejszych wpisach i mailowym ponaglaniu serwisu Viessmann otrzymalem wczoraj informację, że planują wymienić jednostkę zewnętrzną na nową, a termin wymiany zostanie potwierdzony jak tylko jednostka się pojawi - więc czekam dalej. Sami oceńcie jakość obsługi...w zamian jakieś „połajanki” konsultanta Viessmann na forum. Rozpisałem się już znacznie szerzej i w większej liczbie miejsc - i będę Państwa (Viessmanna) oddanym recenzentem, za darmo. Nie trzeba mnie w taki sposób zachęcać. Nie polecam ani tego produktu ani nieudolnego załatwiania jakościowych problemów Viessmann - sytuacja jest wręcz żenująca. Forumowicze mogą ją sami ocenić, pozostajemy w kontakcie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buddar

 

Pytanie, bo albo nie zauważyłem albo nie pisałeś, instalowała Ci autoryzowana przez Viessmanna firma?

 

Dla mnie, sprawa ma 2 wymiary (zakładam, że awarie w rzeczywistości istnieją - a skoro konsultant firmy nie rozpoczął konwersacji od zanegowania tego faktu to - na 99,9% występują):

 

1. jak duża firma z tego wybrnie?

2. czy wątek skończy, jak ten o firmie Danfoss tzn. konsultant pociągnie za finansowe sznureczki i temat zamknięty, czy też dowiemy się jak problem zostanie rozwiązany.?

 

Rozumiem, że dla kolegi istotniejsze jest zagadnienie nr 1, ale nie wiem, czy nie mniej istotna jest transparentność i jawność procesu usuwania usterek.I czy znajdzie swoje odzwierciedlenie na forum. To ważne i dla firmy (i jej postrzegania) i dla kolejnych userów wszelkiej maści produktów renomowanych, reklamujących się tu FM firm.

 

Zobaczymy.

Tak, czy inaczej życzę wytrwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, instalatorem była firma autoryzowana przez Viessmann. Przy rozruchu był obecny servisant Viessmann, mam wszystkie protokoły, choć fabryczny „babol” z faktem, że plyta glowna w jednostce zewnętrznej prawdopodobnie pochodziła od jednostki dwuwentylatorowej, podczas gdy w realu był tylko jeden wentylator - od początku wyglądala podejrzanie, może była źle zaprogramowana, albo na linni montażowej popełniono błąd ? Generalnie serwis nie powinien nic poprawiać po fabryce...albo problem jest większy - wypuszczono wadliwą serię i teraz Viessman nie chce tego przyznać, bo musiałby wycofać z rynku więcej produktów ? Szukam podobnych do mojego przypadków na innych forach, więcej problemów zglaszali użytkownicy niższego modelu Vitocal 100, określając go wprost „chińczykiem”

Co do transparentności procesu usuwania awarii przez Viessmann - jestem dokładnie w środku tego „kociołka” i będę Was informował, ciągle liczę na informacje od innych nabywców awaryjnej jednostki Viessmann Vitocal 200 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, instalatorem była firma autoryzowana przez Viessmann. Przy rozruchu był obecny servisant Viessmann, mam wszystkie protokoły, choć fabryczny „babol” z faktem, że plyta glowna w jednostce zewnętrznej prawdopodobnie pochodziła od jednostki dwuwentylatorowej, podczas gdy w realu był tylko jeden wentylator - od początku wyglądala podejrzanie, może była źle zaprogramowana, albo na linni montażowej popełniono błąd ? Generalnie serwis nie powinien nic poprawiać po fabryce...albo problem jest większy - wypuszczono wadliwą serię i teraz Viessman nie chce tego przyznać, bo musiałby wycofać z rynku więcej produktów ? Szukam podobnych do mojego przypadków na innych forach, więcej problemów zglaszali użytkownicy niższego modelu Vitocal 100, określając go wprost „chińczykiem”

Co do transparentności procesu usuwania awarii przez Viessmann - jestem dokładnie w środku tego „kociołka” i będę Was informował, ciągle liczę na informacje od innych nabywców awaryjnej jednostki Viessmann Vitocal 200 S.

 

Witam, nie znam wszystkich firm wykonawczych i nie pracuję w dziale serwisu, więc w tym momencie mam związane ręce, nadal czekam na informacje o które prosiłem.

Skoro tyle razy zgłaszał się Pan do serwisu to chyba nie problem podać w informacji swoje dane i nr seryjny urządzenia.

I co do ostatnich wypowiedzi - nie, to nie klient jest winny, ale widać wyraźnie, że nie ma woli podania danych, nie mając danych urządzenia nie jestem w stanie ich zweryfikować.

A więc czekam nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...