JACUR 28.12.2013 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Witam,mam pytanie czy 6 cm wylewki nie będzie za małopod wodne ogrzewanie podłogowe.Dom będzie ogrzewany pompą ciepła P-W,czy z tego powodu nie będzie za słaba akumulacja ciepła ?Czy powinno jej być minimalnie 7 cm?Będzie to wylewka betonowa Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1973 28.12.2013 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Witam, mam pytanie czy 6 cm wylewki nie będzie za mało pod wodne ogrzewanie podłogowe. Dom będzie ogrzewany pompą ciepła P-W, czy z tego powodu nie będzie za słaba akumulacja ciepła ? Czy powinno jej być minimalnie 7 cm? Będzie to wylewka betonowa Pozdrawiam Jacek witam 6 cm to z jednej strony za mało, a z innej wystarczająco:) z moich doświadczeń (nie wykonuje wylewek - wykonuję natomiast instalacje ogrzewania podłogowe) 6,5-7cm to dolna granica gdzie można zrobić wylekę cementową - poniżej tej grubości należy zastosować wylewkę anhydrytową np. wg http://www.notbud.pl/35-Technika-wykonania-ogrzewania-podlogowego.html Grubość wylewki zależy od zastosowanej zaprawy. I tak wylewkę cementową wylewamy na całkowitą grubość ok. 6,5 cm, w tym 4,5 cm powinno znajdować się nad rurami instalacji grzewczej. W przypadku użycia jastrychu anhydrytowego, możemy zastosować grubość ok. 4.5 cm, a nad rurami powinna znajdować się minimum 25-milimetrów warstwy jastrychu. Jeśli nie zachowamy tych grubości wylewki, wylewa nam popęka. z grubością wiąże się akumulacyjność cieplna wylewki wiadomo im grubsza tym większa akumalacyjność najcieńsza wylewka, dla której robiłem instalację to ok. 5 - 5,5 cm - ogrzewanie pompą ciepła - działa, grzeje:) za użytkownikiem już cały ubiegły sezon grzewczy - grzał w taryfie G12w, z tego w szczytowej ok. 15%, jak twierdzi dla tego, żeby wieczorem czuć ciepłą podłogę, gdyż jak próbował grzać tylko w pozaszczytowej, to mimo iż w domu miał taką temperaturę jaką chce czyli ok. 21-22'C podłoga była chłodna, a lubi ciepłą, ma dzieci a one "pełzają" po podłodze pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 28.12.2013 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Cały dom jest buforem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JacekBB 30.12.2013 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Zgodzę się z przedmówcami. Generalnie polecałbym Ci jednak iść w kierunku anhydrytu. To, że lepiej współpracuje z podłogówką potwierdzają potem audyty naszych instalacji. Przy tym rozwiązaniu ogrzewasz dom całą powierzchnią podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 30.12.2013 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Podpinam się pod ten wątek chociaż moje pytanie powinno raczej być w wątkach o posadzkach, a może nawet o nośności stropów. Tam też je zadałem, ale zero odzewu, a jutro będzie gość od posadzek wyznaczał poziom, żeby okna można było już na gotowo pomierzyć. Wielu użytkowników wylewek grubszych niż standardowe 6 cm odwiedza ten dział... Do rzeczy. Otóż mój projekt zakłada jastrych o grubości 4 cm ! (no comment), zdaje sobie sprawę, że 6 to absolutne minimum. Ale jako, że chciałbym grzać jak najwięcej w taniej taryfie to kombinuję zrobić 8, a może nawet 9 cm wylewki cementowej. Mam jedynie lekkie obawy jak ta większa masa wpłynie na nośność stropu (teriva keramzytobeton). Pytanie: czy Wy już na etapie projektu zakładaliście grubsze wylewki, czy ten pomysł przyszedł w międzyczasie? I czy konsultowaliście tą dodatkową masę na stropie z konstruktorem? Mój projektant i kierbud w jednej osobie twierdzi, że nie ma problemu, ale mimo wszystko chciałbym temat skonsultować szerzej zwłaszcza, że strop jest nieco bardziej skomplikowany i ma kilka podciągów. Wyjście na taras jest narożne bez filarka. Dodatkowo w salonie są schody na poddasze i otwór "schodowy" w stropie też jest na podciągach bez filarków wspierających. Z drugiej strony kierbud jest przewrażliwiony na punkcie zbrojenia (z czego słynie na okolicy) i już po wylaniu stropu "zdradził" mi z uśmiechem na twarzy, że ten narożnik jest policzony na 10 ton nacisku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
belek12 30.12.2013 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Niestety wszystkie te podstawowe stropy Teriva (rozstaw 60 cm i nadbeton 3-4 cm) są projektowane na obciażenia charakterystyczne ponad cieżar własny 4 kN czyli 400 kg na m2. Zakładając tynk na sufit 1,5 cm ; obciążenie użytkowe i zastępcze od ścianek działowych, zostaje na wylewkę 4 cm betonu. Dając już 5 cm prawdopodobnie przekraczasz nośność stropu Teriva. Nie rób więc ponad 5 cm, chyba że to jakaś inna Teriva o większej nośności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 30.12.2013 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Niestety wszystkie te podstawowe stropy Teriva (rozstaw 60 cm i nadbeton 3-4 cm) są projektowane na obciażenia charakterystyczne ponad cieżar własny 4 kN czyli 400 kg na m2. Zakładając tynk na sufit 1,5 cm ; obciążenie użytkowe i zastępcze od ścianek działowych, zostaje na wylewkę 4 cm betonu. Dając już 5 cm prawdopodobnie przekraczasz nośność stropu Teriva. Nie rób więc ponad 5 cm, chyba że to jakaś inna Teriva o większej nośności. no to kicha. jutro zadzwonie jeszcze do Rembetu (producent). a co w takim razie z betonem wylanym z gruszki na konstrukcję stropu? to też jest masa wypełniająca szczeliny pomiędzy pustakami stropu a belkami + "trochę" nadlanego betonu jako warstwa wyrównująca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 30.12.2013 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Niestety wszystkie te podstawowe stropy Teriva (rozstaw 60 cm i nadbeton 3-4 cm) są projektowane na obciażenia charakterystyczne ponad cieżar własny 4 kN czyli 400 kg na m2. Zakładając tynk na sufit 1,5 cm ; obciążenie użytkowe i zastępcze od ścianek działowych, zostaje na wylewkę 4 cm betonu. Dając już 5 cm prawdopodobnie przekraczasz nośność stropu Teriva. Nie rób więc ponad 5 cm, chyba że to jakaś inna Teriva o większej nośności. ze strony producenta Rembet (strop Teriva I): "...Obciążenie równomiernie rozłożone ponad ciężar własny konstrukcji 1,5 kN/m2..." tak sobie liczę i skoro m3 betonu wazy 2300 kg to 1 m2 wylewki o grubości 6 cm będzie ważył 138 kg. Ile waży warstwa tynku 1,5 cm grubości? Tak samo jak wylewka? Jeśli tak to od spodu będzie przyklejone 34,5 kg/m2. Przy wylewce o 5 cm grubości na stropie na 1m2 będzie leżeć 115 kg. Pytanie czy 5 cm to nie za mało na ogrzewanie podłogowe? Pomijając nawet fakt, że chciałbym grzać jak najwięcej w taniej taryfie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
belek12 31.12.2013 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Ciężar tynku 1,5 cm to 29 kg. Ale te 1,5 kN/m2 które podaje producent dotyczy obciążenia zmiennego na strop dla pomieszczeń mieszkalnych. Jak pisałem te stropy nie przenoszą więcej jak 4 cm wylewki bo są tak projektowane. Ja mam także max 5-6 cm wylewki na poddaszu, miejscami jeszcze mniej i podłogówka działa dobrze. Chociaż mam strop monolityczny nie dawałem więcej bo standardowo nikt nie projektuje stropu na więcej niż 5 cm wylewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 31.12.2013 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Ciężar tynku 1,5 cm to 29 kg. Ale te 1,5 kN/m2 które podaje producent dotyczy obciążenia zmiennego na strop dla pomieszczeń mieszkalnych. Jak pisałem te stropy nie przenoszą więcej jak 4 cm wylewki bo są tak projektowane. Ja mam także max 5-6 cm wylewki na poddaszu, miejscami jeszcze mniej i podłogówka działa dobrze. Chociaż mam strop monolityczny nie dawałem więcej bo standardowo nikt nie projektuje stropu na więcej niż 5 cm wylewki. z tym 1, 5kN/m2 to masz rację-doczytałem później. Rozmawiałem dzisiaj z kierownikiem budowy, który dłuższą chwilę konsultował to z konstruktorem i stwierdzili że 7cm to mogę spkojnie lać. w międzyczasie dowiedziałem się od dwóch posadzkarzy że m3 takiej wylewki waży max 1800 kg czyli m2 warstwy o grubości 7 cm waży 126 kg + styro i woda w rurkach podłogówki ale w aptekarza się bawić nie zamierzam. Dodatkowo posadzkarz dzisiaj wyznaczał poziomy i mówił że 7 cm to zawsze leją na terivę jako minimum dla podłogówki. Poza tym nie chce mi się wierzyć w to że jeden z najpopularniejszych stropów w budownictwie jednorodzinnym wyklucza ogrzewanie podłogowe bo przecież 4cm to za mało na podłogówkę. Podsumowując-leję 7 cm Acha, mój strop to teriva I z firmy Rembet z Kępna 7cm to może być już nieźle jeśli chodzi o akumulacyjność. poza tym ktoś tu słusznie zauważył że nie tylko podłoga akumuluje ciepło dlatego skupię się na porządnej izolacji poddasza i 20 cm grafitowego na ściany+ porządne okna z roletami zewnętrznymi. Pozdrawiam Wszystkich i Dosiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 31.12.2013 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Zgodzę się z przedmówcami. Generalnie polecałbym Ci jednak iść w kierunku anhydrytu. To, że lepiej współpracuje z podłogówką potwierdzają potem audyty naszych instalacji. Przy tym rozwiązaniu ogrzewasz dom całą powierzchnią podłogi. podobno anhydryt rozgrzewa się i stygnie dużo szybciej nie cementowa, także zastanawiam się czy to takie dobre rozwiązanie jak chcemy grzać jak najwięcej w taniej taryfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rosomakx4 02.01.2014 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 7cm to może być już nieźle jeśli chodzi o akumulacyjność. poza tym ktoś tu słusznie zauważył że nie tylko podłoga akumuluje ciepło dlatego skupię się na porządnej izolacji poddasza i 20 cm grafitowego na ściany+ porządne okna z roletami zewnętrznymi. To jak już tak myślisz o porządnym styro itd to pomyśl zza wczasu o tym jak to Ci ułożą Jak na placki to już masz problem, dziś pewnie gdybym był mądrzejszy o to doświadczenie które mam, odddzielałbym każdą warstwe pianką tak żeby zamykać klastry, pozatym okna, montaż, parapety, drzwi, jakieś folie paroizolacyjne, masz teraz czas poczytaj, popytaj Jak masz balkon lub taras, pomyśl o oddzieleniu dolnej lini okna z zewnątrz i od środka, będziesz miał o wiele mniejsze wrażenie chłodu przy podłodze przy oknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitersson 03.01.2014 23:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 podobno anhydryt rozgrzewa się i stygnie dużo szybciej nie cementowa, także zastanawiam się czy to takie dobre rozwiązanie jak chcemy grzać jak najwięcej w taniej taryfie. Ja takze uwazam ze betonowa posadzka ma wieksza akumulacje i pdlogowka bedzie miala lepsza bezwladnosc. Swiadomie zwymiarowalem wylewki z instalatorem Pc i podlogowki do 8-9 cm. a po kleju i gresie jest 10-11 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 04.01.2014 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Ja takze uwazam ze betonowa posadzka ma wieksza akumulacje i pdlogowka bedzie miala lepsza bezwladnosc. Swiadomie zwymiarowalem wylewki z instalatorem Pc i podlogowki do 8-9 cm. a po kleju i gresie jest 10-11 cm a jaki masz strop nad parterem że odważyłeś się polać tak grubo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitersson 04.01.2014 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Na dole posadzka jest na chudziaku+ 15cm styro, a gora to strop z akermaana tylko gesciej zazbrojone belkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 04.01.2014 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Witam, mam pytanie czy 6 cm wylewki nie będzie za mało Ponizej masz nomogram doboru grubosci wylewki do grzania akumulacyjnego. http://szkut.com/dom/wylewka_wykres.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 04.01.2014 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 podobno anhydryt rozgrzewa się i stygnie dużo szybciej nie cementowa, także zastanawiam się czy to takie dobre rozwiązanie jak chcemy grzać jak najwięcej w taniej taryfie. Ma mniejsza pojemnosc cieplna. Jesli nastawiasz sie na grzanie akumulacyjne, to nie jest to dobry pomysl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 04.01.2014 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 a jaki masz strop nad parterem że odważyłeś się polać tak grubo? Ja mam na terrivie 8cm wylewki, ale strop zostal zazbrojony, zalany porzadnym betonem i ZAWIBROWANY, a nie obstukany mlotkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 04.01.2014 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Ja mam na terrivie 8cm wylewki, ale strop zostal zazbrojony, zalany porzadnym betonem i ZAWIBROWANY, a nie obstukany mlotkami. też miałem stropy wibrowane, lane z "gruszki", do tego sporo dużych belek konstrukcyjnych + belki rozdzielcze, ale chyba dla świętego spokoju poleje 7cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 04.01.2014 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 też miałem stropy wibrowane, lane z "gruszki", do tego sporo dużych belek konstrukcyjnych + belki rozdzielcze, ale chyba dla świętego spokoju poleje 7cm Na pietrze jesli masz skosy w lekkiej zabudowie, to akumulacja pomieszczen jest znacznie mniejsza. Akurat tam taka "oszczednosc" moze sie nie sprawdzic. Na parterze efekt byl by pomijalny. Ja zaluje, ze na pieterku nie dalem 2cm wiecej niz na dole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.