Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

DOM NF15 w szkielecie, jak to zrobić technicznie?


Recommended Posts

Koledzy, akumulacja, na dłuższy czas niż 2 tygodnie, tania nie będzie. Da się wykonać tylko czy nie polujemy na komary z działem SU 152 :lol2:

Oczywiście że RSŚ jest konieczny, bo i tani i odzyskuje tego troszkę.

Przy budynku w "standardzie pasywnym" te z 1MWh mało nie jest .

Konstrukcja domu też musi być przemyślana, im więcej rzeczy uda się w raz zrobić tym taniej.

Jeśli belkę z drewna klejonego warstwowo można od razu uznać za godną tego aby było niczym inny nie pokryta jak lakierem bezbarwnym.

To już jest duża oszczędność na lataniu z kielnią i tynkowaniu.

Murarz 30zł za 1m kw - klejacz styropianiu 30zł - tynkarz 30zł za tynk ... sama robocizna.

http://www.magazindomov.ru/2011/09/22/solomennyj-dom-v-avstrii/

 

W Polsce domy z drewna klejonego robi np. konsbud system HBE:

http://konsbud.com/foldery/folder_domy/index.html

ale nie liczyłbym, że to wyjdzie taniej niż tradycyjne metody,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Koledzy, akumulacja, na dłuższy czas niż 2 tygodnie, tania nie będzie. Da się wykonać tylko czy nie polujemy na komary z działem SU 152 :lol2:

Oczywiście że RSŚ jest konieczny, bo i tani i odzyskuje tego troszkę.

Przy budynku w "standardzie pasywnym" te z 1MWh mało nie jest .

Konstrukcja domu też musi być przemyślana, im więcej rzeczy uda się w raz zrobić tym taniej.

Jeśli belkę z drewna klejonego warstwowo można od razu uznać za godną tego aby było niczym inny nie pokryta jak lakierem bezbarwnym.

To już jest duża oszczędność na lataniu z kielnią i tynkowaniu.

Murarz 30zł za 1m kw - klejacz styropianiu 30zł - tynkarz 30zł za tynk ... sama robocizna.

http://www.magazindomov.ru/2011/09/22/solomennyj-dom-v-avstrii/

 

Fizyka i tu jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nudzi mi się trochę, więc popisze jakieś głupoty...

...na domek który planuje, mam do dyspozycji 1368,3kW - bardzo dużo tej energii :)

Końcówkę zostawiam na wentylację o ile wszystko wyrobi się na jednym wentylu, moim zdaniem jest to możliwe choć będzie bardzo trudne. Tysiak zostaje do akumulacji, akumulacja przez jakieś urządzonko które będzie miało pokarm na dobę 5.55kW

lub 38,85kW tygodniowo.

Czy to jest w ogóle do osiągnięcia? ...pewnie tak, przecież budują domy pasywne...

Ciepełko to ciepełko, ważne jest żeby ten dom funkcjonował nie gorzej od tradycyjnych, chodzi o komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...mam 231,25 W na godzinę do wykorzystania, przekładając na urządzenie, byłaby to grzałka...

teraz trzeba zaprojektować wymiennik wodno-powietrzny aby 150m3/h ogrzało się do temperatury dającej optymalną temp.w środku budynku, przy zewnętrznej -20*C. Najlepiej aby z tego wymiennika można było pobrać wodę na CWU...

Jeśli powyższe się nie sprawdzi w praktyce dodając konstrukcję przegród odpowiadającą normami dla NF15 to albo oszukują albo ja nie umiem liczyć...

...z wentylatorem muszę jeszcze poszukać czy nie będzie można ograniczyć zużycia.

 

 

Edit: 24.01.2014

...zastanawiałem się nad tymi 150m3/h powietrza i obniżam do 125m3/h widziałem gdzies w sieci wentylator o 25W, więc na 365 dni wychodzi 219kW

sumując zostaje nie tysiąc a 1149,3kW

żeby z wymiennika wodno-powietrznego pobierać wodę do CWU trzeba wyposażyć go w pompkę obiegową, która też zużyje trochę energii, może być najmniejszej mocy...

...w sieci pierwsza z brzega np. 10W co daje rocznie 87,6kW

...zostaję 1061,7 kW

Wracając do szczelności... folia paroizolacyjna, będzie od środka na płycie osb, na niej nadbite łaty żeby do nich przykręcić płytę g/k i puścić w niej instalację elektryczną i wodną... tak aby nie uszkodzić paroizolacji... ponieważ ona dla mnie jest najważniejsza!

Najtrudniej będzie zrobić szczelny komin, bo w tym domku musi być kominek tradycyjny...

myślałem wstępnie jak to zrobić, żeby powietrze nie uciekało i dom się nie wychładzał, jest to do zrobienia, ale będzie to jedna z trudniejszych rzeczy, choć w tym budynku trudnych spraw jest b. dużo, dlatego też mi bardzo się to podoba... .

Kolejne wyzwanie to obmyślenie ,aby w łazience była wyższa temperatura. Jeszcze nie zastanawiałem się jak to uzyskać, może osobna komora w wymienniku? i bezpośredni nadmuch? ...no nie wiem, może i to jakieś rozwiązanie... .

 

...Z tą grzałką to nie zupełnie tak jak pisałem... że 231,25W/h i dobieramy do tego grzałkę.

Aby dobrać grzałkę,

trzeba zrobić konstrukcję i czekać na mrozy... uzbrojonym w wymiennik WP i całą instalację wentylacyjną i podmieniać grzałkę... zostawić tą która zagwarantuje nam odpowiednią temperaturę przy np. -20, -25, lub -30*C

później zostaje nam tylko liczenie, czy wyrobimy się w pasywniaku

 

...kontynuując swoje wypociny, głównym moim zadaniem jest zaizolowanie budynku tak aby jeden wentylator obsługiwał całą wentylację. Do tego posłuży mi folia paroizolacyjna .....

???

Zastanawiałem się czy całej powierzchni pod folią paroizolacyjną nie pomalować dodatkowo folią w płynie, nad tym muszę jeszcze pomyśleć.... W miejscach gdzie będą kręcone łaty dla przedścianki, będzie taśma dwustronna, aby zminimalizować ucieczką powietrza przez dziury od wkrętów :) na suficie planuję położyć dwie płyty, pierwsza posłuży pod powierzchnię do malowania folią w płynie, na to folia paroizolacyjna i płyta wykańczająca.... normalnie wariactwo:)

 

Edit: 12.02.2014

Wracam do kominka tradycyjnego o którym pisałem wcześniej i zmieniam na biokominek ponieważ za dużo roboty z tą szczelnością będzie i obawiam się że może być za gorąco po rozpaleniu w kominku, no i koszty też się zmniejszą bo odpada komin.

druga rzecz to problem z wyższą temp.w łazience, pisałem o bezpośrednim nawiewie i oddzielnej komorze w wymienniku:) i też to zmieniam na kable grzejne, dużo prostsze i bardziej komfortowe... .

Pozostaje cały czas problem z dogrzewaniem, oprócz biokominka, myślę nad połączeniem PCi PW do cwo z wymiennikiem wodno-powietrznym na bypassie, może to jakieś rozwiązanie ponieważ grzałką nie uzyskam COPa a pompą tak... .

 

Edit: 13.02.2014

Dzisiaj czas wrócić do przegród ich materiałów i współczynnika U. Na początek płyta fundamentowa, pisałem z "czapy" te grubości i parametry styropianu, obecnie zastanawiam się nad EPS200 0,33 o grubości 15x2 w sumie wartość współczynnika takiej przegrody wyjdzie U=0,108W/m2K więc w NF15 się mieści z zapasem dla mojej strefy klimatycznej.

Mógłbym pokombinować z gorszą lambdą i większą grubością ale nie chce przekraczać tych 30cm...

 

Edit: 14.02.2014

Na ściany izolacja termiczna od środka to: wełna w przedściance o grubości 5cm i lambdzie 0.035 następnie w konstrukcji 15cm tej samej wełny, styropian na zewnątrz to 20cm o współczynniku 0,031 w rezultacie daje nam U=0,082W/m2K z odliczeniem strat na konstrukcje.Strop chce ocieplić wełną 2x20cm 0.035 wyjdzie U=0.091W/m2K. .

Edytowane przez rafał2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months później...
Gość Konto usunięte na żądanie

A czy mógłbyś precyzyjnie wyjaśnić na czym polega ta zaleta pt: "brak akumulacji"?

no dobrze,ale po co akumulacja w kanadyjczyku?

Albo wóz albo przewóz, największą zaletą tego typu budownictwa jest brak akumulacji. I szybkie reagowanie na zmiany temperatury.

Osobiście mam w planach piwnicę techniczną, ale jeśli zostanę małą wysokością sąsiada zmuszona do płyty - nie podoba mi się to rozwiązanie, jest bardzo nieelastyczne - to zrobię ją z ociepleniem na, a nie pod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte na żądanie
Do czego prowadzi brak akumulacji ? a no do tego, że będzie trzeba pyrkać po parę watów w okresie gdzie normalnie zwyczajnie tego nie potrzeba ...

 

Pytałem dlaczego brak akumulacji jest zaletą... jak twierdzi enedue

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem dlaczego brak akumulacji jest zaletą... jak twierdzi enedue
To teoria, błędna zresztą, że w domu o bardzo małym zapotrzebowaniu da się pasywnie sterować zmianami temperatury. Czyli np wychodzisz, z domu, nie grzejesz więc temperatura spada co oznacza oszczędność. Wracasz, szybko podnosisz temperaturę. Przy akumulacji to nie zadziała. Nie zadziała też w domu pasywnym, z prostego powodu. Spadek temperatury jest na tyle mały, że przez okres nieobecności temperatura nie spadnie w sposób zauważalny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte na żądanie
To teoria, błędna zresztą, że w domu o bardzo małym zapotrzebowaniu da się pasywnie sterować zmianami temperatury. Czyli np wychodzisz, z domu, nie grzejesz więc temperatura spada co oznacza oszczędność. Wracasz, szybko podnosisz temperaturę. Przy akumulacji to nie zadziała. Nie zadziała też w domu pasywnym, z prostego powodu. Spadek temperatury jest na tyle mały, że przez okres nieobecności temperatura nie spadnie w sposób zauważalny.

 

Faktycznie bzdura. Dom o dobrej akumulacji nie potrzebuje czynnego źródła ciepła przez 24/h na dobę i jak się pomyśli to znajdzie się sposób na wprowadzenie oszczędności, których wprowadzenie w kanadyjczyku jest najzwyczajniej niemożliwe. Wsp."U" to nie wszystko i rozpatrywanie go w oderwaniu od innych parametrów fizycznych świadczy o bagatelizowaniu całego zagadnienia albo o braku wiedzy.

Edytowane przez Konto usunięte na żądanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś liczy w programach komp to dostaje gotowy wynik ... i ciężko zmieniać jedną komórkę z danymi.

Akurat sobie J przeliczyłem na kWh ile co i jak ...w dzienniku Barth3z dałem komentarz apr. aku vs długość sezonu grzewczego.

 

Pojemność cieplna wspomaga chomikowanie zysków od słońca itp, ładuje się bezwiednie, nawet nikt nie podejrzewa kiedy ...

W okresie letnim osiąga full i później rozpędem wchodzimy w okres zimowy, niby U jest identyczne ...

ale mamy tego sadła energii dość sporo i nagły spadek temp nie spowoduje natychmiastowej reakcji ... nań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie dla Was mamy cykl filmów z budowy domu pasywnego pod Warszawą. Inwestorzy, Marzena i Jarek starają się do dofinansowanie dla NF15. A my śledzimy ich zmagania z kamerą...

 

 

Zobaczcie wszystkie odcinki cyklu: Budowa domu pasywnego krok po kroku. Zapraszamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte na żądanie

Tzn. to jest promocja Isover ?

 

Bardzo chętnie przeanalizowałbym koszty tej konkretnej inwestycji w odniesieniu do faktycznego możliwego wprowadzenia oszczędności i wykażę że korzystanie z dofinansowania nie ma ma nic wspólnego z oszczędnościami dla inwestora. Gdyby był zainteresowany inwestor zapraszam na prv.

Edytowane przez Konto usunięte na żądanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało przewija się informacji odnośnie szczegółów standardu pasywnego...

http://www.passipedia.de/passipedia_de/grundlagen/passivhaus-definition

gdzieś jeszcze http://www.pibp.pl/?page_id=297

Szukałem teraz źródła info ... odnośnie stanu letniego ... ostatnio jedna pani arch podała na swojej stronie ... tylko gdzieś przepadła w zakładkach ...

W takowym budynku temperatura (lecie) może przekraczać 25 st 10% dni w roku ... domyśle w lecie ... czyli troszkę ponad miesiąc można się topić w upale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zastanawiam się cały czas nad tym magazynem w zaizolowanym fundamencie z czterech stron plus góra i dół ...

Czy jest szansa załadować w lato tyle energii aby w zimie oddało tyle żeby starczyło na sezon grzewczy???

Ile zużyje solar energii elektrycznej na wyprodukowanie 1kWh energii cieplnej?

Edytowane przez rafał2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zastanawiam się cały czas nad tym magazynem w zaizolowanym fundamencie z czterech stron...

 

Nieopłacalny biznes w domu pasywnym.

 

Czy jest szansa załadować w lato tyle energii aby w zimie oddało tyle żeby starczyło na sezon grzewczy???

 

Nie ma szans ! Na tydzień Ci nawet nie wystarczy.

 

Ile zużyje solar energii elektrycznej na wyprodukowanie 1kWh energii cieplnej?

 

To zależy od słońca. W szczycie, czyli w upalne lato może to być poniżej 1,5h, a czasami, w gorsze dni nawet i 10h. 10h x 40W = 400Wh energii elektrycznej na pompkę. COP i tak dobry, bo ponad 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...