stam222 02.01.2014 17:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Czyli wyszło ponizej 20 ale nie pasuje? Zastanawiam sié bo w tam wartosci wyrazone sa w MJ i trza by to przełozy¢ jakos na kWh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 02.01.2014 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Masz 16000MJ/rok1MJ=0,28kWh, czyli 4480kWh/143m2 = ok. 31kWh/m2/rokNie jest źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 02.01.2014 18:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Mam troche ponad 150m2 wiéc powinno wyjs¢ (chyba) jeszcze mniej?Z drugiej strony skoro jestescie w całosci przekonani, ze ponizej 20 jest to nie mozliwe to mam pytanie takie:(Mnie bardzo nie podoba sie opcja, ze jednego dnia mialem ponizej 20kWh i naglo zrobile sie 40-50)Dlatego pomyslalem czy zwiekszenie ocieplenia do 25-30 na scianie Pn i Pd cos zmieni? Moglbym dolozyc jeszcze czesciowo na scianie Zach. ale juz na Wsch. to juz chyba nic nie zmieszcze. Zmienilo by to pewnie troche parametry co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 02.01.2014 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Masz 16000MJ/rok 1MJ=0,28kWh, czyli 4480kWh/143m2 = ok. 31kWh/m2/rok Nie jest źle. jak ci to wyszło skoro pow. ogrzewana to 226,8m2??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 02.01.2014 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Liczyłem dla powierzchni użytkowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 03.01.2014 04:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 jak ci to wyszło skoro pow. ogrzewana to 226,8m2??? A Tobie skąd wyszło 226,8 m2 ?!?!? Powierzchni użytkowej jest około 153 m2, netto 217m2 http://projekty.muratordom.pl/projekt_noc-ksiezycowa,1260,0,0.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 03.01.2014 09:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Więc myślę, ze zrobię tak ocieplę ścianę PN do 30 cm (nie wiem jak to teoretycznie w OZC poprawi sytuację) ale w praktyce ta ciągle zacieniona ściana powinna dać lepszy rezultat.Ciągle się zastanawiam jak to jest z tym styropianem w 2-ch warstwach. Zastosował ktoś? Widział, słyszał? Czy można by jeszcze coś zastosować zrobić by poprawić parametry takiego domu? Jak to w końcu jest z tym pkt rosy? Czy przy ocieplenie 20 cm lub 30 ściana Pn coś grozi, i co ewentualnie zrobić, żeby było bezpiecznie?Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasza 03.01.2014 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Więc myślę, ze zrobię tak ocieplę ścianę PN do 30 cm (nie wiem jak to teoretycznie w OZC poprawi sytuację) ale w praktyce ta ciągle zacieniona ściana powinna dać lepszy rezultat. Ciągle się zastanawiam jak to jest z tym styropianem w 2-ch warstwach. Zastosował ktoś? Widział, słyszał? Czy można by jeszcze coś zastosować zrobić by poprawić parametry takiego domu? Jak to w końcu jest z tym pkt rosy? Czy przy ocieplenie 20 cm lub 30 ściana Pn coś grozi, i co ewentualnie zrobić, żeby było bezpiecznie? Pzdr. kolego pogódź się z tym 40 parę kWh na m2 rok. To nie jest tragedia. Wiem słuchając kłamstwa TB i słysząc, że w 2020r domy będą tylko zero energetyczne i sugestię, że domy trzeba będzie modernizować człowiek może dostać wrzodów żołądka. Prawda jest taka, że UE sobie o takich domach tylko marzy a polski, czyli Twój ustawodawca przewidział schodzenie z zapotrzebowaniem na ciepło do 70kWh w 2020 roku. Czyli dziś już jesteś Ty 30% do przodu. Z tego domu żeby wycisnąć marzące Ci się 20kWh to musisz mieć minimum 30 cm na ścianach styropianu wszędzie a nie na pojedynczej ścianie. Do podłogi już się nie dobierzesz, płyty fundamentowej nie zrobisz lub 30 cm styropianu w posadzkę nie dasz i nie wymienbisz bloczka fundamentowego 2 wierszy na ciepłe. Nie wiem czy będziesz miał też 7 okien dachowych jak w projekcie, ale jeśli tak to same ciepłe okna dachowe to z 20 tys jak nie więcej. A najlepiej to było by je całkowicie wyrzucić. Dach też mas skośny i trudno tam upychać dziesiątki cm ocieplenia (btw: w muratorze 11/2013 widzę jest dach płaski w sumie 2 x 20 cm). Tak prosto jak się czyta na forum domu pasywnego nie wybudujesz. Odpocznij chłopie przez weekend bo to pewnie spory stres jak dom w 2 dni zjeżdża z 20kWh do 50kWh. Wrzuć do tego gaz ziemny jak masz tanie przyłączę, piec kondensacyjny i będzie dobrze. Ogrzejesz dom za 3000 zł rocznie bez obsługowo. Widzę, że masz ładną ziemię. Może zainwestuj w PC gruntową? Jak dałeś radę z GWC to i z panem kaparkowym rury położysz, lokalny hydraulik ci to zaleje i zrobi próbę szczelności. Potem zakopiecie. Gruntowe poziome PC nie są już takie drogie jak się człowiek w pracach ziemnych nie boi 1-2 dni pobrudzić. Koszt gazu (piec, przyłącze, projekt) + różnica na cenie ciepłych okien dachowych a normalnych Veluxów i już masz PC gruntową i wynik ok 15-20kWH rocznie na liczniku energetyki. pomyślności na budowie w Nowym Roku i mniej stresów, które każdego budującego dosięgają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 03.01.2014 10:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 No nie jest tak, żebym się stresował tak na prawdę nie jest a jeżeli tak to wygląda to sorki. Na razie mam SSO tak jak pisałem w pierwszym poście i czekam do wiosny. Teraz więc ma czas na "dokształcenie się" i ewentualne zmiany.Pompa raczej odpada bo robiłem wycenę i całość kosztowała by mnie jakieś 60 k PLN z dziurą poziomą a z pionowym odwiertem 70k. Wiem i zdaję sobie sprawę, że 40-50 kWh to nie jest źle ale może być lepiej i chyba lepiej zrobić to teraz (po kosztach) niż później z kuciem i niszczeniem wcześniej zrobionych elewacji czy innych tynków.Oczywiście, że np. 30 cm w podłogę już nie włożę ale można zakombinować z wylewką anhydrytową (może być cieńsza) i "upchać" jeszcze ze 2-3 cm.Zastąpić materiały o lambdzie 0,035 takimi o 0,031 i coś tam się jeszcze z tej chaty wyciśnie na plus.Nie wiem o jakim płaskim dachu mówisz bo ta "Garda" ma dwuspadowy, chyba, że piszesz o garażu.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 03.01.2014 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Teraz więc ma czas na "dokształcenie się" i ewentualne zmiany. Pompa raczej odpada bo robiłem wycenę i całość kosztowała by mnie jakieś 60 k PLN Jak na razie wygląda że jeszcze nic nie wiesz, ale już czujesz się gotowy zamykać ścieżki i podejmować decyzje. Wisi mi zasadniczo którą drogą pójdziesz, bo nic nie sprzedaję, ale np. powyższe stwierdzenie może wyglądać tak: http://allegro.pl/hewalex-wke-10-0h-a-p-gruntowa-pompa-ciepla-i3844757579.html A jeszcze jest 50 różnych innych opcji, które wypadałoby policzyć i przemyśleć. Dobrze radzę: przestaw się na kilka miesięcy na przyswajanie, a nie decydowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 03.01.2014 11:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Wiedziałem, że tak będzie. Widzisz andriuss, cieszę się bardzo, że bierzesz udział w tej dyskusji bo to niewyobrażalna pomoc dla mnie. Znajomi pukają się w czoło (teraz już nie) ale tak było kiedy się dowiedzieli, że kładę 20 cm styro na ścianę. Napisałem; Teraz więc ma czas na "dokształcenie się" i ewentualne zmiany. Pomp ciepła nie brałem pod uwagę dlatego, ze się na nich nie znam, nie znam się jak już niejednokrotnie o tym pisałem na tych wszystkich kWh, oporach, dyfuzjach itd. ,itp. . Dlatego też tutaj jestem i proszę o radę i pomoc. Bo na tym etapie można jeszcze wiele zmienić. Co do Twojego linku na alle.. to muszę chyba wkleić pełną wycenę bo nie byłbym sprawiedliwy. A skoro już o pompach to pomyślałem, że skoro moja chata ma zapotrzebowanie 40-50 kWh +cwu a pompy z tego co się już zorientowałem mają gdzieś do 15kWh, to taka pompa nie wystarczy na ogrzanie domu a gdzie tu jeszcze cwu. Nie znam się więc proszę o korekty i wyjaśnienia czy w ogóle jest sens pchać się w pompę przy tak kilowatożernej chacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 03.01.2014 11:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 A zapomniałem wkleić wycenę; II. ZAKRES PRAC UJETYCH W KOSZTORYSIE 1. Obliczenia strat ciepła i opracowanie projektu wykonawczego instalacji; 2. Monta weownic dolnego zródła ciepła bez prac ziemnych; 3. Monta rozdzielaczy dolnego zródła ciepła; 4. Szafki podtynkowe do ogrzewania podłogowego; 5. Klipsy montaowe do ogrzewania podłogowego; 6. Monta pompy ciepła NATEA-SOFATH MT 9.10 w obudowie AG200; 7. Monta kompaktowej pompy ciepła MI134 do produkcji ciepłej wody uytkowej; 8. Monta zasobnika CWU o poj.300L 9. Monta ogrzewania podłogowego; 10. Rozłoenie styropianu pod ogrzewanie podłogowe; 11. Folia antyrefleksyjna pod ogrzewanie podłogowe; 12. Tasma dylatacyjna przyscienna; 13. Pianka montaowa do stabilizacji styropianu ; 14. Monta układu sterowania (2-strefy regulacji); 15. Wypełnienie układu termodynamicznego czynnikiem chłodniczym 16. Rozruch i szkolenie z zakresu obsługi układu; 17. Materiały potrzebne do podłaczenia zasobnika ciepłej wody tj. rury, otuliny, kształtki, zawory oraz pompki cyrkulacyjnej,wraz z okablowaniem; III. Cena netto MT9.10 9 524,53 € MI134/300L 1 990,00 € Montaz instalacji netto 1 500,00 € VAT 8% 1 041,16 € RAZEM (cena brutto) 14 055,69 € (cena euro – przelicznik według aktualnego sredniego kursu NBP w dniu dokonania wpłaty) OFERTA WANA 60 DNI OD DATY WYSTAWIENIA Powysze ceny uwzgledniaja koszt montau (robocizna), rozruchu regulacji i szkolenia w zakresie uytkowania systemu. Na w/w urzadzenia udzielamy 2 letniej gwarancji z moliwoscia wykupienia gwarancji do 5 lat i 5 lat na wykonawstwo. SŁONECZNA PROMOCJA! Do 31.10.2013. urzadzenia SOFATH objete sa promocyjna 5-letnia gwarancja producenta! Cena moe ulec zmianie w momencie zmiany stawki podatku VAT dla danego typu usług, oraz zmiany cen przez dostawców urzadzen. IV. MATERIAŁY PO STRONIE ZAMAWIAJACEGO 1) Prace ziemne (koszty wynajmu koparki); 2) Folia budowlana lub papa termozgrzewalna do izolacji przeciwwilgociowej; 3) Styropian pod ogrzewanie podłogowe; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 03.01.2014 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 A skoro już o pompach to pomyślałem, że skoro moja chata ma zapotrzebowanie 40-50 kWh +cwu a pompy z tego co się już zorientowałem mają gdzieś do 15kWh, to taka pompa nie wystarczy na ogrzanie domu a gdzie tu jeszcze cwu. Nie znam się więc proszę o korekty i wyjaśnienia czy w ogóle jest sens pchać się w pompę przy tak kilowatożernej chacie? Pompa ciepła pobierze prądu 15kWh/m2 ale odda 45-60 kWh/m2 ciepła. Albo inaczej - odda ile będziesz potrzebował i pobierze odpowiednio mniej. Jeśli masz dużo miejsca to zdecydowałbym się na pompę z poziomym źródłem. Najlepiej jakąś polską. Powinieneś bez problemu zmieścić się w 30000 zł albo i mniej jeśli sam zorganizujesz poziome źródło. Od tej oferty którą podałeś odlicz koszt podłogówki, bo w każdym przypadku musisz ją wykonać.. Poza tym takie kompleksowe oferty są zwykle droższe. Najważniejsza to odpowiedni dobór mocy pompy do obciążenia cieplnego, tak żeby jak najwięcej pracowała w taniej taryfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 03.01.2014 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 stam222, z OZC wynika zapotrzebowanie na poziomie 30kWh/m2/rok. Ta pompa, którą pokazał andriuss spokojnie zapewni Ci CO i CWU dla takiego domu. Na twoim miejscu zastanowiłbym się nad ładowaniem 30cm styro na ścianie. W twoim przypadku to nie będzie ekonomicznie uzasadnione. W twoim domu są inne elementy, które generują straty - balkon, garaż w bryle itp. Nie ma sensu próbować tego naprawiać 30cm styro. Max 25cm dla twojego domku.A czemu nie powietrzna pompa ciepła ? Kupisz ją za połowę powyższej ceny (wraz z montażem) a zaoszczędzone pieniązdze przeznaczysz na ocieplenie. W ten sposób powinnieneś liczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 03.01.2014 11:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 A te 15 kWh to miesiąc czy na ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 03.01.2014 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 A te 15 kWh to miesiąc czy na ile? Chłopacy, Stam jest sympatyczny i trzeba mu pomóc przemienić się z owcy w inwestora, ale z całym szacunkiem - nie ma wiedzy kompletnie podstawowej. Jeśli sam nie włoży trochę wysiłku, nie poczyta co to jest obciążenie cieplne, jak się przekłada na roczne zużycie, co to sprawność, U, lambda, itd., itp., to i tak całe to tłumaczenie pójdzie na marne. Stam, na razie czytaj ile wlezie, ja nie znam, ale może ktoś zasugeruje jakieś OZC dla początkujących. Wątek i konkretne rozważania nie zginą. Z pompą to był przykład tylko. Co do wyceny - sądzę, że na niemarkowej pompie i z większym wkładem własnym do zrobienia w 35-40 KPLN. Ale zostaw to na razie i czytaj - masz co najmniej kilka miesięcy na decyzje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 03.01.2014 12:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Dzięki za objaśnienie. Rozumiem Bart, że zapoznałeś się z projektem z tym, że ja skutecznie eliminuje wszystkie mostki od samego początku budowy. Liczyć tego wszystkiego może nie potrafię ale doskonale wiem co to mostek i skutecznie się ich pozbyłem. Balkonu majstrom nie kazałem wylewać i myślałem przez długi czas co zrobić i wymyśliłem drewniany. Pręty 3x fi 16 powinny załatwić sprawę. Będą to co prawda punktowe mostki ale to już nie to samo co płyta betonowa. Dodatkowo pręty po obcięciu mam zamiar solidnie zapiankować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 03.01.2014 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Oglądałem, ale nie tak szczegółowo.Z balkonem, to dobre myślenie, dobra droga. Tylko, że w pasywniaku ten wykusz wogóle nie powinien mieć miejsca. Tylko, że dążenie do pasywności to nie jest coś pozytywnego. W dzisiejszych czasach ciężko uzasadnić budowę takiego domu. Twój jest ekonomicznie optymalny. Nie przekombinuj tylko. Naucz się liczyć, tak jak pisze andriuss, wtedy będziesz potrafił podjąć trafne decyzje.Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 03.01.2014 12:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Chłopacy, Stam jest sympatyczny i trzeba mu pomóc przemienić się z owcy w inwestora, ale z całym szacunkiem - nie ma wiedzy kompletnie podstawowej. Jeśli sam nie włoży trochę wysiłku, nie poczyta co to jest obciążenie cieplne, jak się przekłada na roczne zużycie, co to sprawność, U, lambda, itd., itp., to i tak całe to tłumaczenie pójdzie na marne. Stam, na razie czytaj ile wlezie, ja nie znam, ale może ktoś zasugeruje jakieś OZC dla początkujących. Wątek i konkretne rozważania nie zginą. Z pompą to był przykład tylko. Co do wyceny - sądzę, że na niemarkowej pompie i z większym wkładem własnym do zrobienia w 35-40 KPLN. Ale zostaw to na razie i czytaj - masz co najmniej kilka miesięcy na decyzje. No toś mnie podsumował, no ale chyba trafnie. Sprawa też nie jest taka prosta bo od matury a było to ponad 20 lat temu nie miałem do czynienia ani z matematyką ani z fizyką ani z żadnym innym liczeniem więc prosiłbym o wyrozumiałość. Oczywiście, ze czytam i czytam i jeszcze raz czytam ale pewne tematy już tak łatwo nie chcą się nauczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wekto 03.01.2014 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Masz 16000MJ/rok 1MJ=0,28kWh, czyli 4480kWh/143m2 = ok. 31kWh/m2/rok Nie jest źle. W zalozeniach OZC wyliczanych przez tego znajomego przyjeta jest powierzchnia ogrzewana 226,8 m2. Czyli schodzimy do 19,53 kWh/m2*rok o ktorych tutaj byla mowa. Tyle, ze ta powierzchnia to pewnie pozostalosc z jakiegos innego ozc. Jest niecale 31 kWh. Stam222, zlec opracowanie jeszcze raz OZC. Na forum masz kilka sprawdzonych osob. To prawie zaden wydatek w koszcie calego domu a bedziesz wiedzial dokladnie czego potrzebujesz. Sprzedawca nie wcisnie Ci przewymiarowanej pompy/kotla albo zbednych metrow dz. Z tym dokladnym ozc zaoszczedzisz sporo wiecej niz wydasz na jego opracowanie. Ja mam 3 niezalezne wyliczenia ozc. No ale u mnie to tak po prostu wyszlo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.