imrahil 03.01.2014 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 możesz w przybliżeniu oszacować programem CasaNova (czy jakoś tak) - całkiem prosty w obsłudze. ale też polecam OZC robione przez profesjonalistę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 03.01.2014 15:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Dzieki wielkie za Wasze odpowiedzi i pomoc. O dodatkowym OZC tez myslalem wiec pewnie nie uniknione. Mozecie polecic kogos tutaj z forum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 03.01.2014 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 asolt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wekto 03.01.2014 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Dzieki wielkie za Wasze odpowiedzi i pomoc. O dodatkowym OZC tez myslalem wiec pewnie nie uniknione. Mozecie polecic kogos tutaj z forum? Asolt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 03.01.2014 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 (edytowane) A Tobie skąd wyszło 226,8 m2 ?!?!? Powierzchni użytkowej jest około 153 m2, netto 217m2 http://projekty.muratordom.pl/projekt_noc-ksiezycowa,1260,0,0.htm mnie chodziło o ten twój post - sam podałeś: Znalazłem takie oto coś w swoim raporcie. Musiałem zrobić zrzut ekranu bo to z pdf-u nie mam możliwości obrabiać takich plików. Mam nadzieję, ze będzie to czytelne. [ATTACH=CONFIG]232880[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]232881[/ATTACH] dlatego trzymam się swojej wersji, że do doopy po znajomości masz zrobione OZC Edytowane 3 Stycznia 2014 przez gentoonx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 04.01.2014 06:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 dlatego trzymam się swojej wersji, że do doopy po znajomości masz zrobione OZC Może nie do końca do doopy bo to cały czas jest taka wersja robocza, ale wielkie dzięki za czujność bo sam nie zauważyłam, że jest wklepana większa powierzchnia użytkowa. Asolt. Wyślę do Asolta zapytanie a jeszcze ktoś wart uwagi i polecenia? Jeszcze jedna sprawa odnośnie DZ PC, jak już wspomniałem ma zakopane 80 mb rury do GWC i dodatkowo odwodnienie drenażu, więc na dobrą sprawę nie miałbym gdzie tego zakopać na działce. W takiej sytuacji w grę wchodzi tylko odwiert pionowy a to z kolei wiąże się ze znacznym wzrostem kosztów. Czyż nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 04.01.2014 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 to nie jest źle "wklepana" wartość - to jest coś źle we wprowadzonych danych do obliczeń - a skoro błąd w powierzchni to ponad 150% to ja nie miałbym zaufania do reszty założeń i sprawdziłbym dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 04.01.2014 15:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Ja mimo wszystko mam do niego zaufanie dlatego, ze znam go na co dzień i wiem, ze bylejakości nie lubi. Zatem staję murem i będę go bronił.Podejrzewam, że i garaż i kotłownia są wliczone w to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
17jan 04.01.2014 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 4. Ciągle się zastanawiam dlaczego nie styro na ścianę w dwóch warstwach (15+5), kilku ludzi pisało, że tak się nie robi bo NIE. Proszę o wyjaśnienie lub linki do tematów o danym zagadnieniu. Witaj, na ścianach nie daje się 2x styro BO: wystąpi punkt rosy w pierwszej warstwie styro.na styku z drugą warstwą. licząc od zewnątrz. pozdr. Janek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.01.2014 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 na ścianach nie daje się 2x styro BO: wystąpi punkt rosy w pierwszej warstwie styro.na styku z drugą warstwą. licząc od zewnątrz. Napisz jeszcze w jakich warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 04.01.2014 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Witaj, na ścianach nie daje się 2x styro BO: wystąpi punkt rosy w pierwszej warstwie styro.na styku z drugą warstwą. licząc od zewnątrz. ... Była taka reklama, a w niej taki tekst: PRZESTAĆ PIEPRZYĆ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
17jan 04.01.2014 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Dzieki wielkie za Wasze odpowiedzi i pomoc. O dodatkowym OZC tez myslalem wiec pewnie nie uniknione. Mozecie polecic kogos tutaj z forum? Masz już ten program "CASAnova"? jest to bardzo dobry program tam możesz robić różne symulacje dobór ścian zewnętrznych i wewnętrznych, dobór izolacji (ocieplenia) zużycie energi itd. Przy tym programie (CASAnova) to OZC jest bardzo siermiężny. Do tego potrzebujesz jeszcze program, który pokazuje występowania punktu rosy. Jak wszystko przelecisz, wtedy na pewno nie będziesz ocieplał budynku styropianem. Masz jeszcze trochę czasu do wiosny to możesz trochę pobawić się w tym programie. pzdr. Janek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
17jan 04.01.2014 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Była taka reklama, a w niej taki tekst: PRZESTAĆ PIEPRZYĆ "nauka to do potęgi klucz" dobrze jest czasem więcej czasu poświęcić na naukę niż pierdoły pisać. pzdr. Janek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
17jan 04.01.2014 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 "Napisz jeszcze w jakich warunkach." A więc: przy temp. -18st. C wilgotność 80%Ściana od wewnątrz 1 tynk - 15mm 2 cegła silka 240mm 3 styro 200mm 4 tynk zew. 5mm i teraz wystąpi p. rosy w styro. 11g/m2 ach zapomniałem tep. wewnątrz 20stp. wilgot. 50% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.01.2014 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 "Napisz jeszcze w jakich warunkach." A więc: przy temp. -18st. C wilgotność 80% Ściana od wewnątrz 1 tynk - 15mm 2 cegła silka 240mm 3 styro 200mm 4 tynk zew. 5mm i teraz wystąpi p. rosy w styro. 11g/m2 ach zapomniałem tep. wewnątrz 20stp. wilgot. 50% OK, ale 50% wewn. przy -18st. na zewnątrz nie utrzymasz. Nawet 40% będzie ciężko, ale już bardziej realne. Po drugie, dołóż jako ostatnią warstwę farbę latexową i po problemie Jak wszystko przelecisz, wtedy na pewno nie będziesz ocieplał budynku styropianem. A czym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
17jan 04.01.2014 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 (edytowane) OK, ale 50% wewn. przy -18st. na zewnątrz nie utrzymasz. Nawet 40% będzie ciężko, ale już bardziej realne. Po drugie, dołóż jako ostatnią warstwę farbę latexową i po problemie a gdzie wewnątrz czy na zewnątrz? zgadza się tyko nie każdy maluje latexem. Masz rację, że przy -18 st C będzie ciężko utrzymać wilgotność 50%. Wymiana powietrza to następny problem, ale do obliczeń strat ciepła należy przyjąć najniższą temp. dla danego regionu. Poznań chyba ma -18 o ile się nie mylę. pozd. Janek Edytowane 4 Stycznia 2014 przez 17jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 04.01.2014 23:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Była taka reklama, a w niej taki tekst: PRZESTAĆ PIEPRZYĆ "nauka to do potęgi klucz" dobrze jest czasem więcej czasu poświęcić na naukę niż pierdoły pisać. pzdr. Janek Jo, a ci wszyscy co ocieplili styropianem domy zostali załadowani w trąbę skoro nie jesteś w stanie udowodnić dla realnych warunków to nie filozuj tak bardzo, lepiej odpisz koledze, że po prostu 15cm+5cm nie da się poprawnie zrobić, bo drugą warstwę TRZEBA kołkować, a nie da się tego zrobić bez mostków cieplnych przy drugiej warstwie 5cm. A wtedy nawet dla wilgotności 40%wew dla warunków jakie podałes są realne miejsca że się wykropli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 05.01.2014 06:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Programu "Casanova" puki co jeszcze nie mam bo coś z pobieraniem jest nie tak i za każdym razem brakuje jakiegoś pliku do zakończenia instalacji.Piszesz 17jan, żeby nie ocieplać styropianem więc czym? Co jest Twoim zdaniem lepsze, praktyczniejsze i przede wszystkim sprawdzone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.01.2014 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 a gdzie wewnątrz czy na zewnątrz? zgadza się tyko nie każdy maluje latexem. Oczywiście wewnątrz. Jak pomalujesz od zewn. to spotęgujesz kondensacje. Farbę paroizolacyjną zaleca się stosować na zabudowie GKstropodachu lub dachu podasza użytkowego. A na zewn. tynk silikatowy (nie mylić z silikonowym ! ) Przy takiej realizacji nie ma obaw o kondensację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
17jan 05.01.2014 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 (edytowane) Oczywiście wewnątrz. Jak pomalujesz od zewn. to spotęgujesz kondensacje. Farbę paroizolacyjną zaleca się stosować na zabudowie GKstropodachu lub dachu podasza użytkowego. A na zewn. tynk silikatowy (nie mylić z silikonowym ! ) Przy takiej realizacji nie ma obaw o kondensację. O to mi chodziło, żeby niektórzy czytelnicy w/w forum zauważyli iż stosując styropian jako izolację należy wszystkie pomieszczenia, które mają ściany zewnętrzne powinny być malowane specjalnymi farbami(dotycz wyżej pokazanego przykładu) . Dlaczego niektórzy zapominają o tym zaznaczyć. Pozdr. Janek Edytowane 5 Stycznia 2014 przez 17jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.