Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Rbr_Ekouniwersal - bez cenzury


Andrzej_M_

Recommended Posts

Ja mam tylko podłogówkę 8 pętli + drabinka na rozdzielacz , przepływy zrównoważone - max na III biegu 2l/min czyli gdyby je zsumować to 16l/min -> 0,96m3/h tylko ja mam dwa takie rozdzielacze + osobny obieg cwu - ciepłomierz z maks przepływem 2,5m3/h ?

 

Te z standardowym 0,6m3/h mają maks 1,2m3/h ... nie wiem co to oznacza - jest w stanie mierzyć do tej wartości czy dławi przepływ (stawia opór ) ?

 

Pompki teraz chodzą na I biegu ale zimy niet ;) Chciałbym żeby zakup był trafiony i działał prawidłowo nawet w warunkach brzegowych (min/max)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 606
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

,,,, Chciałbym żeby zakup był trafiony i działał prawidłowo nawet w warunkach brzegowych (min/max)

 

Poszperałem trochę w sieci i okazuje się, że dobór ciepłomierza do instalacji grzewczej to nie taka prosta sprawa jak mi się wydawało.

Oczywiście rozpatrując sprawę pod względem metrologicznym.

 

Musimy nie tylko uwzględnić nominalny przepływ strumienia nośnika ciepła, ale także jego wartość minimalną by pomiar nie przekraczał dopuszczalnego błędu pomiarowego.

Także różnica mierzonych temperatur (zasilanie - powrót) w większości ciepłomierzy powinna wynosić powyżej 3 *C.

 

http://www.irkom.org.pl/sites/default/files/2011-10-27.pdf

 

 

Ja nie miałem dylematu z wyborem ciepłomierza, decydowała o tym cena. O ile pamiętam 50zł + koszty wysyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stojąc z boku jako osoba nie zaangażowana pomiędzy producentem kotłów Rbr-Ekouniwersal, a oczekiwaniami użytkowników kotła Rbr-Ekouniwersal, spoglądam na ten świat z nieco innej perspektywy.

 

 

Ostatnio na forum nasiliła się fala żądań zmiany oprogramowania i funkcjonalności sterownika (sterowników) produkcji ELEKTRO-SYSTEM s.c. z Kutna.

 

Zadajmy sobie pytanie, kto jest producentem kotła Rbr-Ekouniwersal firma, "INSTALCO" Ryszard Bałka czy ELEKTRO-SYSTEM s.c. .

 

 

Jeżeli podzespoły kotła nie są z sobą odpowiednio dobrane, dopasowane i przetestowane (palnik, kocioł, sterownik, itp.), to dlaczego większość niezadowolonych użytkowników kotła Rbr-Ekouniwersal, swoje roszczenia kieruje w kierunku producenta sterownika ?.

 

 

Moim zdaniem, jeżeli sterownik nie potrafi odpowiednio nadzorować pracy kotła, to obowiązkiem producenta kotła, jest wyposażenie kotła w inny sterownik lub zlecenie obecnemu producentowi sterownika opracowanie dla niego nowych algorytmów pracy sterownika, według wytycznych producenta kotła.

 

 

Takie same wnioski, nieśmiało zasugerował Wojtek_mazury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jedno małe ale. Ani instalko ani ES nie widzi żadnego problemu. Oni w tych kotłach nie palą, to po co cokolwiek poprawiać skoro jest dobrze.

Liczba sprzedanych sterowników do instalko zapewne nie powala na kolana, i instalko nie ma nic do gadania. ES ma na stole nową platformę sprzętową i pracują nad oprogramowaniem. Stara platforma jest już mało istotna (zaangażowanie widać po czasie wydania ostatniej aktualizacji). To już powolny zgon starej platformy.

A miało być tak pięknie i pełne wsparcie po stronie instalko i ES. ;)

 

Zauważ że "płaczą" nie tylko klienci Instalco ... Ogniwa też - śmiem twierdzić że jest ich więcej ;)

 

"Problem" dotyczy softu a właściwie userów - przyzwyczaili się że "aktualizacje" wychodziły za free , kto powiedział że muszą być free i że w ogóle muszą być ? Nie wiem jaki macie zawód ale czy pan Czesio kładąc kafelki - przychodzi jeszcze co roku i zmienia po jednej ścianie za free ?! Już to widzę ... :p

 

Kotły działają na starszych softach , u mnie tryb ecoal działa dobrze , nie rozumiem jednego dlaczego ES nie wprowadził od początku możliwości definiowania np korekty czasu podawania od 1 do np 359 . Jest od 3sek - dasz 1sek rozwalisz sobie kondzior to twoja sprawa i tak od jakiegoś czasu wszystkie softy mają status testowy ;) Log z pracy jest - więc nikt się nie wykręci ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stojąc z boku jako osoba nie zaangażowana pomiędzy producentem kotłów Rbr-Ekouniwersal, a oczekiwaniami użytkowników kotła Rbr-Ekouniwersal, spoglądam na ten świat z nieco innej perspektywy.

 

Jesteś zaangażowany i to bardziej niż ci którzy go użytkują.

 

 

 

Ostatnio na forum nasiliła się fala żądań zmiany oprogramowania i funkcjonalności sterownika (sterowników) produkcji ELEKTRO-SYSTEM s.c. z Kutna.

 

Co najwyżej prośby.

 

 

 

Jeżeli podzespoły kotła nie są z sobą odpowiednio dobrane, dopasowane i przetestowane (palnik, kocioł, sterownik, itp.)

 

Na jakiej podstawie piszesz takie stwierdzenia ? Ja wiem że były dobrane, dopasowane i przetestowane.

 

 

Moim zdaniem, jeżeli sterownik nie potrafi odpowiednio nadzorować pracy kotła, to obowiązkiem producenta kotła, jest wyposażenie kotła w inny sterownik lub zlecenie obecnemu producentowi sterownika opracowanie dla niego nowych algorytmów pracy sterownika, według wytycznych producenta kotła.

 

To dlaczego producenci innych kotłów nie dają takich wytycznych a dobrze wiesz jak jest i to kotłów do których ten sterownik był dedykowany od narodzin ?

Czytasz fora i co tylko tych kilku z RBRami ma coś do powiedzenia ?

Dlaczego milczysz gdzie indziej, tam nie widzisz problemów ?

Chyba krótkowidzem jesteś drogi Andrzeju albo widzisz co akurat chcesz widzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co wam własciwie nie pasuje w RBR?

Ja mam ten kocioł i kupiłbym go jeszcze raz. z certyfikatem lub bez.

No widzisz rutino że właśnie to jest najgorsze że nie potrafią napisać dlaczego :)

Niektórzy popadają nawet w amnezję że nie wiedzieli że nie mają a zdecydowana większość czyta fora na bieżąco a i byli informowani podczas rozmów.

Jeden kolega nawet skłamał w innej sprawie i nie napisał sprostowania choć wysłałem mu maila którego znalazłem w koszu na skrzynce.

Na forum się wyparł a jednak po udowodnieniu że kłamał nie sprostował że to nieprawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

"Problem" dotyczy softu a właściwie userów - przyzwyczaili się że "aktualizacje" wychodziły za free , kto powiedział że muszą być free i że w ogóle muszą być ? Nie wiem jaki macie zawód ale czy pan Czesio kładąc kafelki - przychodzi jeszcze co roku i zmienia po jednej ścianie za free ?! Już to widzę ... :p

 

...

Zostawiłem to co mi się podoba.

 

...

A tobie chciałem serdecznie podziękować za serwis, cholernie szybki i fachowy. Czekałem dwa lata na twoje odwiedziny ale nie w takich okolicznościach. Były obiecane odwiedziny a skończyło się serwisem.

Jeszcze raz serdeczne dzięki za szybkość, fachowość i zaangażowanie.

Dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ że "płaczą" nie tylko klienci Instalco ... Ogniwa też - śmiem twierdzić że jest ich więcej ;)

 

"Problem" dotyczy softu a właściwie userów - przyzwyczaili się że "aktualizacje" wychodziły za free , kto powiedział że muszą być free i że w ogóle muszą być ? Nie wiem jaki macie zawód ale czy pan Czesio kładąc kafelki - przychodzi jeszcze co roku i zmienia po jednej ścianie za free ?! Już to widzę ... :p

.

 

Odniosę się do Twojej oceny sytuacji.

W elektronice, automatyce, informatyce jest taka zasada:

Kto nie uaktualnia, unowocześnia, modernizuje swojego produktu, ten wypada z obiegu.

Każdemu producentowi np, sterownika zależy na najlepszym produkcie, gdyż życie i opinie (najczęściej w necie) szybko weryfikują jakość i przydatność produktu.

Ta zasada w w/w dziedzinach obowiązuje od zawsze.

Owszem, oprogramowanie jako osobna część nie związana ściśle ze sprzętem np. do PC jest płatna, ale i to nie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A tobie chciałem serdecznie podziękować za serwis, cholernie szybki i fachowy. Czekałem dwa lata na twoje odwiedziny ale nie w takich okolicznościach. Były obiecane odwiedziny a skończyło się serwisem.

Jeszcze raz serdeczne dzięki za szybkość, fachowość i zaangażowanie.

Dziękuję :)

Niema za co dziękować :)

No szkoda że w takich okolicznościach ale..

Czasu trochę brakuje a jak był czas to znowu nie chciałem Ci przeszkadzać w dość trudnym okresie czasu dla Ciebie i Twojej rodziny z tego co udało mi się dowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosę się do Twojej oceny sytuacji.

W elektronice, automatyce, informatyce jest taka zasada:

Kto nie uaktualnia, unowocześnia, modernizuje swojego produktu, ten wypada z obiegu.

Każdemu producentowi np, sterownika zależy na najlepszym produkcie, gdyż życie i opinie (najczęściej w necie) szybko weryfikują jakość i przydatność produktu.

Ta zasada w w/w dziedzinach obowiązuje od zawsze.

Owszem, oprogramowanie jako osobna część nie związana ściśle ze sprzętem np. do PC jest płatna, ale i to nie zawsze.

 

Znam temat, jestem i elektronikiem i programistą, za nowe rzeczy zawsze biorę kasiorkę bo nie można w kółko pracować za friko (błędy poprawiam za free - bo to błędy ;) ) - ES nie wygląda na instytucję charytatywną ...

 

Roczny abo na aktualizację - większość tak robi ;) Lub ostatnio - "wypożyczanie" softu : płacisz -używasz

 

Wypuszczą nowy produkt i mogę się założyć że większość sensownych zgłoszeń będzie zawarta w nowym produkcie.

 

Pytanie kiedy ? I za ile ?

 

BTW

Słychać po tuningu na piętrze podajnik ?

Edytowane przez adkwapniewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz widziałeś dom, widziałeś jaki duży i wiesz co potrafi kocioł i czy oszukiwałem jak o nim pisałem :)

Ja się nie boję ostrych zim :)

Ja też wiem co potrafi bo miałem inny i to dużo, dużo większy i wiem ile tamten potrafił a potrafił nie wiele niestety.

Co do domu to faktycznie kawał "budy" :)

Powiem szczerze że gdybym wtedy go widział jak kupowałeś to sam miałbym stracha, hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wiem co potrafi bo miałem inny i to dużo, dużo większy i wiem ile tamten potrafił a potrafił nie wiele niestety.

Co do domu to faktycznie kawał "budy" :)

Powiem szczerze że gdybym wtedy go widział jak kupowałeś to sam miałbym stracha, hehe

Jak bym miał taką wiedzę o kotłach z podajnikiem podczas kupowania co teraz to pewnie bym szukał mniejszego, wiem że dał by radę. Ale wtedy ich nie było i ja dopiero wtedy zobaczyłem kocioł z podajnikiem z bliska :) O węglu nie wspomnę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam temat, jestem i elektronikiem i programistą, za nowe rzeczy zawsze biorę kasiorkę bo nie można w kółko pracować za friko (błędy poprawiam za free - bo to błędy ;) ) - ES nie wygląda na instytucję charytatywną ...

 

Roczny abo na aktualizację - większość tak robi ;) Lub ostatnio - "wypożyczanie" softu : płacisz -używasz

 

Wypuszczą nowy produkt i mogę się założyć że większość sensownych zgłoszeń będzie zawarta w nowym produkcie.

 

Pytanie kiedy ? I za ile ?

 

BTW

Słychać po tuningu na piętrze podajnik ?

 

Na piętrze cisza, na parterze posłucham w wolnej chwili. Trochę pracy mnie i pracowników kosztowało, ale efekt jest pozytywny. Warto było.:)

Co do sterowników i ich aktualizacji. To dość specyficzny towar, pójdzie fama w necie, że olewają prośby klientów i to będzie jakaś forma "reklamy", ale niestety na minus.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,,, Co do sterowników i ich aktualizacji. To dość specyficzny towar, ,,,,

 

Kiedyś na forum (chyba) eSterownik, napisałem, że niektórzy zachowują się jak niesforne dzieciaki (albo coś w tym stylu).

 

 

Ja, by skorzystać z aktualizacji oprogramowania, muszę po roku użytkowania programu, opłacić od 10% do 15% wartości netto nowego programu.

Oczywiście nie muszę wykupywać corocznej "gwarancji oprogramowania", mogę użytkować oprogramowanie dożywotnio, ale gdy zmienią się np. VAT a nie miałem wykupionej corocznej gwarancji, to muszę zapłacić od 30% do 45% wartości nowego oprogramowania.

 

 

Przypuszczam, że tak samo będzie z oprogramowaniem do sterowników ES. Dopóki są nowi klienci, jest dopływ gotówki na rozwój oprogramowania. Gdy ten strumień finansowania ulegnie zachwianiu, to zapewne producent sterowników wprowadzi aktualizację oprogramowania odpłatną.

 

Czyli przeliczając na obecne ceny, (10% wartości sterownika) wyjdzie od 110zł do 150 zł rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72

A tobie chciałem serdecznie podziękować za serwis, cholernie szybki i fachowy. Czekałem dwa lata na twoje odwiedziny ale nie w takich okolicznościach. Były obiecane odwiedziny a skończyło się serwisem.

Jeszcze raz serdeczne dzięki za szybkość, fachowość i zaangażowanie.

Dziękuję :)

Zaczyna się ponowne słodzenie i powrót do naciągania(marketing szeptany)

Jesteś zadowolony to wyraź to na PW bo to aż niesmaczne jest takie robienie ludzi za idiotów...

 

Zwracam się do moderatora,mimo,że jest to wątek bez cenzury to jednak dla dobra forumowiczów takie posty powinny być wycinane.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...