kaszpir007 10.01.2014 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 (edytowane) Witam ! W domu mam grzejniki jak i podłogówkę. Podłogówka ma mało oszczędną pompę a dodatkowo na pierwszym bieg nie dogrzewa wszystkich pomieszczeń do równej temp. i sądzę że trzeba by zwiększyć bieg na 2 albo nawet 3 ... Obie pompy (grzejnikowa i podłogowa) działają nonstop i zżerają najwięcej prądu ... Zastanawiam się co by się stało jakbym podłączył obie pompy pod jakiś programator czasowy i np. pompa by działała 1 godzinę , potem 1 godzina przerwy i znów jedna godzina pracy i tak cały czas , czyli tak naprawdę pompy by działały tylko pół dnia , więc oszczędność 50% prądu ...A jakby się okazało że dalej jest ciepło , to wtedy można by jeszcze zwiększać przerwy pomiędzy pracą pomp ... Czy ktoś z Was steruje jakoś czasowo pompami CO i czy to ma sens ?Czy to nie spowoduje jakiegoś szybszego wychładzania ? albo dziwnej pracy kotła ?No i czy nie jest to szkodliwe dla samych pomp , takie częste włączanie / wyłączanie ? Edytowane 10 Stycznia 2014 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 10.01.2014 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 (edytowane) Witam ! ... nie dogrzewa wszystkich pomieszczeń do równej temp. ... ...Obie pompy (grzejnikowa i podłogowa) działają nonstop... ...A jakby się okazało że dalej jest ciepło , to wtedy można by jeszcze zwiększać przerwy pomiędzy pracą pomp ... ... ? Edytowane 10 Stycznia 2014 przez gentoonx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 10.01.2014 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 kup za 20 sterownik i zobacz co będzie .Albo lepsze pompy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 10.01.2014 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Podłogówka ma mało oszczędną pompę a dodatkowo na pierwszym bieg nie dogrzewa wszystkich pomieszczeń do równej temp. i sądzę że trzeba by zwiększyć bieg na 2 albo nawet 3 ... -zrównoważyć przepływyObie pompy (grzejnikowa i podłogowa) działają nonstop i zżerają najwięcej prądu ... - założyć termostat pokojowyZastanawiam się co by się stało jakbym podłączył obie pompy pod jakiś programator czasowy i np. pompa by działała 1 godzinę , potem 1 godzina przerwy i znów jedna godzina pracy i tak cały czas , czyli tak naprawdę pompy by działały tylko pół dnia , więc oszczędność 50% prądu ...A jakby się okazało że dalej jest ciepło , to wtedy można by jeszcze zwiększać przerwy pomiędzy pracą pomp ...- totalna bzdura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zyzolek 10.01.2014 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Sterowanie czasowe pompami podłogówki ma sens w okresach przejściowych, na początku i na końcu sezonu. Np jak w dzień na zewnątrz dobija do +16st, a w nocy spada do 0st. Wtedy ustawiam załączanie pompy OP od 4.00 do 7.00, co by rano była ciepła podłoga, a potem od 17-20, co by było ciepło w nogi na kolację, TV i wieczorne figle.Przy takiej pogodzie jak teraz, lepiej jak pompa chodzi ciągle, a sterować jedynie temperaturą zasilania.Bawiłem się kiedyś w godzinę pracy i godzinę przerwy i było to niestabilne, nie mówiąc już o kotle, który nie mógł się połapać, o co koman. Oczywiście możesz spróbować, może u Ciebie się to sprawdzi. U mnie na mniejsze zużycie opału się to nie przełożyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 10.01.2014 20:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Sterowanie czasowe pompami podłogówki ma sens w okresach przejściowych, na początku i na końcu sezonu. Np jak w dzień na zewnątrz dobija do +16st, a w nocy spada do 0st. Wtedy ustawiam załączanie pompy OP od 4.00 do 7.00, co by rano była ciepła podłoga, a potem od 17-20, co by było ciepło w nogi na kolację, TV i wieczorne figle. Przy takiej pogodzie jak teraz, lepiej jak pompa chodzi ciągle, a sterować jedynie temperaturą zasilania. Bawiłem się kiedyś w godzinę pracy i godzinę przerwy i było to niestabilne, nie mówiąc już o kotle, który nie mógł się połapać, o co koman. Oczywiście możesz spróbować, może u Ciebie się to sprawdzi. U mnie na mniejsze zużycie opału się to nie przełożyło. Dzięki i o to mi chodziło ... Pytałem bo w Skorpionie miałem cykliczną pracę pompy i można było sobie ustawić przerwy , choć nie korzystałem z tego , więc jednak po coś to jest Właśnie bałem się że kocioł może szaleć ... No cóż zapewne skończy się po prostu że pompa będzie działała na 2 lub 3 i trudno ... Kiedyś jak padnie pompa to po prostu kupię energooszczedną , bo ta mimo że dobre firmy to hydraulik przesadził i dał za mocną (podnoszenie 6m) ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bigrw 11.01.2014 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 popierwsze skoro nie możesz dogrzać pomieszczeń podłogówką na I biegu to znaczy iż masz słabo przepływy wyregulowane...pytanie jak duzo podłogówki i jakie są róznice w długościach petli zastosowanych do OP na poszczególnych obiegach... sprawa nie jest taka oczywista...wiele czynników może miec na to wpływco do pomp....aby piec pracował regularnie i pompy nie pracowaly cały czas poporstu nastaw jeśli możesz temp. załączania pomp o 1StC wiecej niż na piecu...(nie będziesz robil oporów dla pieca podczas rozgrzewania aby szybko osiągnął zadaną temp.) ustaw histerezę na 1 STCczyli na piecu ustawione np. 57załączanie pomp 58(ach najlepiej jak zmostukjesz pompy (obiegową główną i pompę od OP razem pod kabel do sterownika odpowiadający za załączanie pompy obiegowej glównej)wtedy załączanie pomp nastepuje po osiagnieciu 58 stC a powinny się wyłączyć jak bedzie 57....komfortu raczej nie tracisz a pompy będę pracowac jakies 50-55% czasu dobowego...sam tak mam od zawsze...od 4,5 roku...i jest ekstra...nie pałcę wysokich rachunków za prąd....(120 zł miesiąc) jednak brak informacji o układzie CWU bo tutaj może mieć to wpływ na grzanie CWU w bojlerzetak jak pisałem skontaktuj sie ze mną wszystko ci powiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 11.01.2014 11:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Odpiszę w skrócie bo już pisałem o tym w innym wątku ... 1. Mam 9 obwodów podłogówki. Na pierwszym biegu pompy mam przepływ 1l , na drugim biegu pompy 1,5 na trzecim biegu 2l. Wyłączenie pomp CWU i CO nie zwiększa przepływu. Sądzę że winne jest to że cała instalacja jest w miedzi fi chyba 22mm ,a po drodze jeszcze przecież różne (ograniczniki przepływu) np. zawór czterodrożny czy zawory różnicowe ... 2. Sterownik nie jest dwustanowy więc zbytnio nie przebija temperatury i jak ustawię temperaturę na pompie o 1stopień większą od zadanej to może się okazac że bardzo żadko coś się załączy , ale spróbuję to zrobić i z tym pokombinować ... Spróbuję to zrobić ... 3. Bojler ma własną pompe ładującą. Obecnie działa ona nonstop i bojler 80l robi za bufor jak i za pompę kotłowa i podnosi temp. powrotu. Mam tak małe przepływy że bardzo długoi trwa ładowanie bojlera i lepiej jest aby pompa cały czas działała Niestety u mnie hydraulik "zaoszczedził' i dał za małe przekroje rur , powinny być większe . Teraz muszę "gonić" mocno pompy aby było odpowiednie ciśnienie i przepłwy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 11.01.2014 13:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Ufff ... Po przeróbce już Obecnie sterownik kotła steruje 2 pompami (grzejniki i podłogówka). Mam ustawione 50 stopni na kotle i na tyle samo ustawiłem włączanie pomp CO , czyli po przekroczeniu 50 stopni się aktywują ... W razie czego możesz rzucić okiem w linka w podpisie , tam widac co się dzieje , ale dopiero za jakiś czas można będzie zobaczyć czy coś to dało ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bigrw 11.01.2014 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 (edytowane) pamiętam ...to u ciebie zbyt małe przepływy były.... widzisz zaglądam tutaj sporadycznie...i jesli komuś mam coś pomóc wolę znim pogadać telefonicznie...bo wymiana pytań odpowiedzi zbyt długo trwa....na forum...a ja mam 2 małych dzieci pracę i pracę i pracę i pracę )))) ale zawsze komuś mogę pomóc w ustawieniu swojego centralnego jak i nastawów na sterownik wszystko da się jakoś naprawić...nawet u ciebie... ja dałbym na piecu 57-58... na uruchamianie pomp 58 lub 59...jeśli bojler masz i do niego pompę CWU...to wyłąćż ją tak na stałe i zaobserwuj do jakich temperatur bojler jest wstanie się dogrzać.....jesli co kolwiek grzeje to znaczy że przepływ jest nawet przy wyłączonej pompie CWU a w takim razie jakby jej tam nie było to pewnie by duzo lepiej grzało (tylko jak pamietam) ty tam miałeś sporo zaworów zwrotnych....jeśli masz jakiś na tej lini zasilającejod pieca do bojlera i spowrotem to należało by się ich pozbyć...co do przepływów...jesli będziesz miał wyższą temperaturę na zasilaniu to mniejsza ilość ciepłej wody bedzie ci potrzebna aby zasilić wodę z powrotu do odpowiedniego poziomu temperatury jaką chcesz osiągnąć na podłodze...rurka która jest natomiast u ciebie z powrotu rozdzilacza i sam zawór termostatyczny może jednak dławić przepływ do poziomu jaki pozwala sam zawór termostatyczny mieszajacy.......więc zanim przeróbki wykonasz ....zrób jeszacze korektę przepływów w tych liniach i w tych pomieszczeniach gdzie lepiej grzeje ( stopniowo i delikatnie przykręcaj przepływ na tych liniach obiegowych od OP... jesli pozbędziesz się pompy CWU to prądu mniej zużyjesz....bojler sam bedzie regulował przepływ przez niego wody z CO gdyż im wieksza różnica temp. pomiędzy temp. na piecu a temp. w bojlerze woda z CO będzie przepływać szybciej lub wolniej w zalezności właśnie od wysokości różnicy...(ja tak mam i nie uskarżam się na brak wody)...choć bojler 80 l jest niewielki to myslę że nie powinno być problemów aby się wykompać pod prysznicem zwłaszcza jesli woda w bojlerze będzie miala 56-57 stC podniesieniem temp na piecu możesz też wyregulowąc sobie ilość wody mozliwej do uskania z twojego bojlera ....bo jak wieksza temp. w bojlerze będzie tym więcej można jej uzyskać po zmieszaniu jej z zimną...np. do kompieli... tak samo ma to wpływ na zawór 3 dr termostatyczny będzie on mniej potrzebował wody ciepłej z CO jeśli woda grzewcza w piecu (kotle) bedzie wyzsza.... natomiast tak jakpisałem poprzednio zlikwiduj pewne zawory zwrotne są nie potrzebne a w dodatku powodują dodatkowy opór dla pompy i dla przepływu... Edytowane 11 Stycznia 2014 przez bigrw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bigrw 11.01.2014 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 mam taką samą powierzchnię do ogrzania (plus piwnica pod całością domu)...i jesteśmy ciepłolubni...a spalanie śr. obecnie 12-12,5 kg doba nie ma problemów których nie da się rozwiązać...czasami mniej a czasami tylko więcej kosztuje poprawienie błędów innych...albo poprostu wynikają tylko z niewiedzy użytkowników (które nic nie kosztują bo nie wymagają przeróbek)....a co najgorsze z nie wiedzy instalatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bigrw 11.01.2014 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 z tego co widziałem na zdjęciu z twojej kotłowni to jesli pozbędziesz się pompy CWU to napewno będzie przepływ gdyż masz go dość wysoko....mam tylko nadzieję że nie ma tam zaworu zwrotnego...no i że ten obieg CWU jest na osobnej linii z pieca...wtedy 1 pompa odejdziea dwie następne poprostu tak jak napiszałem zmostkuj tak aby równoczesnie się włączały i wyłączały jak piec osiagnie zadaną temperaturę i tyle i tak jak powyżej pisałem korekta przepływów...spalanie się polepszy..i mniej kasy na prąd trzeba z kieszenie wyjąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 11.01.2014 17:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Kilka zdjęć ... Jak widać są zawory zwrotne , ale tylko w tych miejscach co powinny być , czyli za pompami. Muszą być , bo nawet jakby chciało się zmienić pompę to wtedy nie trzeba by spuszczać całej wody z instalacji oraz nie ma szans na "zwrotkę" ... Instalacja jest wykonana według schematu i nie ma się do czego "teoretycznie" odczepić ... Gdyby hydraulik dał rury sądzę z fi32 czy fi38 zapewne problemu ze zbyt malym przepływem by nie było Jak widać chyba wyłączenie pompy CWU nic nie da , bo bojler nie dogrzeje się , bo i jak .... W kotła wychodzi tylko jedna rura i tam są trójniki ... Chwilowo ustawiłem włączanie pomp CO przy 50 stopniach. Było tak że po włączeniu się pomp przez pewien czas piec był niemalże w podtrzymaniu a potem zaczęła gwałtownie spadać temperatura i kocioł musiał nieźle się namęczyć ... Dodatkowo wtedy zaczyna wariować siłownik na zaworze czterodrożnym bo koryguje temperaturę a czym większy spadek temepratury tym bardziej musi korygować .. Wiec chyba u mnie nie jest to zbyt pożądane , bo kończy się później dużym i gwałtownym spadekiem temepratury a ze ja mam dość ubogo ustawiony kocioł to później niesamowicie kocioł musi sie namęczyc i zbyt dużo ciepła wylatuje przez komin .. Przy podłogówce nie mam żadnych głowic termostatycznych i itd . Temepraturę reguluje u mnie zawór czterodrogowy z siłownikiem i widoczny na ścianie w białej skrzneczce sterownik UMS-4PS. Wszystkie liniie są rozkręcone na max na rozdzielaczu. Na każdym identyczny przepływ (1L). W domu obecnie jest jednakowa temepratura , ale pompa CO podłogówki działa na drugim biegu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bigrw 11.01.2014 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 (edytowane) aby nie dublowac post poniżej Edytowane 11 Stycznia 2014 przez bigrw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bigrw 11.01.2014 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 (edytowane) pompa od CWU nie potrzebna....ale nalezy zrezygnować również z zaworu zwrotnego za tą pompą oraz zlikwidować odejście pod odpowietrznik automatyczny i go przenieść tuż przed wejściem do bojlera......co do przepływów...skoro jest ok....to w czym problem....jesli chcesz OP obsługiwać pompą załaczoną na I biegu...to musisz wyregulować przepływ taj jak napisałem...i tyle...ewentualnie podnieść minimalnie temp zasilania OP.... i nie dokońca odnosić się do wskazywanych przeplywów....bo ty tych 2l nie osiagniesz na I biegu pompy nie ma szans...i warto zrezygnowac z zawory zwrotnego za pompą OP ...albo wymontować w nim spreżynke...natomiast co do twojego zawory czterodrożnego i jego zastosowaniu w tym miejscu do regulacji temp. zasilania OP ....osobiscie sam bym tego sobie nie zalożył...tylko zawór 3 dr jesli już.... a jeśli miało to na celu dodatkowe dogrzewania powrotu na piecu....to taki zawór trzeba było zrobić na lini głównej a dopiero potem rozgałęzić do grzejników i do OP przed ktorym załozony zostałby zawór 3dr......co do problemów pieca i jego pracy....chyba nie myslałeś że jak zmienisz system pracy układu to że nie będzie to wymagało zmiany ustawień i że wszystko idelanie będzie pracowac na tych samych ustawieniach.......temp. na piecu...powinna być wyzsza (histereeza 1stC)...ale zrobisz jak chcesz...( nie wiem czy ster ci pozwala dać załączanie pomp w takim zakresie...i jak i kiedy sie wyłączają przy takim ustawieniu) ....nie wiem jak masz ustawiony ster do zaworu 4dr....i jakie ma opóźnienia w działaniu itp...........wyłącz z zasilania ster od zaw.4dr i ustaw go ręcznie np. na 3 w skali do 10...masz tam termometr za pompą OP i po jakimś czasie zobaczysz...jaką temp. będziesz miał...ale nie sprawdzaj tego po pierwszym przepompowaniu przez pompe....tylko po 2-3 godzinach....ustabilizuje się układ w takim systemie pracy....jesli to wymaga korekt (pewnie nie wielkich to zadzwoń) na kotle w sterze podpowiem ci co i jak zrobić aby ustalić dla nich optymalne ustawienia ...nie wiem co dokładnie ustawiłeś jako temp. załączania pomp....dotyczyło to obu....i CWU?nie wiem jak u ciebie zadziałało to co napisałeś....kiedy się załączyły (wszystkie naraz)....a tak naprawe kiedy się wyłączyły (i czy wszystkie naraz)....pompy w tym systemie pracy najlepiej aby załączały się wszystkie pompy naraz i wyłączały rowniez naraz...(oczywiście najlepiej by było nie miec pompy od CWU ty możesz jej nie mieć)...a co najważniejsze...co chcesz osiągnąc wogóle....i jak bardzo tego chcesz...? podsunąłem ci rozwiazanie które sprawdza się u wszystkich moich znajomych i nie tylko...więc zrobisz co zechcesz Edytowane 11 Stycznia 2014 przez bigrw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.