moby666 11.01.2014 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Witam forumowiczów ! Znalazłem się w dość kiepskiej sytuacji, gdyż przede mną montaż schodów drewnianych w domku jednorodzinnym i w związku z tym prosiłbym o pomoc. Nie jestem stolarzem, ale jakieś ogólne pojęcie w temacie mam. Dostałem schody do montażu z gotowych elementów. W zasadzie są 3 rodzaje elementów. 1. Stopnie 2. Podstopnie 3. Listwy boczne W zestawie brak jest kołków do montażu. Problem polega dokładnie na tym, że nie bardzo wiem jak zamocować stopnie do bocznych listew. Jak widać na zdjęciu listwy posiadają wcięcia , a stopnie prowadzenie, ale gdy najpierw zamocuje listwy boczne do ścian, to nie wcisnę stopni, a gdybym złożył schody w całości i chciał je w takiej formie przytwierdzić do ścin to nie będę mógł tego zrobić, bo otwory na kołki w listwach bocznych są na środku wyżłobień i koło się zamyka. Chyba nie przemyślał tego konstruktor schodów. Może ktoś ma jakiś pomysł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artuditu 11.01.2014 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Stopnie najlepiej poskręcać śrubami, z zewnętrznej strony wangi wywierć wiertłem piórowym/łopatkowym otwór 20 mm tak aby łby śruby się schowały i aby zmieścił się klucz. Skręć schody na gotowo i montuj w całości, kotwienie do ściany trzeba zrobić pod spodem stopni, po prostu trzeba odwiercić nowe otwory na kołki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artuditu 11.01.2014 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Nie wiem ile w głąb wangi wyfrezowany jest kanał na stopień, bo może się okazać, że po wywierceniu otworu pod łeb śruby zostanie za mało "mięsa" zwłaszcza, że to sosna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania