rwojtek 20.03.2021 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 3 do 5 dni No dobra... Postawię browar temu kto poprawnie odpowie na pytanie: ile zajmuje dostawa kompresora wprost od producenta tegoż pod nasze drzwi? BEZ PROSZENIA SIĘ: Producenta pompy (bo drogi) Olewczego Mitsubishi Electric Europe - oddział Polska (bo mają w dup|e) Innych którzy mówią, że mają (... ale nie mają) Pozostałych którzy mówią, że wiedzą jak (...ale nie potrafią mimo kilku wizyt) Konkurs czas zacząć. Marka browaru dowolna. Puszcze kuriera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
True0Man 20.03.2021 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 3 do 5 dni Jedna cyferka może być zgłoszona. W dniach. Za tydzień w piątek rozstrzygnięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
exetterenak 20.03.2021 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 Zamiast cyferki podam liczbę Stawiam na 28 dni, pewnie idzie z jakiegoś UK albo Irlandii. Swoją drogą ciekawy eksperyment. Ile dni można wytrzymać w domu bez działającej PC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 20.03.2021 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 3 dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 20.03.2021 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 (edytowane) No dobra... Postawię browar temu kto poprawnie odpowie na pytanie: ile zajmuje dostawa kompresora wprost od producenta tegoż pod nasze drzwi? BEZ PROSZENIA SIĘ: Producenta pompy (bo drogi) Olewczego Mitsubishi Electric Europe - oddział Polska (bo mają w dup|e) Innych którzy mówią, że mają (... ale nie mają) Pozostałych którzy mówią, że wiedzą jak (...ale nie potrafią mimo kilku wizyt) Konkurs czas zacząć. Marka browaru dowolna. Puszcze kuriera. Dostawa z Chin to pewnie min.2 tygodnie, najdłużej na dostawę z Chin czekałem miesiąc, były to okulary A tak przy okazji, niezła musi być to chinszczyzna, że musisz wymieniać kompresor Edytowane 20 Marca 2021 przez Arturo1972 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
True0Man 20.03.2021 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 No to po kolei: Pierwsze zgłoszenie - 3 dni - przyjęte - czekam na kolejne - dopuszczam 3 nagrodzonych którzy trafią (jak się bawić to się bawić) Mówimy o dostawie od momentu START WYSYŁKA do momentu paczki pod drzwiami Eksperyment do którego zostałem zmuszony - pompa nawalała od dawna ale nikt nie potrafił zdiagnozować. Serwisant w ramach "przeglądu" ocenił jej stan na "wzorowy" na tydzień dwa przed awarią (a uwagi o kompresorze który już ciężko pracował po prostu zignorował) Level hard - bo kompresor zawiera olej - czyli chemię - a tej się nie wpuszcza na pokład samolotu tak łatwo Dobrze, że w pompie faktycznie jest grzałka - ale od zużycia aż mi się Onemeter zagrzał (takie ustrojstwo do liczenia zużycia). Bez "pompowania" da się wytrzymać... od grudnia. Mniej więcej wtedy pompa klękła całkowicie (nie liczę miesiąca kiedy trzeba ją było restartować parę razy dziennie z powodu błędów czujników, które jak się później okazało powinny być... wyłączone). Panowie to 4 miesiące zimą bez grzania. Daje do myślenia? Niech to będzie case dla chętnych. Będzie podsumowanie dla szukających pompy - oraz dla posiadaczy (bo trochę nas tu jest). Na razie powiem tylko, że "markowe komponenty" niczego nie załatwiają - i wcale nie są "ogólno dostępne" (nawet Mitsubishi Polska dało dupy). Jak się okazuje nie bez powodu niektóre urządzenia są "tanie" - a inne "dziwnie drogie". Dziś rozumiem już skąd się biorą ceny Viessmanna czy Vailanta. Serio. To smutna prawda. PS a kompresor od producenta - żadna podróba - żaden zamiennik. Firmę która to produkuje pod skrzydłąmi Mitsubishi można znaleźć w sieci - ale nie są komunikatywni (chyba że chciecie kupić 100szt). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 20.03.2021 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 (edytowane) No to po kolei: Pierwsze zgłoszenie - 3 dni - przyjęte - czekam na kolejne - dopuszczam 3 nagrodzonych którzy trafią (jak się bawić to się bawić) Mówimy o dostawie od momentu START WYSYŁKA do momentu paczki pod drzwiami Eksperyment do którego zostałem zmuszony - pompa nawalała od dawna ale nikt nie potrafił zdiagnozować. Serwisant w ramach "przeglądu" ocenił jej stan na "wzorowy" na tydzień dwa przed awarią (a uwagi o kompresorze który już ciężko pracował po prostu zignorował) Level hard - bo kompresor zawiera olej - czyli chemię - a tej się nie wpuszcza na pokład samolotu tak łatwo Dobrze, że w pompie faktycznie jest grzałka - ale od zużycia aż mi się Onemeter zagrzał (takie ustrojstwo do liczenia zużycia). Bez "pompowania" da się wytrzymać... od grudnia. Mniej więcej wtedy pompa klękła całkowicie (nie liczę miesiąca kiedy trzeba ją było restartować parę razy dziennie z powodu błędów czujników, które jak się później okazało powinny być... wyłączone). Panowie to 4 miesiące zimą bez grzania. Daje do myślenia? Niech to będzie case dla chętnych. Będzie podsumowanie dla szukających pompy - oraz dla posiadaczy (bo trochę nas tu jest). Na razie powiem tylko, że "markowe komponenty" niczego nie załatwiają - i wcale nie są "ogólno dostępne" (nawet Mitsubishi Polska dało dupy). Jak się okazuje nie bez powodu niektóre urządzenia są "tanie" - a inne "dziwnie drogie". Dziś rozumiem już skąd się biorą ceny Viessmanna czy Vailanta. Serio. To smutna prawda. PS a kompresor od producenta - żadna podróba - żaden zamiennik. Firmę która to produkuje pod skrzydłąmi Mitsubishi można znaleźć w sieci - ale nie są komunikatywni (chyba że chciecie kupić 100szt). Bez przesady, jak się kupuje coś "no name" to trzeba liczyć się z tym, że będzie się traktowanym jako też "no name". Musiałeś wliczyć to w koszty tańszego zakupu zatem nie wiem w czym masz problem. Jest ryzyko jest jest zabawa Ja nie zaryzykowałem i nie zanabylem "no name" pompy gruntowej z odwiertami za 20tys.zl chociaż miałem taką ofertę,wolałem wejść w pompe powietrzną, za tą samą cenę ale markową. Od 8 lat śmiga mi toto bez żadnego problemu... Edytowane 20 Marca 2021 przez Arturo1972 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 20.03.2021 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 (edytowane) No to po kolei: No to po kolei. Doszły mnie słuchy, żeś klamczuszek jak Mateuszek "pinokio" Morawiecki I bardziej ufam tym "słuchom" niż jakiemuś cfaniakowi, któremu Mateuszek klamczuszek wmawial, że jest lepszym sortem a niektórzy wzięli to kłamstwo za bardzo do siebie widać Jak tam Twoje zobowiązania finansowe wobec firmy, która montowała Ci pompę ? Jakieś zaległości istnieją ? Edytowane 20 Marca 2021 przez Arturo1972 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 20.03.2021 22:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 Cóż. Do on/off-a dowolnego producenta da się znaleźć sprężarkę praktycznie od ręki. Kwestia ceny. Kiedyś w jakiejś "markowej" PC zamiast Mitsubishi wstawiałem Copelanda. Był tańszy i dostępny w PL w ciągu 2 dni (od zamówienia do przyjazdu pod warsztat). Sprawa awarii sprężarek w pompach on/off PRAKTYCZNIE nie istnieje. Z tym nie ma problemu. Co do inwerterów się nie wypowiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 20.03.2021 23:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 Cóż. Do on/off-a dowolnego producenta da się znaleźć sprężarkę praktycznie od ręki. Kwestia ceny. Kiedyś w jakiejś "markowej" PC zamiast Mitsubishi wstawiałem Copelanda. Był tańszy i dostępny w PL w ciągu 2 dni (od zamówienia do przyjazdu pod warsztat). Sprawa awarii sprężarek w pompach on/off PRAKTYCZNIE nie istnieje. Z tym nie ma problemu. Co do inwerterów się nie wypowiem... W tym przypadku istnieje tzw "drugie dno",o którym skarżący zapomniał dodać. Czyli coś w stylu zadłużenia widocznego w BIK-u Przy takim czymś, zaden bank nie udzieli kredytu czyt "nie sprzeda sprężarki " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
True0Man 21.03.2021 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 (edytowane) No to po kolei. Doszły mnie słuchy, żeś klamczuszek jak Mateuszek "pinokio" Morawiecki I bardziej ufam tym "słuchom" niż jakiemuś cfaniakowi, któremu Mateuszek klamczuszek wmawial, że jest lepszym sortem a niektórzy wzięli to kłamstwo za bardzo do siebie widać Jak tam Twoje zobowiązania finansowe wobec firmy, która montowała Ci pompę ? Jakieś zaległości istnieją ? Nie znam się na bajkach o Mateuszku. Ale tak wątek płatności już był - i się skończył. Dobre w przelewach jest to, że są rejestrowane przez banki - i odbiorcy - i nadawcy. Znasz firmę która montuje urządzenie za ~45k zł bez kasy na koncie? Tak - ja też nie znam. ---EDIT "o Mateuszku--- Już wiem skąd "Mateuszek"!! Sprawdzone. Moje przelewy (pompa osobno - odwierty osobno) wyszły z Santadera kiedy chyba on był w zarządzie. Ciekawe, że to wiedziałeś... Eksploatuję pompę 5 rok i mniej więcej tyle wymieniam się tu doświadczeniami z innymi. Wiem o 6 innych osobach które wybrały Smartheaty widząc jak działa u mnie. SKUPMY SIĘ NA POMPIE ...na koniec dnia z tą tanią pompą to nie do końca tak jak piszesz "że tania to zła" Producent faktycznie jest w Niemczech - faktycznie ma kumaty support (polecam kontaktować się od razu z nimi - wiedzą jak to działa i skąd co może wynikać - raczej nie zgadują i nie wróżą z fusów) ...a urządzenie markowe podzespoły ma (bo to faktycznie jest Mitsubishi - a kontroler faktycznie jest Carela - same sensowne rozwiązania). Problem w tym, że potem trzeba to serwisować - usterki diagnozować - a następnie usuwać. No i tu jest prawdziwa różnica w cenie tych pomp, której ja jako laik na początku nie skumałem. Nie wiedziałem też, że Mitsubishi Elektronic Polska mają te sprężarki na stanie- po prostu ich nie sprzeda bo "ma ważne powody wynikające z wewnętrznej polityki firmy". NIE ZROZUMCIE MNIE ŹLE... ...to nie urządzenie jest jakieś "gorsze" - 5 lat korzystamy i działa zgodnie z oczekiwaniami i zapewnieniami instalatora - problem w tym, że nie wszystko jest takie różowe jak się wydarzy "coś". Czyli niegroźny z powodu komunikat. Najpierw jeden. Potem drugi. Raczej nie oczekiwałem, że z prostym tematem zostanę sam. No ale. Konkurs dalej obowiązuje Dla chętnych bo to forma zabawy - i jednak pokazanie, że nawet w kłopotliwej sytuacji można sobie poradzić. Może ktoś skorzysta. Edytowane 21 Marca 2021 przez True0Man Mateuszkowy wątek ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
True0Man 21.03.2021 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 Cóż. Do on/off-a dowolnego producenta da się znaleźć sprężarkę praktycznie od ręki. Kwestia ceny. Kiedyś w jakiejś "markowej" PC zamiast Mitsubishi wstawiałem Copelanda. Był tańszy i dostępny w PL w ciągu 2 dni (od zamówienia do przyjazdu pod warsztat). Sprawa awarii sprężarek w pompach on/off PRAKTYCZNIE nie istnieje. Z tym nie ma problemu. Co do inwerterów się nie wypowiem... Tutaj to trochę inaczej wyglądało. Kompresor możesz nabyć u producenta - nie ma problemu - ale jest drogi. Szuka więc alternatywy. Ten sam kompresor Mitsubishi Elektronic Polska instaluje w swoich klimatyzatorach coś powszechnie... ale do urządzenia "nie-mitsubishi" kompresora Ci nie sprzeda. Bo nie masz numer urządzenia w którym ten element jest zainstalowany - a to on jest im potrzebny - a nie model kompresora. Taka polityka. Nota bene to temat dla UOKiK jak wygląda przepływ towarów i usług na wolnym rynku - ale to osobny wątek. Serwis. To jest problem. Niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 21.03.2021 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 Tutaj to trochę inaczej wyglądało. Kompresor możesz nabyć u producenta - nie ma problemu - ale jest drogi. Szuka więc alternatywy. (...) A konkretnie, to ile ten drogi kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
True0Man 21.03.2021 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 (edytowane) A konkretnie, to ile ten drogi kosztuje? Trochę ponad 1000 EURO brutto z dostawą. I to tak naprawdę jedyna oferta z ceną do jakiej udało mi się dotrzeć Zaprzyjaźnione spece powiedziały, że za taki kompresor to niemało więc szukałem dalej. ---EDIT--- ...do całości dojdzie w sumie jeszcze koszt ~400zł za trójdrożny zawór ORKLI (z napędem) - producent zalecił sprawdzić również działanie tego elementu biorąc pod uwagę to co się działo kiedy sprężarka jeszcze dychała. Na szczęście to jest produkt powszechnie dostępny w PL. Edytowane 21 Marca 2021 przez True0Man Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
True0Man 21.03.2021 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 Piszę o problemie z pompą ciepła który pechowo mi się przydarzył - i o sposobie w jaki laik próbuje sobie z tematem poradzić. Od tego są chyba fora prawda? Uwagi innych kolegów były niezwykle cenne na początku eksploatacji i nie widzę nic złego w wymianie doświadczeń. Nie mam żadnych roszczeń czy pretensji do firmy, która pompę instalowała. Przecież awaria może zdarzyć się każdemu. Nie bez powodu piszę, że urządzenie ok - że producent kontaktowy - i że w tym wypadku Mitsubishi Electronic Polska zachowało się nieładnie (bo ten kompresor to proste urządzenie które pewnie mają na półkach). Moja usterka wystąpiła po okresie gwarancyjnym więc nie mam z tego tytułu żadnych roszczeń czy pretensji do firmy instalacyjne. Sama instalacja przebiegła szybko i sprawnie (nie pamiętam ale albo 1 albo 2 dni góra) - i przez długi okres wspierała mnie w kolejnych pytaniach (a jestem z tych upierdliwych) - zdaje się pisałem o tym nie raz i nie dwa. Teoretycznie po 3 "błędzie" mogłem przecież napisać pismo o wymianę urządzenia na nowe - bo miałem takie prawo - ale po co skoro wydawało się, że to błahostka - w domu ciepło - w wannie ciepło - czego chcieć więcej w domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
True0Man 21.03.2021 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 A to płacąc firmie 45tys za pompę 8kw można być coś jeszcze winnym firmie wykonawczej?? Bo myslę że już go przystrzygliście jakieś 20tysiaków jak widać za jakiegoś złoma co już sie posypał i jeszcze kłopot z jego naprawą. i co się jarnoł i nie dał sie jeszcze strugnąć na kolejne 20tyś czy jak?? Bo nie rozumię sporu jak legalnie działająca firma dała by się naciagnać na kasę i jeszcze nie doszła swoich racji w sądzie?? Spokojnie Oferta oceniłem na uczciwą i klarowną - krótką i zwięzłą. Dostałem odpowiedzi na wszystkie swoje pytania i wątpliwości - ba - dostałem nawet propozycję "co dalej" bo martwiłem się, że moc może być za mała. Na tle konkurencji to naprawdę coś. I nie zgodzę się, że pompa to "złom" - jedna część się zepsuła - jest w trakcie wymiany - i będzie działać dalej. Chodzi mi raczej o wymianę doświadczeń - a nie marnowanie waszego czasu bez sensu. I nie ma tu sporu. Instalator zaproponował rozwiązanie naszych relacji, które ja zaakceptowałem i rozstaliśmy się jak dorośli ludzie. To kończy temat. Komentowanie reszty nie ma znaczenia i nie o to tu chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krakol 21.03.2021 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 I nie ma tu sporu. Instalator zaproponował rozwiązanie naszych relacji, które ja zaakceptowałem i rozstaliśmy się jak dorośli ludzie. To kończy temat. Komentowanie reszty nie ma znaczenia i nie o to tu chodzi. Dlaczego zaproponował rozwiązanie relacji ?. Miej trochę godności i napisz jak było naprawdę . A ma to to duże znaczenie w tym przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 21.03.2021 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 (edytowane) Dlaczego zaproponował rozwiązanie relacji ?. Miej trochę godności i napisz jak było naprawdę . A ma to to duże znaczenie w tym przypadku. Nie łapię...pompa się zepsuła, bo się finanse na linii instalator-inwestor nie zgadzały czy z innego powodu ? Edytowane 21 Marca 2021 przez Pytajnick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
True0Man 21.03.2021 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 Dlaczego zaproponował rozwiązanie relacji ?. Miej trochę godności i napisz jak było naprawdę . A ma to to duże znaczenie w tym przypadku. Wybacz kolego, ale to jest już sprawa między mną a moim Wykonawcą. Na koniec dnia - jakie to ma znaczenie? Przecież nie on jest winny, że kompresor padł prawda? Nie przyjechał tu - nie uszkodził go specjalnie... ...więc dyskusje "czy go złoiliście na 20k" albo "sprzedaliście złom" czy "dlaczego zaproponował rozwiązanie relacji" są teraz nie na temat i nie na miejscu. Moje stanowisko odnośnie oceny urządzenia jest chyba dość klarowne. Trzymajmy się meritum. Dla ciekawych: Kompresor przyjeżdża tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
True0Man 21.03.2021 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 Nie łapię...pompa się zepsuła, bo się finanse na linii instalator-inwestor nie zgadzały czy z innego powodu ? I to jest dobre pytanie Ale tak na poważnie - pompa się po prostu zepsuła. Do końca nadal nie wiadomo dlaczego bo wg Producenta taka sytuacja zdarza się niezwykle rzadko (bo stosują markowe komponenty a nie jakiś badziew). Z trzech innych źródeł usłyszałem opinię, że to Mitsubishi to naprawdę sensowne rozwiązanie (efektywne i wytrzymałe). No pechowo trafiło na mnie. Ale jak widać świat się nie skończył Koniec blisko. Może inna "pietruszka" taka jak ja skorzysta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.