Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompy ciepła SmartHeat


jgrolik

Recommended Posts

A zawor rozprezny jaki tam siedzi elektroniczny czy termostat,jak termostat to moze jakis magik by ta pompe przerobil na jakiegos prostego on/off wywalajac polowe zbednych pierdół

 

Spokojnie.

Na razie wszystko wskazuje na uszkodzony falownik.

Podłączymy inny dla sprawdzenia.

Ostatecznością będzie wyrzucenie oprogramowania SmartHeat i wgramy OEM od Carel i będzie chodzić, ponieważ wszystkie komponenty poza falownikiem zdają się pracować poprawnie.

 

Trochę pod górkę robi SmartHeat

Nie udostępniają dokumentacji technicznej (serwisowej)

Nie udostępniają plików konfiguracyjnych do sterowników - instalator dostaje jedynie urządzenie którym kopiuje oprogramowanie z płyty na płytę

A najgorsze jest to, że załadowali do sterownika wyłącznie język polski (którego tłumaczenie jest dramatyczne)

Przez co nawet specjalista musi domyślać się co oznaczają poszczególne pozycje w menu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 774
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

To ja SMARTHEATOWI już podziękuję.

"Masz Pan sprzedawaj i instaluj - a jak się psuje to udawaj i uderzaj głośno kluczem...".

 

Jestem w kontakcie ze Smartheat'em od Grudnia.

Są bardzo mili - ale na część pytań świadomie nie odpowiadają. Nie są łaskawi dostarczyć sensownej dokumentacji. Nie wiedzą co to za pliki konfiguracyjne ja od nich chce. Nie wiedzą czemu w swoim sofcie nie mogę zmienić języka. Nie wiedzą czemu niektóre czujniki zostały wyłączone przez Instalatora. Wiecie, że niektóre pozycje menu są niedostępne nawet po podaniu kodu producenta? Wybrane indexy są wycięte - albo poprzesuwane w inne miejsca żeby ktoś kto miał do czynienia z CARELEM się za łatwo nie zorientował.

 

Wiedzą tylko, że w Polsce oficjalnego sprzedawcy nie mają - i oficjalnego serwisu też nie.

Czemu mnie to nie dziwi...

 

Patrząc na Google widzę, że przez ostatni rok mają pod górkę (wystarczy wpisać w maps ich adres i komentarze się same pojawiają).

 

Pójdziemy w kierunku OEM jeśli jest taka możliwość. Już przed wymianą płyty głównej przez Instalatora miałem OEM i działało lepiej niż to co się działo później kiedy wymienił "uszkodzoną płytę". Mam dosyć, że o wszystko trzeba się prosić - a odmową połowa speców markuje swój brak kompetencji.

 

DO INNYCH UŻYTKOWNIKÓW SMARTHEATA

Czy wy przeglądy robicie jak Wam się przypomni po roku - czy może pompa np. zaczyna zgłaszać błędy EEV lub CIŚNIENIA? Sprawdzajcie kalendarz - może zauważycie jakąś regularność...

Inaczej zmarnujecie wiele wieczorów i nerwów na coś co po prostu powinno działać bez bożej łaski bo wcale nie było za darmo. Serio nikomu tego nie życzę.

 

Światełko w tunelu... w najmniej spodziewanym momencie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się stało, że miałeś soft OEM?

Czy w OEM wszystkie parametry pompy musisz wprowadzać od zera?

A czemu miałby nie mieć softu OEM ?

Kupując Samsunga z PLAY czy innego operatora masz wgrany soft OEM tegoż operatora.

Akurat dobrze świadczy to o firmie bo podchodzi profi do tego co sprzedaje robiąc własny soft.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się stało, że miałeś soft OEM?

Czy w OEM wszystkie parametry pompy musisz wprowadzać od zera?

 

Poprosiłem znajomego chłodnika-programistę żeby mi zrobił backup mojego softu przed wymianą płyty głównej na tą śmieszna "myszkę". Kontakt z Instalatorem był już wtedy bardzo kiepski i nie wiedziałem czego mogę się spodziewać. Oprogramowanie udało się pobrać "na myszkę" - i choć nowego nie wgrywaliśmy to jednak coś się zmieniło bo logo SMARTHEAT zniknęło - pojawił się napis INDUSTRIAZIONE czy jakoś tak - i menu wyglądało nieco inaczej - parę opcji było w innym miejscu - jakby "wyżej" w menu. Dziś wydaje nam się, że ten SMARTHEAT to jakaś forma nakładki, którą mogliśmy niechcący wyłączyć przy jakimś rebootcie czy wylogowaniu. Ale nie kopaliśmy więcej w tym kierunku.

 

Nie ustawialiśmy niczego a pompa normalnie działała przez 2-3 dni.

Ciekawe spostrzeżenie - bo przez ten akurat czas mieliśmy z żoną wrażenie że ciepła woda w kranie pojawiaja się dużo szybciej niż wcześniej - ale tak to jest, że jak się odpoczywa od problemów to trawa bardziej zielona...

 

Potem przyjechał Serwisant - powiedział że ma "nową płytę" i "niepotrzebnie ktoś wgrał niefirmowe oprogramowanie" - wymienił płytę - przywrócił ustawienia fabryczne - pogmerał pogmerał - i jak poprosiłem o jakiś protokół prac serwisowych czy po prostu informację co ustawił.. to dosłownie uciekł. Serio dał dyla. Myślę, że ustawiał coś "z pamięci" bez wiedzy co która opcja może oznaczać. A pompa dzień później już zaczęła czynić cuda - czyli jej wymiana nic nie dała.

 

Wczoraj przywróciłem ustawienia fabryczne

SmartHeat podesłał w końcu listę ustawień dla instalatorów. Powiedział, że to nie jest normalna sytuacja kiedy D3 i D4 były wyłączone (włączone zwracają błąd) i nie wiedzą dlaczego Instalator tak zrobił. Zasugerowali od razu wyłączenie ALARMÓW S1/S2/S3/S4.

 

Niestety na razie nic to nie dało. Nie odpala się ani kompresor - ani grzałka elektryczna. Więc zrobiłem krok wstecz.

 

No ale jest światełko w tunelu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu miałby nie mieć softu OEM ?

Kupując Samsunga z PLAY czy innego operatora masz wgrany soft OEM tegoż operatora.

Akurat dobrze świadczy to o firmie bo podchodzi profi do tego co sprzedaje robiąc własny soft.

 

Jest dokładnie na odwrót.

Używając Twojej nomenklatury SAMSUNG musiałby napisać swojego ANDROIDA. A tak nie jest. Oprogramowanie od operatorów - czy nawet od producentów telefonów - to tylko mniej lub bardziej zmienione "nakładki". Ze SmartHeatem jest tak samo. Pod spodem siedzi normalny CAREL (bo niektóre indeksy MENU mają podwójne oznaczenia - jedno Smarta - drugie odnoszące się do CARELA). Dodają swoje logo - coś pokazują - coś wyłączają - i wio. Rozsyłają to na myszkach do swoich "super instalatorów"...

 

Sami potem nie wiedzą czemu coś się pokazuje - a czemu nie - czemu ich "release code" raz działa a raz nie - nie świadczy o nich dobrze. Mają tylko 1 informatyka odpowiedzialnego za soft w firmie - a technik nie kojarzy, że do aktualizacji może wysłać pliki - a nie całą "myszkę".

 

Na koniec słyszysz "dziwne bo u nas działa"...brzmi znajomo?

 

---EDIT---

"jeden obraz wart więcej niż 1000 słów".

Ekran główny wyglądał tak

IMG_20210117_200638.jpg

 

I prowadzi wprost tutaj:

https://idrosistemi.com/

 

co pokazuje, że droga SmartHeatów do naszych domów jest bardzo dziwna... mnie już nic nie zdziwi.

 

Tak sobie myślę, że gdybyśmy jednak wgrali "OEM CARELA" - to pewnie waliło by po oczach logo CARELa - a my tylko wyłączyliśmy nakładkę.

 

Ale to tylko moje zdanie - mogę się mylić.

Edytowane przez True0Man
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co Ty wyprawiasz to istna komedia robicie operację na otwartym sercu i radzicie się chirurga w stanach telefonicznie, którą żyłkę przeciąć.

 

Jakie inne wyjście proponujesz?

Nie życzę Ci żebyś się znalazł w moim położeniu kiedy Serwis Instalatora nie był w stanie najpierw zdiagnozować usterki - a następnie prawidłowo jej usunąć.

To jest jednak dobra przestroga, że cena urządzenia - to nie tylko sam hardware.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie inne wyjście proponujesz?

Nie życzę Ci żebyś się znalazł w moim położeniu kiedy Serwis Instalatora nie był w stanie najpierw zdiagnozować usterki - a następnie prawidłowo jej usunąć.

To jest jednak dobra przestroga, że cena urządzenia - to nie tylko sam hardware.

 

Dobre. Dlaczego serwis instalatora nie naprawił? SmartHeat ma się dobrze jak i serwis i nawet są wszystkie wersje oprogramowania i podpowiem, że na śląsku są 3 osoby, które to bez problemu ogarną. Wydałeś już więcej niż byłeś dłużny czy jeszcze jesteś na plusie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...na śląsku są 3 osoby, które to bez problemu ogarną...

I właśnie te 3 osoby są problemem którym użytkownicy powinni się zainteresować. Bo poza wiedzą i doświadczeniem - liczy się też czas reakcji i dostępność. Wiadomo - jak działa wszystko jest super. A jak nie... to co? "Wymieniamy płytę główną"? Nawet Producent złapał się za głowę jak to usłyszał. Hasło "każdy naprawi" jakoś średnio działa.

 

Cieszę się, że Smartheat ma się dobrze. W Niemczech.

---

W Polsce Smartheat nie ma już autoryzowanego przedstawiciela ani jeśli chodzi o serwis - ani jeśli chodzi o sprzedaż..

---

Ale czyjś model biznesowy nie jest obiektem mojego zainteresowania - nie o tym jest ten wątek.

 

PS

Grzałka elektryczna ożyła po ustawieniach fabrycznych. Trzeba było zejść z min.temp. zasilania. I działa jak ta lala. Resztę też zaraz rozgryziemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy poniedziałek - czyli koniec mojego konkursu

 

ODPOWIEDŹ:

Dostawa od momnetu nadania do momentu odbioru trwa 3 dni. DHL Express. Oczywiście samo nadanie trochę trwa - z cłem trzeba powalczyć - ale daje radę.

 

WYSTARTOWAŁO: 16.03

02:20 Czas lokalny | Przesyłka odebrana od nadawcy

HONG KONG - HONG KONG SAR, CHINA

 

NA CLE BYŁO: 18.03

ODBERAŁEM: 19:03

 

@rwojtek oraz @exetterenak proszę o kontakt przez wiadomość prywatną celem ustalenia sposobu dostawy browaru :)

 

WNIOSEK:

Dziś wiem już, że można było zamówić inny kompresor - kontroler dopuszcza innych producentów i inne modele. SAMSUNG - LG - MITSUBISHI - TOSHIBA... może tamte byłyby bardziej dostępne. W każdym razie prosić się nie trzeba.

 

Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie to niepojęte, że łatwiej zamówić coś na drugim końcu świata - niż u nas. A przy okazji widziałem sortownię w Pyrzowicach... to dopiero robi wrażenie.

Edytowane przez True0Man
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już do końca uda się Tobie przywrócić do życia pompę, to wypij "mego" browara z uśmiechem na ustach i pomyśl, że ktoś z drugiego końca Polski trzymał za Ciebie kciuki życząc Ci szybkiego załatwienia problemu :)

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

Serdeczne dzięki Kolego! :)

Wypiję zdrowie Was wszystkich, którzy tutaj poświęcacie swój czas na czytanie moich wypocin i podpowiadacie jak możecie.

 

Śląsk pozdrawia Białystok!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do posiadaczy Bravoura i008

Jak grzejecie CWU - czy ktoś mógłby mi podać wartości

 

  1. B3
  2. B9
  3. B11
  4. B12

 

Bardzo by to pomogło zamknąć temat. Rozwiązanie i opis case'a przygotuję na koniec wątku jak już wszystkie niewiadome się rozwieją.

 

--EDIT - 02.04.21--

Serio nie ma tu użytkowników?

Edytowane przez True0Man
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję założyć osobny wątek z odpowiednim tytułem - żeby google zaindeksowało....tutaj wystarczy link do niego :)

może ktos w przyszłości uniknie nieprzyjemności przez to...

I po raz kolejny mieć gownoburze tylko z tego tytułu, że klient,użytkownik forum jest niekumaty ?

Bo za takiego gościa ja go uważam.

Firma GHS jest sprawdzona niejednokrotnie w boju i nikt żadnego ale nie ma.

A tutaj widać, że sam inwestor zrobił sobie szkodę,własną głupotą .

 

A Ty adiqq,plodz tam piątego czy szóstego pokolei, warto z Twojego punktu widzenia :D

Edytowane przez Arturo1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B3 48.3

B9 87.0

B11 30.2

B12 7.0

 

Dziękuję - o to chodziło.

Dla mnie obecnie to wartości nieosiągalne - bo system siada przy B9=83st i przy niższym B11.

No ale szukamy przyczyny. Jak znajdę to na pewno się podzielę.

 

A tutaj widać, że sam inwestor zrobił sobie szkodę, własną głupotą .

Tak - tutaj możesz mieć rację - sam sobie jestem winien :)

Ale tak na serio - chyba lepiej wróć do komentowanie Pudelka czy Koronawirusa bo w tym wątku jak do tej pory nie wrzuciłeś chyba żadnej merytorycznej uwagi.

 

Mark Twain powiedział kiedyś

"Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości."

Edytowane przez True0Man
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...