Jelo87 15.01.2014 15:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Witam,Obecnie kończę remont mieszkania w budownictwie z lat 50 i jestem przed układaniem na posadzce litej deski dębowej o wymiarach 120/16/300-1200. Po zerwaniu starego parkietu okazało się, że wylewka która znajdowała się pod nim to coś w rodzaju betonu wymieszanego z wiórami. Według mojego parkieciarza powierzchnia ta nie nadawała się do położenia wybranej przeze mnie deski. W związku z tym moja ekipa remontowa zrobiła mi nową wylewkę. Wykonano ją w ten sposób, że nierówności w starej posadzce zostały wyrównane piaskiem kwarcowym i na to została ułożona folia budowlana, następnie zostało ułożone zbrojenie i następnie wylano posadzkę cementową Webber 1000 do której w celu jej wzmocnienia dodano włókno polipropylenowe. Wylewka w najcięższym miejscu ma około 1,5cm, a w najgrubszym nieco ponad 3,0cm (poniżej zdjęcia). Szczerze mówiąc wydaje mi się ona stabilna, jednak mój parkieciarz twierdzi, że może ona być zbyt słaba i że powinienem pod deskę zakupić jakieś dodatkowe drogie maty z włókna. Nie ukrywam, że wydaje mi się, iż próbuje on mnie nieco naciągnąć i moi budowlańcy twierdza, że te maty nie są wymagane. Niestety mój parkieciarz stwierdził, że w przypadku nie położenia wspomnianej maty, będę się musiał liczyć z tym, że nie udzieli on mi gwarancji na wykonaną przez siebie pracę. Bardzo proszę o porady, czy powinienem rozglądnąć się za nowym parkieciarzem czy może w tym co on mówi jest trochę prawdy. http://cdn.imghack.se/images/965c363151ce4254a4ed640fb8115070.jpg http://cdn.imghack.se/images/ee76e4cc66350acd4db3fc6ede8835e9.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 15.01.2014 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Parkieciarz ma racje ta wylewka to lipa. Karta techniczna dla weber.floor 1000 Grubość warstwy podkłady na izolacjach: 40-100 mm u Ciebie zrobili jak piszesz 15-30mm Im dłuższe deski tym muisz mieć mocniejszy podkład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monkey222 15.01.2014 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 (edytowane) Im dłuższe deski tym muisz mieć mocniejszy podkład.im szersze.ma wieksze znaczenie.. parkieciarz ma racje i jesli boisz sie ze chce cie nciagnac to sam zaopatrz sie w materialy. Przy takiej desce musisz miec solidne podloze Edytowane 15 Stycznia 2014 przez monkey222 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jelo87 15.01.2014 20:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Rozmawiałem jeszcze z drugim parkieciarzem i zaproponował mi położenie maty korkowej zamiast tych włókien w ramach oszczędności. Czy myślicie, ze to zda egzamin?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 15.01.2014 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Rozmawiałem jeszcze z drugim parkieciarzem i zaproponował mi położenie maty korkowej zamiast tych włókien w ramach oszczędności. Czy myślicie, ze to zda egzamin?? Proponowane maty mają na celu przejęcie sił ciśnienia jakie powstają w trakcie pęcznienia drewna (praca drewna), gdy nabiera wilgoci np. latem. Krótko mówiąc deski nie działają bezpośrednio na podkład cementowy lecz na matę. W twoim przypadku jednak miejsca 1,5cm grubości mogą się unieść wraz ze zmianami liniowymi (pęcznienie) drewna. Dlatego parkieciarz ma rację, że nie chce dać gwarancji. Mata korkowa 3mm może być również zastosowana. Wszystko jednak zależy od wielkości powierzchni do ułożenia. Ważne aby w tym przypadku nie przekraczały 4mb. Poza tym bezpieczna dla drewna wilgotność resztkowa Weber 1000 to 1,2%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 15.01.2014 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Na 1cm grubości parkietu szerokość nie powinna przekraczać 4cm. To takie parkieciarskie prawo. Nie ma wylewki która zatrzyma pracę drewna.Ta moda na szerokie dechy to efekt naszych czasów. Szybka kasa a później wylewka winna. Drewno pracuje tylko w szerokości czyli tafla desek, parkiet w cegłę są zamknięte tylko w dwóch ścianach.Szybko i łatwo to się układa nawet pracownik z ulicznej lapanki da radę i kasa leci a pinpong z reklamacjami można ciągnąć w nieskończoność.Smutne ale rzetelność przegrywa z pazernością.Tylko finalnie to najbardziej przegrany jest klient. Po euforii, ze znalazł 5 zł za m2 taniej przychodzi zimny prysznic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 16.01.2014 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Na 1cm grubości parkietu szerokość nie powinna przekraczać 4cm. To takie parkieciarskie prawo. Nie ma wylewki która zatrzyma pracę drewna.Ta moda na szerokie dechy to efekt naszych czasów. Szybka kasa a później wylewka winna. Drewno pracuje tylko w szerokości czyli tafla desek, parkiet w cegłę są zamknięte tylko w dwóch ścianach.Szybko i łatwo to się układa nawet pracownik z ulicznej lapanki da radę i kasa leci a pinpong z reklamacjami można ciągnąć w nieskończoność.Smutne ale rzetelność przegrywa z pazernością.Tylko finalnie to najbardziej przegrany jest klient. Po euforii, ze znalazł 5 zł za m2 taniej przychodzi zimny prysznic Nic dodać i nic ująć! Cała prawda, znana niektórym tutaj na forum! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
master mike 06.02.2014 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Witam wszystkich . To mój pierwszy post na tym forum. Żeby nie zakładać nowego wątku podepnę się pod ten bo temat podobny. Otórz mam w mieszkaniu nierówną podłogę ( jastrych ) nierówność ta ukazała się po zburzeniu ściany . Pomiędzu pokojami różnica była dosyć spora i zostało to uzupelnione masą samopoziomującą weber 4150 o parametrach ≥ 25 N/mm2 (C25) ściskanie oraz ≥ 5 N/mm2 (F5) zginanie . Budowlańcy mówili że da rade połorzyć na tym deski ( ma to być dąb w mixie długości do 1040mm szerokośc 90mm grubośc 23mm) ale parkieciarz jest innego zdania i ja się z nim zgadzam że po tym co poczytałem to może być ryzykowne. Została sprawdzona twardość i wilgotność i wszystkoi jest OK pytanie tylko o elastyczność . Czy ktoś ma doświadczenie z deskami podłogowymi kładzonymi na podłorzu o takich parametrach ? ? Dodam że w pozostałej części mieszkania jest betonowa wylewka i tam wszystko jest OK. Myślałem o tym aby w części z masą poziomującą użyć kleju elastycznego a w częsci "betonowej" poliuretanowego. Czy to może być jakieś wyjście z tej sytuacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 06.02.2014 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Witam wszystkich . To mój pierwszy post na tym forum. Żeby nie zakładać nowego wątku podepnę się pod ten bo temat podobny. Otórz mam w mieszkaniu nierówną podłogę ( jastrych ) nierówność ta ukazała się po zburzeniu ściany . Pomiędzu pokojami różnica była dosyć spora i zostało to uzupelnione masą samopoziomującą weber 4150 o parametrach ≥ 25 N/mm2 (C25) ściskanie oraz ≥ 5 N/mm2 (F5) zginanie . Budowlańcy mówili że da rade połorzyć na tym deski ( ma to być dąb w mixie długości do 1040mm szerokośc 90mm grubośc 23mm) ale parkieciarz jest innego zdania i ja się z nim zgadzam że po tym co poczytałem to może być ryzykowne. Została sprawdzona twardość i wilgotność i wszystkoi jest OK pytanie tylko o elastyczność . Czy ktoś ma doświadczenie z deskami podłogowymi kładzonymi na podłorzu o takich parametrach ? ? Dodam że w pozostałej części mieszkania jest betonowa wylewka i tam wszystko jest OK. Myślałem o tym aby w części z masą poziomującą użyć kleju elastycznego a w częsci "betonowej" poliuretanowego. Czy to może być jakieś wyjście z tej sytuacji ? Dobrze "kombinujesz", elastyczna spoina mniej obciąża podkład, ale równocześnie pozwala na bardziej swobodną pracę drewna, co przekłada się na szczeliny i wypaczenia. Coś za coś. Umiejętność doboru kleju w zakresie jego elastyczności do właściwości podkładu i rodzaju desek zawiera się w sztuce rzemiosła parkieciarskiego. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 06.02.2014 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Witam wszystkich . To mój pierwszy post na tym forum. Żeby nie zakładać nowego wątku podepnę się pod ten bo temat podobny. Otórz mam w mieszkaniu nierówną podłogę ( jastrych ) nierówność ta ukazała się po zburzeniu ściany . Pomiędzu pokojami różnica była dosyć spora i zostało to uzupelnione masą samopoziomującą weber 4150 o parametrach ≥ 25 N/mm2 (C25) ściskanie oraz ≥ 5 N/mm2 (F5) zginanie . Budowlańcy mówili że da rade połorzyć na tym deski ( ma to być dąb w mixie długości do 1040mm szerokośc 90mm grubośc 23mm) ale parkieciarz jest innego zdania i ja się z nim zgadzam że po tym co poczytałem to może być ryzykowne. Została sprawdzona twardość i wilgotność i wszystkoi jest OK pytanie tylko o elastyczność . Czy ktoś ma doświadczenie z deskami podłogowymi kładzonymi na podłorzu o takich parametrach ? ? Dodam że w pozostałej części mieszkania jest betonowa wylewka i tam wszystko jest OK. Myślałem o tym aby w części z masą poziomującą użyć kleju elastycznego a w częsci "betonowej" poliuretanowego. Czy to może być jakieś wyjście z tej sytuacji ? sama masa nic nie znaczy! Przed wylaniem masy wyrównującej o parametrach wytrzymałości na ściskanie 25N/mm2 i na zginanie F-5N/mm2 było by bardzo dobrym rozwiązaniem, gdyby podłoże na które wylewali masę miało wytrzymałość na zrywanie 1,0-1,2N/mm2, takiej wytrzymałości podło0ża wymaga Weber dla swojej masy!!! Tego nie badali. Może sprawdzili w sposób praktyczny, młotkiem? Wprawdzie wytrzymałość na zginanie jest pochodną od wytrzymałości na ściskanie. To tutaj problem lezy raczej w podłożu na który wylaną masę. Parkieciarz ma rację, że ma wątpliwości. Może się tak zdarzyć, że mocna wylewka wraz z deskami, odejdzie od słabego podłoża na który została wylana. Nie podałeś jaką grubość ma wylewka? Jakie jest podłoże pod wylewką. Zanim zaczniesz wydawać pieniądze na maty i kleje 1k. elastyczne, wykonaj badanie w kilku punktach wylewki na zrywanie. Nalezy takie badanie wykonać przy pomocy Pull-Off'a. Otrzymane wyniki powiedzą, czy to się w ogóle nadaje pod deski. Jeżeli teraz nie zachowasz ostrożności , później możesz płacić kupę kasy, lub ci, którzy zagwarantowali, że można kłaść deski! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 08.11.2016 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Witam.Podciągnę temat odnośnie wylewki pod parkiet. Po rozmowie z 2 miejscowymi posadzkarzami na temat wylewki proponują skład BETONU na 1 miksokret (200 litrów):- 2 worki cementu np LAFARGE lub WARTA typu 2 czyli z popiołem klasy 42,5,- 5-6 wiader kruszywa 2-8mm (około 100kg)- reszta do pełna - czyli około 25kg żwiru 0-4mm płukanego- plastyfikator pozzolith BASF na bazie soli - lignosulfonianów (zaproponowałem w zamian superplastyfikator III generacji MAPEI dynamon S28 lub SR1 na bazie akrylanów - lepsza zdolność redukcji wody zarobowej o połowę w stosunku do pozzolitha).- zbrojenie rozproszone 12mm 500g/1m3 (polimerowe) Po przeliczeniu na 1m3 wychodzi 250kg cementu II 42,5, 500kg kruszywa 2-8mm, i reszta czyli kruszywo 0-4mm (nie jest to piach 0-2mm).Ogólnie tzw punkt piaskowy będzie niski. Posadzkarz odradza cement 42,5 R jedynke, bo za szybko wiąże ( w kartach technicznych tak jest niestety - sprawdziłem: dla 42,5R jedynki średnio 150-180min, dla 42,5 B-V czyli dwójki np expert lafarge 180-240min).Kruszywa 2-8mm chcą dawać max 6 wiader na mixa bo nie zatrą jak będzie więcej. Czy posadzka na takich parametrach będzie miała zakładaną wytrzymałość C20/25 (tzw półsucha czy też wilgotna jak typowo z maszyny) i 3MPa na rozciąganie?Grubość ustaliliśmy (u jednego posadzkarza) około 8cm (styropian 28cm grubości) dla podłogówki i na poddaszu 5cm bez podłogówki na styropianie 3cm.Proszę o odp Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 08.11.2016 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Każdy majster ma swoją technikę wykonania, nie zawsze zbieżną z teorią. Ja najczęściej układam posadzki drewniane na wylewkach TEKI. Wylewki posiadają wysokie parametry wytrzymałościowe a jak on to robi, to jego sprawa - ja w to nie wnikam bo on się zna na tym najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.