Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wyciszenie napędu podajnika ślimakowego kotła (RBR)


mark3k

Recommended Posts

Przedstawiam sposób na bardzo dobre wyciszenie podajnika ślimakowego, a konkretnie wytłumienie wibracji silnika.

Opis dotyczy wyciszenia głośnego żeliwnego podajnika stosowanego w kotłach RBR Ekouniwersal typu mała Ekoenergia.

Wykaz materiałów:

1. Wibroizolator z gwintem M5 ........................... 4 szt.

2. Sprzęgło kłowe o wymiarach l=35, fi=30 ........ 1 szt.

3. Blacha stalowa #4 x 100 x 110 ...................... 1 szt.

4. Blacha stalowa #4 x 90 x 130 ........................ 1 szt.

5. Śruba M8 x 35 OC ........................................ 4 szt.

6. Nakrętka M8 OC ............................................ 4 szt.

 

Na zamieszczonych fotkach jest wszystko widoczne i chyba nie trzeba nic opisywać

 

DSC_0032.jpgDSC_0035.jpgDSC_0036.jpgDSC_0037.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

  • 2 months później...

W taki sposób nie masz regulacji współosiowości na wale slnika.

Jedynie możesz wysokość regulować podkładkami pod wibro-zolatorami lub dobrać taką grubość blachy, aby zachować współosiowość.

Każde rozwiązanie jest dobre. Ja na pionowej blasze mam otwory fasolkowe i przez to precyzyjną regulację osiowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam-aaa co tam robi silnik 180w czyżbyś miał reduktor 2,2 obr-za dużo roboty i paści

poszukajcie na ester kol Verb on zapewne odpisze jak poradził sobie z głośnym silniko-reduktorem

słuchałem nie raz przy kawce u kol Verb- cisza

ja mam inny patencik-pod obudowę aluminiową podkładam pokazny kawał kloca dębowego za miast podpory pod korpus podajnika;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam-aaa co tam robi silnik 180w czyżbyś miał reduktor 2,2 obr-za dużo roboty i paści

poszukajcie na ester kol Verb on zapewne odpisze jak poradził sobie z głośnym silniko-reduktorem

słuchałem nie raz przy kawce u kol Verb- cisza

ja mam inny patencik-pod obudowę aluminiową podkładam pokazny kawał kloca dębowego za miast podpory pod korpus podajnika;)

 

Chyba we wszystkich RBR-ach są silniki jednofazowe ze zwiększonym momentem obrotowym (startowym) o mocy 180W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja to pisałem to myśleliście że bajki piszę żeby kocioł wybielić :)

Producenci korzystają z tych samych motoreduktorów choć z innymi palnikami i problem jest ten sam.

Wystarczy wpisać w google, "głosna praca podajnika" zobaczyć czy to problem tylko w tym kotle czy jednak nie.

Miałem chyba ze 3 przypadki gdzie silniki miały wibracje, zostały wymienione.

Powiem ze czasem po prostu sama akustyka domu jest taka a nie inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głównym problemem jest nie wyważony wirnik silnika- propunuje odkręcić sam silnik od reduktora podł zasilanie i położyć go np stoliku turystycznym ja tak sprawdzałem jak bym go nie przytrzymał to by z wibracji spad jest to silnik 180 w zamierzam go wyważyć metodą prób i błędów na stole ślusarskim

nóż z 16 letniej kosiarki husqwarna z napędem i plastykową obudową po ostrzeniu też tak robię i jest git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach eksperymentu na Nordzie podłożyłem w dwóch miejscach pomiędzy elementy przekładni małe oringi różnica jest dosyć pokaźna co prawda w Ewmarze też to robiłem ale jednak było trochę głośniej. Nord ma plastikowe przekładnie, silnik z motoreduktorem jest połączony właśnie taką plastikową co zapewne tłumi w jakimś stopniu wibrację. W Ewmarze jest to połączone na sztywno dlatego pomimo oringów drgania przenoszą się po wale silnika. Szału nie ma ale jest lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło ma elastyczną wkładkę i tłumi drgania oraz trochę eliminuje brak współosiowości.

 

Pomiędzy dolną blachę (pionową) a przekładnię dałbym gumowe oringi zyskasz dodatkowy element izolujący silnik od reszty. Pomimo zainstalowania silnika na wibroizolatorach myślę, że dodatkowe odizolowanie od drgań nie zaszkodzi. Koszt praktycznie żaden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...