mark3k 17.01.2014 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Przedstawiam sposób na bardzo dobre wyciszenie podajnika ślimakowego, a konkretnie wytłumienie wibracji silnika. Opis dotyczy wyciszenia głośnego żeliwnego podajnika stosowanego w kotłach RBR Ekouniwersal typu mała Ekoenergia. Wykaz materiałów: 1. Wibroizolator z gwintem M5 ........................... 4 szt. 2. Sprzęgło kłowe o wymiarach l=35, fi=30 ........ 1 szt. 3. Blacha stalowa #4 x 100 x 110 ...................... 1 szt. 4. Blacha stalowa #4 x 90 x 130 ........................ 1 szt. 5. Śruba M8 x 35 OC ........................................ 4 szt. 6. Nakrętka M8 OC ............................................ 4 szt. Na zamieszczonych fotkach jest wszystko widoczne i chyba nie trzeba nic opisywać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czechu77 17.01.2014 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Dobra robota. Sam miałem zamiar połączyć silnik z reduktorem przez sprzęgło kłowe, tylko obawiam się, że jeśli te elementy nie będą idealnie osiowo to łożyska będą po du...ie dostawały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mark3k 17.01.2014 21:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Sprzęgło ma elastyczną wkładkę i tłumi drgania oraz trochę eliminuje brak współosiowości. Można zastosować sprzęgło mieszkowe. Oczywiście trzeba te elementy dokładnie spasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpepe 10.04.2014 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) Czy blachy są zespolone ze sobą? jaką funkcję odgrywa dolna pionowa blacha czy nie lepiej byłoby przykręcić jedną blachę poziomo do otworów które na zdjęciu zaznaczyłem strzałką? Edytowane 11 Kwietnia 2014 przez mpepe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mark3k 10.04.2014 18:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 W taki sposób nie masz regulacji współosiowości na wale slnika.Jedynie możesz wysokość regulować podkładkami pod wibro-zolatorami lub dobrać taką grubość blachy, aby zachować współosiowość. Każde rozwiązanie jest dobre. Ja na pionowej blasze mam otwory fasolkowe i przez to precyzyjną regulację osiowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 10.04.2014 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Fajajny poradnik, szkoda że cen nie napisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mark3k 10.04.2014 19:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Cena mało istotna, cisza w domu warta każdej wydanej złotówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpepe 11.04.2014 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Czyli obydwie blachy zespoliłeś ze sobą (spawałeś) ? nie widzę spawów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpepe 11.04.2014 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 (edytowane) Fajajny poradnik, szkoda że cen nie napisałeś Przy wywalonych ponad 8 "tysiach" za kocioł kilkadziesiąt zł nie gra roli. Edytowane 11 Kwietnia 2014 przez mpepe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mark3k 11.04.2014 17:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Czyli obydwie blachy zespoliłeś ze sobą (spawałeś) ? nie widzę spawów Blachy zespawane i spawy wyszlifowane + lakier i dlatego nie widać spawów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpepe 12.04.2014 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Blachy zespawane i spawy wyszlifowane + lakier i dlatego nie widać spawów. No to było tak od razu, spryciarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
berdnard 12.04.2014 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Witam-aaa co tam robi silnik 180w czyżbyś miał reduktor 2,2 obr-za dużo roboty i paściposzukajcie na ester kol Verb on zapewne odpisze jak poradził sobie z głośnym silniko-reduktoremsłuchałem nie raz przy kawce u kol Verb- ciszaja mam inny patencik-pod obudowę aluminiową podkładam pokazny kawał kloca dębowego za miast podpory pod korpus podajnika;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BeataSlawek 12.04.2014 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Pisałem już w temacie RBR można zamiat blach po prostu dać wsporniki kątowe powiedzmy 2.5-3 cm szerokie. Ale szczerze to nie wpadłbym na taki sposób zamontowania silnika, chciałem go wieszać na tych śrubach przy kołnierzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mark3k 13.04.2014 04:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 Witam-aaa co tam robi silnik 180w czyżbyś miał reduktor 2,2 obr-za dużo roboty i paści poszukajcie na ester kol Verb on zapewne odpisze jak poradził sobie z głośnym silniko-reduktorem słuchałem nie raz przy kawce u kol Verb- cisza ja mam inny patencik-pod obudowę aluminiową podkładam pokazny kawał kloca dębowego za miast podpory pod korpus podajnika;) Chyba we wszystkich RBR-ach są silniki jednofazowe ze zwiększonym momentem obrotowym (startowym) o mocy 180W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpepe 13.04.2014 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 Od wczoraj jestem na Nordzie wszelkie informacje o cichych podajnikach tej firmy dementuje. Jest buczenie trochę inny rodzaj ale buczy i na jednej i na drugiej przekładni. Problemem jest silnik, lub jego brak właściwej izolacji antywibracyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 13.04.2014 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 Jak ja to pisałem to myśleliście że bajki piszę żeby kocioł wybielić Producenci korzystają z tych samych motoreduktorów choć z innymi palnikami i problem jest ten sam. Wystarczy wpisać w google, "głosna praca podajnika" zobaczyć czy to problem tylko w tym kotle czy jednak nie. Miałem chyba ze 3 przypadki gdzie silniki miały wibracje, zostały wymienione. Powiem ze czasem po prostu sama akustyka domu jest taka a nie inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
berdnard 13.04.2014 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 głównym problemem jest nie wyważony wirnik silnika- propunuje odkręcić sam silnik od reduktora podł zasilanie i położyć go np stoliku turystycznym ja tak sprawdzałem jak bym go nie przytrzymał to by z wibracji spad jest to silnik 180 w zamierzam go wyważyć metodą prób i błędów na stole ślusarskimnóż z 16 letniej kosiarki husqwarna z napędem i plastykową obudową po ostrzeniu też tak robię i jest git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpepe 14.04.2014 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 W ramach eksperymentu na Nordzie podłożyłem w dwóch miejscach pomiędzy elementy przekładni małe oringi różnica jest dosyć pokaźna co prawda w Ewmarze też to robiłem ale jednak było trochę głośniej. Nord ma plastikowe przekładnie, silnik z motoreduktorem jest połączony właśnie taką plastikową co zapewne tłumi w jakimś stopniu wibrację. W Ewmarze jest to połączone na sztywno dlatego pomimo oringów drgania przenoszą się po wale silnika. Szału nie ma ale jest lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpepe 14.04.2014 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Sprzęgło ma elastyczną wkładkę i tłumi drgania oraz trochę eliminuje brak współosiowości. Pomiędzy dolną blachę (pionową) a przekładnię dałbym gumowe oringi zyskasz dodatkowy element izolujący silnik od reszty. Pomimo zainstalowania silnika na wibroizolatorach myślę, że dodatkowe odizolowanie od drgań nie zaszkodzi. Koszt praktycznie żaden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mwil 16.04.2014 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Mam jeszcze jedno pytanie: jaka jest średnica piast (trzpieni) w silniku i przekładni. Pytam bo znalazłem sprzęgła kłowe o wymiarach l=30 fi=35 ale jaka średnica piasty (przykładowy link poniżej - może być) http://allegro.pl/sprzeglo-klowe-cnc-bezluzowe-d30-l35-12-12-75-mm-i4121771730.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.