Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Przedstawiam sposób na bardzo dobre wyciszenie podajnika ślimakowego, a konkretnie wytłumienie wibracji silnika.

Opis dotyczy wyciszenia głośnego żeliwnego podajnika stosowanego w kotłach RBR Ekouniwersal typu mała Ekoenergia.

Wykaz materiałów:

1. Wibroizolator z gwintem M5 ........................... 4 szt.

2. Sprzęgło kłowe o wymiarach l=35, fi=30 ........ 1 szt.

3. Blacha stalowa #4 x 100 x 110 ...................... 1 szt.

4. Blacha stalowa #4 x 90 x 130 ........................ 1 szt.

5. Śruba M8 x 35 OC ........................................ 4 szt.

6. Nakrętka M8 OC ............................................ 4 szt.

 

Na zamieszczonych fotkach jest wszystko widoczne i chyba nie trzeba nic opisywać

 

DSC_0032.jpgDSC_0035.jpgDSC_0036.jpgDSC_0037.jpg

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/186585-wyciszenie-nap%C4%99du-podajnika-%C5%9Blimakowego-kot%C5%82a-rbr/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dobra robota. Sam miałem zamiar połączyć silnik z reduktorem przez sprzęgło kłowe, tylko obawiam się, że jeśli te elementy nie będą idealnie osiowo to łożyska będą po du...ie dostawały.

Sprzęgło ma elastyczną wkładkę i tłumi drgania oraz trochę eliminuje brak współosiowości.

Można zastosować sprzęgło mieszkowe.

Oczywiście trzeba te elementy dokładnie spasować.:)

  • 2 months później...

Czy blachy są zespolone ze sobą? jaką funkcję odgrywa dolna pionowa blacha czy nie lepiej byłoby przykręcić jedną blachę poziomo do otworów które na zdjęciu zaznaczyłem strzałką?

DSC_0037.jpg

Edytowane przez mpepe

W taki sposób nie masz regulacji współosiowości na wale slnika.

Jedynie możesz wysokość regulować podkładkami pod wibro-zolatorami lub dobrać taką grubość blachy, aby zachować współosiowość.

Każde rozwiązanie jest dobre. Ja na pionowej blasze mam otwory fasolkowe i przez to precyzyjną regulację osiowości.

Witam-aaa co tam robi silnik 180w czyżbyś miał reduktor 2,2 obr-za dużo roboty i paści

poszukajcie na ester kol Verb on zapewne odpisze jak poradził sobie z głośnym silniko-reduktorem

słuchałem nie raz przy kawce u kol Verb- cisza

ja mam inny patencik-pod obudowę aluminiową podkładam pokazny kawał kloca dębowego za miast podpory pod korpus podajnika;)

Pisałem już w temacie RBR można zamiat blach po prostu dać wsporniki kątowe powiedzmy 2.5-3 cm szerokie. Ale szczerze to nie wpadłbym na taki sposób zamontowania silnika, chciałem go wieszać na tych śrubach przy kołnierzu.
Witam-aaa co tam robi silnik 180w czyżbyś miał reduktor 2,2 obr-za dużo roboty i paści

poszukajcie na ester kol Verb on zapewne odpisze jak poradził sobie z głośnym silniko-reduktorem

słuchałem nie raz przy kawce u kol Verb- cisza

ja mam inny patencik-pod obudowę aluminiową podkładam pokazny kawał kloca dębowego za miast podpory pod korpus podajnika;)

 

Chyba we wszystkich RBR-ach są silniki jednofazowe ze zwiększonym momentem obrotowym (startowym) o mocy 180W.

Od wczoraj jestem na Nordzie wszelkie informacje o cichych podajnikach tej firmy dementuje. Jest buczenie trochę inny rodzaj ale buczy i na jednej i na drugiej przekładni. Problemem jest silnik, lub jego brak właściwej izolacji antywibracyjnej.

Jak ja to pisałem to myśleliście że bajki piszę żeby kocioł wybielić :)

Producenci korzystają z tych samych motoreduktorów choć z innymi palnikami i problem jest ten sam.

Wystarczy wpisać w google, "głosna praca podajnika" zobaczyć czy to problem tylko w tym kotle czy jednak nie.

Miałem chyba ze 3 przypadki gdzie silniki miały wibracje, zostały wymienione.

Powiem ze czasem po prostu sama akustyka domu jest taka a nie inna.

głównym problemem jest nie wyważony wirnik silnika- propunuje odkręcić sam silnik od reduktora podł zasilanie i położyć go np stoliku turystycznym ja tak sprawdzałem jak bym go nie przytrzymał to by z wibracji spad jest to silnik 180 w zamierzam go wyważyć metodą prób i błędów na stole ślusarskim

nóż z 16 letniej kosiarki husqwarna z napędem i plastykową obudową po ostrzeniu też tak robię i jest git

W ramach eksperymentu na Nordzie podłożyłem w dwóch miejscach pomiędzy elementy przekładni małe oringi różnica jest dosyć pokaźna co prawda w Ewmarze też to robiłem ale jednak było trochę głośniej. Nord ma plastikowe przekładnie, silnik z motoreduktorem jest połączony właśnie taką plastikową co zapewne tłumi w jakimś stopniu wibrację. W Ewmarze jest to połączone na sztywno dlatego pomimo oringów drgania przenoszą się po wale silnika. Szału nie ma ale jest lepiej.
Sprzęgło ma elastyczną wkładkę i tłumi drgania oraz trochę eliminuje brak współosiowości.

 

Pomiędzy dolną blachę (pionową) a przekładnię dałbym gumowe oringi zyskasz dodatkowy element izolujący silnik od reszty. Pomimo zainstalowania silnika na wibroizolatorach myślę, że dodatkowe odizolowanie od drgań nie zaszkodzi. Koszt praktycznie żaden.

Mam jeszcze jedno pytanie: jaka jest średnica piast (trzpieni) w silniku i przekładni.

Pytam bo znalazłem sprzęgła kłowe o wymiarach l=30 fi=35 ale jaka średnica piasty (przykładowy link poniżej - może być)

 

http://allegro.pl/sprzeglo-klowe-cnc-bezluzowe-d30-l35-12-12-75-mm-i4121771730.html

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...