Mikolaj5 17.01.2014 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Zastanawiam się nad projektem układu okien narożnych. Przyjmijmy że dom ma być zbliżony do pasywnego - wysokie parametry przy rozsądnych kosztach. 1) Połączenie dwóch okien bezpośrednio ze sobą? Czuje że nie będzie to dobre rozwiązanie. Ale danych nie mam. 2) Pomiędzy oknami mamy murowany słupek. Ale przy takiej odległości jak na zdjęciu nr 2 to chyba mamy słupek z żelbetu. Spotkałem się z opinią, iż nie jest to dobre rozwiązanie dla domów pasywnych - ale danych nie mam. 3) Jeśli dwa powyższe rozwiązania nie są optymalne, czy nie powinno się ustalić odległość pomiędzy oknami tak, aby tam po prostu wymurować ścianę z BK lub Silki? Jeśli tak, jaka to może być minimalna odległość? 4) Inne? Jak to najlepiej rozwiązać? Pomijamy kwestie estetyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domi.pudlo 17.01.2014 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Wszystko zależy od Systemodawcy profili / jak wyglada slup narożny, jakie ma wzmocnienie. P.S. Ciekawi mnie jak szeroko otwierają się okna z zdjecia nr1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 17.01.2014 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Fota numer 2 to tzw. fixy - nieotwierane. Powinien być nawiewnik zamontowany w jednym oknie. Fota numer 1 skrzydła R czyli rozwierne - bezsensowne rozwiązanie . Moim zdaniem do tego typu przeszkleń najlepsze są okna w stylu angielskim czyli skrzydła w górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 18.01.2014 00:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Jeśli na parterze, to chyba najlepiej, żeby to były fiksy (nieotwierane). Wtedy - tak uważam - dobrze by było je zrobić bez słupka, bo słupek to dodatkowy mostek cieplny, nawet jeśli okna zamontowane w warstwie izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lolek30 18.01.2014 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Fota numer 2 to tzw. fixy - nieotwierane. Powinien być nawiewnik zamontowany w jednym oknie. .. nawet przy wentylacji mechanicznej w budynku ?? coś to za szybko te wnioski wyciągasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 18.01.2014 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Fota numer 2 to tzw. fixy - nieotwierane. Powinien być nawiewnik zamontowany w jednym oknie. Fota numer 1 skrzydła R czyli rozwierne - bezsensowne rozwiązanie . Moim zdaniem do tego typu przeszkleń najlepsze są okna w stylu angielskim czyli skrzydła w górę po co nawiewnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 18.01.2014 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Systemowe łączniki kątowe, to profile z innej epoki. Okna połączyć nimi można, ale izolacyjność cieplna i uzyskanie odpowiedniej szczelności szczególnie na górze i na dole, to sprawa bardzo trudna i nie rozwiązana "systemowo" nawet przy montażu w obrysie ścian konstrukcyjnych. Połączenia kątowe okien w ociepleniu to już całkiem odrębny temat wymagający według mnie całkowicie indywidualnych rozwiązań projektowych. W każdym razie nie jest to niemożliwe:-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 18.01.2014 13:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 W moim przypadku będą to fixy, montaż w ociepleniu (lub na styku muru i ocieplenia). Do tego wentylacja mechaniczna. Pytanie jest o koncepcję układu takich okien - jaka najlepsza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 18.01.2014 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 .. nawet przy wentylacji mechanicznej w budynku ?? coś to za szybko te wnioski wyciągasz a skąd wiesz, że jest wentylacja mechaniczna ? Jest napisane " dom ma być zbliżony do pasywnego " a to oznacza skróty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 18.01.2014 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 W moim przypadku będą to fixy, montaż w ociepleniu (lub na styku muru i ocieplenia). Do tego wentylacja mechaniczna. Pytanie jest o koncepcję układu takich okien - jaka najlepsza? Jeśli montaż w obrysie ścian konstrukcyjnych, to radzę wykonać filar z tego samego materiału, z którego wykonana jest ściana konstrukcyjna. Jeśli montaż w ociepleniu, to już tylko rozwiązania indywidualne połączeń kątowych. Może w oparciu o... purenit? A może z wykorzystaniem części MOWO? Tanio nie będzie, to raczej pewne:-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 18.01.2014 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 a skąd wiesz, że jest wentylacja mechaniczna ? Jest napisane " dom ma być zbliżony do pasywnego " a to oznacza skróty . Pewnie dlatego, że nawet dom tylko "zbliżony do pasywnego" trudno wybudować bez zapewnienia odpowiedniej szczelności i odzysku ciepła z wentylacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domowy cieć 18.01.2014 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Gdzieś w sieci był przebieg izoterm w takim połączeniu na łączniku i nie rozumiem skąd tu opinie o tym że jest to złe rozwiązanie? Wszystko było ok a nawet lepiej jak ok a szczelność chyba gwarantuje prawidłowy montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 18.01.2014 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Gdzieś w sieci był przebieg izoterm w takim połączeniu na łączniku i nie rozumiem skąd tu opinie o tym że jest to złe rozwiązanie? Wszystko było ok a nawet lepiej jak ok a szczelność chyba gwarantuje prawidłowy montaż. Cieciu, przenikalność cieplną słupka kątowego można porównywać mniej więcej do przenikalności cieplnej trzy komorowej ramy ościeżnicy. Szał, to nie jest. A co do szczelności, to masz rację pod warunkiem, że potrafisz wykonać prawidłowy montaż w obrębie łącznika kątowego, a nie jest to zadanie proste choćby ze względu na konstrukcję słupków kątowych i powszechny brak elementów zaślepiających słup od góry i od dołu, to po pierwsze. Po drugie samo "zamknięcie" słupa wcale jeszcze nie ułatwia prawidłowego wykonania montażu warstwowego. Wierz mi montaż okien z łącznikami kątowymi to jedna wielka improwizacja równie nieznana jak Wielka Improwizacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 18.01.2014 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Andrzeju, to, że 99% ekip nie wie co należy zrobić montując zestaw na stałym taczniku kątowym nie oznacza, że jest to rozwiązanie złe i zimniejsze od zaproponowanych słupów czy innych rozważań. Dobrze dobrany słupek to ewentualnie liniowe 5mm szerokości o temperaturze zbliżonej do temperatury ościeżnicy tuż przy murze - realnie wartość pomijalna. Przyjrzyj się dokładnie temu co załączyłem. Dodam tylko, że są systemowe elementy zaślepiające łącznik ale nie ma konieczności ich stosowani, gdyż przy montazu robi się coś zupełnie innego i o wiele cieplejszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 18.01.2014 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Jarku, szanuję markę Schueco, ale te katalogi, profile i rysunki powstawały w czasach, kiedy o budynkach pasywnych nawet w Niemczech za wiele nie mówiono. One są z innej bajki. A pomijając teorię, tak to wygląda w praktyce: Kilka zdjęć z obiektu, w którym inwestor ominął od zewnątrz stalowy słup konstrukcyjny przy użyciu poszerzeń i słupa narożnego 90*. Pierwsze zdjęcie obrazuje sytuację montażową. Reszta efekt zastosowania otwartych poszerzeń i słupów oraz nieprzemyślanego, ale powszechnego sposobu postępowania z uszczelnieniem. Tak to wyglądało po pierwszej zinie Co by było po dziesiątej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 18.01.2014 22:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 A propos rozwiązań - szczelność to nie jedyny z parametrów który chciałbym osiągnąć. Wysoka szczelność za rozsądną cenę! Dlatego chcę manewrować projektem (globalnym) a nie tylko konkretnymi rozwiązaniami technicznymi. Tak na moją logikę to najbardziej pasuje mi rozwiązanie o którym napisał T12345T, to jest filar z tego samego materiału, z którego wykonana jest ściana konstrukcyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 19.01.2014 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 (edytowane) No właśnie bo póki co wszyscy mówią o oknach natomiast nikt nie wspomniał o samej konstrukcji budynku bo jeżeli zastosuje się opcję bez słupa to cały strop nad nim musi być betonowy i porządnie zbrojony. A co za tym idzie mostek cieplny będzie większy od słupa .Natomiast przy opcji z słupem betonowym można użyć nadproży systemowych a słup ocieplić PIR/PUR tak będzie u mnie. Ja to zapędów pasywnych nie mam ale chcę mieć porządnie energooszczędny. Jedyny z 5 słupów który się ostał, reszta została skutecznie wyeliminowana. Edytowane 19 Stycznia 2014 przez stam222 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domowy cieć 19.01.2014 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Faktycznie istnienie słupa w narożu powoduje mniejsze obciążenia stropu ale nie przesadzajmy z tym ogromnym zazbrojeniem lub niewyobrażalnym mostkiem. Wystarczy odpowiednia wysokość nadproża oraz przeciągniecie go poza otwór. Najczęściej realizuje się to w konstrukcji wieńca stropu który i tak musi być betonowy i tak. Dla mnie estetyczniej wygląda połączenie dwu okien na łączniku niż na słupie a jakby komuś się chciało wyliczyć porównania strat między dwoma rozwiązaniami okazało by się, że jest to wartość nie istotna.Kolego T12345T, patrze na te zdjęcia i przeraża mnie coś innego, nie samo rozwiązanie montażowe tylko totalny brak myślenia ekipy, która ten montaż wykonała. I znów dobre rozwiązania systemowe, mimo, że sprzed wielu lat jak napisałeś, przegrywają z umiejętnościami i wyobraźnią wykonawców montażu. A patrząc na izotermy Jareko to widzę, że wszystkie punkty tego połączenia mają temperaturę wyższą od punktu rosy w warunkach normalnego użytkowania chałupy a to chyba powinno być najważniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 19.01.2014 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Więc właśnie o tym piszę, że nie dość, ze wieniec betonowy to i całe nadproże betonowe a to z pewnością większy mostek niż sam słupek. U siebie dodatkowo wstawiłem 6cm BK dookoła wieńca. Słupki wzmacniające poddasze (nie wiem jak to się fachowo nazywa) od zewnątrz wypełnione 4cm dalmatyńczykiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domowy cieć 19.01.2014 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Jejku, nie rozumiemy się. Pozostawisz ten beton bez ocieplenia? O jakich mostkach piszesz? A jak już się obawiasz to cofnij nadproże o kilka centymetrów i daj dodatkową warstwę styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.