jarson78 18.01.2014 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Witam.Potrzebuję pomocy w wyborze pieca gazowego, bojlera dwuwężownicowego, hydroforu, pompy głębinowej, kominka z płaszczem wodnym, sterownika do pieca i kominka, przydomowej oczyszczalni i ewentualnie kolektorów słonecznych, ale to na razie odległa rzecz.Dom o powierzchni 157mkw. Na parterze w salonie, kuchni, przedpokoju, łazience, wiatrołapie, garderobie jest ogrzewanie podłogowe. Oprócz tego będzie mały grzejnik w kuchni (tak żeby było na czym ścierki suszyć), oczywiście drabinka w łazience i grzejnik w małym pokoju.Na poddaszu ogrzewanie podłogowe tylko w łazience plus drabinka i w trzech pokojach grzejniki oraz na korytarzu.Projekt domu to KANON III S-GL 496 z kilkoma zmianami. Ocieplenie domu to 10cm styropianu grafitowego. Na razie będzie dwóch mieszkańców ale na pewno ta liczba się zmieni do czterech.Nie znam się na tym i nie chciałbym się też sugerować tym co proponuje mi mój majster.Piec gazowy na pewno nie za drogi ale też oszczędny.Pompa do studni o głębokości 30m.Jeśli chodzi o oczyszczalnie to zastanawiam się nad EKODRENem. Proszę o pomoc znawców i specjalistów aby doradzili bo naprawdę nie wiem co kupić i ile to tak naprawdę będzie mnie kosztowało.Z góry bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaiba83 18.01.2014 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Piec niezadrogi wyklucza piec oszczędny. Jak ma być tani to atmosferyczny jak oszczędny to kondensacyjny. Na twoim miejscu celowałbym w piec nie większy niż 14kW. Co do reszty może jakiś szkic jak chcesz to ze sobą połączyć. Być może okaże się że za dużo kombinujesz i układ stanie się przeinwestowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania