Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ogrzewanie gazowe


badyliszek

Recommended Posts

Witam serdecznie

Mam takie pytanko,posiadam centralne ogrzewanie w 87 metrowym mieszkaniu,sam palę w piecu drewnem oraz węglem ale zastanawiam się nad zmianą ogrzewania na gazowe,ale za bardzo się na tym nie znam i dlatego bardzo bym Was prosił o poradę jaki kupić najlepiej piec oraz czy te kaloryfery ( nowe 2 letnie ) które teraz mam będą dobre do ogrzewania gazowego

Wiem,że ogrzewanie gazowe jest droższe od ogrzewania drewnem oraz węglem ale często mnie w domu nie ma a żona nie będzie z piwnicy na 2 piętro nosić drewna oraz węgla

Mam 87 metrów mieszkanie,3 pokoje,kuchnia,łazienka i przed pokój, za bardzo nie znam się na ogrzewaniu i chciałbym abyście mi doradzili jaki najlepiej kupić piec i co mam zrobić aby mój ( i tak mały ) budżet za bardzo na tym nie ucierpiał

Proszę również o informacje jak wyglądają opłaty miesięczne czy w samym sezonie grzewczym,ile będzie mnie kosztowały opłaty za takie ogrzewanie

Aha dodam,że w mieszkaniu mieszkają 4 osoby

 

 

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedz i serdecznie pozdrawiam ( jeżeli zły dział to przepraszam )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 87 metrów powinien wystarczyć kocioł 10-15kW (chyba, że masz dziury zamiast okien ;) ), najlepiej kondensacyjny. Kaloryfery nie mają znaczenia, choć im większe tym lepiej (niższa temperatura w instalacji = lepsza kondensacja = większe oszczędności).

Kocioł to koszt w granicach 3500-4000zł (przykładowo Immergas Victrix X12 2I, Junker ZSB 14-3C) + przeróbki w kotłowni + komin (licz koło 150zł za metr).

Jaką utrzymujesz temperaturę w instalacji? (w okresach jesień / zima / wiosna, najlepiej z podziałem na zasilanie z kotła i powrót).

Będziesz robił też CWU z kotła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teres ja mam okna wymienione na plastiki,i zewnętrzne ściany już ociepliłem

My wszystko mamy zrobione do tego aby mozna by było podłączyć piec gazowy

My mamy teraz piec do CO w domu w którym palimy drewnem i węglem i piec który będę chciał założyć to będzie znajdował się w domu nie w piwnicy

Temperaturę jaką teraz mam na piecu w okresie zimowym to około 40/50 Stopni

My teraz mamy piec 0,8 KW ( fakt 1,0 KW byłby u nas najlepszy )

Jak utrzymuję na piecu po te 45 stopni to w domu mam 22 stopnie

 

Ja oglądałem piece w przedziale 1500 - 2 tyś zł. i czy w takiej granicy cenowej kupię w miarę dobry i oszczędny piec ? Jeżeli tak to najlepiej jaki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oglądałem piece w przedziale 1500 - 2 tyś zł. i czy w takiej granicy cenowej kupię w miarę dobry i oszczędny piec ? Jeżeli tak to najlepiej jaki ?

Kotły standardowe będą miały maksymalną sprawność w granicach 90-95%, kondensat będzie miał sprawność maksymalną ~105-108%. Dodatkowo im będziesz mniej grzał tym sprawność tradycyjnego kotła spadnie, a kondensatu będzie wzrastać do wartości maksymalnych (a tylko przez niewielką część sezonu grzewczego potrzebna jest wysoka moc kotła, przez większość - średnia i niska). Przy temperaturach powrotu z instalacji <56'C cały czas będziesz miał sprawność >100%.

Jeśli przyjmiesz, że kondensat jest ~20% oszczędniejszy, to przy rachunku 2000zł na rok, zaoszczędzisz 400zł rocznie (różnica zwraca się w 4-5 lat) - jak dla mnie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To najlepiej kupić piec kondensacyjny kupić,a można zrobić tak aby mieć np. piec który teraz mam na drewno i węgiel i dodatkowo ten piec kondensacyjny ?

Jak będę w domu to bym palił drewnem a jak mnie nie będzie to włączę ogrzewanie gazowe. Czy coś takiego zda egzamin ?

 

A mam jeszcze jedno pytanko ile mniej więcej kosztuje założenie takiego ogrzewania gazowego ? ( podłączenie itd )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doloze swoja opinie na ten temat. Wiekszosc z nas tego nie wie ale przy grzniu kaloryferami teperatura wody musi miec 60-80 stopni. W tym wazne jest podkreslic ze piec kondenacyjny z reguly ma 104-107% sprawnosci energetycznej tylko malo kto wie ze on ta sprawnosc osiaga przy grzaniu wody na temperature okolo 40-45C. Kiedy piec kondensacyjny grzeje do wyzszej tempertury wowczas jego sprawnosc tez spada. Nie spada co prawda az tak jak jest to w kotlach z otwarta komora spalania ale roznica jest nie wielka

 

i teraz ekonomia. Za piec kondensacyjny trzeba doplacic okolo 2-3 tys wiecej od tradycyjnego kotla z otwarta komora spalania. Roznica w cenie bedzie amortyzowac sie na takim mieszkaniu przez jakies kilkanascie lat jesli kiedykolwiek sie zamortyzuje.

 

Nie jestem tu przeciwniekiem koltow kondensacyjnychbo sam mam kociol kondensacyjny Termet EcoCondens 20 ale w calym domu mam podlogowke i piec grzeje wode w obiegu tylko do 40C. W tym przypadku mam rzeczuwiscie te 106% sprawnosci.

 

ja na twoim miejscu kupilbym nasz polski wyrob, nieduzy kociol marki termet z otwarta komora spalania. na kotle zaoszczedzisz te 2-3 tys a piec i tak duzo ci nie wezmie do grzania takiego mieszkania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doloze swoja opinie na ten temat. Wiekszosc z nas tego nie wie ale przy grzniu kaloryferami teperatura wody musi miec 60-80 stopni.

Skąd taka teoria? U moich rodziców w domu na kaloryferach jest 45-50C przez większość sezonu. To jaką temperaturą możesz się ogrzać wynika z mocy kaloryferów (albo masz małe i musisz mieć 70C w instalacji, albo duże i wystarcza 50C, albo podłogówkę i wtedy wystarcza 35C).

Kolega badyliszek jak sam wyżej napisał

Temperaturę jaką teraz mam na piecu w okresie zimowym to około 40/50 Stopni. Jak utrzymuję na piecu po te 45 stopni to w domu mam 22 stopnie

 

i teraz ekonomia. Za piec kondensacyjny trzeba doplacic okolo 2-3 tys wiecej od tradycyjnego kotla z otwarta komora spalania. Roznica w cenie bedzie amortyzowac sie na takim mieszkaniu przez jakies kilkanascie lat jesli kiedykolwiek sie zamortyzuje

Kondensacyjny kupi za ~3.600zł, przy sprawności 100% (i więcej) vs 80% moim zdaniem jednak zamortyzuje się szybciej, choć zależy to od zużycia gazu.

 

Nie jestem tu przeciwniekiem koltow kondensacyjnychbo sam mam kociol kondensacyjny Termet EcoCondens 20 ale w calym domu mam podlogowke i piec grzeje wode w obiegu tylko do 40C. W tym przypadku mam rzeczuwiscie te 106% sprawnosci.

 

ja na twoim miejscu kupilbym nasz polski wyrob, nieduzy kociol marki termet z otwarta komora spalania. na kotle zaoszczedzisz te 2-3 tys a piec i tak duzo ci nie wezmie do grzania takiego mieszkania

Kupiłeś kocioł, który jest w stanie zejść z minimalną mocą (bez taktowania) do ~6kW a maksymalną ma 20kW- jak dla mnie taki kocioł jest badziewny. Większość dobrze ocieplonych domów tych 6kW będzie potrzebować przy sporych mrozach. A maksymalnej mocy 20kW w naszych warunkach nigdy - często wystarczają kotły po 12-14kW mocy maksymalnej (startujące od 2-3kW).

 

Masz dobrze ocieplony, niezbyt duży dom, czemu zdecydowałeś się na ten kocioł? Robiłeś obliczenia zapotrzebowania na ciepło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd taka teoria? U moich rodziców w domu na kaloryferach jest 45-50C przez większość sezonu. To jaką temperaturą możesz się ogrzać wynika z mocy kaloryferów (albo masz małe i musisz mieć 70C w instalacji, albo duże i wystarcza 50C, albo podłogówkę i wtedy wystarcza 35C).

Kolega badyliszek jak sam wyżej napisał

 

 

 

Kondensacyjny kupi za ~3.600zł, przy sprawności 100% (i więcej) vs 80% moim zdaniem jednak zamortyzuje się szybciej, choć zależy to od zużycia gazu.

 

 

Kupiłeś kocioł, który jest w stanie zejść z minimalną mocą (bez taktowania) do ~6kW a maksymalną ma 20kW- jak dla mnie taki kocioł jest badziewny. Większość dobrze ocieplonych domów tych 6kW będzie potrzebować przy sporych mrozach. A maksymalnej mocy 20kW w naszych warunkach nigdy - często wystarczają kotły po 12-14kW mocy maksymalnej (startujące od 2-3kW).

 

Masz dobrze ocieplony, niezbyt duży dom, czemu zdecydowałeś się na ten kocioł? Robiłeś obliczenia zapotrzebowania na ciepło?

 

Zdecydowanie sie z toba nie zgodze Teres, sprawnosc grzejnkow przy temp 45-50C jest bardzo niska. Odnosnie kotla to mylisz sie tu. EcoCondens 20 to najmiejszy kociol kondensacyjny z serii Termetu i jest on wlasnie do malych domkow. na 130m pow to nie jest wcale za duzy kociol wiec nie wiem na jakiej podstawie wysuwasz takie wnioski.

przy mocy 2-3kw kociol by musial prawie non stop dzialac i nagrzewal by dom zbyt dlugo. Sorry ale mysle ze jestes tu w bledzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... na 130m pow to nie jest wcale za duzy kociol wiec nie wiem na jakiej podstawie wysuwasz takie wnioski.

przy mocy 2-3kw kociol by musial prawie non stop dzialac i nagrzewal by dom zbyt dlugo. Sorry ale mysle ze jestes tu w bledzie

 

Nie rozgrzewałby domu zbyt długo, bo przy rozgrzewaniu wszedł by na moc maksymalną. Potem by zszedł na dół.

Ogrzewam aktualnie 150m2 i kocioł cały czas chodzi na mocy minimalnej (2kW) nieprzerwanie (24godz na dobę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doloze swoja opinie na ten temat. Wiekszosc z nas tego nie wie ale przy grzniu kaloryferami teperatura wody musi miec 60-80 stopni. W tym wazne jest podkreslic ze piec kondenacyjny z reguly ma 104-107% sprawnosci energetycznej tylko malo kto wie ze on ta sprawnosc osiaga przy grzaniu wody na temperature okolo 40-45C. Kiedy piec kondensacyjny grzeje do wyzszej tempertury wowczas jego sprawnosc tez spada. Nie spada co prawda az tak jak jest to w kotlach z otwarta komora spalania ale roznica jest nie wielka

Małe sprostowanie. Dla kotła kondensacyjnego najistotniejsza jest temperatura powrotu. Stąd instalacje niskotemperaturowe, aby zapewnić na powrocie jak najniższą temperaturę.

 

To najlepiej kupić piec kondensacyjny kupić,a można zrobić tak aby mieć np. piec który teraz mam na drewno i węgiel i dodatkowo ten piec kondensacyjny ?

Jak będę w domu to bym palił drewnem a jak mnie nie będzie to włączę ogrzewanie gazowe. Czy coś takiego zda egzamin ?

Utrzymywanie dwóch systemów może okazać się nieopłacalne. Po doprowadzeniu gazu, będziesz ponosił opłaty stałe, nawet gdy nie będziesz z niego korzystał. Sprawdź wysokość opłat u swojego dostawcy.

Jeżeli obecnie w piwnicy masz starego "śmieciucha" a drewno kupujesz na rynku, a nie palisz odpadami, to różnica w koszcie w porównaniu z gazem nie powinna być znaczna z uwagi na niską sprawność obecnie użytkowanego kotła.

Badyliszek.

Koszty.

Piszesz - "mieszkanie" - to masz na myśli budynek wielorodzinny?

Gdzie jest rura z gazem do której planujesz się podłączyć?

Edytowane przez Greengaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie sie z toba nie zgodze Teres, sprawnosc grzejnkow przy temp 45-50C jest bardzo niska.

Nie sprawność, tylko moc - dlatego napisałem "albo masz małe i musisz mieć 70C w instalacji, albo duże i wystarcza 50C" - duże kaloryfery mają wystarczającą moc przy 50°C.

 

Odnosnie kotla to mylisz sie tu. EcoCondens 20 to najmiejszy kociol kondensacyjny z serii Termetu i jest on wlasnie do malych domkow. na 130m pow to nie jest wcale za duzy kociol wiec nie wiem na jakiej podstawie wysuwasz takie wnioski.

To, że Termet tak zaleca (150W/m2 :lol2:), to nic nie znaczy, poczytaj jakie się teraz montuje kotły w domach. Możesz powiedzieć jakie masz teraz dobowe zużycie gazu?

 

przy mocy 2-3kw kociol by musial prawie non stop dzialac i nagrzewal by dom zbyt dlugo.

Wystartuje na pełnej mocy, a później zejdzie do niskiej i będzie cały czas pracował - tak jak ma być.

 

1. czy kocioł kondensuje czy nie (czyli czy sprawność wchodzi powyżej 100%) nie zależy od temperatury zasilania tylko powrotu i to ona jest ważna.

Oczywiście masz rację, zbyt często to upraszczam :bash:

 

oczywiscie ze to temperatura powrotu jest wazna

Dla zachodzenia kondensacji jest najważniejsza, na zasilaniu możesz mieć i 90°C, a jak na powrocie będziesz mieć 30°C to kondensować będzie aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie. Dla kotła kondensacyjnego najistotniejsza jest temperatura powrotu. Stąd instalacje niskotemperaturowe, aby zapewnić na powrocie jak najniższą temperaturę.

 

 

Kolejne sprostowanie, niskie temp powrotu wynikają z niskich temp zasilania, a te z kolei od wymogów grzejników podłogowych zaleznych z kolei od niskich strat ciepła w pomieszczeniach. To nie kotły kondensacyjne wymusiły powstanie ogrzewania niskotemperaturowego, ale własnie takie ogrzewanie umozliwiło skuteczne wykorzystanie tych kotłow, czyli kotły kondensacyjne otrzymały tą niską temp powrotu tak jakby przy okazji. Po prostu nieco inny schemat przyczynowo skutkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...