badyliszek 22.01.2014 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 Witam serdecznie Mam takie pytanko,posiadam centralne ogrzewanie w 87 metrowym mieszkaniu,sam palę w piecu drewnem oraz węglem ale zastanawiam się nad zmianą ogrzewania na gazowe,ale za bardzo się na tym nie znam i dlatego bardzo bym Was prosił o poradę jaki kupić najlepiej piec oraz czy te kaloryfery ( nowe 2 letnie ) które teraz mam będą dobre do ogrzewania gazowego Wiem,że ogrzewanie gazowe jest droższe od ogrzewania drewnem oraz węglem ale często mnie w domu nie ma a żona nie będzie z piwnicy na 2 piętro nosić drewna oraz węgla Mam 87 metrów mieszkanie,3 pokoje,kuchnia,łazienka i przed pokój, za bardzo nie znam się na ogrzewaniu i chciałbym abyście mi doradzili jaki najlepiej kupić piec i co mam zrobić aby mój ( i tak mały ) budżet za bardzo na tym nie ucierpiał Proszę również o informacje jak wyglądają opłaty miesięczne czy w samym sezonie grzewczym,ile będzie mnie kosztowały opłaty za takie ogrzewanie Aha dodam,że w mieszkaniu mieszkają 4 osoby Z góry bardzo dziękuję za odpowiedz i serdecznie pozdrawiam ( jeżeli zły dział to przepraszam ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 22.01.2014 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 Na 87 metrów powinien wystarczyć kocioł 10-15kW (chyba, że masz dziury zamiast okien ), najlepiej kondensacyjny. Kaloryfery nie mają znaczenia, choć im większe tym lepiej (niższa temperatura w instalacji = lepsza kondensacja = większe oszczędności). Kocioł to koszt w granicach 3500-4000zł (przykładowo Immergas Victrix X12 2I, Junker ZSB 14-3C) + przeróbki w kotłowni + komin (licz koło 150zł za metr). Jaką utrzymujesz temperaturę w instalacji? (w okresach jesień / zima / wiosna, najlepiej z podziałem na zasilanie z kotła i powrót). Będziesz robił też CWU z kotła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania