selius 24.01.2014 23:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Witam Mam problem ze swoim domem szkieletowym, a mianowicie problem lezy w ociepleniu poddasza uzytkowego w lato goraco nie do wytrzymania, w zime bardzo szybka spada temp np dzisiaj mamy -15 za oknem, ogrzewam dom do godziny 24 w pokoju 20 C, a rano jak wstaje ok godziny 9 jest tylko 15 C. Wiem ze domy szkieletowe szybko sie nagrzewaja i szybko wychladzaja ale tu jest przesada.Na dole jest zawsze cieplej o 3-4 C i tam problemu nie ma, zima, lato jest ok. np rano gdy tem na poddaszu 15 C na dole 19 - 20 C, a powinno byc na odwrot.Jak firma mi budowala dom to dala ocieplenie tylko miedzy krokwie (w tedy myslalem ze tak ma byc) ale dzisiaj wiem ze jest to duzy blad.W dachu mam 22 cm welny, tzn w stropodachu i na skosach, ale w tym roku dolozylem 15 cm welny tylko stropodachu na stryszku bo mialem taka mozliwosc. Zima przyszla i nie dalo to za duzego efektu. Przymierzam sie do odkrecenia plyt k/g na skosach i zrobienie rusztu w poprzek welny i dolozenie kolejnej warstwy 5-10 cm. I moje pytanie jak to najlepiej zrobic?Czy da to zadowalajacy efekt?Czy da sie odkrecic plyty k/g bez uszkodzenia ich? Czy moze polozyc ruszt prosto na plyty?Czy moge dolozyc druga warstwe welny na paroizolacje? Kupilem specjanie pirometr do przebadania mojego domu i na dole wydaje sie byc wszystko ok, najgorzej ucieka przy oknach tem spada tam do ok 15 Cnatomiast na poddaszu temp w niektorych miejscach spada do 10 C Poradzcie jak sie za to zabrac.Z gory dzieki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selius 25.01.2014 07:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Domku nie kupilem od dewelopera, lecz sam zdecydowalem sie na budowe w takiej technologi i budowala go dla mnie wynajeta firma. Mam zdjecia z budowy z ulozenia welny i tam nie ma zadnych brakow izolacji itd, tylko po prostu welna zostala ulozona wylacznie miedzy krokwie.W jednym najwiekszym pokoju gdzie jest lukarna i balkon to jest w nim najzimniej.W drugim gdzie rowniez jest lukarna jest juz jak w pozostalych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6296961 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
if22 25.01.2014 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Podepnę się pod wątek:Czy muszę rociągać sznuerk pomiędzy pełnym deskowaniem a wełną aby zachować szelinę wentylacyjną?Krokwie 20cm, wełna mineralna 15cm (Knauf) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6297124 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.01.2014 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 To nie jest problem techniczny. Tylko filozoficzny. To zrobił się problem techniczny do naprawy. Domku nie kupilem od dewelopera, lecz sam zdecydowalem sie na budowe w takiej technologi i budowala go dla mnie wynajeta firma. firma dziady i spóła Mam zdjecia z budowy z ulozenia welny i tam nie ma zadnych brakow izolacji itd, tylko po prostu welna zostala ulozona wylacznie miedzy krokwie. to masz odpowiedź plus balkon itp z powietrza się grzanie w domu nie bierze tylko z takich srogich błędów ! Izolację trzeba uzupełnić 10cm EPS'a od środka tynk i siatka i farba ... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6298425 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selius 25.01.2014 23:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Styropian na dach w domu szkieletowym? Czy w takim przypadku nie musialbym odkrecac plyt i robic stelaza, tylko po prostu do plyt dokrecic styropian? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6298479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 26.01.2014 00:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Tak aby jak najmniej rozbierać.Warunek, trzeba jakoś przejść i oddzielić ściany działowe od stropu. Żeby izolacja była ciągła.EPS od środka będzie poprawny ponieważ ma wyższy opór dyfuzyjny.Kleisz całą powierzchnią płyty, potem klej i siatka, możesz zrobić dylatację co 2-3 m co by nie popękał ten tynk, ale samego tynku, styropian się podda.Lepiej iż zrobisz kreskę teraz przez Ciebie ustaloną i pod kontrolą niż samo sobie zrobi na tynku gdzie będzie pasować.Maskowanie jakąś listwą, fugą no różne rzeczy.Farba na szorowanko odporna/ plus trzymanie 40% wilgotności przy 20 st .. max 50... wiadome że może podskoczyć.Kołkować nie trzeba, zrobić można w każdej chwili.Rozbieranie, teraz płyt GK możliwe/ bardziej pracochłonne i dołożenie jeszcze warstwy wełny od bidy te skromne 5cm w poprzek krokwi.Tylko paroizolacja od nowa itp .Możesz dać wełnę fasadową ... ale nie będziesz miał dodatkowego gratisu w postaci większego oporu dyfuzyjnego co daje EPS.Przez wełnę para wodna idzie niczym ... przez gęś i zawędruje tam gdzie byś nie chciał .... lepiej EPS.Wsio na płytę GK ... Możesz zabudować też sucho stelaż i na to płyta znowu GK ... no przeróżne kombinację ... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6298504 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selius 26.01.2014 11:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 A powiedz mi jeszcze napisales styropian/siatka, tynk - rozumiem ze siatke taka jak sie daje na zewnatrz? a jesli chodzi o tynk to klej na siatce, czy jakis gips?Styropian do plyt gk kleic na zwykly klej do styropianu? Moze banalne pytania, ale chce zrobic to teraz dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6298888 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam Nowacki 27.01.2014 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 A nie lepiej dodmuchać granulat celulozy?Obejdzie się przynajmniej bez zdejmowania płyt g-k i totalnej demolki na poddaszu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6301005 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selius 27.01.2014 14:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 A mozesz napisac jak sie to robi? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6301158 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam Nowacki 28.01.2014 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Wykonawca robi Ci małe otwory otwornicą w płycie g-k, przez które wprowadza obrotową dyszę. Maszyna wężem podaje granulat (z dużą ilością powietrza), który powinien szczelnie wypełnić braki w izolacji. Dobry wykonawca będzie pewnie robił więcej otworów żeby mieć pewność że materiał wszędzie doszedł. Trudność polega na tym że pracuje się trochę "w ciemno" więc lepiej zawsze zrobić ich więcej niż mniej;) Po robocie gipsuje się otwory i Tobie zostaje odmalowanie. Zaleta tej metody jest taka że masz możliwie małą demolkę w domu - nie musisz zdejmować płyt g-k i teoretycznie wyeliminowane większość mostków termicznych. Tutaj masz filmik jak ogólnie działa taka metoda (wdmuchiwanie za płyty g-k zaczyna się od ok. 1:43 min więc możesz sobie przewinąć) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6302911 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joint32 28.01.2014 16:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Ale gdzie ma wdmuchnąć tą celulozę jak nie ma już miejsca, między krokwiami wełna,paroizolacja i GK. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6303528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam Nowacki 29.01.2014 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Oczywiście trochę uogólniam bo przecież tylko selius wie co i jak ma zrobione ale:- wełna jest (a właściwie powinna być) tylko między krokwiami - zazwyczaj płyty g-k montuje się na stelażu przykręcanym do krokwi, który daje nam te dodatkowe 5 cm przestrzeni- z precyzją ułożenia wełny też bywa różnie, wystarczy że się obsunęła między krokwiami i już w tym miejscu jest wielka dziura do zadmuchania.Dobra termowizja powie co i jak.A metodę poleciłem bo w zasadzie nie ma innej tak mało inwazyjnej - zakładam że dodmuchanie materiału przez otwory w g-k, ich zagipsowanie i odmalowanie będzie jednak dużo tańsze niż zrywanie płyt, dokupienie wełny i ponowny montaż i malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6304722 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joint32 29.01.2014 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Opcja z przyklejeniem styropianu jest chyba lepsza i tańsza. Mam w związku z tym pytanie, czy pod styropianem nie będzie grzyba? Kiedyś jak wynajmowałem dom to ktoś przykleił styropian w kuchni od środka, dom nie ocieplony to jak zajrzałem pod spód to masakra na ścianie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6304842 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 29.01.2014 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Opcja z przyklejeniem styropianu jest chyba lepsza i tańsza. Mam w związku z tym pytanie, czy pod styropianem nie będzie grzyba? Kiedyś jak wynajmowałem dom to ktoś przykleił styropian w kuchni od środka, dom nie ocieplony to jak zajrzałem pod spód to masakra na ścianie. Styropian trzeba kleić "na pełno" , nie na placki. Nie grubiej niż 5 cm . Na tynku zrobić barierę dla dyfuzji , np. pomalować kilka razy gruntem aby woda nie wsiąkała. Ja mam tak zrobione , w łazience też, z płytkami . Nic niepokojącego się nie dzieje. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6305068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joint32 29.01.2014 15:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Znaczy, że styro max 5cm? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6305101 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selius 29.01.2014 18:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Witam Zrobilem badanie termowizyjne i wszystko sie wyjasnilo a mianowicie mialem bardzo duze mostki na sciance kolankowej w kazdym pokoju. Skosy i stropodach ok. Polceam kazdemu zabawe taka kamerka. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6305352 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selius 31.01.2014 08:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 (edytowane) Mam jeszcze pytanie, Zostalo mi troche welny 5cm, wiec przykrecilem ja na skos bezposrednio na plyte gk bez stelazu w jednym pokoju na probe i zostawilem miedzy jedna plyta przerwe na ok 2 cm zeby bylo widac plyte gk. Po nocy jak wstalem zmierzylem temperature pirometrem na plycie gk w tej przerwie w welnie to miala -1 C przy -10 na dworzu, czy to normalne? Pozdrawiam Co lepsze temperatura pod welna na plycie gk wynosi ok -6 -0 C cos chyba jest nie tak? Edytowane 31 Stycznia 2014 przez selius Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6307978 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selius 31.01.2014 20:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Rozwiazalem problem z plyta gk, a mianowicie problemem byl w ............ przeciagu zimnego wiatru miedzy plyta, ale na cale szczescie zlokalizowalem którędy wpada wiatr i usunąłem przyczyne. Moge wkleic zdjecia balkonu, ale on rowniez jest drewniany, wiec straty na pewno mniejsze niz w murowanym. Dzis robie test bez dodatkowej welny, ale z usunieciem wiatru miedzy plyta gk, jutro napisze o efektach Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6309197 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulzibi 12.02.2014 03:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 A moze ktos mi podpowie ile moze kosztowac uszczelnienie -ocieolenie poddasza 15 cm izolacja plus 5 cm w poprzek ze stelarzem , montarz plyt, szpachlowanie i malowanie gdyz moj wykonawca nie wie a ja tez jestem nieobeznany z cenami. Dzieki sympatyczne. PS> Selius -obserwowalem i gratulacje -dobra robota. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6328199 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selius 12.02.2014 07:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Ja w koncu zdecydowalem sie na wdmuchanie granulatu styropianowego miedzy plyte gk i powiem szczerze ze jest lepiej niz myslalem. Zdecydowalem sie na granulat styropianu poniewaz, granulat ma wieksza dyfuzyjnosc niz welna lub celuloza i przez to nie powinno byc wilgoci miedzy plyta gk a ociepleniem. Rozmawialem z kilkoma wykonawcami takich docieplen i kazdy z nim mi tak poradzil. Teraz roznice miedzy poddaszem a dolem mam max 1 C i nie spada ponizej 20 C. Zauwazylem rowniez ze dol mi sie wolniej wychladza i przez to spadlo sporo spalanie w kotle. Polecam kazdemu taki zabieg docieplenia bo to naprawde dziala Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/186823-poprawienie-ocieplenia-poddasza/#findComment-6328244 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.