Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Doprowadzenie powietrza do kominka - kto mo?e pomóc?


Wiola

Recommended Posts

Witam wszystkich

 

I bardzo liczę na pomoc. Czy na etapie fundamentów i wylewania chudziaka powinniśmy przewidzieć i wykonać doprowadzenie powietrza z zewnątrz do kominka. A jeżeli nie to kiedy należy to przewidzieć i czy wogóle jest potrzebne.

Jestem laikiem w tym zakresie, więc bardzo liczę na pomoc.

 

Pozdrawiam

Wiola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam,

mam kominek 2 lata (mam tzn. uzywam)

nie doporwadzam powietrza z zewnatrz pod wylewka.

powietrze jest zasysane pod wkladem zeliwnym, tzn. wklad stoi na stelazu z cegiel (o ile dobrze pamietam to 5 cegiel w gore) co oznacza tyle ze pod kominkiem jest po prostu pusto (chodzi o te wneke, w ktorej zazwyczaj jest skladowane drewno). Wlasnie ta wneka pod kominkiem jest zasysane zimnie powietrze. Powietrze oplywa wklad, ogrzewa sie i wylatuje sobie cieple gora... (pamietaj aby zostawic wolna przestrzen kilku cm pomiedzy plecami wkladu a sciana oraz bokami obudowy, o ile sam ja bedziesz wykonywal) - ogolnie wklad stoi sobie w wolnym powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiola najlepiej to zrobić na etapie fundamentów.Wyprowadż rurę 160 lub 110 w zależności od mocy kominka.Jeżeli byś robiła po chudziaku to najlepiej płaskim kanałem i wtedy razem z ociepleniem.Radzę doprowadzić powietrze do kominka.Pozdrawiam Wiech.

 

Dzięki wielkie za zainteresowanie.

Czy powinno się to zrobić jakąś specjalną rurą? I w którym miejscu powinna się kończyć? Dokładnie pod kominkiem?

 

Wiola

[list=]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam kominek 2 lata (mam tzn. uzywam)

nie doporwadzam powietrza z zewnatrz pod wylewka.