kaszpir007 19.02.2014 06:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Jak ci piec pół chaty rozwali to będziesz już wiedział po co ten zawór. Można chyba zamienić go na zawór bezpieczeństwa na piecu ale jedno z tych dwóch musi być A możesz mi powiedzieć dlaczego ? Zabezpieczeniem przecież jest zbiornik wyrównawczy i jak jest za duże ciśnienie to pójdzie w zbiornik ... Poza tym przecież jak jest np. podłogówka to nie instaluje się zaworu zwrotnego kulkowego bo i tak by nie zadziałał ... To co wszyscy co mają tylko podłógówkę siedzą na bombie ? Dodatkowo obecne instalacje nie są przygotowane do pracy grawitacyjnej (nie stosuje się tak grubych rur) więc i tak nie ma szansy aby działało to grawitacyjnie do końca ... W przypadku modernizacji jaką ma wykonać hydraulik dodtkowy bypass jest sporym utrudnieniem i jeśli nie jest on wymagany to bym wolał go wywalić ... Pamiętam jak hydraulik robił to mówił że nie ma potrzeby instalować zaworu różnicowego kulkowego , ale ja sie uparłem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 20.02.2014 20:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Dziś był hydraulik. Powiedziałem o co mi chodzi. Zapytałem o zawór różnicowy zwrotny. Powiedział mi że przy obecnych kotłach i przy instalcji otwartej nie ma potrzeby instalowania wogóle zaworu kulkowego. Co ciekawe mimo że posiada taki zawór (w tamtym rok jak było robione ogrzewanie na poddasze uprałem się że ma być) to okazało się dzis że mimo że mam to i tak nie działa bo przy włączonej pompie przepuszcza wodę i sam przeszkadza w instalacji. Z tego co powiedział przy instalacji otwartej zabezpieczeniem jest zbiornik wyrównawczy a dodatkowo przy kotłach z podajnikiem dawka paliwa jest dozowana więc nie ma szansy aby po wyłączeniu prądu było tyle ciepła , a ciepło grawitacyjnie i tak pójdzie nawet przy wyłączonej pompie ... Chce wywalić pompę od bojlera i grzejniki i bojler będą na 1 pompie. Tak jak pisałem będzie tak że na wyjściu z kotła będzie trójnik 6/4" , później redukcja do 1" i na wyjściu pompy będzie trójnik 1" który rozdzieli wodę na grzejniki i bojler. Czyli ograniczę do minimum "wąskie gardła". Jedynie powrót z bojlera będzie na cieńszej rurze 18mm , ale tego już nie będę zmieniał , bo trzeba by za dużo wody spuszczać i sądzę że nie ma sens , bo jak nie będzie wąskiego "gardła" już przy samym wyjściu z kotła to i wody będzie dużo więcej krążyło , a nawet przy 18mm rurze sądze że wymiana wody będzie sensowna i dość szybko "wymieni" mi wodę w bojlerze 80L ... Zobaczę jaka będzie cena , mam nadzieję że szczęka mi nie odpadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 27.02.2014 21:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 (edytowane) No i dziś był hydraulik i przerobił trochę instalację ... http://imageshack.com/a/img812/6743/pt69.jpg Jak widać (a może nie widać wywalona została pompa bojlera i teraz jest pompa bojlerowo-grzejnikowa. Z kotła wychodzi trójnik 1,5" , potem rurą 1" idzie do pompy a potem trójnik 1 calowy i dalej już idzie rurami fi22. Efekt jest taki że jedna pompa usunięta i około 40W oszczedności. Pompa grzejnikowo-bojlerowa pobiera 6-7W .. Dodatkowo jak ktoś pamięta , poprzednio podłogówkę obsługiwała pompa Ferro , mocno prądożerna (brala 100W na III biegu) , pompa o sile podnoszenia 6m. Na pierwszym biegu na tak mocnej pompie osiągałem przepływy na rotametrach 1L , na biegu II - 1,5L , na III biegu - 2L. Zamieniłem pompę na LFP (słabsza o sile podnoszenia 4m ale też bardziej energooszczedna). Poprzednio ta pompa musiała działać na 2 biegu aby był przepływ 1L Po modernizacji mogłem pompę przełączyć na 1 bieg i mam dalej 1L przepływu a na II biegu jest 1,5L ... Czyli reasumując Miałem 3 pompy które działały nonstop cały czas i pobierały ponad 120W ... Teraz działają 2 pompy i pobierają około 30W ... Jest cichutko , ale zobaczymy jak zachowywać się będzie teraz kocioł i czy nie będzie mi "zwiewać" woda z bojlera , ale raczej wątpie Edytowane 28 Lutego 2014 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kobra64 28.02.2014 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Kaszpir a powiedz jeszcze ile Cię skasował hydraulik za materiał i robociznę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 28.02.2014 10:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Kaszpir a powiedz jeszcze ile Cię skasował hydraulik za materiał i robociznę? Materiał sam kupowałem. Dostałem rozpiskę co trzeba kupić. Wyszedł mi 170zł. Robocizna 200zł. Czyli niecałe 400zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.