yendrek3 27.01.2014 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Sytuacje mam taka ze mam jak narazie w domu wystajaca plyte balkonowa o grubosci jakies 12cm. Pytania mam nastepujace: 1. Ile cm EPS styro na gore? 2. Ile cm od dolu 3. Ile cm na krawedziach 4. Ile minimalnie musze wylac szlichty na styropianie i z czego ja nalepiej lac? Mixokret czy cos innego? Dzieki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
higrotec 28.01.2014 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 A po co ocieplać balkon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr Kniaziuk 03.02.2014 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 Daj wszędzie po min. 2 centymenty, no chyba, że masz "zimne stopy" to ewentualnie 4 cm, góra dół, boki, czoła nie trzeba. Posadzki min 4 cm. Materiał to albo kup gotową zaprawę na zewnętrzne posadzki, albo dodaj do betoniarki chemii uszczelniającej beton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 04.02.2014 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Tylko pamiętaj , że papa czy inna izolacja idzie NA styropian. Kapinos z blachy POD papą. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 05.02.2014 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 A po co ocieplać balkon ? a żeby było wesoło a żeby z domu nie uciekało ciepło w takich gigantycznych ilościach, skąd w budownictwie pasywnym balkony są na osobnej konstrukcji ?może jeszcze się da tak zrobić ? Ponieważ strata przez beton w takich miejscach to 1 wat na 1mb takiego balkonu !! mało ? tyle co 3m^2 ściany .. możesz zdjąć izolację . Jeśli nie możesz, ładnie 10cm izolacji dookoła i sprawa prawie załatwiona z 1 ... masz 0,15 Udział "mostków -termicznych w stratach przez przenikanie osiąga 50 % czasem i więcej procent .. tego co przez przegrodę płaską . czoła nie trzeba. nie bo na co się tak trudzić ... lepiej jobać w piec ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KazimieJan 06.02.2014 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Niewłaściwe, niedokładne wykonanie, zła kolejność wykonania oraz niezastosowanie wkładki termicznej do elementu wieńcowego powoduje bardzo poważne konsekwencje termiczne które mogą wiązać się z lokalnym znacznym obniżeniem temperatury w obszarze podłogi i nadproża niższej kondygnacji a w konsekwencji pojawieniem się zawilgocenia i wykwitów pleśni. Najczęstszą przyczyną uszkodzenia jest odwrócona kolejność wykonania wylewki i warstwy izolacyjnej ściany. Polecam przeglądnięcie prezentacji prawidłowych rozwiązań elementów budowlanych (w tym prawidłowej izolacji płyty balkonowej) na portalu Oszczędny dom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.02.2014 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Kaziu po to wpadłeś aby nas odciągnąć od dyskusji. Uwierz nie potrzeba gdzieś latać tu wykujemy tak jak trzeba tą podkowę.Chciałeś powiedzieć iż isocobra jest super ... super nie jest.Balkon należy robić na niezależnej konstrukcji w tedy nie trzeba będzie się martwić o iso węże ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adkwapniewski 06.02.2014 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 a wykusz ? Najpierw styro , potem izolacja p/wodna -> wylewka ? Mam mało miejsca od czoła , tzn jak dam 10cm to będzie wyglądać komicznie ... Próbował ktoś aerożelem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 07.02.2014 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 A cenę aerożelu znasz ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 07.02.2014 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Mam mało miejsca od czoła , tzn jak dam 10cm to będzie wyglądać komicznie ... Próbował ktoś aerożelem ? jak mało. A grzejnik pod oknem to nie komiczny wynalazek, bo się każdy przyzwyczaił. 10cm to nie jest dużo. Areogel cudny nie jest aż tak ... przewodność cieplna koło powietrza ... ale w porównaniu do XPS'a to i tak musiał byś dać warstwę 7cm przy 10cm XPS'a Nie jest to proste tj izolować balkon. Straty w bilansie budynku nie zrobią ruiny rachunków. Nie mniej jak nie można iść z kamykiem w bucie, tak samo i z tym. Nie sama strata tych 100-200 wat .. Ale skutki szybkiej ucieczki tym miejscem ciepła, grzyb ! a jeszcze okno balkonowe ... to już klapa totalna. Można mieć pretensje do projektu lub wykonawcy, iż od razu tego dobrze nie zrobił. Dla innych rada trzeba szukać w standardzie pasywnym rozwiązań. Balkon można dać na osobnej konstrukcji, W tedy nie trzeba tam izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adkwapniewski 08.02.2014 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 (edytowane) Cenę widziałem ale ciężko zdobyć aerożel ... Nie ma okna balkonowego , tylko trzy okienka 140x90 bo to wykusz ... słupki i ścianki są ocieplone 15grafitu. Została płyta ... 15 styro wyszła na styk z czołem płyty przykrywającej wykusz ... Teraz wypadało by dać 15 na górę (zmieści się ) i od czoła ... Mam dwa problemy : 1. Jak zamocować barierki 2. Co zrobić z czołem - wygląda jak wodogłowie ... Chyba że to się inaczej robi ... W tej chwili na płycie leży luźno 8cm EPS100 a od czoła nie ma nic. Od środka 4*C różnicy między ścianą a płytą jak było -16*C na zewnątrz (mierzyłem pirometrem), na razie nic się nie pojawiło (pleśń) ale chciałbym to dobrze zrobić. Mogłem wogóle wywalić ten wykusz z projektu ... nie było by problemu ! Edytowane 8 Lutego 2014 przez adkwapniewski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mm0123 09.02.2014 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Mam dwa problemy : 1. Jak zamocować barierki 2. Co zrobić z czołem - wygląda jak wodogłowie ... ad1. ja w wylewce zatopilem kilka metalowych, nazwijmy to uchwytow, do ktorych bedzie dospawana barierka w ten sposob eliminujesz mostki ad2. z wygladem nic nie zrobisz - albo ocieplisz jak nalezy albo nie - a opinia sasiadow sie nie martw.... i tak beda zazdroscic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 12.02.2015 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Podłączę się do tematu bo też stoję przed wyborem prawidłowego sposobu izolacji balkonu. A co powiecie na danie styroduru 2 x 5cm na płytę balkonową i bez wylewania posadzki betonowe,j na styrodur - odrazu płytki? Można tak? Chcę zrobić jak najcieplej i stąd taki pomysł. Od dołu i od boków mam ocieplone i chciałbym połączyć izolacją od góry aby na całej powierzchni płyty balkonowej było zachowane, nieprzerwane ocieplenie. Więc, czy można kleić płytki bezpośrednio na styrodur? Bez wylewki betonowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 12.02.2015 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Nie. Popęka klej. Jak nie masz miejsca to 5 styrodur papa termo i 3-4 wylewka z włóknami propylenowymi i płytka. Albo styrodur 10 w jednym kawałku ,na to papa termo i deska. Obróbka pod papę. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 12.02.2015 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Mam 12 cm na gotowo, do odwodnieniówek drzwi balkonowych, czyli chyba tylko 5 cm styroduru zmieszczę tak? A może lepsze byłyby płyty PIR, bądź PUR?? Są chyba cieplejsze niż zwykły styrodur. A co sądzicie o deskach tarasowych z kompozytu drewna? Jak na przykład system balkonowy EcoTeak? Zajmuje 32 mm, czy zastosowanie tego systemu zmienia coś w izolacji płyty balkonowej? Może przy jego zastosowaniu nie trzeba już lać posadzki, tylko odpowiednio zaizolować grubszą warstwę styroduru? Coś takiego jak napisał Mis*n da zwykłych desek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 12.02.2015 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Deska - skrót myślowy. Jest tego mnóstwo. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 13.02.2015 04:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 A może lepsze byłyby płyty PIR, bądź PUR?? Są chyba cieplejsze niż zwykły styrodur? nie są cieplejsze, obecnie spieniane CO2 są bardzo porównywalne, chyba że znajdziesz gdzieś w magazynach w starych zapasach płyty spieniane zakazanym freonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 13.02.2015 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 http://www.kingspaninsulation.pl/Zastosowanie/Taras.aspx A te? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 14.02.2015 04:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 te są drogie jak jasny gwint, ale podobno dzięki większej ilość zamkniętych komórek wolniej tracą CO2 PS ja osobiście dotarłem do atestu weber PH930 gdzie chwalą się lambda 0,024 a ty jaki masz atest ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 14.02.2015 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 (edytowane) Nie mam żadnego atestu, nie znam się. Pytam bo nie wiem. *Płyty weber PH930 (Kooltherm K5) produkowane są przez firmę Kingspan. - Cytat ze strony Weberea. I przeznaczenie ich jest na ściany a tych co wysłałem link jakby na tarasy. Edytowane 14 Lutego 2015 przez scouser88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.