ekmir 28.01.2014 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 W części garażowo-gospodarczej mam wykonany "chudziak" Do wykonania na gotowo pozostało mi jeszcze 7 cm.W pomieszczeniach: pralni i technicznym chciałbym jeszcze ocieplić posadzke np. 3 cm płytą Kolotherm ale wtedy pozostanie mi już tylko 4 cm, a w tym jeszcze ok. 1 cm to płytki. Czy 3 cm wystarczy na posadzkę betonową/cementową ? Może byż zbrojona siatkami o średnicy pręta 3-4 mm . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 29.01.2014 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 minimum 5cm zbrojona siatką stalową, choć lepiej żeby było 6 cm, 5 cm to minimum a jeżeli dzwi nie otwierają się do środka to podnieś poziom posadzki - choć nikt nie lubi progów:( to pomieszczenie gospodarcze jak nie bedzie styropianu to nie będzie tragedii , zrób tylko izolacjealbo wylewka perlitowa kupisz gotową w workach (jak chcesz mieć ocieplenie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 29.01.2014 07:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 W garażu byłoby w takim razie ok. 5,5 cm zazbrojone siatką. Może być taka o srednicy prętów 3 - 4 mm ? A w pralni i pomieszczeniu gospodarczym mogłaby być wylewka perlitowa ? Jaka musi być jej grubość minimalna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 30.01.2014 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 5,5 na całym czy przy bramie doliczając spadek na koncu grubiej5,5 cm w garażu powinno wytrzymać ale musisz wylać to na chudziaka nie wolno na styropian tak cienko w garażu, nie zapomni o foli gr. wylewki zależy od producenta ja wylewałem ostatnio 7cm ponieważ tyle maksymalnie mogłem (pamiętaj żeby długo ją mieszać tak jak zaleca producent) ciężko ją ściągnąć, kup wcześniej gips budowlany obsadź listwy (do tynków prowadzące) w poziomie i po wymsknięciu wylej do tego poziomu ściągając po tym) albo ustaw je na beton tylko długo będzie schnąć czyli dzien przed trzebamoże można ustawić je na perlicie (nie robiłem tak) urabiając trochę porób kleksy pod listwy ustaw je i na drugi dziń zalej ściągając po listwach - ja nie robie po listwach ale jak chcesz to sam robić to tak bedzie ci łatwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 30.01.2014 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 (edytowane) A czy wylewka z mixokreta o grubości 7 cm na styropianie 20 cm będzie ok ?Czy do garażu wylewka 7 cm , na 15 cm styropianu grafitowego o wytrzymałości 80 kpa wytrzyma ?Ogrzewanie podłogowe na całości .Zbroić siatką stalową? Edytowane 30 Stycznia 2014 przez modena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 30.01.2014 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 modena - może lepiej powiedź o nacisku na cm2... 80 kpa to circa 0,816 kg/cm2... przy założeniu że chłop nosi buciory w rozmiarze 43 to taka wylewka powinna utrzymać i nie pęknąć pod chłopem mającym wagę ok 210-220 kg... Jak dla mnie to jest einen grossen schmelz nie wylewka. Chyba, że miałaś na myśli 8 MPa.. Czyli nieco ponad 81,6 kg/cm2.... Albo coś jeszcze innego. Matematyka. Założenie: auto ma 4 opony, szerokość 20 cm, 4 cm dolegania (nadmiary) razy cztery, waga 1600 kg... nacisk na cm2 to mniej więcej 5kg/cm2, a zwykle spokojnie można liczyć więcej. W wypadku kiedy trzeba będzie zmienić koło...dużo więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 30.01.2014 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Wybacz Balto , mało precyzyjnie się wyraziłam .Dokładnie chodzi mi o zastosowanie np. tego styropianu grafitowego pod wylewkę http://www.austrotherm.pl/produkty/austrotherm-eps/austrotherm-eps-dach-podloga-premium.html Te styropiany grafitowe nie są zbyt twarde . Jak to się ma do wylewki o grubości 7 cm leżącej na styropianie 15 cm a na tym samochód . Nie zapadnie się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 31.01.2014 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 7 cm wylewki na 20 cm styropianu to minimum lepiej około 8 cm lać, beton musi docisnąć styropian, dodatkowo trzeba dać siatkę stalową do swojego św. spokoju zwłaszcza w garażu, na dużych powierzchniach i tam gdzie płytki. 15 cm styropianu w garażu może być jak jest 10 cm betonu przy 7 cm to mało lepiej wylej około 9 cm i 13 cm styropianu, jak leje się tak grubo trzeba zropić podsypkę na pomieszczeniu rozłożyć siatkę zasypać ją żeby wąż nie rozwalił siatki i dopiero sypać pasy w ten sposób robisz podsypkę około 5-6 cm chodzisz po tym zanim to ściągniesz beton jest zagęszczony nie wolno tego lać na raz czyli od razu pasy podczas ściągania nie zagęścisz tak grubej wylewki przy takiej gr. wylewce powiem szczerze że siatka mało daje siatkę robią coraz bardziej cienką to już nie jest drut tylko drucik więc ta siatka to tylko dla twojego św. spokoju i posadzkarza ja jak leje tak grubo i tak wiem że nic się nie będzie działo lepiej kup na garaż styropian minimum EPS100, przy posadzkach im twardszy styropian tym lepiej a EPS80 to minimum, i tak kładziesz dużo styropianu więc na pewno będzie ciepło, pamiętaj żeby dobrze ułożyć styropian, zasypać wszystkie puste przestrzenie na rurkami piaskiem i dopiero następna warstwa styropianu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 31.01.2014 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 To mnie zmartwiłeś Lukaszu860910 Cały czas był plan że damy styropian biały min eps 100 a do garażu styropian biały eps 200 i na to wylewka 7 cm , ale za poradą audytora skłaniamy się do zastosowania grafitu ,cóż skoro one są takie miękkie . A jeżeli byśmy pozostali w garażu przy opcji EPS 200 (biały) i wylewka 7 cm to czy tak by mogło być ? Czy lepiej 8 cm ( tyle mogę pogrubić) Dodam tylko że nie chcę przesadnie pogrubiać wylewki ze względu na ogrzewanie podłogowe ( z pewnych przyczyn w garażu również podłogówka) napędzane gazem więc nie zależy mi na zbytniej akumulacyjności . No ale też z drugiej strony chciałabym żeby to było trwałe i dobrej jakości . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 31.01.2014 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 lepszy pod posadzki jest twardy styropian, na posadzki minimum 10 cm styropianu, nie będzie zimno od ziemi (metr do okola budynku jest narażone na przemarzanie - tak kiedyś ktoś powiedział ale to bzdura dziś mamy ocieplony fundament, styropian w podłodze nie ma gdzie przemarznąć) do posadzek musi być twardy styropian minimum EPS100 zawsze taki był a teraz coraz częściej pisze styropian Dach-Podłoga a jest to EPS60 lub 70 ale jaka cena? co do grafitu jest on drogi ja wolał bym twardszy styropian niż z lepszym współczynnikiem grafitowy lepiej na ściany kup do posadzek trzeba skupić się na tym żeby był twardy do garażu EPS200 to bajka już EPS150 wystarczyło by ale lepiej 8cm betonu tam bedzie auto lepiej grubsza warstwa betonu (dodaj do betonu kruszywa od 2-8mm beton będzie mocniejszy i lepiej będzie się nagrzewał) i daj siatkę stalową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fo_ 31.01.2014 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Grafit zostawcie sobie na elewacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 31.01.2014 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 do garażu EPS200 to bajka już EPS150 wystarczyło by ale lepiej 8cm betonu tam bedzie auto lepiej grubsza warstwa betonu (dodaj do betonu kruszywa od 2-8mm beton będzie mocniejszy i lepiej będzie się nagrzewał) i daj siatkę stalową Dziękuję za porady Lukaszu860910 ,a te kruszywa to tylko do garażu czy w części mieszkalnej też byłoby korzystnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 01.02.2014 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 jeżeli kupisz piasek płukany 0-4mm będzie gruby to wystarczy pod płytki panele jeżeli będziesz miał podłogi drewniane to musisz zastosować kruszywo jeżeli nie ma u ciebie w okolicy piasku 0-4mm i kupisz piasek płukany 0-2mm to dokup kryszywo będzie mocniejszy beton i będzie lepiej posadzką się nagrzewała, jeżeli jest 0-4mm to wystarczy ale jak będziesz miał podłogi drewniane to lepiej na nie dokupić kruszywo dla pewności są duże różnice między żwirowniami ja wiem gdzie zamówić dobry nie wiem jaki jest żwir u ciebie, nie raz 0-4mm jest gruby a w żwirowni jest gruby jak 0-2mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 01.02.2014 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 na zdjęciach widać różnice między piaskami dlatego trudno mi powiedzieć czy masz kupić kruszywo jeżeli będziesz miał podłogi drewniane, parkiety, żywice to musisz dodać kruszywo mieszanka żwiru musi mieć 0-8mm jeżeli płytki, panele to 0-4mm ale dla własnego spokoju dodał bym kruszywo nie zaszkodzi tylko polepszy właściwości betonu i będzie mocniejszy wystarczy że dokupisz do piasku 0-4mm chociaż 2-3 tony (na 100m2) kruszywa już będzie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 01.02.2014 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 jak masz zrobić posadzkę z piasku płukanego 0-2 mm i będzie miałki piasek to nie uzyskasz betonu tylko zaprawe betonową tak to nazywam wtedy musi być kruszywo posadzkę będzie mocniejsza i lepiej będzie przewodzić ciepło i trzymać je Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 01.02.2014 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Dziękuję Lukasz860910 Już wiem prawie wszystko:D Orientujecie się ile czasu byłoby korzystnie odczekać od otynkowania do wylewek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 01.02.2014 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 poczekaj z tydzień minimum, zanim zrobią hydraulikę to drugi tydzień więc spokojniea kiedy kończą tynki? ja po wytynkowaniu budynek dwa tygodnie trzymałem zamknięty dopiero po dwóch tygodniach uchyliłem okna i tak już prawie do zimy a tynki robione miałem pod koniec sierpnia, same wyschłytynk, beton nie lubi jak się podczas wiązania przyspiesza ten proces (szybciej wyschnie ale będzie słabszy) wszystko potrzebuje pielęgnacji:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 02.02.2014 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 poczekaj z tydzień minimum, zanim zrobią hydraulikę to drugi tydzień więc spokojnie a kiedy kończą tynki? O tynkowaniu myślę dopiero na koniec marca , chcę żeby tynki sobie same spokojnie schły , ale po dajmy na to dwóch trzech tygodniach można by zrobić hydraulikę , papę ,styropian, podłogówkę i wylać wylewkę i niech to sobie dalej razem się kisi w wilgoci jaki tam czas potrzebuje . Jeszcze muszę doczytać o pielęgnacji wylewki Czy wylewka 8 cm nie będzie za gruba przy podłogówce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lesz 02.02.2014 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 grubsza wylewka = wieksza bezwladnosc, ale i lepsza akumulacja. Nie widze problemow z taka wylewka, sam mam zakres 7-9cm. zrob wpierw pape po calosci, potem dopiero hydraulike(mowimy o wodzie c/z). inaczej bedziesz kombimowac jak polozyc pape zgrzewana na rurki z woda rureczki c/z schowasz potem w warstwach styro. zakladam pape nie agresywna dla styro zabezpiecz przejscie rur podlogowki pomiedzy 15 a 20 cm styro, bo one moga inaczej osiasc. Chyba sensownie byloby dac rurke w miejscu zmiany stref w piankowej koszulce (taka jak sie np. ciepla wode kladzie) by zabezpieczyc przed scieciem przy roznej pracy plyt. Ogolem najlepiej tak zabezpieczac przejscia wszystkich sekcji po granicy dylatacji, ale o takich detalach sam dowiedzialem sie deko za pozno :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 02.02.2014 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 zrob wpierw pape po calosci, potem dopiero hydraulike(mowimy o wodzie c/z). inaczej bedziesz kombimowac jak polozyc pape zgrzewana na rurki ............................... ale o takich detalach sam dowiedzialem sie deko za pozno :/ Słuszna uwaga:D , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.