rwxw 10.02.2014 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 (edytowane) Czy chodzi Ci o temperatury in i out ? bo tylko takie mam wykazywane w pompie Jeśli one pokazują temperatury na dz i dane są poprawne, to tak. Żeby mieć pewność, możesz zastosować termometry przylgowe. Przepływ przez dz wydaje się być dobry, ale temperatura nie jest zbyt wysoka. Nie wiem, czy takie temperatury były również w ubiegłym roku, jednak czym niższe temperatury na dz, tym mniejsza moc grzewcza pompy. Edytowane 10 Lutego 2014 przez rwxw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
martisia00 13.02.2014 16:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Jeśli one pokazują temperatury na dz i dane są poprawne, to tak. Żeby mieć pewność, możesz zastosować termometry przylgowe. Przepływ przez dz wydaje się być dobry, ale temperatura nie jest zbyt wysoka. Nie wiem, czy takie temperatury były również w ubiegłym roku, jednak czym niższe temperatury na dz, tym mniejsza moc grzewcza pompy. Według odczytu z pompy temperatury w poprzednim roku były niemal takie same .... ( a jak wiadomo wszystko z temperaturą w domu było ok ) Dla ciekawości wstawiam foto z odczytów z lata W tym momencie też pompa pracuje normalnie w domu jest 21,6 C. mimo ustawionych 19. Krzywa ( żeby serwis się nie czepiał że zmieniam ich ustalenia i przez co " znacznie trudniej jest dojść do przyczyny" problemu z pompą ) ustawiona jak w tamtym roku poziom 0, nachylenie 0,7. Czyli wnioskując skoro jest cieplej w domu niż zadana temperatura na pompie powinnam obniżyć krzywą prawda ? W poniedziałek ma być Pan od serwisu i Pani powiedziała, że może uda się znaleźć problem . Oby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
martisia00 14.02.2014 16:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 T.in - to jest średnia temperatura na wejściu z dolnego źródła do pompy. Jeśli u Ciebie średnia jest poniżej -2 to oznacza że temperatura napewno spada poniżej -3/ Pompy Vieśka przy -3 na dolnym źródle się wyłączają (by nie zamrozlić źródła) i czekają aż temperatura źródła wzrośnie do +2. Stąd masz problemy z ogrzaniem budynku. Zakłądając że 10kW pompa pracuje przez 24h/dobe to wyprodukuje 10*24=240 kWh/dobe, jeśli musi czekać oszczędzać źródło i się wyłącza to w ciągu doby pracuje np 15h więc 15*10=150 kWh/dobe. Więc jeśli by budynek potrzebował 240 kWh/dobe a dostawał by tylko 150 to temperatura w nim musiałaby spaść. I tak właśnie najprawdopodobniej jest w twoim przypadku. Duże zmiany temperatury DZ czyli -2 podczas pracy i zachwilę +2 sugerują zbyt małą powierzchnię wymiany ciepła (zbyt krótkie odwierty). Napisz proszę ile masz tych odwiertów, jaka jest długość pojedynczego odwiertu i jaką wydajność określił geolog. Przyjęcie 41,5 W/mb odwiertu to bardzo duży hura-optymizm. Średnio w polsce jak wychodzi 35-36W/mb to bardzo dobrze i to w przypadku odwiertów pionowych. W przypadku odwiertów skośnych wielkość dolnego źródła należy zwiększyć o ok 30%. W pobliżu studni dochodzi do mocnego obciążenia gruntu i powstaje zmarzlina. Ponieważ z tej zmarzliny niema ciepła to mocniej jest dociążana reszta odwiertu powodując powiększanie się tej zmarzliny co skutkuje zniszczeniem DZ. są tu 4 odwierty skośne o długości 40m, rury robocze 163mm, każdy pod katem 30^, wg projektu sonda geotermalna ma średnicę 63mm, są to sondy Raugeo wg. tego co jest napisane w projekcie . natomiast wg kosztorysu mamy niby 200m ... więc skąd ta rozbieżność ? zapytam w poniedziałek serwisanta, albo zadzwonię do firmy ... Tylko jest też pytanie w takim razie czemu w tamtym roku było ok ? czy może faktycznie przez wyciek glikolu któraś z nitek odwietru jest zapowietrzona przez co pompa teraz nie daje rady gdy jest chłodniej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 14.02.2014 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 z tego co pamiętam lekcje fizyki to powietrze zawsze ucieka do najwyższego punktu, więc chyba trudno tu mówić o zapowietrzeniu. Jaką masz różnicę wysokości przy poziomym a jaką przy tych odwiertach? Z tego co kojarzę, to tam była (jest) jakaś nieszczelność, uzupełniali glikol. Jeżeli dostało się powietrze w odpowiedniej ilości to żadna pompa obiegowa żadnej pompy ciepła nie wymusi obiegu w takiej pętli. Zatem jak najbardziej jest możliwa taka sytuacja. Z drugiej strony, dla pompy 10kW 160m odwiertów to strasznie cienko i równie prawdopodobne tutaj jest wychłodzenie gruntu w kolejnym sezonie. Zapowietrzyć to się może pętla przy kolektorze poziomym jak instalator niezbyt dokładnie wykop wyrówna. Nie rozśmieszaj mnie Pan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 14.02.2014 23:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Nie rozśmieszaj mnie Pan Moze bezposrednio pod pompa te odwierty, to wtedy sie nie maja szansy zapowietrzyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 15.02.2014 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 (edytowane) A wystarczyło zamontować takie cudo na dolnym źródle i byłoby wszystko jasnehttp://karolina.reczek.eu/murator/2011.02.21/_MG_1054.JPGNadal można zamontować przepływomierze i to chbyba bedzie bardzo dobrym wyjsciem z całej sytuacji Edytowane 15 Lutego 2014 przez photos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
martisia00 15.02.2014 09:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 Jaką masz różnicę wysokości przy poziomym a jaką przy tych odwiertach? Z tego co kojarzę, to tam była (jest) jakaś nieszczelność, uzupełniali glikol. Jeżeli dostało się powietrze w odpowiedniej ilości to żadna pompa obiegowa żadnej pompy ciepła nie wymusi obiegu w takiej pętli. Zatem jak najbardziej jest możliwa taka sytuacja. Z drugiej strony, dla pompy 10kW 160m odwiertów to strasznie cienko i równie prawdopodobne tutaj jest wychłodzenie gruntu w kolejnym sezonie. To w takim razie jakie jest rozwiązanie ? zrobić jeszcze jeden odwiert ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 15.02.2014 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 A my co, wróżki? Na odległość to pozostają przypuszczenia. To musi rozwiązać lokalny MISTRZ który "know" co i jak i przede wszystkim widzi stan na miejscu i pomacać może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 15.02.2014 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 To w takim razie jakie jest rozwiązanie ? Ku sobie na aledrogo termometry z sondą, takie po 10zł, sprawdź w szklance z wodą i lodem, czy pokazują mniej więcej to samo, przyciśnij sondy do rur poszczególnych pętli najlepiej na zasilaniu i powrocie, a następnie zaizoluj. Jeśli temperatury będą mniej więcej równe, to masz mniej więcej równy przepływ we wszystkich pętlach i żadna nie wygląda na zapowietrzoną. Jeśli na jednej będzie inna temperatura niż na innych, to coś z nią jest nie tak. Zweryfikujesz przy okazji czy sterownik pokazuje prawidłowe temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zefir7 16.02.2014 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 Mam pytanie? Czy włączona jest cyrkulacja c.w.u. Ja po 3 latach zabawy z G-242 powoli ją rozgryzam. Przy cyrkulacji pracowała 3 razy na c.w.u. i potężnie schładzała DZ. Teraz też po naładowaniu do 50oC wyłacza sie na 10 minut. Przy -5 DZ ma ustawienie wyłączenia (serwis może coś przestawić)co roku miałem około -1,3 -1,6 na DZ teraz jest 0,3. powodzenia. Ale ich sterownik i tak działa jak zechce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gadzina13 22.02.2014 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 witam nie wiem dlaczego zeszliście tak daleko od tematu. problem polega na zawieszeniu się sterownika a nie jakichkolwiek innych częściach składowych tej pompy. mam również problem z taką samą pompą pomimo wyświetlania prawidłowych wskazań z termometrów pompa się nie wyłącza (w trybie automatycznym z nastawioną temperaturą np. 19stopni (45stopni na zasilaniu podłogówki 37 na powrocie z niej a pompa nic grzeje dalej)) nie reaguje nawet na przycisk wyłącz dopiero po zdjęciu napięcia z całej pompy i podaniu go ponownie sterownik powraca do normy i pompa nie załącza się do momentu gdy podłoga się nie wychłodzi czyli pewnie jutro (pisze o sytuacji z dzisiaj ) więc nie doszukujcie się u pani innych błędów nisz sterownik lub soft w tym sterowniku. Swój sterownik w pompie będę reklamował w przyszłym tygodniu (o ile gwarancja to obejmuje i jeśli mam jeszcze gwarancje pompa ma 2lata i6miesiency ) i nie jest to pierwsze zawieszenie w tym sezonie w poprzednich nie zauważyłem zawieszeń może dla tego że nie pracowała w automacie, do tej pory sterownik zawiesza się tylko w trybie automatycznym. Więc ciekaw jestem co stwierdzą u pani ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 23.02.2014 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 (edytowane) Może najlepiej skorzystać z viesiowego programu: http://miesiecznik-murator.muratordom.pl/murator/aktualnosci/przeplacasz-za-ogrzewanie-zglos-swoj-dom-kazdemu-bezplatnie-sprawdzimy-instalacje-grzewcza,502_11577.html Obrazek dla potomnych (jak link przestanie być aktywny): Edytowane 23 Lutego 2014 przez wihajster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 24.02.2014 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 19stopni (45stopni na zasilaniu podłogówki 37 Skąd wy macie takie nastawy, u mnie przy 22 stopniach zasilanie jest nizsze jak u Ciebie powrot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gadzina13 25.02.2014 00:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Skąd wy macie takie nastawy, u mnie przy 22 stopniach zasilanie jest nizsze jak u Ciebie powrot. Chyba nie doczytałeś całego zdania takie parametry miałem przy zawieszonym sterowniku przy normalnej pracy na zasilanie podłogówki idzie mniej więcej 39 stopni a powrót w zależności od czasy pracy od 24 do 27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 25.02.2014 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 (edytowane) A może tak masz ustawiona krzywa. Skoro przy normalnej pracy zasilaswz ja 39 stopniami to przy - 15 wyszlo prawie 50. Dla mnnie te wartości nawet normalnej pracy dla Ciebie i tak sa jakies nie halo. Wynika z tego że masz delte na gornym zrodle na poziomie 12-15 stopni. A wiesz chyba dobrze ze pompa pracuje dopóki nie uzyska wymaganej temp ale na powrocie, nie zasilaniu podlogowki. Próbuje zrealizowac te "normalne" 39 stopni na powrocie i na zasilaniu są wartości rzedu 47. Ale może sie mylę, sprzęt tez jest zawodny. W kazdym razie to juz kolejna osoba, która pisze o super ustawieniach przez viessmanna. U mnie tez narobili bałaganu, tyle ze ja dzięki pomocy kilku osób z forum przerobilem instalacje i teraz smiga az miło. Edytowane 25 Lutego 2014 przez photos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 25.02.2014 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 przy normalnej pracy na zasilanie podłogówki idzie mniej więcej 39 stopni a powrót w zależności od czasy pracy od 24 do 27 Jaką masz obiegówkę w GZ i na którym biegu pracuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 25.02.2014 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 przy normalnej pracy na zasilanie podłogówki idzie mniej więcej 39 stopni a powrót w zależności od czasy pracy od 24 do 27 Na pewno nie jest to normalna praca pompy ciepla i nie sa to normalne temperatury przy podlogowce, ani normalna delta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 25.02.2014 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 przy normalnej pracy na zasilanie podłogówki idzie mniej więcej 39 stopni a powrót w zależności od czasy pracy od 24 do 27 Masz za mały przepływ na gz. Możesz albo zmniejszyć opory przepływu (o ile możesz), albo zamontować większą obiegówkę (o ile ta pracuje na maxa). Jeśli pracuje na maxa, a oporów nie da się już zmniejszyć, to została źle dobrana do Twojej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jvc 06.01.2015 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Odgrzeję kotleta. Czy możesz napisać jak zakończyła się sprawa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
martisia00 06.01.2015 21:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Odgrzeję kotleta. Czy możesz napisać jak zakończyła się sprawa? Witam Zostało niby coś poustawiane, że pompa ma szybciej reagować na zmianę temperatury. Przy czym dopiero jak dom się wygrzał mogłam wyłączyć grzałkę, bo inaczej nie dawała rady. Rachunek za prąd za tamten okres był nieco trochę wyższy niż normalnie. Ale nie było tragedii. Glikol był uzupełniony i od tamtej pory (tfu tfu aby nie zapeszyć ) jest cały czas na tym samym poziomie ( będzie prawie rok czasu) Teraz już nie jednokrotnie było więcej jak -10 C. i Nie ma problemu z grzaniem, nic a nic. W domu ustawione na 20C, a i tak jest bardzo ciepło, w nocy czasem nawet za gorąco. Od tamtego incydentu grzałka jest w ogóle wyłączona, czyli pompa bez najmniejszego problemu daje radę. Nie wiem co to było i nie chcę wnikać. Ale najważniejsze, że wszystko działa. Aczkolwiek serwisów okresowych w tej firmie już robić nie będziemy ... Pozdrawiam Marta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.