Nolimit 29.01.2014 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Witam Czy to prawda ze im wieksza moc pieca tym lepiej? Moj monter mowi ze lepiej bo szybciej np nagrzeje wode a przy tym koszty nie sa wyzsze bo moc kw nie ma nic do ekonomicznego uzywania gdyz moc KW swiadczy tylko o tym w jakim czasie piec nagrzeje np wode a koszty sa takie same jak przy mniejszej ilosci kw. To prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 29.01.2014 23:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 To nie jest prawda - najlepiej jest, jak masz piec dobrany do potrzeb energetycznych budynku. Zarówno przewymiarowanie (zwiększenie mocy) kotła jak i zbyt mała moc powodują problemy/zwiększone koszty. Dużo zależy też, czy mówimy o kotle kondensacyjnym czy zwykłym, no i o jakiej mocy mówi "monter" - maksymalnej, minimalnej, średniej? Jaki planujesz/masz system ogrzewania - podłogówka, grzejniki czy mieszany?. Nowoczesne kotły posiadają tzw modulację (np 6-24 kW) czyli w pewnym zakresie dopasowują moc palnika do bieżącego zapotrzebowania na ciepło. Jeśli kocioł będzie za słaby to niedogrzeje budynku , za duża moc spowoduje częste i krótkie załączanie kotła (instalacja nie zdąży odebrać ciepła), jeśli moc minimalna znacznie przekroczy moc wynikającą z zapotrzebowania budynku to mamy ewidentne straty. Istotne jest też, czy kocioł ogrzewa tylko obieg CO czy też będzie grzał przepływowo ciepłą wodę (tzw 2 funkcyjny) - wtedy trzeba większej mocy, dostosowanej do zapotrzebowania na ciepłą wodę. Generalnie, to faktycznie masz "montera" - dla niego wszytko jedno, co zamontuje . Jeśli było by tak ,jak mówi, to producenci nie zawracali by sobie głowy różnicowaniem mocy - robili by kotły np 100 kW i tyle - szybciutko zagrzeją wodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 30.01.2014 00:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Witam Czy to prawda ze im wieksza moc pieca tym lepiej? Moj monter mowi ze lepiej bo szybciej np nagrzeje wode a przy tym koszty nie sa wyzsze bo moc kw nie ma nic do ekonomicznego uzywania gdyz moc KW swiadczy tylko o tym w jakim czasie piec nagrzeje np wode a koszty sa takie same jak przy mniejszej ilosci kw. To prawda? najlepiej zmień "montera", a jak ci nie przeszkadza że głupoty gada, to poproś żeby ci w twoim domku na każde 100m2 zamontował 1MW kociołek - skoro moc nie istotna. po drugie nie bądź skończony leń i poczytaj trochę na forum zanim z takim durniem wyjedziesz publicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaiba83 30.01.2014 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Ja również dołączam się do postulatów - czym prędzej zmień montera.Każdy kocioł dobiera się do zapotrzebowania. Za mały nie dogrzeje, za duży będzie często taktował i się szybko rozleci albo będzie generował błędy typu brak odbioru ciepła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piohal 30.01.2014 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 A ja jestem po kilku dniach eksperymentów: i powiem tak że w pracy mojego kotła nie ma różnicy czy jest ustawiony na moc min. tj 8 KW czy na 16 KW. Zużycie gazu było podobne. Jedynie co się zmieniło to czas pracy palnika co oczywiste. Ale fakt dłuższej pracy palnika z mniejszą mocą nie zmniejszył zużycia gazu. Przykładowo, piec na mocy min. pracował przez 35 min. a potem stał przez 12 min a przy podwyższonej mocy pracował 7 min do tej smej temp i stał 12min. Czy może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greengaz 30.01.2014 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Różnica pewnie jest ok. 2 -5 % w zużyciu gazu.Częste przerwy w pracy /taktowanie/ skracają żywotność kotła. Obrazowo to tak jak z żarówką. Czym częściej ja włączasz i wyłączasz /zwłaszcza energooszczędne/ tym krócej żyje.Stąd tak ważny jest dobór mocy kotła do zapotrzebowania. Powinien pracować jak najdłużej /bez przerwy/ w zakresie modulacji, sam dostosowując moc do zapotrzebowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nolimit 31.01.2014 19:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 piec kondensacyjny z zasobnikiem 130 l ładowanym warstwowo. KW do 35. Viessmann vitodens 222 F. Ogolnie chodzilo o to ze nie ma takiej pojemnosci zasobnika w piecu o mniejszej mocy. Jest tylko 100 l. Chce zeby woda byla gotowa praktycznie odrazu. Np nalewam wanne 300 l i za chwile chce zeby pod prysznicem byla goraca woda. Stad tez piec warstwowy a nie wezownica. Z tego co mowil monter to bez znaczenia ile piec ma kw bo i tak sie go ustawia na dowolna moc czyli np mozna ustawic mniej niz 35... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yendrek3 31.01.2014 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 monter jest ciul I to jest fakt. Moc kotla zawsze dostosowuje sie do budynku I rodzaju ogrzewania, tyle na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 31.01.2014 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 piec kondensacyjny z zasobnikiem 130 l ładowanym warstwowo. KW do 35. Viessmann vitodens 222 F. Ogolnie chodzilo o to ze nie ma takiej pojemnosci zasobnika w piecu o mniejszej mocy. Jest tylko 100 l. Chce zeby woda byla gotowa praktycznie odrazu. Np nalewam wanne 300 l i za chwile chce zeby pod prysznicem byla goraca woda. Stad tez piec warstwowy a nie wezownica. Z tego co mowil monter to bez znaczenia ile piec ma kw bo i tak sie go ustawia na dowolna moc czyli np mozna ustawic mniej niz 35... Już ci pisaliśmy co i jak - przestań powtarzać idiotyzmy tego pożal się..., bo sam na trochę nie teges wychodzisz pogoń leszcza , albo odbyj z nim normalna rozmowe przy kawie lub czymś mocniejszym. Tu nie chodzi o moc maksymalną tylko minimalną z jaką może pracować kocioł, a jak masz takie potrzeby na CWU to zmień podejście do rodzaju kotła, bo potrzebujesz zasobnika kilka razy większego jak w tym kotle wanna 300ltr + zasobnik 130ltr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nolimit 31.01.2014 20:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 ale to jest zasobnik ladowany warstwowo czyli wystarczy. Znajomi napelniaja wanne 250 l przy tym piecu o zasobniku 100 l. I woda jest dostepna caly czas Niby roznica przy wezownicy a warstwowym jest taka ze warstwowy to jakby ilosc zasobnika x2 mniej wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 01.02.2014 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Dla niego rzeczywiście im więcej kW tym lepiej, bo zazwyczaj wraz ze wzrostem mocy kotła, rośnie jego cena. A wystarczy się zastanowić jak wygląda użytkowanie ciepłej wody użytkowej -- nigdy nie jest tak, że w ciągu minuty opróżnimy 200-litrowy zasobnik i potrzebujemy w ciągu bardzo krótkiego czasu natychmiast ogrzać tę wodę ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 01.02.2014 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Dla niego rzeczywiście im więcej kW tym lepiej, bo zazwyczaj wraz ze wzrostem mocy kotła, rośnie jego cena. A wystarczy się zastanowić jak wygląda użytkowanie ciepłej wody użytkowej -- nigdy nie jest tak, że w ciągu minuty opróżnimy 200-litrowy zasobnik i potrzebujemy w ciągu bardzo krótkiego czasu natychmiast ogrzać tę wodę ponownie. Szanuje kolegę za to co robi własnymi ręcami, ale dobór mocy kotła na 35kW ze względu na wannę 300ltr to chyba lekkie przegięcie pałki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 01.02.2014 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 ale to jest zasobnik ladowany warstwowo czyli wystarczy. Znajomi napelniaja wanne 250 l przy tym piecu o zasobniku 100 l. I woda jest dostepna caly czas Niby roznica przy wezownicy a warstwowym jest taka ze warstwowy to jakby ilosc zasobnika x2 mniej wiecej To buduj energooszczędny dom 700m2 pow. grzewczej i kocioł 35kW bedzie OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 01.02.2014 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 gentoox jak facet przestawił monterowi swoje założenie że ma mieć zawsze ciepłą wodę bez względu na to ile jej będzie lał no to mu dobrali kociołek jak trza. Dla niego ogrzewanie domu jest drugorzędną sprawą - nazwijmy to mało istotną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 01.02.2014 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 będzie miało jak od taktowania zimowego w 7 lat rozwali kocioł no cóż, co Pan to obyczaj,... czy jakoś tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nolimit 01.02.2014 16:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Dziękuję Panowie za odpowiedzi. DLa mnie tez ta moc 35 kw wydawała się przesadzona mocno. Dlatego go pytalem czy przez to nie beda wieksze koszty ogrzewania itd. Odpowiedzial ze nie ma to znaczenia ile ma kw, zawsze tyle samo pobiera gazu. Jedynie jak jest wiecej kw to szybciej grzeje wode. Ten piec z tego co wiem ma mozliwosc regulacji na mniej niz 35 k. Moge sie mylic bo rozmawialem z roznymi fachowcami i w sumie kazdy jeden mowi co innego. Myslalem zeby dac kw 19. Tylko wtedy jest zasobnik tylko 100 l. A akurat brakuje mi te powiedzmy ok 50-60 l wiec ten z zasobnikiem warstwowym 130 l by spelnial wymagania. Tylko pytanie czy idzie go nastawic na mniejsza ilosc KW. W specyfikacji jest napisane ze do 35 kw wiec pewnie idzie mniej. Sstad moje pytanie czy warto zmniejszac i czy to cos zmienia skoro gazownik mowil ze jedyna roznica to ze szybciej sie grzeje woda. No i roznica w cenie, nieznaczna ok 200 zl takze praktycznie nic przy cenie za ten kociolek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 01.02.2014 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 o ile dobrze pamiętam to 26kW ma warstwowy 100ltr, ale wydatek 12ltr/min dla dT=35stC. (coś koło 29kW na CWU ma) no to wanna 300ltr w 25 min,... szału nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greengaz 01.02.2014 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Chce zeby woda byla gotowa praktycznie odrazu. Np nalewam wanne 300 l i za chwile chce zeby pod prysznicem byla goraca woda. Policz dobrze pojemność swojej przyszłej wanny. Jak do 300 litrów dodasz wyporność swoją + dziewczynę to może wyjść z 500 . A to już wygląda na porządne jacuzzi. Poza tym do podgrzania 1 m3 o 40 st. potrzeba ok. 50 kWh. 300 litrów to ok. 2 m3 gazu = 4 zł + 3 zł woda /jeśli masz kanalizację/. 1 kąpiel dziennie w 300 litrowej wannie to ok. 2 100 zł rocznie. Przy 3 osobowej rodzinie koszty kąpieli mogą kilkukrotnie przekroczyć koszty ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaiba83 01.02.2014 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Przecież wodę się zawsze miesza przy nalewaniu do wanny, więc 100l starczy na więcej. Ponadto nim zbiornik opróżnisz to i tak piec się załączy, bo czujnik bliżej dołu niż góry. Nie będzie czekał, aż woda się skończy i w między czasie będzie dogrzewał kolejne partie wody.Ponadto gratuluję kąpieli w 300l wody. Przy takich założeniach to facet nie ma co sobie zawracać głowy oszczędnościami, albo życie go szybko zweryfikuje.Chyba że se klient kupi ten duży piec nagrzeje te 300l wody do 45*C i wleje od razu do wanny i do niej wejdzie. Przysmaży przyrodzenie i wytrzeźwieje z głupoty.No chyba że jeszcze to ma zasilać pensjonat z takimi założeniami... PS Zmień montera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nolimit 01.02.2014 22:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Czyli teraz wychodzi na to ze 130 l to za duzo? W postach wyżej było że to duzo za mało jak na taka wanne i miałem pomyslec nad wiekszym zasobnikiem... Opieram sie na faktach. Znajomi mają taki sam piec tylko ze 100 l zasobnikiem. Leja wanne ok 250 l i nie starcza im cieplej wody. Musza na chwile zakrecic kurek poczekac 5 min ( w piecu zasilanym wezownica trwalo by to ok 30-45 min albo wiecej) az piec warstwowy nagrzeje wode i odkracaja ponownie. Ja chce uniknac tego zebym musial czekac wiec zastanawiam sie nad 130 l zasobniekiem co wg mnie w zupelnosci wystarczy na napelnienie wanny bez przestojow i czekania chocby minuty. Co do kosztów to wiadomo ze nie bedzie wanna uzywana codziennie zeby lac w nia 300 l. Takze bez przesady z kosztami. 2 razy w tyg starczy. Dlatego interesuje mnie czy jak wezme kociolek 35 kw i 130 l zasobnik warstwowy to wyjdzie mi to mniej ekonomicznie (w uzyciu) niz kociolek 100l 19 kw albo 23 chyba jest dalej. Bo z tego co mowi gazownik roznicy nie bedzie czy wezme 35 czy 19. Bo KW w piecu nie definiują zuzycia gazu bo czy mam 19 czy 35 zuzyje tyle samo. Roznica w cenie samego kotla jest na poziomie 200 zl takze nie widzie zbytnio sensu brac mniejszy zasobnik o mniejszym kw, jesli w tym wiekszym 130l moge ustawic mniejsze kw i mam pratycznie to samo tylko ze wode mam caly czas i moge napelnic wanne bez czekania. Proszę Państwa o opinie w tej sprawie i czy moje myslenie jest na odpowiednim torze czy faktycznie bedzie to duzy blad jesli wezme wiekszy piecyk. CHodzi mi oczywiscie o koszty, o roznice miedzy tymi dwoma opcjami. Bo z tego co przeanalizowalem wychodzi mi ze koszty beda takie same jedynie piec drozszy o 200 zl. Myle sie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.