tadeusz.rydzyk 03.02.2014 15:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 @tadeusz: napisz troche o tej instalacji termometrow na 1-wire brzmi interesujaco Instalacja wygląda tak, że mam laptopa w kotłowni. Do laptopa jest przypięty po USB emulator COMa HL-340. To tego jest zlutowany układ wg schematu: http://grylewicz.pl/bardzo-prosty-i-tani-termometr-komputerowy/ lub http://odya.net/proj/ds1820/. Do tego mam program do czytania tego LogTemp od firmy http://mrsoft.fi/ - z tego mam logowanie do MySQL na tej samej maszynie. To tego mam przypiętą własną aplikację do monitorowania, wykresów, itp. Sama instalacja czujników jest bardzo prosta, bo 1-wire łączy się jakkolwiek. Jako termometry mam DS18B20, kupione za 3,5PLN za sztukę. Do każdego termometru trzeba poprowadzić dwa przewody i tyle. Mam kilka swoich patentów jak lutować końcówki, aby łatwo wymieniać czujniki, albo jak modować je w kanałach, ale generalnie nic wnoszącego. Takie dane, które mogą uchronić przez wpadką, to np. bardzo radzę tworzyć instalację stopniowo i dołączać po jednym czujniku. Po rozprowadzeniu i jednoczesnym uruchomieniu kilku czujników na raz może się okazać, że z jakiegoś (nieznanego) powodu całość instalacji przestaje działać. Generalnie używam przewodów jak popadnie i nie zauważyłem, aby był jakikolwiek problem, ale z jednym wyjątkiem. Moim zdaniem skrętka się nie nadaje, a z pewnością nie nadają się skręcone wiązki do obsługi jednego czujnika. Jeśli miałbyś konkretne pytania - pisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tadeusz.rydzyk 06.02.2014 18:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Garść liczb na chwilę obecną: - reku wejście z pomieszczeń 18,4- reku wyjście 14,6- reku wyrzutnia 8,3- temp zewnętrzna 2,4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tadeusz.rydzyk 06.02.2014 18:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 I jeszcze raz: - reku wejście z pomieszczeń 19,1- reku wyjście 15,2- reku wyrzutnia 9,3- temp zewnętrzna 2,3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 07.02.2014 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Ma Pan spore straty na kanałach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tadeusz.rydzyk 07.02.2014 17:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Ma Pan spore straty na kanałach! Czy Pan to stwierdza na podstawie ostatnio publikowanych wyników pomiaru temperatury, czy taka ogólna konkluzja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lesz 10.02.2014 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 @Tadeusz: dzieki za linki, widze ze juz mam zajecie na jakis niedaleki weekend Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 10.02.2014 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 Wejście powietrza wewnętrznego powinno być na dole! Powietrze cieple "idąc" w górę oddawałoby wodę, która ściekałaby na ciepłą stronę - i tam powinna być odprowadzana . w innym temacie (link poniżej), użytkownik kulca zrobił eksperyment właśnie w ten sposób i sprawność spadła. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Rekuperator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony/page222 udokumentowane fotografiami>> http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Rekuperator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony/page224 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 10.02.2014 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 Witam Do ojca Tadeusza Masz sp.....ą instalację i ja się pytam gdzie jest Ojciec który to spłodził? Dlaczego nie ścigasz gościa żeby ci to poustawiał? Chyba że ktoś zrobił instalację (spi.... zresztą a ty sam zamontowałeś reku). Napisz kto żeby ustrzec innych. W naszych warunkach tak jak pisali poprzednicy ważne jest ocieplenie i szczelność kanałów.Dobrze jest mieć GWC (i takowe też wykonałem tymi rencami z kilkudziesięciu metrów rury fi 200 )z dwóch powodów: 1.Podgrzewanie powietrza zimą więc nie potrzeba grzałki 2.Chłodzenie powietrza w lecie o kilka stopni co daje lepszy komfort wewnątrz (wilgoć wykrapla się w gwc). A teraz spójrz jak temperatury wyglądają u mnie dzisiaj: A tak było podczas mrozów : Na drugim zdjęciu wyraźnie widać niższe temperatury gdyż moja izolacja wymaga jeszcze docieplenia i uszczelnienia kanałów nad poddaszem. U ciebie złożyło się kilka przyczyn: 1.Masz nieszczelne i słabo zaizolowane kanały (standardowo to 30mm wełny:D) 2.Może masz źle zbalansowaną instalację i wygląda mi na zbyt dużą ilość powietrza z czerpni a zbyt mało z pomieszczeń.Napisz jaki masz sterownik tej centrali bo może się coś uda poprawić. 3.Prawdopodobnie masz jeszcze nieszczelny dom co się zdarza bardzo często:yes:. Ja celowo zdecydowałem się na budowę reku samemu na dobrych i oszczędnych wentylatorach oraz na dużym krzyżowym wymienniku Klingenburga gdyż po obejrzeniu u mojego znajomego reku Dospela stwierdziłem że warto się pomęczyć. Moje reku w zimie pobiera koło 35W a przez trzy godziny na dobę około 60W (wietrzenie) i nigdy nie miałem pary na oknach.Reku pracuje całą dobę. Jeśli chcesz to poczytaj temat z tego forum w dziale "zrób to sam- rekuperator tymi rencami" Nie zniechęcaj się do reku bo to fajny wynalazek i jeśli go masz to zrób żeby działał jak należy a nie żeby tylko był bo taka moda:cool:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maggs1 10.02.2014 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 I jeszcze raz: - reku wejście z pomieszczeń 19,1 - reku wyjście 15,2 - reku wyrzutnia 9,3 - temp zewnętrzna 2,3 Witam, dodaj jeszcze temperaturę otoczenia centrali, dla pełnego obrazu, np przy -20 na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 10.02.2014 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 Witam, dodaj jeszcze temperaturę otoczenia centrali, dla pełnego obrazu, np przy -20 na zewnątrz. Sugerujesz że stoi na zewnątrz?:D:D:D:D:D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maggs1 10.02.2014 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 Wystarczy na nieogrzewanym poddaszu w temp. -10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maggs1 15.02.2014 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 Sugerujesz że stoi na zewnątrz?:D:D:D:D:D:D Chyba niewiele się pomyliłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mm_reku 31.07.2014 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 (edytowane) Tanie modele nie są tak dopracowane jak te profesjonalne. I jak już Pan TB stwierdził Dospel zrezygnował z dobrych aluminiowych wymienników HEATEX na rzecz plastikowych. Problem zamarzania rozwiązuje się na kilka sposobów:- GWC- grzałka- wyłączanie wentylatora nawiewnego (zimnego powietrza)- recyrkulacją [uSUNIĘTO WPIS REKLAMOWY] Edytowane 31 Lipca 2014 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 31.07.2014 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Tanie modele nie są tak dopracowane jak te profesjonalne. I jak już Pan TB stwierdził Dospel zrezygnował z dobrych aluminiowych wymienników HEATEX na rzecz plastikowych. Problem zamarzania rozwiązuje się na kilka sposobów: - GWC - grzałka - wyłączanie wentylatora nawiewnego (zimnego powietrza) - recyrkulacją [uSUNIĘTO WPIS REKLAMOWY] Głównym problemem w temacie "zamarzanie" jest zamarznięty wąż odprowadzający kondensat. Nie ma wtedy odprowadzenia wody, a przy mrozach i dwóje małych dzieci, wody może byc nawet 12l/24h. Może mi Pan wyłuszczyc w jaki sposób problem zamarzania rozwiązuje: - GWC - grzałka - wyłączanie wentylatora nawiewnego (zimnego powietrza) - recyrkulacją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 01.08.2014 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 Głównym problemem w temacie "zamarzanie" jest zamarznięty wąż odprowadzający kondensat. Nie ma wtedy odprowadzenia wody, a przy mrozach i dwóje małych dzieci, wody może byc nawet 12l/24h. Może mi Pan wyłuszczyc w jaki sposób problem zamarzania rozwiązuje: ? Grzałka węża odprowadzającego kondensat, nazywa się to kabel samoregulujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 01.08.2014 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 Grzałka węża odprowadzającego kondensat, nazywa się to kabel samoregulujący. Nie pytałem Pana. Nie wszystkie centrale mają termostat i wyjście na kabel samoregulujący do węża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 04.08.2014 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 Nie pytałem Pana. Nie wszystkie centrale mają termostat i wyjście na kabel samoregulujący do węża. Przepraszam. Pozwoliłem sobie odpowiedzieć. PS. Kabel samoregulujący nie potrzebuje ani termostatu, ani specjalnego wyjścia. Wystarczy podłączyć go do prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.08.2014 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 Przepraszam. Pozwoliłem sobie odpowiedzieć. PS. Kabel samoregulujący nie potrzebuje ani termostatu, ani specjalnego wyjścia. Wystarczy podłączyć go do prądu. Niestety nie ma Pan racji. Może Pan podać typ takiego kabla co nie grzeje powyżej 0 st.C? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 04.08.2014 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 Nie. Bo takiego nie ma. Jednak do podgrzania odpływu skroplin, szacuję około 4 - 6 W przy temperaturach dodatnich.Rozwiązanie bezawaryjne za które przyjdzie użytkownikowi zapłacić 30 zł rocznie. Termostat to rozwiązanie awaryjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 04.08.2014 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 Nie. Bo takiego nie ma. Jednak do podgrzania odpływu skroplin, szacuję około 4 - 6 W przy temperaturach dodatnich.Rozwiązanie bezawaryjne za które przyjdzie użytkownikowi zapłacić 30 zł rocznie. Termostat to rozwiązanie awaryjne. Jakiej mocy ten kabel byłby najlepszy? Widziałem już u siebie zamarznięty odpływ skroplin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.