hoo8a 03.02.2014 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 (edytowane) witam, mam we wstepnym projekcie ocieplenie dachu nakrokwiowe co jest po zapoznaniu sie z cennikiem producentow dosc droga opcja docieplenia dachu ( ale podobno bardzo dobra i trwala ) wiec po zaglebieniu sie w detale firmy linitherm czy bauder oferuja super produkty ale m2 rowna sie 50euro plus vat :/ w przypadku mojego dachu 300m2 to jest masakra cennowa dodatkowo dochodzi koszt zakupu i polozenia dachowki teraz zaczynam szukac innego sposobu na docieplenie dachu a generalnie widze dwie opcje: -plyty pir o grubosci 160mm z wykonczana powiechnia zew i wew ocenkowana w wybranym kolorze(plyta obornicka) jako opcja docelowa na dach-plyty pir o grubosci 0d 160mm do 200mm z laminatem alu z dwoch stron polskiego producenta plus dachowka druga opcja drozsza o jakies 15k ale lepsze docieplenie i wyglad (plaska dachowka ) pytanie jest jak bedzie wygladalo techniczne wykonanie opcji 1 i 2 :-plyty sa juz wyprofilowane blacha ocynkowana , z powierzchnia zew nie ma problemu ale zastanawiam sie jak nalezaloby wykonczyc dach od wewnatrz ?czy na deskowanie dac pape np.termozgrzewalna a na nia plyte obornicka ? przy opcji 2 :-pelne deskowanie pior-wpust deska podlogowa heblowana - tu jest ? czy papa czy plytya pir z laminatem alu na deskowanie ?- czy plyta a na nia papa i pozniej laty kontrlaty dachowka ? bardzo prosze o pomoc dziekuje i pzdr hubert Edytowane 5 Lutego 2014 przez hoo8a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 05.02.2014 23:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Ad. 1. Znam produkt teoretycznie ale go nie montuję więc się nie wypowiem.Ad. 2. W przypadku gdy sufit ma być drewniany to dobry pomysł a do tego krokwie strugane. Przy starannym wykonaniu super efekt. Natomiast na deski np. czarna folia budowlana a na nią płyta PIR PLUS (maj już na wierzchu papę), kontrłata (grubość minimum 4 cm), łata i dachówka. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bracki88 05.02.2014 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Dodam jeszcze, że przy struganym dachu, cieśle też muszą być z górnej półki - chyba że dach jest prosty, dwuspadowy (bez lukarn, koszy, naroży...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hoo8a 06.02.2014 10:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 witam, dzieki za odpowiedzi Panie Andrzeju, bauder pir plus to koszt 50euro plus vat jak dla mnie to za drogo zwlaszcza,ze mam 300m dachu :/ , znalazlem polskiego producenta z Bydgoszczy ktory ma plyty pir 200mm laminat alu z dwoch stron za 105zl brutto w 1gatunku z dostawa gratis ale mam dylemat jaka jest zasada montazu takich plyt stad pytanie czy pape dac pod plyte pir na deskowanie ? czy na deskowanie dac folie budowlana a pozniej plyty pir przed kontrlata? i co z izolacja paraizolacyjna ? czy aluminiowy laminat na plycie bedzie pelnil taka funkcje ? bracki88 -tak dach jest prosty dwuspadowy bo to bedzie nowoczesna stodola 22m x 8m i prawie 8m wysoka mam jeszcze pytanie odnosnie strugania krokwi ? -czy mozna to zrobic mechanicznie w tartaku ewentualnie pod domem elektrycznym strugiem ? -czy trzeba recznie w stolarni ? dzieki i pzdr hubert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bracki88 06.02.2014 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Najlepiej strugać na grubościówce w tartaku. Ręcznym strugiem, nawet takim z najwyższej półki nigdy tego nie zrobisz tak jak na strugarce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 09.02.2014 23:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Wszystko zależy jaki efekt chce się osiągnąć? Jak wnętrze starego szlacheckiego dworu czy chałupy góralskiej to może być trochę topornej. Natomiast jak nowoczesne wnętrze to powinno być bardziej dokładnie ostrugane. Oczywiście najlepiej czterostronnie na grubościówce. Krycie wstępne czyli papę montujemy na płytach poliuretanowych dalej kontrłaty i łaty. Teoretycznie laminat aluminiowy wystarczy ja jednak radzę na deskach zamontować folię budowlaną i dopiero płyty. Mamy wówczas natychmiast chronione deski i konstrukcję przed opadami atmosferycznymi i dodatkową paroizolację. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hoo8a 10.02.2014 18:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 Witam serdecznie, Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi Pozdrawiam Hubert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sham4n 24.02.2014 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Chciałem się podłączyć pod pytanie:)Zastanawiam się nad pewna modyfikacją. Mianowicie patrząc od wewnątrz:- płyty g-k,- miedzy krokwie nadmuchac pianki PIR,- deskowanie,- 8cm np. Bauder Pir Plus. Pytanie czy to ma sens i gdzie dać i jaką folię? Czy na poziomie deskowania ma być jakaś szczelina wentylacyjna?Dzięki takiemu rozwiązaniu ograniczamy mostki na krokwiach i wykorzystamy przestrzeń między nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.02.2014 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 - miedzy krokwie nadmuchac pianki PIR, Chcesz nadmuchać czy natrysnąć? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sham4n 25.02.2014 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 (edytowane) Chcesz nadmuchać czy natrysnąć? Pozdrawiam. Chodzi o natrysk, np. http://www.youtube.com/watch?v=WU0TR3V56yY Jeszcze widzę, że jest opcja piany otwarto- i zamkniętokomórkowej... nie może być łatwo Ktoś mi doradzał, ze w takiej opcji na deski dać folie paroprzepyszczalna, bo jak się da od razu papkę to deski mogą gnic... Edytowane 25 Lutego 2014 przez sham4n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.02.2014 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Jestem zdecydowanym przeciwnikiem natryskowej piany właśnie ze względu na praktycznie uniemożliwioną wentylację więźby i poszycia. Najlepszym rozwiązniem jest montaż izolacji nakrokwiowej. Jeden rodzaj izolacji bez łączenia innych systemów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sham4n 25.02.2014 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 (edytowane) A co doradzasz jeśli jeśli ktoś chce mieć zakryta więźbę? Przy 100% nakrokwiowo PIR marnujemy przestrzeń miedzy krokwiami, a sufit ma grubość prawie 40cm. Aha i skoro PIR nakrokwiowo umożliwia wentylację więźby to znaczy, ze pokrycie jest nieszczelne... Tak tylko gdybam, bo fachowcem nie jestem:) Edytowane 25 Lutego 2014 przez sham4n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sham4n 03.03.2014 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Jestem zdecydowanym przeciwnikiem natryskowej piany właśnie ze względu na praktycznie uniemożliwioną wentylację więźby i poszycia. Najlepszym rozwiązniem jest montaż izolacji nakrokwiowej. Jeden rodzaj izolacji bez łączenia innych systemów. Pozdrawiam. A gdyby natryskać pianę między krokwie i pod krokwie dać płyty PIR (np. Kingspan Kooltherm 5cm). Nie wiem tylko co wtedy na deskowanie - może jednak ta nieszczęsna folia paroprzepuszczalna? Więźba i deski miałyby jak oddychać, a sama izolacja wyszła by bardzo szczelna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 09.03.2014 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 A co doradzasz jeśli jeśli ktoś chce mieć zakryta więźbę? Przy 100% nakrokwiowo PIR marnujemy przestrzeń miedzy krokwiami, a sufit ma grubość prawie 40cm. Aha i skoro PIR nakrokwiowo umożliwia wentylację więźby to znaczy, ze pokrycie jest nieszczelne... Tak tylko gdybam, bo fachowcem nie jestem:) Nic nie marnujemy bo to nie sufit jest gruby a dach! A kto powiedział, że wentylacja odbywa się tylko w jednym kierunku?! Stosując izolację nakrokwiową paroizolacja jest na krokwiach a nie pod nimi. Drewno będzie zawsze suche bo tam nigdy nie wystąpi kondensacja pary wodnej. Konstrukcja więźby może swobodnie "oddychać". Z tych właśnie powodów izolacja nakrokwiowa jest najlepszym rozwiązaniem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jan1958 20.03.2014 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Witam. Ja również przymierzam się di izolacji nakrokwiowej. Proszę o namiary firm takową produkujących, bo te "wiodące" mają ceny zbijające z nóg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 24.03.2014 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Własnie robie u siebie dach z izolacja nakrokwiową. Jestem zdecydowany na izlocaje Thermano (taniej niż linitherm) . Ze zględów estetycznych chcę mieć widoczne krokwie i na tym deskowanie pełne. Zarówno w detalach technicznych jak i doradcy techniczni nie wskazują na to aby dawac POD płytami parozilocaję. Andrzej Wilhelmi widzę że polecasz jednak taką izlolcję czy możesz to w kilku słowach uzasadnić? Doradca techniczny dziś mi powiedział że "nikt tego nie daje" bo folia aluminiowa na płytach spelnia w zupelności rolę parozilocji. Od góry zgodnie z ich technologia planuje dać polecana przez Balex memebrane paroprzepuszczalną. Mnie nurtuje jeszcze jeden temat - ocieplenie ściany dojeżdza do deskowania, wiem pianowanie itd, od góry będzie izolcja dachu a jak ustrzec się niepożadanym przedmuchom powstającym przez mikro szczelinki przy deskowaniu? Osobiście mam zamiar od muru do połaci dać "jakąś" memebranę wyklejoną na ściane i byc może od dołu na deskowanie. Myslałem tu np o fartuchac z EPDM co sądzisz o tym problemie? Może jakos to juz przeranialeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzegorz Duda 25.03.2014 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Witam, chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami z izolacja nakrokwiowa. Tak jak autor posta, w projekcie miałem przyjęty nakrokwiowy system termoizolacji dachu. Po analizie wielu firm oferujących płyty PIR zdecydowałem się na zastosowanie płyt isotec polska, mają oni bardzo fajny produkt tj panel z pianki PIR z wbudowaną łatą, powlekany folia aluminiowa. dzięki temu w jednym panelu miałem termoizolacje, paroizolacje, wiatroizolacje, łate i kontrłate. Przy panelu o grubości 12cm współczynnik U wyniósł 0,19. Mają bardzo konkurencyjną cenę w stosunku do innych producentów. Jak ktoś będzie zainteresowany mogę dac namiary. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 25.03.2014 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Witam,. Pachnie reklamą. Skoro to wykonywałes masz jakies fotki pokaż. Pochwal sie czym kryłes i ile Cie to wyniosło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzegorz Duda 25.03.2014 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Pachnie reklamą. Skoro to wykonywałes masz jakies fotki pokaż. Pochwal sie czym kryłes i ile Cie to wyniosło. Jeżeli jest fajny sposób na realizacje nakrokwiowki to dlaczego mam nie polecić?? z checia podzielę się zdjęciami i kosztami ale na priva bo inaczej znowu zarzucisz mi reklamę Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 25.03.2014 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Jeżeli masz swoją realizacje dawaj tu na ogólnym. Pewnie wiecej osób sie tym zainteresuje nie tylko ja. Widzę w systemi który polecasz jeden poważny feler max grubośc to tylko 120mm - trochę licho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.