desmear 13.02.2014 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 (edytowane) Wilgoć jest wszędzie. Nie wiem co to znaczy, że wilgoć ma wyschnąć. (...) Przykład: Twew = 20C Wilgotność = 40% Punkt rosy, coś ok. 6C. Jak paroizolacja jest sitem, to może nawet deszcz padać na strychu Pozdrawiam GREGOR wyschnąć to znaczy zredukować wilgotność do poziomu panującego na zewnątrz. wyjaśnij mi proszę jedną rzecz. Wczoraj w ciągu dnia było u mnie w okolicy +5, wilgotność zapewne ponad 90%, padał deszcz, topniał pozostały śnieg. To powietrze z tą 90-kilkuprocentową wilgotnością musiało dostać się na wentylowane poddasze. Wieczorem temperatura zaczęła spadać, najpierw około godz. 20 zrobiło się 0C i powstała gęsta mgła (wilgotność zapewne osiągnęła 99.9%) - Na wentylowanym poddaszu wilgotność musiała również wzrosnąć. Następnie temperatura zaczęła spadać aż do osiągnęła -3C. Para wodna na zewnątrz zaczęła kondensować na bramach, samochodach, drogach i zamarzać, tworzyła się szadź. W ciągu kilku godzin powietrze znów stało się przejrzyste (takie było o 5 rano). Czy para wodna na poddaszu, która dostała się tam przy +5C miała prawo wykroplić się na membranie która MUSIAŁA się w przeciągu nocy schłodzić ? Czy do wykroplenia nie wystarcza wilgoć z zewnątrz ? Edytowane 13 Lutego 2014 przez desmear Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cyprinus 14.02.2014 07:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Też nie rozumiem tej wyliczanki. Szczelność 1,5 kubatury/godz ? Nieszczelność w kierunku strychu 15%?Czy to znaczy, że jeśli mam 180m2 powierzchni uż., to tak jakbym nie miał 180 x 15% = 27m2 sufitu ? nonsens jakiś. Przykładałem się do wykonania szczelnej izolacji . Folia została dokładnie sklejona, po zewnętrznej, na styku ze ścianami i murłatą zatryskałem pianą poliuretanową. Nie chce mi się wierzyć, że mam takie nieszczelności.Moja kubatura to 500m3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 14.02.2014 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Twoja kubatura to jakieś 500m3. Jeśli szczelnośc to 1.5kubatury/h, to oznacza, że w ciągu godziny Twój dom opuszcza 750m3 powietrza, z czego 15% (113m3) przez strop.To ciepłe powietrze wykrapla wilgoć jeszcze mocniej, niż dzieje się to w przypadku powietrza na zewnątrz budynku.Nie wiem, jak wyglądałoby to w przypadku membrany wysokoparoprzepuszczalnej, twoj Strotex nie daje rady i konieczna jest lepsza wentylacja strychu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 14.02.2014 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 xmsg: szczelność na poziomie 1,5 kubatury / godzinę, możesz to rozwinąć, bo nie rozumiem Założyłem, że budynek jest szczelny. 1,5 kubatury / godzinę, to maksymalna wartość wymian dopuszczona dla budynku z WM dla n50 (różnicy ciśnień 50Pa). Pozdrawiam GREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 14.02.2014 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 wyschnąć to znaczy zredukować wilgotność do poziomu panującego na zewnątrz. wyjaśnij mi proszę jedną rzecz. Wczoraj w ciągu dnia było u mnie w okolicy +5, wilgotność zapewne ponad 90%, padał deszcz, topniał pozostały śnieg. To powietrze z tą 90-kilkuprocentową wilgotnością musiało dostać się na wentylowane poddasze. Wieczorem temperatura zaczęła spadać, najpierw około godz. 20 zrobiło się 0C i powstała gęsta mgła (wilgotność zapewne osiągnęła 99.9%) - Na wentylowanym poddaszu wilgotność musiała również wzrosnąć. Następnie temperatura zaczęła spadać aż do osiągnęła -3C. Para wodna na zewnątrz zaczęła kondensować na bramach, samochodach, drogach i zamarzać, tworzyła się szadź. W ciągu kilku godzin powietrze znów stało się przejrzyste (takie było o 5 rano). Czy para wodna na poddaszu, która dostała się tam przy +5C miała prawo wykroplić się na membranie która MUSIAŁA się w przeciągu nocy schłodzić ? Czy do wykroplenia nie wystarcza wilgoć z zewnątrz ? - poddasze jest cieplejsze niż powietrze na zewnątrz - membrana jest cieplejsza niż odkryte powierzchnie wystawione na zimny nieboskłon W efekcie nie powinno dochodzić do wykraplania tylko od powietrza z wentylacji. Pozdrawiam GREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cyprinus 17.02.2014 19:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Dlaczego akurat 15% ? A może 3, albo 17? Nadal nie rozumiem, o co chodzi z tą szczelnością. Rekuperator działa na ogół na 20-25% i to w zupełności wystarcza. Przy 100% mocy wymienia 650m3/godz, więc nastawiony na 25% wymienia około 163m3/godz. I nie wierzę, że dużo powietrza wychodzi przez sufit. Do pokonania są płyty g-k , które mają zaakrylowane zewn krawędzie i są pomalowane. Potem poprzykręcane na styk płyty osb i w końcu folia paroszczelna. Sądzisz, że powietrze wali tamtędy w dużej ilości, mając do dyspozycji rury wentylacyjne ? To może raczej rury są nieszczelne. W końcu to tylko aluminium pokryte plastikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 18.02.2014 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 Dlaczego akurat 15% ? A może 3, albo 17? Nadal nie rozumiem, o co chodzi z tą szczelnością. Rekuperator działa na ogół na 20-25% i to w zupełności wystarcza. Przy 100% mocy wymienia 650m3/godz, więc nastawiony na 25% wymienia około 163m3/godz. I nie wierzę, że dużo powietrza wychodzi przez sufit. Do pokonania są płyty g-k , które mają zaakrylowane zewn krawędzie i są pomalowane. Potem poprzykręcane na styk płyty osb i w końcu folia paroszczelna. Sądzisz, że powietrze wali tamtędy w dużej ilości, mając do dyspozycji rury wentylacyjne ? To może raczej rury są nieszczelne. W końcu to tylko aluminium pokryte plastikiem. Aby dom był ciepły i energooszczędny/pasywny, to obok dobrej izolacji powinna być dobra szczelność obudowy budynku. Zakładasz, że masz szczelny dom - OK. Szczelność na pewno nie jest równa 100%. Jeśli tak zakładasz to nawet nie wiesz jak się mylisz. Jak nie zrobisz badania blower-door to się nie dowiesz. Wentylacji do tego tematu nie mieszajmy. Szczelność kanałów też jest ważna, ale traktuje się je jako oddzielny element. Skąd 15%? Z "czapy". Szukasz źródła wilgoci, to wskazałem Ci je i podałem przykładowe ilości wody. Zbadaj swój dom i wstaw swoje wartości. Pozdrawiam GREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cyprinus 18.02.2014 17:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 Na pewno nie jest szczelny w 100%. Badanie nie rozwiąże mojego problemu. Myślę tylko, że jest to niski stopień nieszczelności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 23.02.2014 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 xmsg - czy badanie można przeprowadzić jeśli ocieplę dom i zatopie siatkę czy musze mieć tynk i wszystkie przegrody wewnętrzne zamknięte - mówię tu o drzwiach wewnętrznych? Na jakim etapie w sumie można przeprowadzić to badanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 24.02.2014 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 xmsg - czy badanie można przeprowadzić jeśli ocieplę dom i zatopie siatkę czy musze mieć tynk i wszystkie przegrody wewnętrzne zamknięte - mówię tu o drzwiach wewnętrznych? Na jakim etapie w sumie można przeprowadzić to badanie? Drzwi wewnętrzne nie są potrzebne, jak są i tak je się otwiera. Styropianu nie można traktować jako "uszczelniacza". Ściany powinny być szczelne przed jego położeniem. W Twoim przypadku ytong+tynk wewnętrzny powinny zapewnić szczelność. Badanie najlepiej zrobić wtedy, kiedy mamy już obudowę budynku i mamy możliwość naprawienia "dziur", bo nie są jeszcze zasłonięte np. płytami KG. Pozdrawiam GREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 24.02.2014 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 co rozumiesz pod pojęciem - obudowę? możesz zdradzić przedział cenowy takiego badania? czy robicie tylko u siebie w okolicy czy też gdzieś dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 25.02.2014 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 co rozumiesz pod pojęciem - obudowę? możesz zdradzić przedział cenowy takiego badania? czy robicie tylko u siebie w okolicy czy też gdzieś dalej? Norma PN-EN 13829 definiuje obudowę budynku: "granica lub przegroda oddzielająca badana kubaturę wewnętrzną od środowiska zewnętrznego budynku lub innej części budynku" Ceny zaczynają się od 500PLN netto za test szczelności, przy okazji warto zrobić termowizję w podciśnieniu. Niestety działam tylko w obrębie woj. mazowieckiego. Pozdrawiam GREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 25.02.2014 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 dzieki musze w takim razie poszukać w pobliżu. powiedz jeszcze jak długo sie taki test robi - w jeden dzień się wyrabiacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 25.02.2014 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 dzieki musze w takim razie poszukać w pobliżu. powiedz jeszcze jak długo sie taki test robi - w jeden dzień się wyrabiacie? Zainstalowanie sprzętu 20 minut, samo badanie to 10-15 minut. Najdłużej trwa przygotowanie budynku, zaślepienie wszystkich kanałów wentylacyjnych, spalinowych i innych. Jeśli ma być jeszcze termowizja w podciśnieniu, to trzeba dodać 60minut na każde 100m2. Pozdrawiam GREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 25.02.2014 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 dzieki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 27.02.2014 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska podaje następujące wytyczne przy dofinansowaniu do domów energooszczędnych i pasywnych: dla testu szczelności (cytuję)"Test należy przeprowadzić po wykonaniu wszystkich powłok szczelnych, np. tynków wewnętrznych, powłok paroszczelnych oraz złącz między nimi. Okna, drzwi, wyłazy, drzwi wewnętrzne do części nieogrzewanych powinny być zamontowane. Należy wykonać wszystkie przyłącza, przebicia i instalacje mogące mieć wpływ na szczelność powietrzną obudowy. Jednocześnie konieczne jest zapewnienie dostępu do warstw paroszczelnych i ich połączeń w celu wykrycia i uszczelnienie nieszczelności, np. nie należy przykrywać folii paroszczelnej w dachu płytami gipsowo-kartonowymi oraz wykonywać zabudów podtynkowych." i dodatkowo zastrzegają sobie prawo do termowizji: "NFOŚiGW zastrzega sobie prawo dokonania, w okresie trwałości przedsięwzięcia, wyrywkowych badan termowizyjnych w celu potwierdzenia odpowiedniej jakości wykonania robót budowlanych związanych z ociepleniem budynku oraz oceny wpływu i zakresu występowania mostków cieplnych. Badania będą przeprowadzane zgodnie z norma PN – EN 13187:2001”Właściwości cieplne budynków – Jakościowa detekcja wad cieplnych w obudowie budynku – Metoda podczerwieni” i będą zawierały krótki opisowy raport dotyczący jakości wykonania robót budowlanych związanych z ochroną cieplną oraz występowania mostków cieplnych." Cały plik z wytycznymi PozdrawiamGREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 27.02.2014 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 niestety nie łąpię się - mój projekt nie był energooszczędny.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.