asterixx 06.02.2014 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Witam, Mam oto taka sytuację. Strop zbrojony - płyta z betony B20. Na tym ma byc połozone ogrzewanie podłogowe i zrobiona wylewka 7cm. Najwieksze pomieszczenie (salon) ma ponad 40m2. Chciałbym uniknąć robienia dylatacji wewnątrz pokoju, a jak rozmawiam z fachowcami, to mówią, że dylatacja musi być, bo za duża powierzchnia. Poniewaz wylewka bedzie bezposrednio na płycie wylewana, to podejrzewam, ze nastąpi połączenie (sklejenie) plyty z wylewką. Choc biorąc pod uwagę to, ze wylewka z miksokreta nie jest lejąca, to i to polączenie nie będzie specjalnie mocne. Projekt domu http://projekty.lipinscy-projekty.pl/Dijon_II/ Jak widzicie salon troche pociety i spory. Czy można to wylać w jednej tafli biorac pod uwagę powyższe ? Tak zeby później jak poloże płytki, nie zaczeło to pękać. Dylatacja do scian nie jest problemem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr Kniaziuk 06.02.2014 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Powiedzmy, że masz największy wymiar salonu 8 m (bo nie widać dokładnie na tych rysunkach).Zakładam, że podłogówka może się nagrzać nawet do 50 st. CWspółczynnik rozszerzalności betonu to 1*10^-05.Daje to 2,4mm próby rozszerzenia na 8 m czyli w połowie 1,2mm (tyle się próbuje posadzka rozszerzyć).Wynikiem są naprężenia od temperatury w środku posadzki wielkości 8Mpa a beton ma nieco ponad 1 MPa wytrzymałości na rozciąganie Wniosek z tego taki, że popęka od temperatury bez zbrojenia. Żeby policzyć ile trzeba zbrojenia to wystarczy pomożyć teraz te 8 MPa przez 0,07m mamy 560 kN na 1mb szerokości posadzki - teraz 560 podzielić na 420 MPa (wytrzymałość obliczeniowa stali A-IIIN)i mamy 13,33 cm2/mb płyty zbrojeniai to jest np podwójne zbrojenie z siatki fi 12 oczko 15 cm To jest trochę dużo zbrojenia i ciężko będzie ci to zmieścić w 7 cm dwie siatki i rurki od ogrzewania.Jeżeli maksymalna temperatura podłogówki będzie 40 st. C to będzie 2/3 tego zbrojenia czyli 8.88 - to wystarczy siatka fi 10 oczko 15cmJeżeli maksymalna temperatura podłogówki będzie 35 st. C to będzie 1/2 tego zbrojenia czyli 6,65 - to wystarczy siatka fi 8 oczko 15cm oczywiście podwójnie Nawet jeżeli zdecydujesz się na zbrojenie bez dylatacji to zalecam użycie betonu co najmniej C16/20 plastyczny. Zaprawa z miksokreta nie będzie dobrze współpracowała ze zbrojeniem.Folie na strop położyć radzę, gdyż nawet zaprawa z miksokreta przyczepi się do betonu ze stropu a ten zaś będzie obciążony dodatkowo temperaturą od podłogówki i zacznie tobie jeszcze pękać.Możesz zadać pytanie swojemu projektantowi konstrukcji czy strop wytrzyma obciążenie termiczne od ogrzewania podłogowego ( w przypadku gdy nie dasz folii) Proponuje dać styropian chociaż 2 cm. Mam dwa powody:- izolacja akustyczna (tłumienie kroków)- strop nie będzie obciążony termicznie (różnica temperatur) Podsumowując, to albo daj dylatacje albo nie rób i daj to zbrojenie, pogrub posadzkę o 2 cm, daj folię i styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yendrek3 06.02.2014 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Ty Asterix, kilka rzeczy wez pod uwage. primo to jest bardzo zly pomysl dawac podlogowke na strop bez zadnej folii. Pod orzewanie podlogowe zawsze powinno sie dac folie (srebrna aluminiowa w czerwone kratki). Folia prawie nic nie kosztuje wiec dlaczego jej nie dac. Do tego jak dasz towar z mixokreta to juz ci sie nie bedzie kleic do stropu. Secundo, uwazam ze to bardzo zly pmysl nie dac zadnego styro pod podlogowke, masa ciepla pojdzie ci ten strop a po chu... cieplo to ma isc na pomieszczenie z podlogi. I tak jak Piotr mowi jest to dodatkowa izolacja akustyczna i po trzecie na styro latwiej sie uklada podlogowke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yendrek3 06.02.2014 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 a wogole to co ci przeszkadza ta dylatacja. U mnie pomieszczenia sa zdylatowane a w towarze z mixokreta dylatacje robi sie 1-2mm szer. U mnie przejechali tylko kielnia do tynkow w momencie jak towar jeszcze wiazal. Dylatacja jest mega cienka i nie przeszkadza w niczym, Podczas skurczu towaru wylewka bedzie wlasnie tam najslabsaz i tam sobie bedzie pekac. tak naprawde jak polozysz juz panel, deski, plytki whatever to przeciez nie widzisz tej dylatacji a zatem o co chodzi? dlaczego ci tak przeszkadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiupl 06.02.2014 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 yendrek3: a nie jest czasem tak, że dylatacja powinna zostać przeniesiona na kolejnych warstwach podłogi np. gresie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yendrek3 06.02.2014 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 gres na poddaszu w sypialni, no nie dla mnie dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiupl 06.02.2014 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 gres na poddaszu w sypialni, no nie dla mnie dzieki o czym ty piszesz, autor wyraźnie zaznaczył "Najwieksze pomieszczenie (salon) ma ponad 40m2." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asterixx 07.02.2014 13:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 yendrek3: a nie jest czasem tak, że dylatacja powinna zostać przeniesiona na kolejnych warstwach podłogi np. gresie? O to własnie chodzi. To jest salon. Płyta o ktorej pisalem, to jest płyta podłogowa. Dla uproszczenia napisalem, ze to plyta jak strop. Jest to płyta z betonu B20 o grubości 10cm zbrojona siatka stalową - zgodnie z projektem. Pod spodem jest 20cm styropianu i potem folie, piach, grunt rodzimy. Generalnie pomysl był taki, zeby wylewkę "połączyc termicznie" z płytą w celu kumulowania ciepła. Troche mnie Piotr przestraszyl tą rozszerzalnością i pękaniem. Musze to ze 3 razy przeczytac jego wiadomosc zeby pojąć. Na betonach sie nie znam kompletnie. Nawet nie wiedzielem , ze tam zachodza takie zjawiska. Z drugiej strony chyba nagrzewanie podłogi do 50 stopni nie wchodzi w rachubę. Pamietam inwestycje jednego mojego klienta, gdzie instalowaliśmy czujniki w podłodze, zeby pilnowac iniedopuścić do nagrzenia powyżej 28 stopni, bo tego wymagało drewno na podłodze. A w domu zawsze jest ciepło u tego pana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asterixx 07.02.2014 13:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 o czym ty piszesz, autor wyraźnie zaznaczył "Najwieksze pomieszczenie (salon) ma ponad 40m2." O to głównie mi chodzi... okladziny w salonie. Derektorka i główny księgowy w jednej osobie chce na podlogę ceramike w salonie. Jakies płytki, czy cos takiego. A to chyba oznacza, ze plytki w tym miejscu tez bede musial ciąć. A zalezy mi na tym, aby tego unikać, bo to paskudnie wyglada. Panele, czy nawet deska barlinecka lub lita decha zapewne przykryje takie szczelinki dylatacyjne. Ale płytki juz chyba nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
homecactus 07.02.2014 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Najlepiej było by tak zaplanować płytki na podłodze, żeby jedna z fug pokrywała się dokładnie z dylatacją. I tą fugę wypełnić sylikonem.Rozwiązanie ze zbrojeniem podwójną siatką fi10 posadzki wydaje mi się dość karkołomne, szczególnie że w tej posadzce ma być podłogówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asterixx 07.02.2014 14:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Rozwiązanie ze zbrojeniem podwójną siatką fi10 posadzki wydaje mi się dość karkołomne, szczególnie że w tej posadzce ma być podłogówka. Tez mi sie tak wydaje Pozostaje jeszcze kwestia anhydrytu, ale podejrzewam, ze cena może przygnieść. A jeszcze wpadlem na jeden pomysl. A jak ma sie sprawa zbrojeń rozproszonych. To chyba jest jakis dodatek włokien, czy cienkich drucików do mieszanki betonowej. Czy to jest zamienne z prętami fi 10 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asterixx 07.02.2014 14:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Najlepiej było by tak zaplanować płytki na podłodze, żeby jedna z fug pokrywała się dokładnie z dylatacją. I tą fugę wypełnić sylikonem. Rozwiązanie ze zbrojeniem podwójną siatką fi10 posadzki wydaje mi się dość karkołomne, szczególnie że w tej posadzce ma być podłogówka. przeszło mnie to przez głowę. Ale jest zbyt wiele "ale". Plytki nie wybrane, nawet nie wiadomo jakiej beda wielkosci. Dochodzi do tego odsuniecie od sciany ?(nie ma jeszcze tynku). Generalnie nie do zrealizowania, choc moze do czasu wylewania posadzki (mysle ze w kwietniu), cos sie wyjasni w tej sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr Kniaziuk 07.02.2014 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 A jeszcze wpadlem na jeden pomysl. A jak ma sie sprawa zbrojeń rozproszonych. To chyba jest jakis dodatek włokien, czy cienkich drucików do mieszanki betonowej. Czy to jest zamienne z prętami fi 10 ? Fibrobeton nie przenosi takiego obciążenia jak beton zbrojony, powiem nawet więcej nie przenosi on większych obciążeń jak zwykły beton. Zaletą jest, że fibrobeton w przeciwieństwie do zwykłego betonu pracuje również w zakresie plastycznym, czyli jak przekroczy obciążenie krytyczne rozciągające to nie pęka nagle ale pojawiają się mikrorysy i jeszcze jakiś czas pracuje w takim stanie . Producenci tego zbrojenia piszą na swoich stronach cuda wianki na temat dodawania włókien ale żaden nie przedstawia konkretnych wyników badań. dociekliwym polecam pracę: http://www.konkret.pwr.wroc.pl/public_download/euroinzynier/referaty_pdf/Marek%20Jedrkowiak_referat.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asterixx 07.02.2014 19:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 (edytowane) Czytam, i czuje jaki jestem malutki... Piotr, pisząc, ze nie przenosi obciążeń masz na mysli napreżenia, ktore powoduja pekanie przy nagrzewaniu, czy obciążenia mechaniczne. Jako amator w kwestii betonu nie bardzo rozumiem o czym napisales. Moja intuicja podpowiada mi, ze wylewka podlogowa nie przenosi wielkich obciażeń (miesznka z miksokreta jest raczej słabym betonem, nie konstrukcyjnym). Problemem są napreżenia ... hmm.. nazwijmy je termicznymi, od ogrzewania podlogowego. Czy zastosowanie wlókien powstrzyma wylewkę od pękania i nie będą potrzebne dylatacje? Czy jednak to błędna droga? Swoja drogą, opisany w powyzszej pracy beton typu LiTraCon to fajna sprawa, mozna zrobic w domu ciekawe efekty Znalazlem cene, najciensza plyta 25mm - cena okolo 900 EURO/m2. Tylko jak to powiedzieć żonie Edytowane 7 Lutego 2014 przez asterixx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr Kniaziuk 07.02.2014 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Czy zastosowanie wlókien powstrzyma wylewkę od pękania i nie będą potrzebne dylatacje? odp. nie Słuchaj powiem jak chłop chłopowi daj folie, daj styropian, zrób dylatacje, nie dawaj zbrojenia konstrukcyjnego, do mieszanki z miksokreta dodaj włókna polipropylenowe i uplastyczniacz i spij później spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 09.02.2014 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 odp. nie Słuchaj powiem jak chłop chłopowi daj folie, daj styropian, zrób dylatacje, nie dawaj zbrojenia konstrukcyjnego, do mieszanki z miksokreta dodaj włókna polipropylenowe i uplastyczniacz i spij później spokojnie siatka stalowa pozwala zmniejszyć ilość dylatacji, włókno i plastyfikator też musi być ale posadzkę zrób minimum z piasku płukanego 0-4 mm możesz dodać kruszywa 2-8 mm wzmocni beton, z samego piasku np. 0-2 mm nie uzyskasz mocnego betonu ilość dylatacji powinien określić posadzkarz zależy od gr posadzki, twardości styropianu i jak jest ułożony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asterixx 10.02.2014 10:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 odp. nie Słuchaj powiem jak chłop chłopowi daj folie, daj styropian, zrób dylatacje, nie dawaj zbrojenia konstrukcyjnego, do mieszanki z miksokreta dodaj włókna polipropylenowe i uplastyczniacz i spij później spokojnie W sumie po twojej wcześniejszej wypowiedzi zacząłem się nad takim rozwiązaniem bardzo zastanawiać. Zły tylko jestem na siebie, bo płyta miała być akumulatorem ciepła, a teraz nic z tego nie bedzie ;( i cały misterny plan legł w gruzach. ehh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 10.02.2014 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 już zrobiłeś posadzkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asterixx 10.02.2014 21:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 (edytowane) już zrobiłeś posadzkę? Nie, dopiero ma byc robiona, zapewne za jakies 3-4 miesiace. Szukam informacji na ten temat, technologii i wykonawcy. Zastanawiam się czy isc w beton i dylatacje, czy moze w anhydryt. Tak czy inaczej i tak skonczy się chyba z styropianem Ale cóż, nauka kosztuje. Dom nie będzie idealny, jak miał być. Edytowane 10 Lutego 2014 przez asterixx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 11.02.2014 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 zależy jaka gr. posadzki dasz kruszywo siatkę i salon w całości ja po 60m2 pola robiłem tak było w projekcie i tak musiało być zrobione, robiłem biurowiec to zależy jak w kwadracie gr, 7-8 cm kruszywo siatka 0,4 mm dylatacja obwodowa minimun 1 cm jeżeli zrobi ci to odpowiednia firma to bedzie okale wszystko zależy od posadzkarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.